skip to Main Content

چگونه در یک ماه انگلیسی صحبت کنیم

چگونه در یک ماه انگلیسی صحبت کنیم
زمان مطالعه: ۵ دقیقه

یادگیری زبان انگلیسی چقدر طول می‌کشد؟ این سوالی است که اغلب افراد از مشاوران و موسسه‌ها می‌پرسند. برخی موسسه‌ها قول یادگیری زبان انگلیسی در یک ماه را می‌دهند، اما باید بدانید که روان صحبت کردن انگلیسی در یک ماه غیرممکن است؛ مگر این‌که از قبل پیش زمینه‌ای داشته باشید.

 بنابراین بهتر است برای یادگیری زبان انگلیسی، به‌طور منظم وقت بگذارید و فریب افرادی که چنین ادعاهایی می‌کنند را نخورید.

تعیین سطح زبان
تلفنی و رایگان به همراه مشاوره انتخاب استاد

فهرست بخش ها

از کجا شروع کنیم؟

اگر انگلیسی زبان اول شما نیست، ممکن است از خود بپرسید که برای یادگیری زبان انگلیسی از کجا شروع کنیم؟ همچنین ممکن است متوجه شوید که برای درخواست شغل یا تحصیل در خارج از کشور، باید در آزمون مهارت زبان انگلیسی مانند آیلتس یا تافل شرکت کنید.

شاید این تست‌ها ساده به نظر برسند، اما یادگیری نوشتن و صحبت کردن یک زبان جدید به راحتی انجام نمی‌شود. برای موفقیت، باید تلاش مداوم زیادی انجام دهید، اما برخی راه‌حل‌های سریع وجود دارد که می‌تواند به افزایش عملکرد آزمون شما در کوتاه‌مدت کمک کند. یکی از این راهکارها شرکت در کلاس زبان آیلتس است. اما اگر چند هفته دیگر تا امتحان شما باقی مانده است، در اینجا چند راه برای بهبود سریع مهارت‌های زبان انگلیسی شما وجود دارد.

فیلم به زبان انگلیسی تماشا کنید

اگر قصد یادگیری زبان انگلیسی از صفر تا صد در خانه را دارید، تماشای فیلم یک گزینه موثر است. تماشای سریال در نتفلیکس ممکن است دقیقاً مهارت‌های مناظره شما را بهبود نبخشد، اما به شما کمک می‌کند زبان را بهتر درک کنید، به اشکال محاوره‌ای و رسمی انگلیسی عادت کنید و به طور ضمنی احساسی نسبت به زبان داشته باشید.

راه های تقویت زبان انگلیسی در یک ماه

همچنین، می‌توانید کلماتی را انتخاب کنید که بسیار غیررسمی به نظر می‌رسند و هم‌خانواده رسمی‌تر آن‌ها را جستجو کنید. البته، مجموعه‌ای از مستندها نیز وجود دارد (هر چیزی از دیوید آتنبرو را امتحان کنید) که می‌توانید به صورت آنلاین پیدا کنید و به شما کمک می‌کند تا زبان خود را تقویت کنید. قرار گرفتن در معرض زبان انگلیسی در طول یک فیلم ممکن است به شما کمک کند تا واقعاً به تقویت آن فکر کنید.

غرق در اخبار زبان انگلیسی شوید

 در کنار راه‌حل‌های سریع برای تقویت زبان مثل کلاس زبان آیلتس، از منابع دیگر هم استفاده کنید و تنوع به خرج دهید. سعی کنید طیف وسیعی از روزنامه‌های انگلیسی زبان و همچنین مجلات را خریداری و مطالعه کنید. این طیف از منابع خبری علاوه بر این‌که به شما کمک می‌کند تا در جریان امور جاری باشید، دایره لغات شما را نیز گسترش می‌دهد. مزیت دیگر این است که با نحوه املای کلمات و زمینه‌های استفاده از آن‌ها نیز بیشتر آشنا خواهید شد.

آیا میتوان در یک ماه زبان انگلیسی را تقویت کرد

مطالعه یک کتاب واژگان را شروع کنید

 چه در یک دفترچه یا در رایانه خود، شروع به تهیه لیستی از کلمات و عبارات مفید کنید. هر بار که کلمه‌ای را می‌شنوید یا می‌بینید که با آن آشنایی ندارید، یادداشت کنید. فقط روی خود کلمه تمرکز نکنید، بلکه مترادف‌ها و عباراتی که در آن استفاده شده است را نیز جستجو کنید.

پس از آن، ممکن است معنی کلمات را یاد بگیرید، اما آیا می‌دانید چگونه از آن‌ها به طور دقیق استفاده کنید؟ پس شروع کنید هر یک از کلمات را در جملات گوناگون به‌کار ببرید و آن‌ها یادداشت کنید تا به راحتی بتوان دوباره مرور کرد.

مطالعه کتاب برای یادگیری زبان انگلیسی

مکالمه به زبان انگلیسی داشته باشید

همان‌طور که تمرین‌های گوش‌دادن و خواندن ممکن است مفید باشد، شما همچنین باید از زبان انگلیسی به صورت تعاملی استفاده کنید و مهارت‌های گفتاری خود را محک بزنید. اگر خوش‌شانس باشید، با چند نفر که زبان مادری آن‌ها انگلیسی است دوست می‌شوید که می‌توانند به شما کمک کنند، اما اگر نه، سعی کنید با فرد دیگری که در حال مطالعه زبان انگلیسی است مکالمه کنید. گزینه دیگر این است که با خودتان در آینه صحبت یا مکالمه خودتان را ضبط کنید.

گوش‌دادن به صدای خودتان ممکن است در ابتدا کمی ناخوشایند باشد، اما می‌توانید اشتباهاتی را بشنوید که قبلاً از آن‌ها آگاه نبودید. از آن‌جایی که قیمت کلاس زبان انگلیسی مناسب، ممکن است سخت باشد، پیدا کردن فردی که بتوانید مکالمه را با وی تمرین کنید، بسیار موثر خواهد بود.

تمرین، تمرین و تمرین داشته باشید

قبل از این که بپرسید یادگیری زبان انگلیسی چقدر طول می‌کشد، به این سوال جواب دهید که چقدر می‌توانید تمرین کنید. بیایید با این حقیقت روبرو شویم، عبارات آکادمیک از بهشت ​​و مستقیماً به مغز شما نمی‌افتند.

چطور مکالمه زبان انگلیسی را در یک ماه تقویت کنیم

حتی اگر انگلیسی شما در حال حاضر کاملاً خوب است، از خود راضی نباشید و عوامل استرس‌زا مانند فشار زمان در امتحان را دست کم نگیرید. شما هنوز باید تمرین کنید، مهم نیست چقدر زمان تا روز بزرگ امتحان خود باقی مانده است. سعی کنید کلماتی را در طول روز با خود تمرین کنید و سپس تا آن‌جا که ممکن است از آن‌ها در جملات و محاوره به‌کار ببرید.

اگر این کار را انجام می‌دهید، وقت خود را روی کلمات بسیار خاصی که هرگز واقعاً استفاده نمی‌کنید، تلف نکنید. در عوض، روی مکالمه انگلیسی تمرکز کنید که احتمالاً برای مکالمات روزمره استفاده می‌شود.

کنجکاوی داشته باشید

برای بهبود سریع زبان انگلیسی خود، باید سوالات زیادی بپرسید و آن‌ها را حل کنید. فقط عبارات را نخوانید. بپرسید چرا از آن‌ها به روشی خاص استفاده می‌شود، آیا ساخت و سازهای دیگر نیز امکان‌پذیر است و به هر چیزی که آنلاین می‌خوانید اعتماد نکنید.

البته، وسوسه‌انگیز است که به اولین پاسخی که در گوگل ظاهر می‌شود بسنده کنید، اما اگر کمی کنجکاوی نشان دهید، پاداش‌های بیشتری خواهید گرفت.

در حین یادگیری، لذت بردن را فراموش نکنید

اگر مطالعه زبان انگلیسی برای شما یک اجبار است، خسته‌کننده به نظر خواهد رسید و در آن عملکرد خوبی نخواهید داشت. به همین دلیل مهم است که با انگیزه بمانید و از تجربه یادگیری یک زبان جدید لذت ببرید. راه‌هایی برای اضافه کردن سرگرمی به مطالعات خود بیابید، مانند بازی با کلمات با دوستان که مهارت‌های فکری شما را تقویت می‌کند.

بدیهی است که یادگیری یک زبان جدید یک پروژه طولانی مدت است و نمی‌توان از صفر شروع کرد و یک هفته بعد یک مقاله دانشگاهی نوشت. اما، هنگامی‌که دانش خود را روی یک پایه مناسب بنا می‌کنید، اگر خود را به شدت وقف کنید، می‌توانید به سرعت به نتایج عالی برسید.

مخصوصاً برای امتحاناتی مانند آیلتس، باید واقعاً بدانید که چه سؤالاتی پرسیده می‌شود، فرمت‌ها چگونه است و چگونه با وظایف مربوطه برخورد کنید. سعی کنید متمرکز بمانید و بخش‌های خاصی را بهبود ببخشید، نه اینکه دیوانه‌وار سعی کنید همه بخش‌ها را به یکباره دنبال کنید.

کلام آخر

در نهایت، اگر‌چه یادگیری زبان در یک ماه عملا غیر ممکن است، اما با روش‌هایی که در این مقاله ذکر کردیم می‌توانید به روند یادگیری خود سرعت دهید. اتیچر یکی از بزرگترین مراکز خدمات دهنده زبان انلاین بهترین روش‌هاریا، منابع آموزشی و معلمان خصوصی را برای شما گرد هم آورده تا در کمترین زمان ممکن بتوانید به زبان انگلیسی صحیت کنید و بنویسید.

مشاوره رایگان زبان
انتخاب بهترین مدرس، ویژه شما
۳.۵/۵ - (۳۵ امتیاز)

دیدگاه ها

  1. مطالب ارزشمند و آموزنده و در عین حال واقع بینانه ای را به خواننده ارائه کرد. صحبت کردن فرآیند پیچیده و طولانی است، حفظ کردن چند عبارت و تحویل دادن آن صحبت کردن نیست چون با فکر و ساختن جملات جدید و بیان ارادی همراه نیست. با تشکر

شما هم دیدگاه، تجربه یا سوالتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
×Close search
Search