skip to Main Content

مناسب ترین آزمون زبان برای رشته MBA کدام است؟

زمان مطالعه: ۳ دقیقه

فهرست بخش ها

کدام  آزمون زبان (TOEFL ,IELTS ,PTE) را برای MBA بخوانیم؟

سه نوع آزمون زبان مناسب برای رشته MBA وجود دارد که البته در گذشته بیشتر آزمون های تافل و آیلتس رایج بودند.
در سال ۲۰۰۹ ،پیرسون، یکی از برجسته ترین شرکت های آموزشی و انتشارات در ایالات متحده (ناشر سری کتاب های لانگمن)، آزمون مهارت زبان انگلیسی شخصی خود را پایه گذاری کرد: تست انگلیسی پیرسون آکادمیک (PTE Academic)

اگرچه تمامی این آزمون زبان ها در معنای جهانی “انگلیسی” هستند، اما در واقع این مساله درست نیست. آیلتس بیشتر بر مبنای انگلیسی بریتانیایی و استرالیایی است؛ در حالیکه تافل و PTE آکادمیک بیشتر از اصطلاحات آمریکایی استفاده می‌کنند.

همچنین مطالعه شود:

آیا می دانید تفاوت زبان انگلیسی استرالیایی با انگلیسی بریتانیایی یا آمریکایی چیست؟

 

با این حال، برای مثال ‌همه دوره های MBA تمام این آزمون زبان ها را قبول نمی‌کنند. به طور کلی آیلتس در اروپا و استرالیا بیشتر مورد قبول است؛‌ در حالی که تافل بیشتر در دوره های MBA در آمریکا مورد قبول قرار گرفته است. PTE ‌ آکادمیک نیز که از جمله جدیدترین این آزمون ها است،‌ پیشرفت خوبی داشته و در سراسر جهان در دوره های MBA پذیرفته می‌شود. در مصاحبه ای که اخیرآ نیز با یکی از متخصصین آزمون PTE ‌انجام دادیم، تکنیک های پرطرفدار آزمون PTE ‌توضیح داده شد.

درباره انواع آزمون زبان ها اطلاعات کسب کنید

از آنجا که دوره MBA هر سه این آزمون ها را قبول نمی‌کند،‌ ابتدا از مدارک قابل قبول، اطمینان کسب کنید. این موضوع به این منظور اهمیت دارد که ممکن است، مجبور باشید دو مورد از این آزمون ها را مثلا آیلتس برای یک دوره و تافل برای دوره ای دیگر را انتخاب کنید. در واقع  PTE آکادمیک، جدیدترین این آزمون ها است، بسیاری از مدارسی که آن را می‌پذیرند یکی از آزمون های ذکر شده در بالا را نیز قبول خواهند کرد.

همچنین مطالعه شود:

موفقیت در تافل و ۵ نکته موثر برای کسب نمره بالا در آزمون تافل

 

شما با کدام آزمون زبان سازگار هستید؟

اگر به قدری شانس با شما یار بود که دوره ثبت نامیتان دو آزمون زبان را قبول داشت، آنگاه باید فکر کنید که کدام یک از این آزمون ها با سبک شما بیشتر سازگاری دارد. برای مثال بخش اسپیکینگ هر یک از این آزمون ها با یکدیگر بسیار متفاوت است و از آنجا که تسلط بر این مهارت برای اغلب داوطلبان مشکل است، در ادامه ی مقاله به تفاوت های آن ها می‌پردازیم. شما میتوانید برای اطلاعات بیشتر در این زمینه  به صفحه معلم زبان خصوصی مراجعه کنید و با اساتید اُتیچر برای انتخاب هر چه بهتر آزمون مشورت کنید.

در آزمون آیلتس، با شخص امتحان گیرنده رو در رو صحبت می‌کنید؛ ‌ که این موضوع برای بعضی از داوطلبان راحت‌ بوده در حالی که برای بعضی دیگر اضطراب آور است. در آزمون زبان تافل و PTE آکادمیک، شما به وسیله میکروفون و کامپیوتر با امتحان گیرنده ارتباط برقرار می‌کنید و صدایتان ضبط می‌شود. که این مساله نیز می‌تواند برای بعضی راحت‌ و برای برخی سخت باشد. ‌اسپیکینگ در تافل توسط یک شخص ارزیابی می شود، در حالی که‌ این بخش در PTE توسط برنامه های کامپیوتری ارزیابی خواهد شد.

به طور خلاصه با تمام گزینه هایی که برای دوره های MBA احتیاج دارید، آشنا شوید. تصور نکنید که هر دوره فقط یک آزمون خاص را قبول داشته و نمره تان در آزمون های مختلف مشابه خواهد بود. آزمونی را انتخاب کنید که بیشترین انطباق با توانایی های شخصیتی تان را داشته باشد.

به این مقاله امتیاز بدهید

دیدگاه ها

اولین نفری باشید که به این نوشته نظر میدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
×Close search
Search