skip to Main Content

هفت زبان اصلی دنیا

هفت زبان اصلی دنیا
زمان مطالعه: ۶ دقیقه

این مقاله را به هفت زبان اصلی دنیا اختصاص دادیم، چراکه دنیای امروز به دلیل سرعت بالای رشد تکنولوژی و سهولت روزافزون ارتباط بین تمام نقاط دنیا، بیش از هر زمان دیگری به دهکدۀ جهانی شباهت بیشتری پیدا کرده است. بدون شک رمز ورود به این دهکدۀ جذاب، دانستن زبان‌های گوناگون مردم این دهکده است؛ به خصوص هفت زبان اصلی دنیا. با یادگیری زبان‌های مختلف رایج میان این مردمان، دریچه‌های متعددی به روی ما برای وارد شدن به دنیای وسیع هرکدام از قوم‌هایی که به آن زبان سخن می‌گویند باز خواهد شد.
آشنایی با تاریخ و فرهنگ و هنر، امکان ایجاد ارتباطات اقتصادی و فرصت‌های شغلی، امکان مسافرت به مقاصد توریستی متنوع، افزایش حس نوع دوستی و… بخش کوچکی از مزایای یادگیری زبان‌های رایج دنیا است. با این حال، یادگیری بیش از ۷۱۰۰ زبانی که در این کرۀ خاکی مورد استفاده است، امکان پذیر نیست. به همین دلیل در این مقاله تصمیم به معرفی هفت زبان اصلی دنیا گرفتیم، زبان‌هایی که علاوه بر پوشش جمعیت زیادی از ساکنین زمین، نقش بارزی در روابط سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و مناسبتی در دنیا دارند و شما می‌توانید در کلاس زبان آنلاین هم آن‌ها را بیاموزید.

مشاوره رایگان زبان
انتخاب بهترین مدرس، ویژه شما

فهرست بخش ها

۱. انگلیسی، پراستفاده‌ترین در هفت زبان اصلی دنیا

بدون شک زبان انگلیسی، پر استفاده‌ترین زبان دنیا، گزینه بلا منازع در لیست هفت زبان اصلی دنیا خواهد بود. حدود ۱/۲۶۸ میلیارد نفر در جهان به انگلیسی صحبت می‌کنند و این در حالی است که انگلیسی زبان مادری تنها ۳۷۰ میلیون نفر از این جمعیت است. پس بیراه نیست که در میان هفت زبان اصلی دنیا، انگلیسی را پراستفاده‌ترین بدانیم.
در بسیاری از کشورها انگلیسی به عنوان زبان دوم مورد استفاده بوده و در مدارس تدریس می‌شود. بنابراین انگلیسی به زبان اصلی و مشترک در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی، علمی، نظامی، صنعتی و فرهنگی در سراسر جهان بدل شده است. روند یادگیری آسان انگلیسی نسبت به سایر هفت زبان اصلی دنیا از برتری‌های آن به شمار می‌آید.
در ذهن بسیاری از مردم جهان، فراگرفتن انگلیسی به منزلۀ فرصت‌های بیشتر و زندگی بهتر تلقی می‌شود.
این قسمت می‌تواند در کادر بیاید
انگلیسی زبان رسمی آسمان است! تمامی خلبان ها برای مکالمات و معرفی خود ملزم به استفاده از انگلیسی هستند.

مشاوره رایگان زبان
انتخاب بهترین مدرس، ویژه شما

۲. چینی، زبان پرجمعیت‌ترین کشور جهان

بدیهی است که زبان پرجمعیت‌ترین کشور جهان، چین، باید مقام بالایی در میان هفت زبان اصلی دنیا داشته باشد. ۱٫۱۲۰ میلیارد نفر در دنیا به این زبان سخن می‌گویند که چینی زبان اصلی ۹۲۱ میلیون نفر از آنها است. در حال حاضر چین اقتصاد دوم دنیا است، اما فعالیت‌های اقتصادی و سیاسی این کشور نشانه‌ای از قناعت این کشور به نائب قهرمانی نشان نمی‌دهد. بنابراین طبیعی است که با مطرح شدن روز افزون این کشور و ایجاد فرصت‌های بیشتر، خیری هم نصیب سخن‌گویان این زبان مهم از هفت زبان اصلی دنیا شود.
بسیاری از کشورها و شرکت‌های بین‌المللی، قصد برقراری روابط تجاری با این کشور آسیایی را دارند، بنابراین فراگیری زبان چینی در میان هفت زبان اصلی دنیا فرصت‌های شغلی جدی را با خود به همراه دارد. با این حال، این فرصت‌ها بدون هزینه به دست نمی‌آیند و پیچیدگی و سختی یادگیری زبان چینی، در کفۀ دیگر ترازو به شدت سنگینی می‌کند.

مشاوره رایگان زبان
انتخاب بهترین مدرس، ویژه شما

۳. اسپانیایی، پلی میان آمریکای شمالی و جنوبی

شاید برای شما جالب باشد که در ۲۲ کشور جهان، در ۴ قاره، ۴۶۰ میلیون نفر به زبان مادری اسپانیایی حرف می‌زنند. پس بی‌جهت نیست که اسپانیا رتبه دوم در هفت زبان اصلی دنیا را داشته باشد. همانگونه که کشورهای اسپانیایی زبان مرزهای جغرافیایی و فرهنگی آمریکای جنوبی و شمالی را به یکدیگر پیوند داده‌اند، این زبان نیز می‌تواند پل ارتباطی شما با مردمان اسپانیایی زبان سراسر دنیا باشد. هرچند مانند اکثر زبانهای پایه‌ای و بقیه هفت زبان اصلی دنیا ، این زبان نیز در کشورها و نواحی مختلف، به گویش و لهجه‌های مختلفی به کار برده می‌شود.

هفت زبان اصلی دنیا

۴. فرانسوی، عاشقانه‌ترین زبان در هفت زبان اصلی دنیا

روزگاری، فرانسه امپراتوری قدرتمند و وسیعی بود و در سراسر جهان کشورهای متعددی را مستعمرۀ خود کرده بود. هنوز هم در کشورهای زیادی از اروپا گرفته تا شمال آفریقا تا کانادا، فرانسه زبان اصلی یا دوم بسیاری از کشورها است. از سوی دیگر آثار ارزشمند ادبی فراوان و طرز بیان فرانسوی زبانان باعث شده تا این زبان لقب «عاشقانه‌ترین» زبان دنیا را از آن خود کند. بنابراین یادگیری این زبان از هفت زبان اصلی دنیا علاوه بر اینکه می‌تواند در رزومۀ حرفه‌ای یک فرد نقطۀ قوت اساسی باشد، در قاب ویژگی‌ها و توانایی‌های فردی نیز به زیبایی خود نمایی می‌کند.

۵. عربی، زبان ثروت و نفت

شاید در گذشته این «رمز‌آلودگی شرقی» کشورهای خاورمیانه و عربی‌زبان بود که توجه دنیا را به خود جلب می‌کرد، اما در سال‌های اخیر به دلیل ثروتمندشدن این کشورها از طریق تجارت نفت و گسترش روابط اقتصادی این منطقه با جهان، این رازآلودگی به اطمینان از بهره‌وری فرصت‌های ایجادشده، تبدیل شده است و این جایگاه خاصی به عربی به‌عنوان یکی از هفت زبان اصلی دنیا می‌دهد.بنابراین در سراسر دنیا، کشورهایی که در حوزه‌هایی همچون نفت، صنایع نظامی، یا ساخت و ساز فعالیت می‌کنند و با کشورهای عرب زبان مراوداتی دارند، همواره از نیروی متخصص مسلط به زبان عربی استقبال می‌شود. نزدیک به ۳۰۰ میلیون نفر در خاورمیانه و شمال آفریقا، در ۲۲ کشور که در جهان از آنها تحت عنوان «جهان عرب» یاد می‌شود به زبان عربی صحبت می‌کنند. گرچه تفاوت زیادی میان لهجه، گویش و حتی دستور زبان عربی مورد استفاده در این کشورها وجود دارد، اما به منظور حل این معضل، زبان «عربی نوین معیار» به منظور یکسان‌سازی و سهولت مکالمات و ارتباطات میان کشورهای جهان عرب پذیرفته شده است.

مشاوره رایگان زبان
انتخاب بهترین مدرس، ویژه شما

۶. روسی، زبان اتحاد جماهیر شوروی

حدود ۲۵۸ میلیون نفر در روسیه و کشورهای جدا شده از اتحاد جماهیر شوروی به روسی صحبت می‌کنند. با این حال تعداد افرادی که از آثار ادبی روسی همچون آثار تولستوی، داستایوفسکی، چخوف و… بهره برده‌اند بسیار بیشتر از این رقم است. این زبان جایگاه ادبی خاصی در میان هفت زبان اصلی دنیا دارد.
آموختن زبان روسی در بین سایر هفت زبان اصلی دنیا به دو دلیل چالش برانگیز است؛ از یک سو دارای دایره لغات کوچک آن (قریب به ۲۰۰٫۰۰۰ لغت) باعث شده تا لغاتی دارای معانی یکسان باشند. از سوی دیگر گرامر روسی نیز بسیار پیچیده و پر از استثناء و قواعد گوناگون است. با این حال، در عمده کشورهای روس زبان درصد بسیار کمی از مردم به زبان انگلیسی صحبت می‌کنند. بنابراین اگر کسی قصد ارتباط اقتصادی یا سفر طولانی مدت به کشورهای روس‌زبان داشته باشد، راهی جز یادگیری روسی نخواهد داشت.

۷. آلمانی، عضو افتخاری لیست هفت زبان اصلی دنیا

زبان آلمانی شاید در میان شش زبان رسمی سازمان ملل متحد (شش مورد قبلی) نباشد، اما این امر ذره‌ای از ارزش و اهمیت این زبان کم نمی‌کند. آلمانی زبان رسمی کشورهای آلمان و اتریش، و یکی از زبان‌های اصلی سوییس و بلژیک است و در چندین کشور دیگر نیز مورد استفاده است. قدرت اقتصادی اول اروپا نفع خود را به آموزندگان این زبان نیز رسانده است و آن را به درآمدزاترین زبان‌ دنیا تبدیل کرده است. بنابراین یادگیری آلمانی، زبان علم و فلسفه، ممکن است با سختی های زیادی همراه باشد، اما قطعا فواید بسیاری به همراه خواهد داشت.

مشاوره رایگان زبان
انتخاب بهترین مدرس، ویژه شما

و در نهایت

در این مقاله هفت زبان اصلی دنیا را به شما معرفی کردیم. یادگیری یک زبان جدید، دریچه‌ای به کشف و فهم یک دنیای جدید است و علاوه بر تمام فوایدی که گفتی، با لذت کشف همراه است. نظرات و تجربیات خود را از این هفت زبان اصلی دنیا و یادگیری هر زبان دیگر برای ما در کامنت‌ها بنویسید.

منبع

۴.۷/۵ - (۴۵۵ امتیاز)

دیدگاه ها

  1. ببخشید میخاستم بدونم چند سال طول میکشه که بشه مادر زاد اینگلیسی رو یاد گرفت و خیلی راحت و با لحجه اینگلیسی صحبت کرد؟

    1. سلام دوست عزیز
      صحبت کردن راحت و روان هر زبانی بسته به استمرار و تلاشی که شما در این راه می کنید میتواند کوتاه مدت یا بلندمدت باشد. اما اگر به صورت منظم ساعاتی در روز را به زبان انگلیسی اختصاص دهید احتمالا بین ۶ ماه تا ۱ سال میتوانید به آسانی انگلیسی صحبت کنید. پیشنهاد میکنیم مقاله ما در همین موضوع را در صفحه یادگیری زبان انگلیسی چقدر طول میکشد مطالعه کنید.

  2. – ۱۹% کلمات انگلیسی از زبان ترکی گرفته شده است.
    – ۹۲% کلمات فارسی از عربی و ترکی گرفته شده و مابقی بدون هیچ فرمولی تولید شده اند.
    – ۲% کلمات ترکی از ایتالیایی، فرانسوی و انگلیسی گرفته شده است.
    – در هیچ یک از زبانهای بین المللی لغتی از زبان فارسی وجود ندارد.
    – ۳۹% کلمات ایتالیایی، ۱۷% کلمات آلمانی و ۹% کلمات فرانسوی از زبان ترکی گرفته شده است.
    – ۱۰۰% کلمات ترکی ریشه ی اصلی دارند.

  3. کاش بجای فارسی که درایران رسمی هستش یکی ازاین زبان هارا رسمی میکردند چون فارسی فقط درایران کارایی داره اونم به صورت خیلی محدودچون نسخه هامون انگلیسیه نقشه های صنعتی و ساختمانی انگلیسیه درواقع بیشترازپنجاه درصد استفاده زبانی ما ازانگلیسی هستش ولی نمیدونم چرا بازفارسی ورسمی کردند وقتی این همه ضعف داره

    1. انگلیسی باید درس داده بشه و عربی برترین زبان ها مخصوصا برای ایرانی ها همین ها هستن ولی زبان رسمی‌کشور نمیشه تغیر داد یعنی همه کشور ها زبان هاشون همین چند تا باشه که گفته شد

  4. به نظر من زبان ترکی نصبت به جمعیت وکشورهای دنیا که صحبت می کنن یکی از زبانهای زنده دنیا هست مثل ترکیه.آذربایجان.ترکمنستان وغیره

  5. سلام مرسی از اطلاعات خوبتون
    من به زبان انگلیسی مسلطمو تدرسش میکنم. وبه زبان فرانسوی هم مسلط هستم.
    خیلی زبان ایتالیایی رو دوست دارم که شروعش کنم ولی چون خیلی کاربرد نداره مردد هستم.
    پیشنهادتون چیه؟ برم دنبال علاقه بی کاربردم یادنبال اسپانیایی که کمتر دوسش دارم ولی خیلی پرکاربردتره؟! 😄

  6. بله درسته و این که شما اگر چند زبان رو یاد بگیرین ، حالا هر زبانی ، هلندی ، فرانسوی، آلمانی و… به زبان اصلی یا انگلیسی یا به هر زبانی ک صحبت‌ می کنین ،کمک بسیاری در یادگیری زبان اصلی شما میکنه

  7. سلام عزیزم من ۱۳ سالمه و دارم زبان چینی رو میخونم و این
    حدود یک ساله که شروع کردم و اینکه بله چینی (ماندارین)
    سخت ترین زبان دنیا است و اینکه چقدر طول میکشد تا یاد بگیری زبان چینی رو تا حدودی بستگی به خودت داره و اینکه اگر هم معمولی پیش بری حدوداً ۴ سال طول بکشه تا یاد بگیری و کنار زبان باید فرهنگ چین رو بدونی که این خیلی بهت کمک میکنه .
    و فکر کنم که بخاطر اینکه چینی سخت ترین زبان دنیا است مال اینه که الفبا نداره و زیاد هم گرامر نداره و فقط بیشتر کلمه است و مثل انگلیسی زیاد با قانون گرامر جلو نمیره و این یکم سختش میکنه ولی مشکلی نیست اگه به چیزی واقعا علاقه داشته باشی سختیش به چشم نمیاد و اینکه من توصیه میکنم اگر میخواهید که زبانی را یاد بگیرید چینی است چون یکم پیچیدگی آن خیلی شیرین است و ما نباید با گفتن اینکه اون خیلی سخته خودمون رو ازش دور کنیم

  8. شنیدم که میگن زبان چینی سخت ترین زبان دنیاست.
    به نظر شما آموزش زبان چینی چقدر زمان لازم داره؟

شما هم دیدگاه، تجربه یا سوالتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
×Close search
Search