skip to Main Content

بررسی و معرفی کتاب اینترچنج

بررسی و معرفی کتاب اینترچنج
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

کتاب‌های زیادی برای یادگیری زبان انگلیسی وجود دارد. سری کتاب‌های اینترچنج از انتشارات محبوب کمبریج به‌عنوان یکی از منابع معتبر آموزشی زبان انگلیسی شناخته می‌شود. بسیاری از مدرسان و اساتید زبان انگلیسی از این کتاب به عنوان منبع استفاده می‌کنند و آموزش‌هایشان را از این طریق پیش می‌برند. آموزش‌های کتاب اینترچنج بسیار ساده و کاربردی است و زبان‌آموزان از سطوح پایه تا پیشرفته می‌توانند این سری کتاب‌ها را مطالعه کنند. در سری کتاب‌های اینترچنج موضوعات درسی متنوعی وجود دارد که در هر فصل زبان‌آموزان با لغات کاربردی و جدیدی آشنا می‌شوند.

همچنین ۴ مهارت اصلی خواندن، نوشتن، صحبت کردن و گوش کردن بعد از مطالعه کتاب‌های اینترچنج به خوبی تقویت می‌شود. کتاب اینترچنج شامل ۴ سطح مقدماتی تا نیمه‌پیشرفته است. در این مقاله از مجله اُتیچر قصد داریم در رابطه با سطوح مختلف سری کتاب‌های Interchange صحبت کنیم و اشاره‌ای به ویژگی‌های آن خواهیم داشت. برای آشنایی با یکی از بهترین کتاب‌های آموزشی، مطالعه این مقاله را از دست ندهید.

تعیین سطح زبان
تلفنی و رایگان به همراه مشاوره انتخاب استاد

فهرست بخش ها

کتاب Interchange intro؛ سطح مقدماتی

کتاب مقدماتی اینترچنج برای زبان‌آموزانی است که آشنایی بسیار اندکی با زبان انگلیسی دارند و در این کتاب با مهارت‌های چهارگانه زبان انگلیسی آشنا می‌شوند. کتاب اینترو شامل ۸ درس کاربردی است و موضوعات بسیار ساده‌ای در این کتاب قرار گرفته است. برخی از موضوعات شامل موارد زیر می‌شوند.

  • شهرها و کشورها
  • موقعیت مکانی و اعداد
  • لباس، رنگ و آب و هوا
  • ساعت و زمان
  • حمل‌و‌نقل و روزهای هفته
  • خانه و وسایل خانه

زبان‌آموزان پس از مطالعه کتاب Interchange intro با مواردی که در این بخش عنوان کردیم آشنا می‌شوند و آمادگی لازم برای سطوح بالاتر را به دست می‌آورند. در نظر داشته باشید اگر در آموزش زبان از معلم زبان انگلیسی کمک می‌گیرید، حتما با مشورت معلم‌تان کتاب آموزشی را انتخاب کنید. با انجام چنین کاری سرعت یادگیریتان افزایش پیدا می‌کند.

کتاب Interchange 1؛ سطح مبتدی

کتاب Interchange 1 سطح بالاتری نسبت به کتاب اینترو دارد و زبان‌آموزان در این کتاب با قواعد و قوانین زبان انگلیسی آشنا می‌شوند. دایره لغات زبان‌آموزان پس از مطالعه این کتاب افزایش پیدا می‌کند و با عبارت‌ها و جملات کاربردی به‌خوبی آشنا می‌شوند. البته در حین مطالعه کتاب اصلی می‌توانید از کتاب‌های تمرین نیز استفاده کنید.

کتاب Interchange intro؛ سطح مقدماتی

مطالب بسیار مفیدی در کتاب‌های تمرین وجود دارد که در این بخش با تمرین روزانه می‌توانید سرعت یادگیری زبان را افزایش دهید. توجه داشته باشید کتاب‌های زیادی برای یادگیری زبان انگلیسی وجود دارد. به عنوان مثال مجموعه کتاب تاپ ناچ یکی از منابع معتبر در زمینه آموزش زبان انگلیسی است. برای مطالعه بهترین کتاب آموزشی حتما از افراد با تجربه یا اساتید زبان انگلیسی کمک بگیرید.

کتاب Interchange 2؛ سطح متوسط

سطح دوم کتاب‌های اینترچنج به عنوان سطح متوسط شناخته می‌شود. زبان‌آموزان در این مجموعه با لغات و کلمات بیشتری آشنا می‌شوند. مهارت شنیداری آن‌ها پس از مطالعه این کتاب به‌خوبی تقویت شده و با تلفظ بسیاری از کلمات سخت آشنا می‌شوید. گرامرهای جدیدی را در این سطح تجربه می‌کنید. کتاب Interchange 2 جلد آبی دارد و مانند کتاب‌های قبلی در مجموع ۸ درس در موضوعات مختلف دارد. برخی از موضوعات این کتاب عبارتند از:

  • خاطرات کودکی
  • زندگی در شهر و مشکلات آن
  • خانه و آپارتمان
  • دستور پخت غذاهای مختلف
  • سفر و تفریحات

کتاب Interchange 2؛ سطح متوسط

توجه داشته باشید در کنار مطالعه کتاب اینترچنج از سایر کتاب‌های آموزشی زبان انگلیسی نیز می‌تواند کمک بگیرید. به‌عنوان مثال کتاب تاچ استون یکی از کتاب‌هایی است که در زمینه آموزش زبان انگلیسی کمک می‌کند.

 کتاب Interchange 3؛ سطح نیمه‌پیشرفته

زبان‌آموزان با مطالعه این کتاب در زبان انگلیسی به تسلط نسبی دست پیدا خواهند کرد. سرفصل‌های این کتاب نسبت به کتاب‌های قبلی تخصصی‌تر می‌شود و زبان‌آموزان با لغات پیشرفته‌تری آشنا می‎شوند. گرامرها و قوانین این کتاب پیچیده‌تر شده و دستور زبان را باید جدی‌تر بگیرید. همچنین تمرینات کتاب کار سخت‌تر می‎شود و باید آن‌ها را جدی‌تر بگیرید. برای تسلط بر این کتاب باید زمان مطالعه بیشتری در نظر بگیرید.

 کتاب Interchange 3؛ سطح نیمه‌پیشرفته

در نظر داشته باشید با مطالعه کتاب‌های آموزشی زبان انگلیسی تا حدودی به‌صورت خودآموز می‌توانید زبان انگلیسی را یاد بگیرید. در رابطه با چنین کتاب‌هایی توصیه می‌کنیم مقاله منتشر شده در مجله اُتیچر تحت عنوان بهترین خودآموز زبان انگلیسی از مبتدی تا پیشرفته را مطالعه کنید. در این مقاله منابع معتبری برای یادگیری سریع‌تر زبان انگلیسی معرفی شده است.

مزایای آموزشی کتاب اینترچنج

زبان‌آموزان با مطالعه کتاب‌های اینترچنج مهارت‌های اصلی زبان انگلیسی را تقویت می‌کنند و تسلط خوبی بر زبان انگلیسی به‌دست می‌آورند. در بخش زیر مهم‌ترین مهارت‌ها پس از مطالعه این کتاب را عنوان کرده‌ایم.

  • مکالمه کاربردی: با مطالعه این کتاب به‌راحتی با زبان نیتیو می‌توانید صحبت کنید. در رابطه با موضوعات و موقعیت‌های مختلف می‌توانید اظهار نظر داشته باشید.
  • تقویت گرامر: گرامر یکی از مهم‌ترین بخش‌های زبان‌آموزی است. در این کتاب، گرامر به خوبی آموزش داده می‌شود و با استفاده از چند جدول ساده و تمرینات در پایان هر فصل، به خوبی در این بخش پیشرفت می‌کنید.
  • دایره واژگان: در هر فصل با لغات و واژگان جدیدی آشنا می‌شوید.

بعد از مطالعه کتاب اینترچنج می‌توانید کتاب‎‌های آموزشی بیشتری را مطالعه کنید. به‌عنوان نمونه مجموعه کتاب اسپیک نو را می‌توانید مطالعه کنید. این مجموعه از ۴ سطح مختلف تشکیل شده است.

استفاده از اساتید حرفه‌ای پلتفرم زبان اُتیچر در کنار کتاب‌های آموزشی

در این مقاله در رابطه با مجموعه کتاب اینترچنج صحبت کردیم و اشاره‌ای به فصل‌های مختلف این کتاب آموزشی داشتیم. درحالت‌کلی استفاده از منابع آموزشی برای یادگیری زبان انگلیسی بسیار کاربردی است، اما نباید از تاثیر کلاس‌های آنلاین غافل شد. برای یادگیری و تسلط بهتر در زبان انگلیسی توصیه می‌کنیم در کلاس‌های آنلاین پلتفرم زبان اُتیچر شرکت کنید.

پلتفرم آموزش زبان آنلاین اُتیچر سال‌ها است در زمینه آموزش زبان‌های خارجی فعالیت می‌کند و تاکنون ۲۶ هزار زبان‌آموز از خدمات اُتیچر استفاده کرده‌اند. همچنین ۱۲ زبان خارجی در اُتیچر توسط بیش از ۵۰۰ استاد تدریس می‌شود. برای آشنایی بیشتر با خدمات ما به صفحه اصلی سایت مراجعه کنید.

مشاوره رایگان زبان
انتخاب بهترین مدرس، ویژه شما
به این مقاله امتیاز بدهید

دیدگاه ها

اولین نفری باشید که به این نوشته نظر میدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
×Close search
Search