skip to Main Content

بررسی و معرفی کتاب سامیت

بررسی و معرفی کتاب سامیت
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

کتاب‌های آموزشی زیادی برای یادگیری زبان انگلیسی وجود دارد. کتاب سامیت (Summit) یکی از کتاب‌های کاربردی و جذاب خودآموز زبان انگلیسی است. بسیاری از اساتید زبان انگلیسی از این کتاب به عنوان مرجع استفاده می‌کنند و بر اساس سری کتاب‌های سامیت تدریس می‎‌کنند. همچنین زبان‌آموزان زیادی از این مجموعه برای آمادگی در امتحان‌‌های TOFELو  IELTS استفاده می‌کنند.

کتاب‌های سامیت در ۴ جلد و ۲ سطح توسط انتشارات لانگمن منتشر شده است. در این مقاله از مجله اُتیچر قصد داریم در رابطه با مجموعه کتاب سامیت صحبت کنیم و اشاره‌ای به ویژگی‌های کاربردی این مجموعه خواهیم داشت. برای آشنایی بیشتر با مجموعه کتاب‌های سامیت، مطالعه این مقاله را از دست ندهید.

تعیین سطح زبان
تلفنی و رایگان به همراه مشاوره انتخاب استاد

فهرست بخش ها

کتاب سامیت ۱؛ سطح A و B

سری کتاب‎های سامیت ۱ در سطح A و B برای زبان‌آموزان بالاتر از متوسط طراحی شده است. در این ۲ کتاب زبان‌آموزان با گرامر و لغات جدید و کاربردی آشنا می‌شوند و توانایی ساخت جمله‌های پیشرفته و مکالمه روان را به‌دست می‌آورند. زبان‎‌آموزان با مطالعه این کتاب با ساختارهای استمراری پیچیده به‌خوبی آشنا می‌شوند و تفاوت افعال مختلف را به‌خوبی درک می‌کنند. همچنین با مطالعه این ۲ کتاب نکات گرامری بسیار پیشرفته را درک می‌کنند.

درحالت‌کلی کتاب‌های سامیت تمرینات بسیار حرفه‌ای دارد که موجب تقویت ۴ مهارت اصلی خواندن، نوشتن، شنیداری و گفتاری زبان‌آموزان می‌شود. توجه داشته باشید در کنار استفاده از کلاس زبان انگلیسی، از سری کتاب‌های سامیت نیز می‌توانید استفاده کنید. کلاس‌های آنلاین زبان انگلیسی در کنار مطالعه منابع پیشرفته موجب تسریع فرایند آموزش و یادگیری زبان انگلیسی می‎‌شود.

کتاب سامیت 1؛ سطح A و B

زبان‌آموزان در کتاب‌های سری اول سامیت، لغات کاربردی در رابطه با موضوعات زیر را آموزش می‌بینند.

  • یادگیری صفات مختلف برای توصیف اشخاص
  • اجزای تشکیل‌دهنده موسیقی
  • مدیریت هزینه‌های مالی
  • توصیف لباس و مد

درحالت‌کلی سری کتاب‌های سامیت شامل‌ درس‌هایی است که موجب تقویت مهارت‌های زبان انگلیسی زبان‌آموزان می‌شود.

کتاب سامیت ۲؛ مخصوص زبان‌آموزان پیشرفته

مجموعه کتاب‌های سامیت ۲ در سطح‌های A و B منتشر شده است. این سری کتاب‌های سامیت برای زبان‌آموزان سطح پیشرفته بسیار مناسب است. در این کتاب زبان‌آموزان با گرامر و لغات کاربردی در رابطه با موضوعات مختلف آشنا می‌شوند. همچنین سطح جمله‌سازی آن‌ها بسیار پیشرفته و حرفه‌ای خواهد شد. پس از مطالعه این سری کتاب سامیت زبان‌آموزان با افعال مختلف مانند افعال ربط، افعال معین، افعال با قاعده، افعال گذرا و ناگذرا به‌خوبی آشنا می‌شوند. همچنین در این کتاب زبان‌آموزان با موضوعاتی که در بخش پایین عنوان کرده‌ایم، آشنا می‌شوند.

  • اسامی مختلف
  • توصیف توانایی‌ها و استعدادها
  • روش‌های ابراز نگرانی
  • مکالمه در رابطه با اشیا
  • افعال مرکب

توجه داشته باشید کتاب‌های سامیت تا حدودی ادامه کتاب‌های ۴ سطحی تاپ ناچ هستند و برای افراد حرفه‌ای گزینه بسیار خوبی محسوب می‌شوند. مجموعه کتاب تاپ ناچ شامل یک مجموعه ۸ جلدی است که توسط انتشارات لانگمن معرفی شده است.

کتاب سامیت 2؛ مخصوص زبان‌آموزان پیشرفته

ویژگی‌های کتاب‌ دانش‌آموز سامیت

مجموعه کتاب‌های Summit درحالت‌کلی برای زبان‌آموزان سطح پیشرفته طراحی شده است و تمام سطوح مختص افرادی است که سابقه آموزش‌های زبان انگلیسی را دارند.. در این کتاب تمرین‌هایی تحت عنوان تمرین‌های ۲ نفره وجود دارد که با مکالمات کوتاه همراه است.

زبان‌آموزان در این مکالمات نکات گرامری و اصطلاحات جدید و کاربردی زبان انگلیسی را آموزش می‌بینند. مجموعه نکاتی برای بهبود مهارت‌های نوشتن و خواندن نیز در کتاب دانش‌آموز سامیت قرار گرفته است. توجه داشته باشید در کنار مطالعه کتاب‌های سامیت از مجموعه ۴ جلدی کتاب تاچ استون نیز می‌توانید کمک بگیرید.

ویژگی کتاب کار Summit

کتاب کار معمولا به‌عنوان کتاب کمکی در کنار کتاب‌های اصلی استفاده می‌شود. تمرینات بیشتر و ادامه‌دار در کتاب کار قرار گرفته است. کتاب کار (Work book) سامیت نیز بر همین اساس طراحی شده است و اگر به دنبال تمرین‌های بیشتری از هر درس هستید، این کتاب کمک می‌کند. همچنین بخش‌های تخصصی در رابطه با نکات گرامری در کتاب کار قرار گرفته است که hc زبان‌آموزان انتظار می‌رود با مطالعه این کتاب نکات گرامری را تا حد قابل‌قبولی یاد بگیرند.

همچنین نحوه تلفظ صحیح کلمات در کتاب کار وجود دارد و زبان‌آموزان می‌توانند تلفظ صحیح هر واژه را در این کتاب تمرین کنند. کتاب‌های بسیاری برای زبان‌آموزان سطح مبتدی منتشر شده است. برای آشنایی با چنین کتاب‌هایی توصیه می‌کنیم، مقاله منتشر شده در مجله اُتیچر تحت عنوان بهترین کتاب آموزش زبان انگلیسی برای مبتدیان را مطالعه کنید. در این مقاله ۷ کتاب عالی برای افراد مبتدی معرفی شده است.

مزایای مطالعه مجموعه کتاب‌های سامیت

مجموعه کتاب‌های سامیت شامل درس‌های مختلفی هستند که زبان‌آموزان را برای آزمون‌های بزرگ زبان انگلیسی آماده می‌کنند. این مجموعه کتاب‌ها مزایای ویژه‌ای دارند که عبارتند از:

  • بررسی و معرفی لغات جدید
  • تمرکز روی زبان‌آموزان پیشرفته و حرفه‌ای
  • تنوع موضوعات در رابطه با مهارت‌های نوشتاری و گفتاری
  • ارائه توضیحات در رابطه با دستور زبان
  • تمرینات جذاب و کاربردی
  • محتوای اثربخش و حرفه‌ای

مزایای مطالعه مجموعه کتاب‌های سامیت

مهم‌ترین مزایای مجموعه کتاب‌های سامیت را در این بخش عنوان کردیم. بعد از مطالعه کتاب‌های سامیت می‌توانید سایر کتاب‌های خودآموز مانند کتاب اینترچنج را مطالعه کنید. این کتاب در ۴ سطح مختلف منتشر شده است.

یادگیری زبان انگلیسی با استفاده از کلاس‌های آنلاین پلتفرم زبان اُتیچر

در این مقاله از کلاس زبان اُتیچر در رابطه با مجموعه کتاب‌ سامیت صحبت کردیم و اشاره‌ای به ویژگی‌های این کتاب داشتیم. یادگیری زبان انگلیسی از طریق کتاب‌های خودآموز بسیار کاربردی است، اما نباید از تاثیر کلاس‌های آنلاین زبان انگلیسی غافل شد.

پلتفرم زبان اُتیچر سال‌ها است در زمینه آموزش زبان‌های خارجی فعالیت می‌کند و تاکنون ۲۶ هزار زبان‌آموز از خدمات اُتیچر استفاده کرده‌اند. ۱۲ زبان خارجی در پلتفرم زبان اُتیچر توسط ۵۰۰ استاد تدریس می‌شود. برای دریافت اطلاعات بیشتر به صفحه اصلی سایت مراجعه کنید.

مشاوره رایگان زبان
انتخاب بهترین مدرس، ویژه شما
به این مقاله امتیاز بدهید

دیدگاه ها

اولین نفری باشید که به این نوشته نظر میدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
×Close search
Search