skip to Main Content

آزمون های زبان فرانسه

آزمون های زبان فرانسه
زمان مطالعه: ۵ دقیقه

چقدر زبان فرانسوی بلدید؟! همین که مشغول خواندن این متن شده‌اید نشان می‌دهد گوشتان به فرانسوی حساس است؛ اما چقدر جدی هستید؟ برای دانستن این نکته و طبیعتا برای این که بدانید در چه سطحی قرار دارید تا بتوانید مطابق با اهداف و زمانتان به یادگیری فرانسوی بپردازید نیاز به اطلاعات جامعی درباره‌ی آزمون ‌های زبان فرانسه دارید.
روزگاری فرانسوی که امروز از هفت زبان اصلی دنیا به حساب می‌آید، زبان اول دنیا بود و خود فرانسه هم مستعمراتی که اجبارا فرانسوی زبان شده باشند کم نداشت. هنوز زبان اول و دوم کشورهای زیادی یعنی حدود سی کشور از اروپا تا افریقا و آمریکا است. فرانسوی‌‌ها در علم و هنر و ادبیات و فلسفه هم کم نگذاشته‌اند و سراغ هرچیزی که بروی سر و کارت با ایشان می‌افتد و اگر عاشق‌پیشه باشی که چه بیشتر و خلاصه شما که فرانسوی را انتخاب کرده‌اید قطعا دلایل علمی و شغلی و تحصیلی کافی و متقنی دارید‌ و روشن است که چرا باید به دادن یک آزمون زبان فرانسه فکر کنید. اگر مایلید فرانسوی را در کلاس زبان آنلاین بیاموزید، پیشنهاد می‌کنیم اساتید اُتیچر را بررسی کنید.

مشاوره رایگان زبان
انتخاب بهترین مدرس، ویژه شما

اهمیت آزمون های زبان فرانسه

این‌ها را گفتم که به کجا برسیم؟ به این که قطعا آزمون ‌های زبان فرانسه از سطح و کلاس و کیفیت جدی و درجه یکی برخوردارند و شوخی بردار هم نیستند؛ تعدادشان هم کم نیست. چندتایی از این آزمون‌ها را که حتما نامشان به گوشتان خورده یا خواهد خورد معرفی می‌کنیم تا ببینید چرا و چگونه، کی و کجا، کدام یک از آزمون ‌های زبان فرانسوی را باید انتخاب کنید.

فهرست بخش ها

آزمون های تخصصی زبان فرانسوی چیستند و چرا؟!

آزمون های زبان فرانسه قرار است آمادگی شما را برای یک زندگی فرانسوی واقعی یا بعضی ملزومات آن بسنجند و طبق قاعده‌ زبان‌های اروپایی چهار سطح گفتار و نوشتار و شنیدار و مطالعه را در برمی‌گیرند. این آزمون‌ها از استانداردهای بین المللی بالایی برای چک کردن سطح غیر فرانسوی‌های دنیا برخوردارند و به سواد فرانسوی شما سختگیرانه اهمیت می‌دهند! و اما برویم سراغ مهم‌ترین آزمون های زبان فرانسه

آزمون DILF

دیپلم اولیه زبان فرانسویست که توسط وزارتخانه‌های آموزش ملی و آموزش عالی فرانسه صادر می‌شود. یکی از آزمون های زبان فرانسه در سطوح ابتدایی که مقدم بر DELF و DALF است. DILF تایید می‌کند که داوطلب دارای نمره‌ی A1 در چارچوب مرجع زبان‌های اروپایی یا CEFRL است که این نمرات را بیشتر توضیح خواهیم داد. حداقل سن برای شرکت در این آزمون شانزده سال است و یک نکته‌‌ی مهمتر هم وجود دارد: فقط در خاک فرانسه می توانید این آزمون را بدهید!

آزمون‌های DELF و DALF

آزمون‌های دیپلم مطالعات زبان فرانسه (DELF) و دیپلم پیشرفته زبان فرانسه (DALF) که توسط وزارت آموزش فرانسه و با همکاری مرکز بین المللی مطالعات آموزشی (CIEP) برگزار می‌شوند دو تا از تخصصی‌ترین آزمون ‌های زبان فرانسه برای غیربومی‌ها هستند. سالانه حدود سیصد هزار دانش آموز غیربومی این آزمون‌ها را در شش سطح می‌دهند:
DELF A1: سطح اول که برای آغازگرها و آماتورهاست.
DELF A2: سطح دوم که ابتدایی به حساب می‌آید.
DELF B1: سطح سوم که سطح میانه یا متوسط است.
DELF B2: سطح چهارم که بالاتر از سطح میانه یا متوسط است.
DALF C1: سطح پنجم که پیشرفته یا سطح تخصصی کارآمد محسوب می‌شود.
DALF C2: سطح ششم که سطح استادانه و نزدیک به بومی است.

مهمترین آزمون های زبان فرانسه

DELF و DALF چه تفاوتی دارند و در کجا برگزار می‌شوند؟

تنها تفاوت بین این دو آزمون مربوط به سطح آن‌ها می‌شود. DELF سطوح A1 تا B2 و مربوط به سطوح مبتدی تا میانی است و DALF دو سطح C1 و C2 را در برمی‌گیرد که سطوح پیشرفته یادگیری زبان فرانسه هستند.
نهصد مرکز برگزاری آزمون های زبان فرانسه در صد و پنجاه و چهار کشور دنیا از جمله مراکزی در تهران و مشهد ایران این آزمون‌ها را می‌گیرند.
چگونه باید DELF و DALF را پاس کنیم؟
در هر مرحله باید چهار توانایی خواندن و نوشتن و شنیدن و مکالمه را امتحان بدهید که هر توانایی بیست و پنج نمره دارد و شما برای قبولی به حداقل پنج نمره از این بیست و پنج نمره و پنجاه نمره از صد نمره‌ی نهایی نیاز خواهید داشت.

آزمون TEF

آزمون سنجش زبان فرانسه یا TEF که بر خلاف DELF و DALF که در بالا اشاره کردیم در شش سطح برگزار می‌شوند، یک آزمون است که نمره‌ی شما در آن مهارت فرانسویتان را نشان می‌دهد و مثل آزمون آیلتس همان نمره سطح A1 تا C2 را مشخص می‌کند. این آزمون کاربردهای فراوانی دارد از جمله در زمینه‌های شغلی در فرانسه و کانادا.
اعتبار آزمون‌های TEF دوساله است و پنج آزمون مختلف دارد.

آزمون TEF Études

برگزاری این آزمون زبان فرانسه در سال ۲۰۰۴ توسط وزارت آموزش ملی فرانسه برگزاری آن آغاز شد. از مهارت‌های گفت‌‌وگویی و نوشتاری شما امتحان می‌گیرد و مناسب دانش‌آموزانی است که برای ادامه‌ی تحصیل در دانشگاه‌ های فرانسه برنامه‌ریزی می‌کنند.

آزمون TEF Naturalisation

اگر می‌خواهید شهروند فرانسه شوید، این یکی از آزمون‌ های زبان فرانسه است که می‌توانید انتخاب کنید. وزارت امور داخلی فرانسه این آزمون را به خارجی‌هایی که قصد سکونت در فرانسه یا اپلای کردن به آنجا را دارند پیشنهاد می‌کند. آزمون چهار سطح درک شفاهی و درک نوشتاری و توان بیان نوشتاری و همچنین شفاهی را می‌سنجد.

آزمون TEF Carte de résident

آزمون کارت اقامت TEF یک آزمون تخصصی فرانسوی برای تایید مهارت شفاهی و کتبی سطحی A2 است و اگر می‌خواهید از دولت فرانسه کارت اقامت دریافت کنید به کارتان می‌آید؛ البته اگر آزمون DELF A2 را قبول شده باشید به آن نیازی نخواهید داشت.

مشاوره رایگان زبان
انتخاب بهترین مدرس، ویژه شما

آزمون TEF CANADA

آیا می‌خواهید در کانادا اقامت بگیرید؟ خب، این آزمون چیزی است که احتمالا به قبولی در آن نیاز پیدا خواهید کرد. سطح آن کم و بیش با DELF B2 قابل مقایسه است و یکی از آزمون‌ های زبان فرانسه است که مهارت‌های افرادی که برنامه‌ی مهاجرت اقتصادی دارند، خصوصا افرادی را که برای تابعیت کانادا درخواست می‌دهند بررسی می‌کند. مراکز و صندلی‌های این آزمون محدود است و بنابراین باید از قبل ثبت نام کرده و نوبت داشته باشید!

آزمون TEF Québec – TEFAQ

TEFAQ یا آزمون ارزیابی زبان فرانسه ویژه‌ی کبک، آزمون دیگری از آزمون ‌های زبان فرانسه برای کسانی است که به مدرک دانش فرانسوی به ویژه برای مهاجرت به کبک نیاز دارند. ناحیه‌ی کبک کانادا از TEF کانادا برای سنجش توانایی زبان فرانسوی شما استفاده نمی‌کند و بنابراین برای مهاجرت به آنجا شما باید این آزمون را مد نظر قرار دهید.

سخن آخر
خب این هم از معرفی اجمالی آزمون های زبان فرانسه؛ تحصیل جدی زبان فرانسوی می‌تواند دروازه‌‌ای برای بسیاری از امکانات تازه باشد که حتی الان که میانه‌ یا ابتدای راه هستید تصور آن‌ها را نمی‌کنید. چه کسی می‌داند شاید روزی از آن به عنوان بهترین تصمیم زندگیتان یاد کردید.
اما برای این که فرانسوی آموختن خود را ارزشمند کنید باید در یک آزمون زبان فرانسه شرکت کنید، با ما در ارتباط باشید با آزمون‌های بیشتری آشنا شوید و راجع به همین آزمون‌ها اطلاعات بیشتری کسب کنید و آن را که برای شما از همه مناسب‌تر است انتخاب کنید و پیشتازش بروید. اگر سوالی دارید همیشه می‌توانید این پایین یا در ارتباط با کارشناسان ما مطرح کنید. موفق باشید.

مشاوره رایگان زبان
انتخاب بهترین مدرس، ویژه شما

منبع

۴.۵/۵ - (۵۹ امتیاز)

دیدگاه ها

  1. وقت بخیر من قصد اپلای رو دارم ..کشورهای موردنظرم کانادا و فرانسه هستند
    سوالی که برام پیش اومده اینه که کدوم یکی از ازمون های گفته شده برای هر دومناسبه؟
    هدفم دوسال ایندست و میخوام ازالان شروع کنم…چون منابع متفاوتند نمیدونم کدوم ازمون برای هردو کشور کاربردیه..
    ممنونم بابت وقتی که گذاشتید و پاسخگوییتون

  2. درود
    من ۷ترم زبان فرانسوی خونده م و الان نیزبصورت خودآموز درحال خوندن هستم برای مهاجرت به کانادانیازبه سطح b1 دارم
    برای تعیین سطح و اینکه بفهمم چه ضعف هایی دارم و باید آموزش بروم یاخودآموز آیاسایتtv5 le mond خوبه یا نه؟

  3. سلام برای مهاجرت تحصیلی به فر انسه کدوم یکی از این ازمون ها بیشترین کاربرد رو داره و نیاز به کدوم از مدارک این ازمون ها هست؟

    1. سلام
      قوانین مهاجرت معمولا خیلی تغییر می‌کنند
      همچنین مدرک مورد قبول بسته به دانشگاه، رشته تحصیلی و شهری که قصد مهاجرت دارید هم متغیره اما هم اکنون و به‌صورت کلی:
      اگر قصد مهاجرت تحصیلی به فرانسه رو دارید، ۲ آزمون و مدرک TCF و TEF Études
      برای مهاجرت غیرتحصیلی به کشور فرانسه آزمون DELF
      و برای مهاجرت تحصیلی به کشور کانادا آزمون TEF نیازه.
      در اینستاگرام هم بیشتر توضیح دادم

شما هم دیدگاه، تجربه یا سوالتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
×Close search
Search