skip to Main Content

چرا باید زبان آلمانی یاد بگیریم

چرا باید زبان آلمانی یاد بگیریم
زمان مطالعه: ۵ دقیقه

آلمانی یکی از بهترین و کاربردی‌ترین زبان‌های جهان بوده و زبان رسمی هفت کشور از پویاترین و جالب‌ترین کشورهای اروپایی از جمله آلمان، اتریش، سوئیس، بلژیک، لوکزامبورگ و لیختن اشتاین است. ۱۳۰ میلیون نفر در دنیا آلمانی صحبت می‌کنند و همین موارد، کافی است برای اینکه انگیزه آلمانی یاد گرفتن را داشته باشید. یاد گرفتن زبان آلمانی فرصت‌های بی‌نظیری را پیش روی شما می‌گذارد. برای اینکه بدانید چرا باید زبان آلمانی را یاد بگیریم، تا انتهای این مطلب همراه آموزش زبان آنلاین اُتیچر باشید.

تعیین سطح زبان
تلفنی و رایگان به همراه مشاوره انتخاب استاد

فهرست بخش ها

۱. یادگیری زبان آلمانی آسان است

اگر زبان انگلیسی را بلد باشید، یادگیری آلمانی چندان کار دشواری نخواهد بود؛ زیرا آلمانی و انگلیسی ریشه ژرمنی یکسانی دارند. در نتیجه هزاران کلمه وجود دارد که به هم مرتبط هستند و به عنوان «همزادگان» شناخته می‌شوند. مثلا chin (چانه) انگلیسی به آلمانی Kinn است. Water به Wasser  و father به Vater تبدیل می‌شود.

یادگیری زبان آلمانی آسان است

علاوه بر این برخلاف چینی، ژاپنی، کره‌ای، روسی یا عربی برای یادگیری آلمانی نیازی نیست الفبای جدیدی یاد بگیرید و صرفا چند حرف اضافه‌تر شامل umlauts ä، ö و ü و همچنین eszett (ß) را که گاهی اوقات جایگزین دو s در آلمانی می‌شود، باید بیاموزید. به دلیل آسان بودن این زبان، با تدریس خصوصی زبان آلمانی می‌توانید سریع‌تر از هر زبان دیگری به آلمانی مسلط شوید.

۲. آلمانی زبان مخترعان، مبتکران و مهندسان است

گفته می‌شود آلمان کشور شاعران و متفکران است و به ویژه مورد دوم چندان دور از واقعیت و قابل انکار نیست. درصد زیادی از چشمگیرترین دستاوردهای جهان برای اولین بار به زبان آلمانی تصور شد. بیش از ۱۰۰ جایزه نوبل به آلمانی‌های برجسته برای دستاوردهایشان در فیزیک، پزشکی، شیمی، ادبیات و سایر زمینه‌ها تعلق گرفته است. ضمن اینکه جوایز نوبل بسیاری به دو کشور بزرگ آلمانی زبان دیگر یعنی اتریش و سوئیس اعطا شده است.

مشاوره رایگان زبان
انتخاب بهترین مدرس، ویژه شما

به علاوه بسیاری از برندگان نوبل از کشورهای دیگر، در دانشگاه‌های آلمان تحصیل کرده‌اند. در آخر اینکه محصولات نوآورانه آلمانی مانند خودروهای BMW و مرسدس بنز و اختراع آسپرین را فراموش نکنید! در نتیجه اگر می‌خواهید به ویژه در زمینه علمی پیشرفت کنید، همین امروز با به کارگیری بهترین روش یادگیری لغات آلمانی آموختن این زبان را شروع کنید.

۳. آلمانی دومین زبان رایج علمی در فضای دانشگاهی است

با وجود تعداد زیادی از دانشمندان برنده جایزه نوبل، تعجبی ندارد که زبان آلمانی در جامعه دانشگاهی بسیار مهم باشد. در واقع این زبان در رتبه دوم به عنوان رایج‌ترین زبان علمی مورد استفاده قرار می‌گیرد. یکی از دلایل این امر این است که بازار کتاب آلمان سومین بازار بزرگ جهان و درست پس از صنعت چاپ چین و انگلیسی است. از آنجایی که درصد این کتاب‌هایی که به زبان‌های دیگر ترجمه می‌شوند نسبتا محدود است، صرفا دانش آلمانی به شما امکان دسترسی به آن‌ها را می‌دهد.

دلایل یادگیری زبان آلمانی

۴. آلمان یک نیروگاه اقتصادی است

زبان آلمانی نه تنها گزینه جالبی برای دانشگاهیان است، بلکه کسانی که در دنیای تجارت هستند نیز باید آلمانی یاد بگیرند. آلمان بزرگ‌ترین اقتصاد اتحادیه اروپا و چهارمین اقتصاد بزرگ در سراسر جهان بوده و خانه شرکت‌های بین المللی متعدد و در خط مقدم فناوری‌های جدید است.

ضمن اینکه برلین پایتخت آلمان در حال تبدیل شدن به مرکز استارت آپ‌های نوآور است. برخی تا آنجا پیش می‌روند که به آن لقب «سیلیکون ولی اروپا» می‌دهند. در نتیجه دانستن آلمانی این پتانسیل را دارد که فرصت‌های شغلی شما را بسیار افزایش دهد. از این رو فارغ از اینکه یادگیری زبان آلمانی چقدر طول می‌ کشد، باید از همین امروز برای یادگیری این زبان اقدام کنید.

۵. آلمانی رایج‌ترین زبان مادری در اروپا است

انگلیسی، فرانسوی و آلمانی سه زبان رسمی کاری اتحادیه اروپا هستند. همچنین آلمانی دومین زبان پرگویش در قاره اروپاست. با این حال وقتی صحبت از زبان مادری به میان می‌آید، آلمانی رتبه اول را دارد.

چرا آلمانی یاد بگیریم

برای قرن‌ها این زبان به عنوان یک زبان مشترک (زبان مشترکی که مردمان مختلف را متحد می‌کند) در بخش‌های بزرگی از قاره اروپا استفاده می‌شد. همچنان نیز این زبان به عنوان یک زبان دوم مهم در اروپای مرکزی و شرقی با این هدف مورداستفاده قرار می‌گیرد. در دنیای انگلیسی زبان، آلمانی سومین زبان خارجی است که بیشترین تقاضا برای یادگیری را داشته و در جایگاه دهم به عنوان یکی از زبان‌های اصلی جهان قرار دارد.

۶. فرهنگ آلمان بخشی از میراث جهانی ماست

اگرچه آلمانی‌ها به چپ‌مغز، تحلیل‌گر و عاشق منطق شهرت دارند، اما دنیای آلمانی‌زبان برخی از بزرگ‌ترین ذهن‌های ادبی، موسیقی، هنری و فلسفی تاریخ بشر را نیز تولید کرده است. آلمانی زبان آثار مکتوب معروف گوته، کافکا، برشت و مان است. همچنین زمانی که کانت، هگل، نیچه و هایدگر دست به قلم شدند، فلسفه انقلابی به زبان آلمانی به رشته تحریر درآمد.

یادگیری آلمانی این فرصت را به شما می دهد تا از شاهکارهای این هنرمندان به شکل اصلی خود بهره‌مند شده و به طور مستقیم و بدون فیلتر از بخش‌هایی از میراث فرهنگی جهان بهره ببرید. «فاوست» گوته به تنهایی، که کاملا به صورت قافیه‌دار و موزون نوشته شده است، ارزش تلاش برای یادگیری آلمانی را دارد. در مسیر یادگیری این زبان بهترین انیمیشن‌ های آلمانی نیرو محرکه‌ای برای تسلط هر چه سریع‌تر شما بر این زبان هستند.

۷. یادگیری آلمانی سفرها را راحت‌تر می‌کند

صحبت کردن به آلمانی هنگام سفر به آلمان، اتریش و سوئیس مفید است، اما در مناطق مرزی بلژیک و فرانسه، لوکزامبورگ کوچک و لیختن اشتاین و حتی در شمال ایتالیا نیز که برخی از روستاها به زبان آلمانی صحبت می‌کنند، مزایای بسیاری را به همراه دارد. حتی اگر قصد مهاجرت نداشته باشید، یادگیری آلمانی به شما امکان می‌دهد به کشورهای دیگری که انگلیسی زبان دومشان نیست، راحت‌تر سفر کرده و گشت‌وگذار کنید.

مشاوره رایگان زبان
انتخاب بهترین مدرس، ویژه شما

در واقع به دلیل پیوندهای تاریخی با آلمان شرقی، زبان دوم بسیاری از مردم به ویژه در لهستان، جمهوری‌های شوروی سابق (گرجستان، قزاقستان، تاجیکستان، قرقیزستان و غیره) و بالکان (صربستان، مقدونیه شمالی، کرواسی، بوسنی هرزگوین و مونته نگرو) آلمانی است. توصیه می‌کنیم قبل از سفر به چنین کشورهایی از مشاهده سریال آلمانی برای یادگیری زبان نیز غافل نشوید.

آموزش زبان آلمانی با بهترین روش ممکن در پلتفرم آموزش آنلاین زبان اُتیچر

در این مقاله ۷ مزیت یادگیری زبان آلمانی را توضیح دادیم و گفتیم چرا باید زبان آلمانی یاد بگیریم. شما می‌توانید با شرکت در کلاس‌های آنلاین زبان خارجی اتیچر، این زبان را مانند آب خوردن یاد بگیرید و از همه مزایای فوق بهره‌مند شوید. در پایان از شما دعوت می‌کنیم هر سوالی در این باره دارید، در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

مشاوره رایگان زبان
انتخاب بهترین مدرس، ویژه شما
۵/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاه ها

اولین نفری باشید که به این نوشته نظر میدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
×Close search
Search