skip to Main Content

آیا دانستن فونتیک و تلفظ لغات در یادگیری زبان موثر است؟

زمان مطالعه: ۴ دقیقه

فهرست بخش ها

تاثیر فونتیک و تلفظ لغات در یادگیری زبان

کسانی که قصد یادگیری زبان را دارند، هر ازگاهی سوال هایی برایشان پیش می آید.

بهترین راه برای یادگیری چیست؟ سریع ترین راه یادگیری چیست؟ چگونه می توانم مانند بومی یک کشور، آن زبان را صحبت کنم؟ آیا واقعا باید دستور زبان را یادبگیرم؟

همه ما می خواهیم از روش های موثر مطالعه استفاده کنیم تا بتوانیم مهارت مکالمه زبان را به سرعت و به خوبی یاد بگیریم.

اساتید زبان با ارائه روش های مختلف و توصیه های متقابل به زبان آموزان خود، زبان را به آنها آموزش می‌دهند. افراد مختلف با روش های متفاوت زبان را یاد می‌گیرند؛ برخی با یادداشت کردن کلمات، عده ای با خواندن و تکرار و تمرین و برخی با تمرکز بر روی صداهای اول کلمات و یا یادگیری تلفظ، آنها را فرا می‌گیرند. زبان شناسان، چندین دهه را صرف بررسی نحوه یادگیری زبان ها کرده اند، درحالی که خیلی از افراد از این کشفیات خبر ندارند. در ادامه روش های علمی برای بهبود یادگیری زبان را ارائه می‌کنیم.

مشاوره رایگان زبان
انتخاب بهترین مدرس، ویژه شما

یادگیری زبان به شیوه یک انگلیسی زبان (native)

شاید اولین سؤالی که باید مطرح شود این است که چرا می‌خواهید بیشتر شبیه یک native صحبت کنید؟
بسیاری از زبان آموزان نگرانی زیادی در مورد تلفظ لغات دارند و فکر می‌کنند باید حتما یک لهجه عالی داشته باشند تا منظورشان قابل فهم باشد. در وهله اول ما باید بتوانیم با افراد انگلیسی زبان صحبت کنیم و ارتباط برقرار کنیم سپس لهجه خود را تقویت کنیم.
درک صدایی که در زبان مادری ما وجود ندارد، دشوار است و برای تلفظ لغات آن دچار مشکل می‌شویم. همچنین وجود صداهایی در زبان های دیگر که نیاز به استفاده از عضلات دهان به روش جدید دارند، دو دلیل اصلی هستند که زبان آموزان در تلفظ درست و بیان شیوای لغات مشکل دارند. بیایید نگاهی به هر دو این مسائل داشته باشیم، چرا آنها اتفاق می افتد و چگونه می‌توانید این مشکلات را حل کنید.

برای انجام این کار، شما باید کمی درباره فونتیک (که اساسا فقط یک روش فانتزی برای بیان موقعیت دهان است) بدانید، که با استفاده از آن می‌توانید چگونگی حرکت زبان،دهان و لب ها را برای تلفظ صداهای مختلف دریابید. سپس آنها را به طور مرتب تمرین کنید تا دهانتان به طور طبیعی به این موقعیت حرکت عادت کند.

همچنین مطالعه شود

بهترین و موثرترین ابزارها برای تقویت ۴ مهارت زبان انگلیسی چیست؟

به نحوه ادا و تلفظ کلمات توجه کنید. مانند تفاوت بین حروف صدادار sheep و ship که کاملا واضح است. اما بسیاری از زبان آموزان با تفاوت ها مبارزه می کنند، و از یادگیری زبان وحشت زده می شوند. زمانی که ما متولد شدیم مغز کوچک ما می‌تواند تفاوت بین صداها را در تمام زبان های جهان بفهمد. همانطور که ما رشد می‌کنیم، مغز ما تفاوت های صوتی بین صداهایی که برای زبان مادری ما اهمیت دارد و تفاوت های بی اهمیت، را از هم تشخیص می‌دهد.این مساله موجب می‌شود که زبان خودمان را بهتر درک کنیم. اما برای زبان آموزان مشکل ایجاد می کند.

نحوه جدا کردن صدا ها

زبان شناسان سالهاست که این پدیده را مطالعه کرده اند و راهی پیدا کرده اند تا به زبان آموزان کمک کنند که تفاوت بین این صداهای حیرت انگیز را بشنوند و تلفظ کنند. این روش شناخته شده، شامل گوش دادن به یک کلمه است که اختلاف صدایی که شما سعی در یادگیری آن دارید(کلماتی مانند sheep یا ship) را به شما آموزش می‌دهد. شما آموزش خود را با حداقل آموزش دو کلمه تنظیم می‌کنید به این صورت که پس از شنیدن لغت، حدس بزنید که کدام کلمه است، سپس چک کنید که درست حدس زده اید یا خیر و دوباره گوش می‌دهیم به تلفظ آن و حرکت زبان و دهان را تمرین می کنیم.

شما آموزش خود را با حداقل آموزش دو کلمه تنظیم می‌کنید به این صورت که پس از شنیدن لغت، حدس بزنید که کدام کلمه است، سپس چک کنید که درست حدس زده اید یا خیر و دوباره گوش می‌دهیم به تلفظ آن و حرکت زبان و دهان را تمرین می کنیم.

مشاوره رایگان زبان
انتخاب بهترین مدرس، ویژه شما

استفاده از استاد زبان بومی 

بعد یادگیری فونتیک و انجام تمرین ها و تقویت این مهارت نوبت به استفاده از یک استاد زبان بومی برای تقویت اسپیکینگ و فونتیک است. وب سایت هایی نظیر اتیچر این فرصت را ایجاد کرده اند که بتوانید با اساتید زبان در هر تمام نقاط دنیا ارتباط برقرار کنید و از آن ها جهت تقویت این مهارت و افزایش یادگیری زبان کمک بگیرید.

برای رزرو کلاس آنلاین زبان خودتان می توانید بر روی دکمه ی رزرو کلاس کلیک کنید

به این مقاله امتیاز بدهید

دیدگاه ها

اولین نفری باشید که به این نوشته نظر میدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
×Close search
Search