skip to Main Content

تفاوت آزمون دولینگو و آیلتس

تفاوت آزمون دولینگو و آیلتس
زمان مطالعه: ۵ دقیقه

در حال حاضر چندین آزمون معتبر زبان انگلیسی وجود دارد که برای دریافت پذیرش دانشگاه‌های معتبر سراسر جهان ضروری است. آزمون‌هایی که هر کدام ویژگی‌های منحصر‌به‌فرد خودشان را دارند. آزمون‌های آیلتس و دولینگو ۲ آزمون معتبر زبان انگلیسی هستند که تفاوت‌های کوچک و بزرگی در برخی از بخش‌ها با یکدیگر دارند.

هر ۲ آزمون جزو بهترین و معتبرترین آزمون‌های زبان انگلیسی هستند. در این مقاله از مجله اُتیچر قصد داریم در رابطه با تفاوت آزمون دولینگو و آیلتس صحبت کنیم و اشاره‌ای به ویژگی‌های هر کدام از آن‌ها خواهیم داشت. اگر با تفاوت‌های این دو آزمون معتبر انگلیسی آشنایی ندارید، مطالعه این مقاله از مجله اُتیچر را از دست ندهید.

تعیین سطح زبان
تلفنی و رایگان به همراه مشاوره انتخاب استاد

فهرست بخش ها

تفاوت آزمون دولینگو و آیلتس در ماهیت آزمون‌ها

آزمون آیلتس سال‌ها است که به شیوه کتبی و حضوری برگزار می‌شود، اما در سال‌های اخیر بخش آنلاین این آزمون نیز اضافه شده است. در حالی که آزمون دولینگو از ابتدای برگزاری به شکل آنلاین اجرا می‌شود و بسیاری از زبان‌آموزان در سال‌های گذشته، آزمون دولینگو انتخاب اولشان بوده است. البته باید عنوان کنیم کسانی که قصد مهاجرت و ادامه تحصیل دارند، روی آزمون آیلتس برنامه‌ریزی می‌کنند.

تفاوت آزمون دولینگو و آیلتس در ماهیت آزمون‌ها

معمولا اکثر دانشگاه‌های معتبر جهان نمره بالای آزمون آیلتس را برای پذیرش دانشجویان معیار قرار می‌دهند؛ بنابراین دانشجویان و زبان‌آموزانی که قصد مهاجرت دارند، بیشتر به دنبال دریافت مدرک آزمون آیلتس هستند. تفاوت آزمون دولینگو و آیلتس در ماهیت این ۲ آزمون کاملا مشخص است. دانشجویان بنا به نیاز و دانشگاهی که درخواست پذیرش دارند، باید یکی از این آزمون‌ها را انتخاب کنند.

تفاوت آزمون دولینگو و آیلتس در ساختار آزمون

مهم‌ترین تفاوت آزمون دولینگو و آیلتس را می‌توان در ساختار آن‌ها پیدا کرد. آزمون آیلتس به‌عنوان یک آزمون آکادمیک شناخته می‌شود که ۴ مهارت اصلی زبان‌آموزان یعنی مهارت‌های  Listening، Reading و Writing و Speaking را مورد ارزیابی قرار می‌دهد. ۳ قسمت آزمون آیلتس که بخش‌های Listening، Reading و Writing است در مدت زمان ۲ ساعت و ۴۵ دقیقه انجام می‌شود و بخش Speaking یک هفته قبل یا یک هفته بعد از آزمون اصلی، توسط داوطلب باید انجام شود. زمان برگزاری آزمون آیلتس در نهایت ۴ ساعت است.

تفاوت آزمون دولینگو و آیلتس در ساختار آزمون

در مقابل، آزمون دولینگو به‌عنوان آزمونی تطبیقی شناخته می‌شود. آزمون تطبیقی به این صورت است که با هر پاسخ درست، سطح دشواری آزمون دولینگو افزایش پیدا می‌کند و آزمون در بخش‌های پایانی سخت‌تر خواهد شد. آزمون دولینگو ۴ قسمت مکالمه، خواندن، لیسنینگ و نوشتن را در ۱ ساعت ارزیابی می‌کند. کلیه آزمون‌های زبان انگلیسی در بخش‌های مختلف با یکدیگر تفاوت دارند. به‌عنوان مثال آزمون‌های آیلتس و pte تفاوت‌های عمده‌ای با یکدیگر دارند. برای درک تفاوت‌های این ۲ آزمون پیشنهاد می‌کنیم، مقاله تحت عنوان «تفاوت آزمون آیلتس و pte» را در مجله اُتیچر مطالعه کنید. در این مقاله همه تفاوت‌های این ۲ آزمون مهم، عنوان شده است.

تفاوت‌های آزمون دولینگو و آیلتس در بخش Speaking

آزمون‌های آیلتس و دولینگو در ۴ مهارت اصلی با یکدیگر تفاوت‌هایی دارند. در بخش Speaking آزمون آیلتس تعداد ۳ تسک وجود دارد. در اولین بخش، زبان‌آموزان باید در رابطه با زندگی روزمره و علایقی که دارند صحبت کنند و در بخش دوم از داوطلب خواسته می‌شود تا در مورد موضوعی مشخص صحبت کند. در بخش پایانی نیز برگزارکننده آزمون با داوطلب در رابطه با یک موضوع طولانی صحبت می‌کند تا قدرت تجزیه و تحلیل داوطلب در حین صحبت کردن را بسنجد.

تفاوت‌های آزمون دولینگو و آیلتس در بخش Speaking

در آزمون دولینگو قسمت اسپیکینگ کمی تفاوت دارد. در این بخش به داوطلب عکس نمایش داده می‌شود و باید داوطلب آن عکس را توصیف کند. در مرحله بعد جملاتی را باید با صدای بلند بخواند. در آزمون دولینگو بخش اسپیکینگ کاملا شفاهی است و به‌صورت مکالمه ویدیویی صورت می‌گیرد.

تفاوت ۲ آزمون آیلتس و دولینگو در قسمت Listening

در قسمت لیسنینگ آزمون آیلتس، زبان‌آموزان باید ۴ فایل ضبط شده را گوش دهند و براساس این فایل‌ها سوالاتی به‌صورت مونولوگ از آن‌ها پرسیده می‌شود، اما در آزمون دولینگو، داوطلب در بخش Listening باید به کلمات گفتاری توجه کند و کلمات واقعی انگلیسی و کلمات غیر واقعی و بی معنی را از یکدیگر تشخیص دهد. همچنین در بخش لیسنینگ آزمون دولینگو، داوطلب باید کلیه کلمات را با املای درست، رونویسی کند؛ بنابراین تفاوت آزمون دولینگو و آیلتس در بخش لیسنینگ نیز کاملا مشخص است.

همچنین یکی از تفاوت‌های مهم آزمون آیلتس و دولینگو، آزمون آزمایشی آیلتس است. آزمون آزمایشی آیلتس تحت عنوان آزمون ماک شناخته می‌شود. داوطلبین قبل از آزمون اصلی می‌توانند، چندین بار در آزمون ماک شرکت کنند و مهارت‌های خود را به‌خوبی بسنجند. در رابطه با آزمون ماک پیشنهاد می‌کنیم مقاله آزمون ماک آیلتس چیست را در مجله اُتیچر مطالعه کنید. در این مقاله کلیه ویژگی‌ها و مزایای آزمون ماک آیلتس را عنوان کرده‌ایم.

تفاوت آزمون‌های آیلتس و دولینگو

تفاوت آزمون‌های آیلتس و دولینگو در قسمت Writing

در آزمون آیلتس و بخش Writing، زبان‌آموزان ۲ تسک اجرایی دارند. در تسک اول باید یک نامه یا متن بنویسند و در تسک دوم یک مقاله یا متن بلند در رابطه با موضوعی مشخص یا یک ایده بنویسند. در این بخش استعدادهای داوطلبان به زبان انگلیسی مورد ارزیابی ناظران قرار می‌گیرد.

در مقابل، در آزمون دولینگو، زبان‌آموزان باید کلمات درست و واقعی انگلیسی را از بین کلمات مختلف و گوناگون پیدا کنند و بعد از پخش صدا، کلمات و جملات گفته شده را به درستی بنویسند. توجه داشته باشید برای شرکت در آزمون آیلتس آنلاین یا دولینگو باید آمادگی لازم را به‌خوبی داشته باشد. توصیه می‌کنیم برای آمادگی بیشتر در این آزمون‌ها از اساتید متخصص پلتفرم زبان اُتیچر کمک بگیرید.

مقایسه آزمون آیلتس و دولینگو در تست‌های Reading

در آزمون آیلتس و قسمت ریدینگ، زبان‌آموزان باید ۳ متن طولانی را از کتاب‌ها روزنامه‌ها یا مجلات مشخص بخوانند و پس از آن به سوالات مربوطه پاسخ دهند. در این بخش سوالات مختلفی مانند پر کردن جدول، جای خالی و جواب‌های کوتاه وجود دارد. در مقابل، در آزمون دولینگو، داوطلبان باید جملات را به‌درستی بخوانند و بعد از آن جاهای خالی را با کلمات یا جمله‌های درست پر کنند تا معنی درستی داشته باشد.

مقایسه آزمون آیلتس و دولینگو در تست‌های Reading

تفاوت‌های آزمون آیلتس و دولینگو در هزینه و زمان برگزاری آزمون

آزمون آیلتس و دولینگو در سراسر دنیا مبلغ مشخص و دقیق دارد که معمولا هر چند سال یک بار به‌صورت اندکی افزایش پیدا می‌کند. آزمون آیلتس بسیار گران‌تر از آزمون دولینگو است و در حال حاضر به وسیله آموزشگاه‌های زبان انگلیسی در کشورمان هر ماه برگزار می‌شود، اما آزمون دولینگو هزینه بسیار پایین‌تری به نسبت آزمون آیلتس دارد و بدون واسطه می‌توانید در این آزمون آنلاین شرکت کنید.

تفاوت های آزمون آیلتس و دولینگو

کسب نمره عالی در آزمون آیلتس و دولینگو با شرکت در کلاس‌های آنلاین پلتفرم زبان اُتیچر

در این مقاله از مجله اُتیچر در رابطه با تفاوت آزمون دولینگو و آیلتس صحبت کردیم و اشاره‌ای به ویژگی‌های هر کدام از این آزمون‌ها داشتیم و آن‌ها را به‌صورت کلی در ساختار آزمون، با یکدیگر مقایسه کردیم. درحالت‌کلی، تمام آزمون‌های معتبر زبان انگلیسی تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند، اما تقریبا نوع مطالعه و منابع مورد نیاز شرکت در این آزمون‌ها مشابه یکدیگر است.

مشاوره رایگان زبان
انتخاب بهترین مدرس، ویژه شما

توصیه می‌کنیم برای تقویت زبان انگلیسی و کسب بهترین نتیجه در آزمون‌های معتبر زبان انگلیسی، از اساتید متخصص پلتفرم زبان اُتیچر کمک بگیرید. در حال حاضر بیشتر از ۵۰۰ استاد زبان در موسسه اُتیچر فعالیت می‌کنند. همچنین به غیر از زبان انگلیسی، زبان‌های فرانسوی، آلمانی، اسپانیایی، ایتالیایی و زبان‌های دیگر تدریس می‌شود. برای مشاهده کلیه خدمات پلتفرم کلاس زبان انلاین اُتیچر به صفحه اصلی سایت مراجعه کنید.

به این مقاله امتیاز بدهید

دیدگاه ها

اولین نفری باشید که به این نوشته نظر میدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
×Close search
Search