skip to Main Content

یاد گرفتن لغات انگلیسی با چند روش کاربردی و ساده!

یاد گرفتن لغات انگلیسی
زمان مطالعه: ۵ دقیقه

یکی از بهترین روش‌های آموزش و یادگیری زبان انگلیسی، مرور و مطالعه لغات و واژه‌های انگلیسی است. روش‌های بسیاری برای یادگیری لغات زبان انگلیسی وجود دارد که هر کدام ویژگی‌های منحصر‌به‌فرد و فوق‌العاده‌ای دارند. با یادگیری و مطالعه کلمه‌های جدید و مرور کلمات و جملات کاربردی، دوره آموزش یادگیری زبان به حداقل می‌رسد.

در این مقاله از مجله اُتیچر قصد داریم روش‌های بسیار کاربردی و آسانی را برای یاد گرفتن لغات انگلیسی مرور کنیم و اشاره‌ای به ۵ روش ساده برای تمرین و به خاطر سپردن لغات انگلیسی خواهیم داشت. اگر شما هم آموزش زبان آنلاین را به تازگی شروع کرده‌اید، مطالعه این مقاله را از دست ندهید.

تعیین سطح زبان
تلفنی و رایگان به همراه مشاوره انتخاب استاد

فهرست بخش ها

۱. مطالعه و نوشتن لغات جدید؛ روشی برای یاد گرفتن لغات انگلیسی

یکی از بهترین روش‌ها برای یادگیری و به ذهن سپردن لغات انگلیسی، مطالعه و یادداشت‌برداری لغات جدید است. این روش کاملا سنتی و کلاسیک است و تجربه جدیدی را در آموزش زبان انگلیسی برایتان رقم می‌زند. در این روش یک دفترچه تهیه کنید و صفحه‌ای از آن را به چند بخش جدا تقسیم کنید. کلمات جدید را در یک بخش وارد کنید و در بخش روبه‎‌رو معنی آن‌ها را وارد کنید. سپس بعد از نوشتن کلمات و به خاطر سپردن معنی آن‌ها، کلمات را مرور کنید. دستتان روی معنی کلمات قرار دهید و سعی کنید معنی کلمه را به خاطر آورید.

1. مطالعه و نوشتن لغات جدید؛ روشی برای یاد گرفتن لغات انگلیسی

هنگامی که معنی کلمه‌ای در ذهنتان جاری نشد، جواب آن را پیدا کنید و بعد از آن کلمه‌ای را که پاسخ نداده‌اید، مجدد روی کاغذ به همراه معنی آن یادداشت کنید. با تکرار این کار، کلمات سخت و پیچیده را به‌خوبی در ذهن خواهید سپرد. همچنین برای یادگیری کلمات جدید از نرم‌افزارهای رایج زبان انگلیسی می‌توانید کمک بگیرید. پیشنهاد می‌کنیم در رابطه با بهترین برنامه‌های یادگیری زبان انگلیسی، مقاله بهترین اپلیکیشن یادگیری لغات انگلیسی را در مجله اُتیچر مطالعه کنید. در این مقاله بهترین و محبوب‌ترین برنامه‌های یادگیری زبان انگلیسی را عنوان کرده‌ایم.

۲. استفاده از فلش کارت؛ یکی از محبوب‌ترین ترفندها برای یاد گرفتن لغات انگلیسی

استفاده از فلش کارت برای یاد گرفتن لغات انگلیسی، روشی بسیار قدیمی و محبوب است که زبان‌آموزان بسیاری از این راهکار برای آموزش و به ذهن سپردن کلمات انگلیسی استفاده می‌کنند. با استفاده از فلش کارت قدرت تصاویر به کمکتان می‌آید و موجب می‌شود، نوع کلمات و تلفظ آن‌ها را در ذهن بسپارید. برای انجام این کار می‌توانید کارت‌هایی با اندازه یکسان برای خودتان درست کنید و روی آن‌ها لغات را یادداشت کنید و روی کارت‌های دیگر معنی آن‌ها را بنویسید. سپس کاغذ‌ها را با یکدیگر مخلوط کنید و هر بار کارتی را بردارید و در گوشه‌ای قرار دهید.

2. استفاده از فلش کارت؛ یکی از محبوب‌ترین ترفندها برای یاد گرفتن لغات انگلیسی

بعد از آن کارت‌های جدید را بردارید، اگر معنی یا لغت‌های درست را پیدا کردید، روی هم قرار دهید. با انجام این روش، حافظه تصویری به کمکتان می‌آید و ذهنتان با کلمات به‌خوبی آشنا می‌شود. البته روش‌های مختلفی برای کارت بازی و به ذهن سپردن کلمات وجود دارد و بنا بر خلاقیتی که دارید، می‌توانید بازی‌های مختلفی را با فلش کارت‌ها و کلمات انجام دهید. همچنین می‌توانید برای انجام این تمرین از جعبه لایتنر کمک بگیرید. اگر با جعبه لایتنر آشنایی ندارید، مقاله جعبه لایتنر چیست را در مجله اُتیچر مطالعه کنید. در این مقاله روش‌های مناسب بازی با جعبه لایتنر به‌خوبی شرح داده شده است.

۳. استفاده از اپلیکیشن‌ دولینگو؛ یکی از راهکارهای یادگیری لغات انگلیسی

یکی از روش‌های کاربردی و محبوب در رابطه با یاد گرفتن لغات انگلیسی استفاده از برنامه‌های آموزشی زبان انگلیسی است. در بین برنامه‌های آموزشی زبان انگلیسی، برنامه دولینگو یکی از محبوب‌ترین و پرکاربردترین برنامه‌ها است. در حقیقت دولینگو به‌عنوان بهترین اپ آموزش زبان انگلیسی نیز شناخته می‌شود. در حال حاضر این برنامه بیش از ۵۰۰ میلیون کاربر از سراسر جهان دارد که زبان انگلیسی را بسیار سرگرم‌کننده و جذاب آموزش می‌دهد.

3. استفاده از اپلیکیشن‌ دولینگو؛ یکی از راهکارهای یادگیری لغات انگلیسی

مطالب درسی دولینگو بسیار ساده و روان طراحی شده است و کاربران با بازی و سرگرمی با کلمات و لغات جدید زبان انگلیسی آشنا می‌شوند. همچنین دولینگو یکی از معتبرترین آزمون‌های زبان انگلیسی را دارد که به‌صورت آنلاین می‌توانید در آن شرکت کنید. آزمون دولینگو، مورد تایید بسیاری از دانشگاه‌های معتبر جهان است و جایگزین بسیار مناسبی برای مدرک آیلتس یا تافل است؛ بنابراین توصیه می‌کنیم برای مرور و یادگیری لغات انگلیسی، حتما برنامه دولینگو را روی تلفن همراهتان نصب کنید تا در هر زمانی به‌راحتی بتوانید با لعات جدید آشنا شوید.

۴. مطالعه دیکشنری‌؛ همراهی کوچک برای یادگیری زبان انگلیسی

یکی دیگر از بهترین روش‌ها برای یادگیری لغات انگلیسی، استفاده از دیکشنری‌های کوچک جیبی یا نرم‌افزارهای دیکشنری تلفن همراه است. دیکشنری‌های کوچک قابلیت این را دارند که در داخل کیف یا جیب لباستان قرار بگیرند. با استفاده از دیکشنری به‌راحتی می‌توانید لغات جدید و قدیمی را هر روز مطالعه کنید. پیشنهاد می‌کنیم برای انجام این کار از بهترین دیکشنری انگلیسی به فارسی کمک بگیرید و به‌صورت روزانه ۱ تا چند صفحه از دیکشنری را مطالعه کنید. سعی کنید مطالعه دیکشنری را به‌صورت مطالعه آزاد انجام دهید و کلمات جدید یا سخت را با هایلایت مشخص کنید که مجدد آن‌ها را مطالعه کنید. همچنین با استفاده از دیکشنری‌های موبایل دسترسی راحت‌تری به دیکشنری خواهید داشت. 

۵. مشاهده فیلم؛ از روش‌های سرگرم‌کننده برای یادگیری لغات جدید انگلیسی

یکی از بهترین و سرگرم‌کننده‌ترین روش‌ها برای یادگیری زبان انگلیسی، تماشای فیلم و سریال است. در واقع با تماشای فیلم، غرق در سرگرمی خواهید شد و این بین با مشاهده زیرنویس انگلیسی، به‌خوبی می‌توانید لغات جدید را در ذهنتان بسپارید.

5. مشاهده فیلم؛ از روش‌های سرگرم‌کننده برای یادگیری لغات جدید انگلیسی

تماشای فیلم به زبان انگلیسی، حافظه تصویری شما را تقویت می‌کند و روایت و داستان فیلم در کنار لغات و کلمات جدید، یادگیری آموزشی زبانتان را بسیار ساده‌تر می‌کند. در حال حاضر برخی از اساتید زبان در کلاس انگلیسی فیلم‌های کوتاهی را برای یادگیری بهتر زبان‌آموزان نمایش می‎دهند. با مشاهده فیلم و سریال به‌خوبی با لغات و کلمات محاوره‌ای و رسمی آشنا می‌شوید.

کلاس‌های آنلاین پلتفرم زبان اُتیچر؛ روشی مناسب برای یاد گرفتن لغات انگلیسی

در این مقاله از مجله اُتیچر با در رابطه با یاد گرفتن لغات انگلیسی صحبت کردیم و اشاره‌ای به ۵ راهکار ویژه برای یادگیری لغات جدید داشتیم. درحالت‌کلی روش‌های بسیاری برای به ذهن سپردن کلمه‌های مختلف انگلیسی وجود دارد که در این مقاله به بخشی از بهترین روش‌ها اشاره کردیم.

مشاوره رایگان زبان
انتخاب بهترین مدرس، ویژه شما

در نظر داشته باشید با استفاده از اساتید زبان انگلیسی بسیار سریع‌تر با لغات مختلف انگلیسی آشنا می‌شوید. در موسسه زبان اُتیچر بیش از ۵۰۰ استاد زبان فعالیت می‌کنند که از بهترین و باسوادترین اساتید زبان انگلیسی هستند. تا این لحظه بیشتر از ۵۰۰ هزار کلاس زبان در پلتفرم اُتیچر تشکیل شده است. برای مشاهده لیست اساتید و تعرفه قیمت‌ها به صفحه اصلی اُتیچر مراجعه کنید. 

۳.۹/۵ - (۱۲ امتیاز)

دیدگاه ها

اولین نفری باشید که به این نوشته نظر میدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
×Close search
Search