skip to Main Content

یادگیری زبان انگلیسی چقدر طول می‌کشد؟          

یادگیری زبان انگلیسی چقدر طول می‌کشد
زمان مطالعه: ۵ دقیقه

اگر هدف خود را بهبود شغل یا انتخاب پیشنهادهای شغلی جدید قرار داده‌اید، اهمیت یادگیری زبان دیگر را می‌دانید. البته ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که یادگیری زبان انگلیسی چقدر طول می‌کشد؟ راه‌های مختلفی برای صحبت کردن به زبان انگلیسی روان وجود دارد و هر کدام از آن‌ها کمی زمان می‌برد. این مطلب به شما می‌گوید یادگیری زبان انگلیسی چقدر طول می‌کشد و کمک می‌کند راحت‌ترین روش را برای مطالعه زبان در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام دهید. با ما در سایت آموزش زبان اُتیچر همراه باشید. 

تعیین سطح زبان
تلفنی و رایگان به همراه مشاوره انتخاب استاد

فهرست بخش ها

چه مدت برای یادگیری زبان انگلیسی نیاز دارید؟

تعیین دقیق زمان یادگیری زبان انگلیسی به عوامل زیادی بستگی دارد، مانند سطح دانش شما در مورد زبان، تعداد ساعات اختصاص به مطالعه آن و پشتکار در تکمیل کلاس‌ها یا دوره‌های آموزشی.

اگر فردی با سطح مبتدی روزانه حداقل ۱ ساعت کلاس را به مدت ۶ ماه اختصاص دهد، می‌تواند با محیط خود ارتباط برقرار کند، زیرا توانایی بیان ایده‌های خود را خواهد داشت. در ۱۰ ماه شما بر تمام ساختارهای اساسی گذشته، حال و آینده غلبه خواهید کرد.

تسلط بر زبان برای رسیدن به سطح متوسط ​​به ۱ تا ۲ سال زمان نیاز دارد. پس از آن، فرد می‌تواند به خوبی از زبان، چه گفتاری و چه نوشتاری استفاده کند. با این حال، زمان یادگیری ممکن است با توجه به توانایی، تعهد و علاقه نشان داده شده برای یادگیری زبان انگلیسی متفاوت باشد.

چه مدت برای یادگیری زبان انگلیسی نیاز دارید

زمان تخمینی برای یادگیری زبان انگلیسی به ساعات مطالعه اختصاص داده شده به آن بستگی دارد و با هر سطح تغییر می‌کند:

برای این‌که بدانید چگونه با تسلط و بدون زحمت دانش خود را بیان کنید، بین ۵۰۰ تا ۱۲۰۰ ساعت مطالعه مورد نیاز است که با توجه به سطح مورد نظر متفاوت است: اگر متوسط ​​باشد ، با بین ۵۰۰ تا ۶۰۰ ساعت می‌توانید انگلیسی را روان صحبت و به‌طور طبیعی و بدون زحمت با برخی از افرادی که زبان مادری آن‌ها انگلیسی است، ارتباط برقرار کنید.

برای سطح پیشرفته بین ۷۰۰ تا ۸۰۰ ساعت مطالعه طول می‌کشد، که به او اجازه می‌دهد بدون تلاش برای یافتن کلمه مناسب، دانسته‌های خود را روان و خود به خود بیان کند.

برای سطح بالاتر از پیشرفته، توصیه می‌شود بین ۱۰۰۰ تا ۱۲۰۰ ساعت مطالعه کنید. به این صورت، با تمرین هر چیزی که می‌شنوید، می‌توانید به راحتی درک کنید. همچنین می‌دانید چگونه جملات و استدلال‌های آموزنده را از منابع مختلف، چه در زبان گفتاری و چه به زبان نوشتاری بسازید. علاوه بر این، می‌توان آن‌ها را به‌صورت منسجم و خلاصه بیان کرد.

عواملی که بر روند یادگیری زبان شما تأثیر می‌گذارند

فواید زبان انگلیسی بسیار زیاد است. عوامل اصلی که بر زمان یادگیری زبان انگلیسی تأثیر می‌گذارند عبارتند از:

۱. سن

اگرچه یک فرد در هر سنی می‌تواند هر زبانی را یاد بگیرد، اما هر چه زودتر شروع کنید، تسلط بیش‌تری در تلفظ آن خواهید داشت.

۲. انگیزه

زمانی‌که تمایل به تسلط بر زبان جدیدی دارید، زمان یادگیری زبان انگلیسی به خوبی مدیریت خواهد شد.

۳. راهبردها و تکنیک‌های یادگیری

در فرآیند یادگیری زبان دوم، استراتژی‌ها و تکنیک‌های انتخاب شده کمک زیادی به بهبود مهارت‌های زبان انگلیسی خواهد کرد.

عواملی که بر روند یادگیری زبان شما تأثیر می‌گذارند

نکاتی برای یادگیری روان انگلیسی در مدت زمان کوتاه

وقتی نوبت به یادگیری زبان دیگری می‌رسد، بیشتر مردم می‌خواهند آن را سریع انجام دهند. چگونه در یک ماه انگلیسی صحبت کنیم؟ این سوالی است که اغلب افراد با آن مواجه هستند. خوب است بدانید که دانستن نحوه صحبت کردن و نوشتن یک زبان جدید چیزی نیست که بتوان یک شبه به آن دست یافت.

تسلط بر زبان جدید زمان‌بر است و به عواملی بستگی دارد که در ابتدای مقاله توضیح دادیم. بنابراین، به جای این‌که دائماً فکر کنید چقدر طول می‌کشد تا زبان انگلیسی را یاد بگیرید، سعی کنید روی فرآیند یادگیری تمرکز کنید.

یادگیری روان انگلیسی در مدت زمان کوتاه

اگرچه هیچ فرمول جادویی برای یادگیری سریع زبان انگلیسی وجود ندارد، اما استراتژی‌هایی وجود دارد که روند مطالعه را کوتاه می‌کند. علاوه‌براین، آن‌ها همچنین به شما این امکان را می‌دهند که به تسلط بیشتری در زبان برسید.

در این‌جا سه ​​نکته برای یادگیری زبان انگلیسی در کمترین زمان ممکن وجود دارد:

نظم و انضباط داشته باشید

نظم و انضباط برای رسیدن به هدف و تمرین برای ایجاد یک عادت ضروری است. به عنوان مثال، می‌توانید یک زمانی را برای مطالعه یادداشت‌های کلاس زبان خصوصی خود تعیین کنید. ایده‌آل این است که صبح زود بیدار شوید، زمانی‌که سکوت و آرامش در خانه وجود دارد، زیرا از زمان بهتر استفاده می‌شود. علاوه بر این، صبح‌ها معمولاً برای مطالعه مفیدتر است و تمرکز در بهترین حالت خود قرار دارد. اگر نمی توانید صبح زود بیدار شوید، سعی کنید زمانی که همه خوابند شروع به مطالعه کنید.

کارهای خود را سازمان‌دهی کنید

یک ایده خوب این است وظایفی را که باید روزانه انجام شوند، در مکانی قابل مشاهده بنویسید، در صورت انجام برخی از آن‌ها، برای تشویق به مطالعه بیش‌تر، کارهای انجام شده باید خط کشیده شوند.

مهمترین چیز این است که وظایف را اولویت‌بندی کنید. تصمیم بگیرید که چه چیزی مهم است و مشخص کنید چه چیزی را می‌توان به تعویق انداخت. در طول روز زمانی برای مطالعه ایجاد کنید. مطالعه را به عنوان یک مسئولیت در نظر بگیرید و روزانه زمانی را به آن اختصاص دهید.

از مشاوره تخصصی کمک بگیرید

برای یادگیری زبان انگلیسی از کجا شروع کنیم؟ تمام نکاتی که می‌توانید برای یادگیری سریع‌تر زبان انگلیسی پیاده‌سازی کنید معتبر هستند. با این حال، اگر به دنبال سرعت بخشیدن به یادگیری خود هستید، در حالت ایده‌آل باید از راهنمایی متخصصان برخوردار شوید.

دگیری زبان انگلیسی با کمک متخصصان چقدر طول می‌کشد

یادگیری زبان انگلیسی با کمک متخصصان چقدر طول می‌کشد؟

با راهنمایی معلمان متخصص در اتیچر می‌توانید به زبان انگلیسی مسلط شوید و بسیار سریع‌تر پیشرفت کنید. به این دلیل که متخصصان به‌راحتی می‌توانند نقاط ضعف شما را شناسایی کرده و روی ایرادات خاص کار کنند.

اهداف و مقاصد را تعیین کنید

گاهی‌اوقات افرادی‌که در حال تحصیل آموزش زبان انگلیسی در خانه هستند به اهداف خود نمی‌رسند. این عمدتاً به این دلیل است که آن‌ها روی مطالعه خود تمرکز ندارند و زمان تخمینی را برای یادگیری زبان انگلیسی صرف نمی‌کنند.

یادگیری بیش‌تر بستگی به تعهدی دارد که به خودمان می دهیم تا دائماً روی تسلط بر زبان جدید کار کنیم. علاقه و انگیزه نقش تعیین‌کننده‌ای در تعیین زمان یادگیری زبان انگلیسی خواهد داشت.

وقتی از یک سطح عبور کردید، آن را جشن بگیرید، اما فوری به مرحله بعدی بروید و آن را برای بعد نگذارید. به یاد داشته باشید که شخصی که از پیشرفت به‌دست آمده بیش‌ترین سود را خواهد برد، خودتان هستید.

کلام آخر

تمرکز بر دانستن این‌که چقدر طول می‌کشد تا انگلیسی را یاد بگیرید، فقط فشار بیش‌تری بر شما وارد می‌کند و منجر به ناامیدی می‌شود. به یاد داشته باشید که مهم‌ترین چیز این است که یادگیری زبان را سریع‌تر انجام ندهید، بلکه به روشی جامع و موثر انجام دهید که سودمند باشد. نظم و انضباط را تمرین کنید، برنامه مطالعه خود را سازمان دهید و اهداف قابل اندازه‌گیری و دست‌یافتنی داشته باشید. این موارد استراتژی‌های ضروری برای بهبود یادگیری زبان شما هستند.

۳.۷/۵ - (۷ امتیاز)

دیدگاه ها

اولین نفری باشید که به این نوشته نظر میدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
×Close search
Search