skip to Main Content

چگونه زبان انگلیسی را مثل زبان مادری یاد بگیریم

چگونه زبان انگلیسی را مثل زبان مادری یاد بگیریم
زمان مطالعه: ۷ دقیقه

تا زمانی که قادر به صحبت نباشید واقعا مهم نیست که انگلیسی را از یک کتاب درسی مطالعه کنید یا یک صفحه وب، چون برقراری ارتباط با دانسته‌های زبانی، مهم‌ترین بخش یادگیری یک زبان جدید است.

شما می‌توانید تمام واژگان انگلیسی را که می‌خواهید ذخیره کنید، اما اگر انگلیسی زبانان نتوانند هنگام صحبت کردن منظور شما را درک کنند، همه چیز بیهوده خواهد بود.

علاوه بر این، اگر قصد دارید با انگلیسی زبانان کار کنید، باید آنقدر خوب صحبت کنید تا جدی گرفته شوید. هیچ کس نمی‌خواهد به “انگلیسی کتابی” صحبت کند. عبارات مختلف که ممکن است از مدرسه به خاطر بیاورید می‌تواند کاملاً متفاوت از انگلیسی واقعی باشد که توسط افراد بومی استفاده می‌شود.

دستیابی به تسلط در سطح بومی زبان، یک هدف عالی است، گام‌های کوچک زیادی وجود دارد که می‌توانید انجام دهید تا زبان انگلیسی را مثل زبان مادری یاد بگیرید و صحبت کنید.

تعیین سطح زبان
تلفنی و رایگان به همراه مشاوره انتخاب استاد

فهرست بخش ها

آیا یادگرفتن زبان انگلیسی مثل زبان مادری امکان پذیره؟

به دست آوردن سطح بومی زبان انگلیسی دشوار است. ممکن است بپرسید که یادگیری زبان انگلیسی چقدر طول میکشد؟ در واقع، برخی از مردم به شما خواهند گفت که اگر بعد از کودکی شروع به یادگیری کنید، امکان پذیر نیست که مانند زبان مادری به انگلیسی صحبت کنید. اینکه آیا این فرض درست است یا نه، جای بحث دارد.

فارغ از این، دانشجویان زبان، سال‌ها و سال‌ها برای تکمیل مهارت‌های گفتاری خود وقت گذاشته‌اند تا بتوانند مانند یک زبان مادری صحبت کنند یا حداقل سطح پیشرفته‌ای از زبان انگلیسی را کسب کنند.

پس می‌توان گفت یادگیری زبان انگلیسی به صورتی که زبان مادری فرد شده باشد، امکان پذیر است، اما به شرطی که فرد برای یادگیری زبان انگلیسی زمان و انرژی کافی را صرف کند و از روش‌های مناسب و موثر برای یادگیری زبان استفاده کند.

آموختن زبان انگلیسی مثل زبان مادری

چرا این همه وقت صرف کنیم؟

اگر مانند زبان مادری به انگلیسی صحبت کنید، چندین مزیت خواهد داشت، مثل:

توسط افراد بومی، بهتر درک شوید: هرچه بیشتر مانند یک زبان مادری صحبت کنید، درک شما برای مردم محلی آسان‌تر است و شما کمتر نگران سوء تفاهم خواهید بود.

اعتماد به نفس بیشتر: به همین ترتیب، اگر مجبور به استفاده از زبان انگلیسی در محل کار، تحصیل و … هستید، اگر شبیه یک زبان مادری صحبت کنید، اعتماد به نفس بیشتری خواهید داشت.

مشاغلی به دست آورید که به زبان انگلیسی در سطح بومی نیاز دارند: اگر بتوانید مانند یک زبان مادری انگلیسی صحبت کنید، درهای بیشتری به روی شما باز خواهد شد. مشاغلی که نیاز به سطح بومی زبان انگلیسی دارند معمولا مهارت بالایی نیاز دارند و به تبع آن، حقوق و دستمزد بالاتری هم دارند.

چگونه زبان انگلیسی را مثل زبان مادری صحبت کنیم؟

حالا که متوجه شدیم صحبت کردن به زبان انگلیسی مانند زبان مادری چرا مهم است، بیایید ببینیم چطور می‌توانیم توانایی خود برای صحبت به زبان انگلیسی مانند زبان مادری را تقویت کنیم.

تلفظ مهم است

درست است که شاید در آزمون تعیین سطح زبان انگلیسی تلفظ آن‌چنان اهمیتی نداشته باشد و ممکن است با تلفظ نه‌چندان درست هم، سطح زبانی شما بالاتر تعیین شود. اما هنگام صحبت کردن به صورت بومی باید کاملا درک کنید که تلفظ خیلی اهمیت دارد.

همانطور که قبلاً اشاره کردیم، می‌توانید واژگان را از یک کتاب درسی مطالعه کنید، اما اگر نحوه تلفظ صحیح کلمات را یاد نگیرید، مهارت گفتاری شما هم‌چنان ضعیف و بی تاثیر خواهد بود.

یادگیری زبان انگلیسی مثل زبان مادری

در عوض، بسیار مهم است که نه تنها کلمات موجود در کتاب درسی را بخوانید، بلکه یاد بگیرید چگونه آن‌ها را بگویید. یک قانون خوب این است که هنگام خواندن کلمات به آن‌ها گوش دهید،  و سپس تکرار کنید، قانونی که اپلیکیشن‌های زبان می‌توانند برای اجرای آن، خیلی مفید باشند.

وقت خود را با کسانی که بومی صحبت می‌کنند، بگذرانید

از آنجایی که می‌خواهید هنگام صحبت کردن، توسط افراد بومی جدی گرفته شوید، مهم است که با آن‌ها مکالمه انگلیسی داشته باشید تا بتوانید یاد بگیرید که چگونه کلمات را تلفظ می‌کنند و سرعت مکالمه‌شان چقدر است. بعلاوه، زمانی که با افراد بومی زبان ارتباط برقرار می‌کنید، وقتی چیزی را اشتباه تلفظ می‌کنید یا از یک کلمه یا عبارت انگلیسی به اشتباه استفاده می‌کنید، احساس راحتی بیشتری می‌کنند.

با گوش‌های خود توجه کنید

ما نمی‌توانیم به اندازه کافی بر اهمیت گوش دادن تاکید کنیم. شما باید تمام تلاش خود را بکنید تا خوب گوش کنید. ما می‌دانیم که این می‌تواند در ابتدا دشوار باشد زیرا شما تازه شروع به یادگیری زبان کرده‌اید و ممکن است با گوش کردن زیاد، در مکالمه گم شوید.

گوش های خود را به شنیدن انگلیسی عادت دهید

با این حال، گوش دادن به زبان انگلیسی یک فرصت یادگیری عالی است. به عنوان مثال، شما شروع به یادگیری نحوه و زمان تاکید بر کلمات(استرس) خواهید کرد.

به دهان نگاه کن

آواشناسی مطالعه صداهای گفتار است. روشی که یک فرد این صداها را به زبان می‌آورد و کلمات را بیان می‌کند، به معنای واقعی کلمه، با استفاده از دهانش شکل می‌گیرد.

بنابراین، می‌توانید با مطالعه حرکات دهان، توانایی خود را در صحبت کردن به زبان انگلیسی مانند یک زبان مادری افزایش دهید. BBC Learning English مجموعه کاملی از ویدیوهای آنلاین از تمام صداهای صامت و مصوت به زبان انگلیسی دارد.

این ویدیوها را ببینید و سپس جلوی آینه تمرین کنید و دهان خود را نگاه کنید یا یک معلم زبان انگلیسی در منزل داشته باشید و هنگام مکالمه، بر حرکات دهان اون توجه کنید.

لهجه‌های مختلف را بشناسید

یکی از بخش‌های دشوار یادگیری اینکه چگونه شبیه یک انگلیسی زبان مادری صدا کنید، شناسایی لهجه‌ها است. بسته به اینکه فرد انگلیسی زبان مادری، اهل کجاست، متوجه تغییر جزئی در نحوه صحبت کردن او خواهید شد. لهجه‌ها در مناطق مختلف ایالات متحده بسیار متفاوت است. به همین ترتیب، انگلیسی در سراسر جهان صحبت می‌شود، و شما باید لهجه‌های مختلف را بین کشورهایی مانند بریتانیا آمریکا و اسکاتلند تشخیص دهید.

شناخت لهجه های مختلف در یادگیری زبان انگلیسی

تقلید از سخنرانان بومی

خوب، حالا شما یک ایده اولیه از لهجه های مختلف انگلیسی دارید. اما چگونه می‌توانید تلفظ بومی را یاد بگیرید؟ گفته شده که “تقلید بالاترین شکل چاپلوسی است.” وقتی صحبت از یادگیری زبان می‌شود، تقلید ابزار فوق العاده‌ای است. یک مکان عالی برای شروع، تماشا و تقلید ویدیوهای معتبر انگلیسی است.

این‌ها شما را با شیوه‌های تلفظ و گفتار انگلیسی واقعی آشنا می‌کنند. آنها همچنین به شما این فرصت را می‌دهند که حرکات دهان و لب گویندگان را مطالعه کنید تا بتوانید از آن‌ها تقلید کنید. بعد از اینکه فردی صحبت کرد، ویدیو را متوقف کنید و سپس آنچه را که گفته است تکرار کنید. داشتن زیرنویس می‌تواند برای پیگیری کلمات مفید باشد!

یادگیری به این صورت خسته کننده است، اما به شما کمک می کند کلمات را به درستی تلفظ کنید، به خصوص آن‌هایی که صداهایی دارند که در زبان مادری شما وجود ندارند.

پس آنها را یاد بگیرید و جلوی آینه تمرین کنید. این کار را بارها و بارها انجام دهید تا زمانی که ملکه ذهن و حافظه عظلانی شما شود. شما حتی می توانید صحبت خودتان را ضبط کنید تا پیشرفت خود را ارزیابی کنید! مراقب نحوه حرکت دهان و لب‌های خود باشید.کلمات دشوار را آنقدر تکرار کنید که حرکات دهان شما طبیعی باشد.

مراقب سرعت خود باشید

مردم با سرعتی که صحبت می‌کنید می‌توانند بگویند شما یک فرد بومی نیستید. اگر خیلی آهسته صحبت کنید یا اگر در نقطه اشتباه یک جمله، سرعتتان را کم کنید یا استراحت کنید، مردم تصور خواهند کرد که انگلیسی زبان اول شما نیست.

اگر می‌خواهید آن‌ها را فریب دهید تا فکر کنند شما بومی هستید یا می‌توانید به همان خوبی صحبت کنید، باید مراقب سرعت صحبت کردنتان باشید. این جا باز هم تماشا و تقلید از بومیان می‌تواند مفید باشد.

اصطلاحات عامیانه میانبر یادگیری زبان انگلیسی مثل زبان مادری

از اصطلاحات عامیانه استفاده کنید

انگلیسی زبانان بومی مکالمات خود را با اصطلاحات عامیانه انجام می‌دهند. زبان عامیانه به زبان غیررسمی اطلاق می‌شود که بسته به فرهنگ، تفاوت دارد. اما نمونه‌هایی از زبان عامیانه وجود دارد که طیف وسیعی از انگلیسی زبانان از آن‌ها استفاده می‌کنند که می‌توانید آنها را یاد بگیرید. برای مثال:

Wanna (Want to)

Hang out (Spend time together)

در یک محیط غیررسمی، یک بومی می‌گوید: « Do you wanna hang out?؟» به جای ” o you want to spend some time together?

با استفاده از اصطلاحات عامیانه  نشان دهید که شما به اندازه کافی انگلیسی می‌دانید که به طور معمولی صحبت کنید و به زبان انگلیسی شوخی کنید.سعی نکنید در اخبار یا سخنرانی‌های رسمی اصطلاحات عامیانه پیدا کنید. نمایش‌های تلویزیونی فعلی را تماشا کنید یا وبلاگ‌ها (وبلاگ‌های ویدیویی) را در YouTube جستجو کنید.

از آنجایی که زبان عامیانه منطقه‌ای است، باید نمایش‌ها وویدئوهایی منطقه‌ای که می‌خواهید لهجه انگلیسی آن را صحبت کنید، جستجو کنید.

بهترین راه برای یادگیری کلمات عامیانه این است که از آن‌ها استفاده کنید اما فراموش نکنید باید فقط در محیط‌های غیر‌رسمی استفاده شوند.

برای یادگیری زبان انگلیسی مثل زبان مادری فقط و فقط باید تمرین کنید

تمرین، تمرین، تمرین

در مرحله بعد، ضروری است که تمرین انگلیسی را به بخشی از برنامه روزانه خود تبدیل کنید. هر چه بیشتر مانند یک انگلیسی زبان مادری صحبت کردن را تمرین کنید، احتمال بیشتری خواهید داشت که در مکالمه صحبت کنید. جلوی آینه تمرین کنید. با دوستان تمرین کنید. با شرکای زبان تمرین کنید.

آموزش زبان انگلیسی در خانه را فراموش نکنید. سعی کنید با صدای بلند بخوانید. حفظ سخنرانی‌های معروف را در نظر بگیرید. آهنگ‌های محبوب را حفظ کنید. و هنگامی که این کار را انجام دادید، صدای خودتان را ضبط کنید تا بتوانید گوش کنید و ببینید کجا شبیه یک زبان مادری هستید و کجا به کمک بیشتری نیاز دارید.

کمک بخواهید

در نهایت کمک بخواهید. زبان‌آموزانی که از اُتیچر، استفاده می‌کنند به بهترین منابع و معلمان انگلیسی با زبان مادری دسترسی دارند. به‌علاوه، آن‌ها می‌توانند برای جلسات تمرینی مختلف در منزل با زبان‌آموز در ارتباط باشند. وقتی در کلاس‌های انگلیسی شرکت می‌کنید، طبیعی است که برای تلفظ کلمات یا یادگیری نحوه استفاده از زبان عامیانه کمک بخواهید. از معلمان و محیط انگلیسی، کلاس آنلاین اُتیچر به صورت آنلاین استفاده کرده و در وقت خود صرفه‌جویی کنید.

مشاوره رایگان زبان
انتخاب بهترین مدرس، ویژه شما
۱/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاه ها

اولین نفری باشید که به این نوشته نظر میدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
×Close search
Search