skip to Main Content

یادگیری زبان در خواب

یادگیری زبان در خواب
زمان مطالعه: ۵ دقیقه

وقتی شروع به یادگیری زبان انگلیسی می‌کنید، پیدا کردن میانبرها می‌تواند وسوسه‌انگیز باشد. به هر حال، باید با این واقعیت کنار بیایید که یادگیری زبان زمان می‌برد! قطعا شما دوست دارید که در مکالمه‌هایتان به اندازه کافی روان صحبت کنید یا کتابی به زبان اصلی بخوانید، درست است؟پس، بیایید در مورد یادگیری زبان در خواب صحبت کنیم. اصلا امکان یادگیری زبان در خواب وجود دارد؟ آیا می‌توانید از آن به نفع خود استفاده کنید؟ در این مقاله پاسخ این سوالات را می‌خوانید. پس تا انتها همراه ما باشید.

تعیین سطح زبان
تلفنی و رایگان به همراه مشاوره انتخاب استاد

فهرست بخش ها

آیا یادگیری زبان در خواب امکان پذیر است؟

صراحتا باید گفت نه. شما نمی‌توانید یک زبان کامل را در خواب یاد بگیرید. در حالی که مطالعات زیادی در مورد یادگیری در خواب انجام شده است، نتایج به طور کلی قطعی نبوده و هیچ کس قادر به تسلط بر مفاهیم پیچیده مانند قواعد دستور زبان در خواب نبوده است. اما ممکن است بتوانید به یادگیری خودتان کمک کنید! اما این بدان معنا نیست که شما می‌توانید بدون هیچ تلاش و تمرینی در حالی که بیدار هستید به یک زبان مسلط شوید.

آیا یادگیری زبان در خواب امکان پذیر است

اگر می‌خواهید در خواب یاد بگیرید، تنها کاری که مطالعات نشان می‌دهد ممکن است بتوانید انجام دهید این است که واژگان خود را در یک زبان جدید تقویت کنید. شما همچنان باید روی بلند صحبت کردن، خواندن و مفاهیم پیچیده‌تر زبانی در ساعات بیداری خود کار کنید.

یک مطالعه نشان داد شرکت‌کنندگانی که در هنگام خواب به کلمات خارجی و معانی آن‌ها گوش می‌دادند، بهتر از کسانی که این کار را نمی‌کردند، آن‌ها را به خاطر می‌آوردند. مطالعه دیگری نشان داد که گوش دادن به صداهای خارجی در طول خواب می‌تواند درک و تولید آن صداها را بهبود بخشد. با این حال، این تأثیرات کم بود و به کیفیت و زمان خواب و همچنین نوع و پیچیدگی مطالب زبان بستگی داشت. پس قطعا یادگیری در خواب بهترین راه یادگیری زبان انگلیسی در خانه، نیست.

نحوه عملکرد یادگیری خواب

اساساً، یادگیری یک زبان جدید در خواب دشوار است، زیرا زمانی که می‌خوابید، عموماً اعتقاد بر این است که شما فاقد آگاهی و شیمی مغز لازم برای یادگیری واقعی هستید.

نحوه عملکرد یادگیری خواب

اما مغز شما کاملاً خفته نیست.‌ مطالعات نشان داده‌اند که کلماتی که در خواب یاد می‌گیرید در یادآوری عمومی ظاهر نمی‌شوند (شما در بیداری نمی‌توانید کلماتی را که فقط هنگام خواب شنیده‌اید از کلمات جدید تشخیص دهید)، اما مغز شما خاطرات را ایجاد می‌کند – یک مطالعه در سال ۲۰۱۶ که در Neuroscience of Consciousness منتشر شد که بیان کرد: هم داده‌های رفتاری و هم داده‌های EEG نشان‌دهنده وجود یک اثر بر حافظه ضمنی برای کلمات ارائه شده در طول خواب، هستند. بنابراین، به طور خلاصه، ممکن است ندانید که لغات جدیدی یاد گرفته‌اید، اما مغز شما شروع به خاطره‌سازی از آن‌ها کرده است، که ممکن است به خاطر سپردن آن‌ها را آسان‌تر کند و شما را در بهره‌مندی از فواید یادگیری زبان انگلیسی یاری کند.

چگونه یادگیری هنگام خواب را امتحان کنیم؟

اگر می‌خواهید یادگیری یک زبان در خواب را امتحان کنید، باید روی تقویت واژگان خود تمرکز کنید. در حالی که ممکن است بتوانید منابعی را به صورت آنلاین مثل پادکست‌ها در بهترین اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی پیدا کنید، بهتر است خودتان (یا یکی از دوستانتان، اگر از صدای خود متنفرید) کلماتی را که می‌خواهید به خاطر بسپارید و تعاریف آن‌ها را، ضبط کنید. به این ترتیب، شما یک درس لغت مناسب برای چرت زدن خود خواهید داشت!

 

چگونه یادگیری هنگام خواب را امتحان کنیم؟

اگر علاقه‌مند به یادگیری زبان در هنگام خواب هستید، ممکن است بخواهید برخی از برنامه‌ها یا پادکست‌هایی را که ادعا می‌کنند در این زمینه به شما کمک می‌کنند، بررسی کنید. با این حال، شما نباید تنها به یادگیری زبان در خواب تکیه کنید، زیرا جایگزینی برای تمرین فعال و منظم نیست. بهترین راه برای یادگیری زبان این است که از آن در همه جا استفاده کنید و خود را در معرض منابع و موقعیت‌های مختلف قرار دهید.

چرا مردم به یادگیری زبان در خواب علاقه دارند؟

احتمالا همان افرادی که همیشه می‌پرسند چگونه در یک ماه انگلیسی صحبت کنیم، از علاقه‌مندان اصلی به یادگیری زبان در خواب باشند. زیادی ممکن است دوست داشته باشند در خواب زبان بیاموزند زیرا فکر می‌کنند این روشی راحت و بدون دردسر برای بهبود مهارت‌های زبانی آن‌هاست. آن‌ها همچنین ممکن است بر این باور باشند که یادگیری در خواب می‌تواند به آن‌ها در صرفه‌جویی در زمان کمک کند، زیرا می‌توانند از ساعات خواب خود برای کسب اطلاعات جدید یا تثبیت خاطرات موجود استفاده کنند.

چرا مردم به یادگیری زبان در خواب علاقه دارند

با این حال، اثربخشی یادگیری در خواب چندان روشن نیست و به عوامل زیادی مانند نوع و پیچیدگی مطالب زبان، کیفیت و زمان خواب و میزان مهارت زبان‌آموز بستگی دارد. بنابراین، یادگیری در خواب نباید به عنوان جایگزینی برای تمرین فعال و منظم، بلکه به عنوان یک مکمل احتمالی ممکن برای افزایش یادگیری زبان در نظر گرفته شود.

اما… راه بهتری برای یادگیری زبان وجود دارد!

واقعیت این است که شما تنها با تلاش برای یادگیری زبان در خواب نمی‌توانید به نتیجه برسید. ممکن است به شما کمک کند تا چیزهایی را که برای یادگیری آن‌ها مشکل دارید را سریع‌تر یاد بگیرید، اما یک زبان کامل  را قعطعا در خواب یاد نخواهید گرفت. بنابراین در اینجا چند نکته برای تقویت یادگیری زبان وجود دارد:

یک خواب خوب شبانه داشته باشید

با یادگیری در خواب یا بدون یادگیری در خواب، یک خواب خوب شبانه داشته باشید. مطالعات نشان می‌دهند که وقتی خوب استراحت نمی‌کنیم، ۴۰ درصد کمتر از زمانی که یک شب کامل می‌خوابیم یاد می‌گیریم. این اتفاق به این دلیل است که مغز ما در طول خواب خاطرات را پردازش می‌کند. هر چه بیشتر بخوابیم، حافظه ما بیشتر پردازش و تثبیت می‌شود. هرچه خواب عمیق کمتری داشته باشیم، تمایل کمتری به حفظ مطالب داریم.

سعی کنید قبل از خواب مقداری مطالعه کنید

 مطالعات نشان می‌دهد که شما احتمالاً چیزهایی را که درست قبل از خواب آموخته‌اید به خاطر می‌آورید تا چیزهایی که در صبح یاد گرفته‌اید. پس بهتر است مطالبی را که در کلاس زبان انگلیسی خوانده‌اید را قبل از خواب مرور کنید.

یادگیری زبان در خواب

از ابزارها و امکانات در دسترس مانند اتیچر برای یادگیری استفاده کنید

با اتیچر می‌توانید بهترین دوره‌ها و مدرسین را در اختیار داشته باشید و واقعا صحبت کردن به یک زبان جدید را یاد بگیرید. به هر حال بر اساس تحقیقات اگر چه ممکن است یادگیری در خواب امکان‌پذیر باشد، اما امروزه بشر هنوز به این مرحله از پیشرفت نرسیده که یک زبان را در خواب یاد بگیرد و همچنان بهترین راه برای یادگیری یک زبان جدید استفاده از متد‌های علمی تثبیت شده، و معلمین مجرب با امکانات نوین است که در آموزش زبان اتیچر همه این موارد را در اختیار خواهید داشت.

مشاوره رایگان زبان
انتخاب بهترین مدرس، ویژه شما
۴.۲/۵ - (۵ امتیاز)

دیدگاه ها

شما هم دیدگاه، تجربه یا سوالتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
×Close search
Search