skip to Main Content

یادگیری زبان به روش زبان مادری

یادگیری زبان به روش زبان مادری
زمان مطالعه: ۶ دقیقه

یادگیری یک زبان خارجی مثل زبان انگلیسی می‌تواند یک تجربه هیجان‌انگیز و مفید باشد، اما چگونگی یادگیری این زبان با روش‌های زبان مادری می‌تواند این تجربه را تبدیل به یک سفر جذابتر و موثرتر کند. در این مقاله، به بررسی یادگیری زبان انگلیسی به شیوه‌ی زبان مادری می‌پردازیم تا ببینیم چطور می‌توانیم یک زبان دیگر را مانند زبان مادری یاد بگیریم. اگر شما هم به دنبال راهی غیر از شرکت در کلاس زبان برای یادگیری زبان هستید با ما در این مقاله همراه باشید. 

تعیین سطح زبان
تلفنی و رایگان به همراه مشاوره انتخاب استاد

فهرست بخش ها

آیا یادگیری زبان جدید مانند زبان مادری ممکن است؟

یادگیری زبان انگلیسی به عنوان زبان دوم، مانند زبان مادری، ممکن است، اما آسان نیست. این امر به عوامل زیادی مانند سن، انگیزه و محیط یادگیرنده بستگی دارد. به طور کلی، هر چه زبان‌آموز جوان‌تر باشد، احتمال بیشتری برای دستیابی به مهارت‌های مادری در زبان انگلیسی وجود دارد، زیرا انعطاف‌پذیری بیشتری در مغز خود دارند. با این حال، زبان‌آموزان مسن‌تر نیز می‌توانند انگلیسی را به خوبی یاد بگیرند، اگر انگیزه قوی، نگرش مثبت و قرار گرفتن در معرض و تمرین زیادی در زبان داشته باشند. برای رسیدن به این هدف یکی از بهترین روش‌ها، یادگیری زبان به روش پیمزلر است.

آیا یادگیری زبان جدید مانند زبان مادری ممکن است؟

چالش‌های یادگیری زبان انگلیسی به روش زبان مادری

اگر می‌خواهید زبان انگلیسی را مانند زبان مادری خود یاد بگیرید باید بدانید که با چند چالش روبه‌رو خواهید بود.

چالش اول یادگیری زبان انگلیسی به روش زبان مادری

یکی از چالش‌های اصلی یادگیری زبان انگلیسی به عنوان زبان دوم، مانند زبان مادری، اجتناب از تداخل زبان اول است. این بدان معناست که زبان‌آموز باید سعی کند بیش از حد به ترجمه کلمات یا ساختارها از زبان مادری خود به انگلیسی تکیه نکند، زیرا ممکن است منجر به خطا یا سردرگمی شود. در عوض، زبان‌آموز باید سعی کند تا حد امکان مستقیماً به زبان انگلیسی فکر کند و ارتباط برقرار کند و از زبان اول خود به عنوان یک منبع استفاده کند، نه مانع.

چالش دوم

یکی دیگر از چالش‌های یادگیری زبان انگلیسی به عنوان زبان دوم، مانند زبان مادری، یافتن فرصت‌ها و منابع کافی برای غوطه‌ور شدن در زبان است. این بدان معناست که زبان‌آموز باید در محیطی پر از موارد و فعالیت‌های زبان انگلیسی باشد، مانند گوش دادن به پادکست، تماشای فیلم، خواندن کتاب، نوشتن وبلاگ، صحبت با افراد بومی و غیره.

راه‌های یادگیری زبان انگلیسی به روش زبان مادری

راه‌های زیادی برای بهبود مهارت‌های زبان انگلیسی شما وجود دارد. در اینجا برخی از نکات مهم برای یادگیری زبان به روش زبان مادری را ذکر کردیم:

روی صداهای انگلیسی تمرکز کنید

 الفبای آوایی را یاد بگیرید و تلفظ کلمات مختلف را تمرین کنید. می‌توانید از ویدیوها یا پادکست‌های YouTube برای گوش دادن به سخنرانان بومی و تقلید لهجه‌های آن‌ها استفاده کنید.

به انواع لهجه‌های انگلیسی گوش دهید

زبان انگلیسی در مناطق و کشورهای مختلف متفاوت است. با قرار گرفتن در معرض روش‌های مختلف صحبت کردن، می‌توانید درک شنیداری و تلفظ خود را بهبود بخشید.

فیلم‌ها، برنامه‌های تلویزیونی و ویدیوها را به زبان انگلیسی تماشا کنید

 مشاهده فیلم به زبان انگلیسی یک راه سرگرم‌کننده و موثر برای یادگیری نحوه استفاده افراد بومی از زبان در موقعیت های واقعی است. شما همچنین می‌توانید عامیانه، اصطلاحات و ارجاعات فرهنگی را که در زبان انگلیسی رایج هستند یاد بگیرید.

آموزش زبان به شیوه مادری

کتاب ها، مجلات و وبلاگ‌ها را به زبان انگلیسی بخوانید

 خواندن می‌تواند به شما کمک کند دایره لغات و دانش گرامر خود را گسترش دهید. همچنین می‌توانید یاد بگیرید که افراد بومی چگونه افکار خود را به زبان انگلیسی می‌نویسند و بیان می‌کنند.

همراه با آهنگ‌های انگلیسی بخوانید

آواز خواندن می‌تواند به شما در بهبود تلفظ، لحن و ریتم کمک کند. همچنین می‌توانید کلمات و عبارات جدیدی را از متن ترانه یاد بگیرید. آهنگ‌هایی را که دوست دارید انتخاب کنید و از خواندن لذت ببرید.

هر روز به زبان انگلیسی بنویسید

 نوشتن می‌تواند به شما کمک کند گرامر، املا و علائم نگارشی خود را تمرین کنید. همچنین می‌توانید با تقلید از نویسندگان بومی مهارت ها و سبک نوشتاری خود را بهبود ببخشید. شما می توانید در مورد هر چیزی که می‌خواهید بنویسید، مانند فعالیت‌های روزانه، نظرات یا داستان‌های خود.

تا حد امکان به زبان انگلیسی صحبت کنید

صحبت کردن بهترین راه برای تمرین روانی و اعتماد به نفس شماست. می‌توانید با زبان مادری، سایر زبان‌آموزان یا حتی خودتان صحبت کنید. همچنین می‌توانید خودتان را ضبط کنید و به سخنرانی خود گوش دهید. سعی کنید اشتباهات خود را اصلاح کنید و تلفظ خود را بهبود بخشید.

از اشتباهات خود درس بگیرید

 هنگام یادگیری یک زبان جدید، اشتباهات اجتناب‌ناپذیر و طبیعی هستند. به جای احساس خجالت یا ناامیدی، از آن‌ها به عنوان فرصتی برای یادگیری و بهبود استفاده کنید. از معلمان کلاس زبان انگلیسی بازخورد بخواهید و از اصلاحات و پیشنهادات آن‌ها بیاموزید.

آموزش زبان جدید به شیوه یادگیری زبان مادری

از منابع و برنامه‌های آنلاین استفاده کنید

ابزارها و برنامه‌های آنلاین زیادی وجود دارند که می‌توانند به شما کمک کنند تا مانند یک زبان مادری زبان انگلیسی را یاد بگیرید. می‌توانید از آن‌ها برای تمرین گرامر، آزمایش مهارت‌های خود، یادگیری لغات جدید موارد دیگر استفاده کنید. البته برای یادگیری لغات، بهترین راه، یادگیری زبان به روش g5 است. برخی از نمونه‌ها عبارتند از  Duolingo  و  Memrise.

به انجمن‌های آنلاین بپیوندید

 می‌توانید به صورت آنلاین با افراد بومی و سایر زبان‌آموزان تعامل داشته باشید و مهارت‌های انگلیسی خود را تمرین کنید. همچنین می‌توانید از تجربیات، نکات و توصیه‌های آن‌ها بیاموزید. برخی از نمونه‌ها عبارتند از Reddit، Quora، Facebook  و  Discord.

از یادگیری لذت ببرید و لذت ببرید

 یادگیری زبان انگلیسی مانند یک زبان مادری می‌تواند چالش برانگیز، اما در عین حال مفید و لذت‌بخش باشد. سعی کنید راه‌هایی را بیابید که یادگیری خود را سرگرم کننده و جالب کنید، مانند بازی کردن، تماشای کمدی، یا انجام مسابقه یا حتی یادگیری زبان به روش پازلینگ. این کار می‌تواند به شما کمک کند با انگیزه و کنجکاو بمانید.

مشاوره رایگان زبان
انتخاب بهترین مدرس، ویژه شما

از زبان مادری خود به عنوان منبع استفاده کنید

 می‌توانید گرامر، واژگان و عبارات زبان مادری و انگلیسی خود را مقایسه کنید. این کار می‌تواند به شما کمک کند تفاوت‌ها و شباهت‌های بین دو زبان را درک کنید و از اشتباهات رایج جلوگیری کنید.

غرق شدن در محیط زبانی

یکی از اصلی‌ترین و موثرترین راه‌ها برای یادگیری زبان به شیوه‌ی زبان مادری، غرق شدن در محیط زبانی مورد نظر است. با اطرافیان انگلیسی زبان صحبت کنید، در گروه‌های گفتگو شرکت کنید و تمامی اجتماعات را به عنوان فرصت‌های یادگیری در نظر بگیرید.

همه چیز درباره اموزش زبان به شیوه مادری

مطالعه فعال

مطالعه فعال به معنای خواندن متون با چالش برانگیز و محتواهای متنوع است. انتخاب کتب، مقالات، و بلاگ‌ها با موضوعات مختلف به شما کمک می‌کند تا با واژگان گسترده‌تر و ساختارهای جملاتی پیچیده‌تر آشنا شوید.

با صدای بلند بخوانید و صدای خودتان را ضبط کنید

خواندن کتاب، مقاله یا اشعار به زبان انگلیسی می‌تواند به شما در گسترش دایره لغات و یادگیری عبارات جدید کمک کند. شما همچنین می‌توانید صدای خودتان را در حال خواندن ضبط کنید و به صدای خود گوش دهید که می‌تواند به شما کمک کند تا اشتباهات تلفظ خود را شناسایی و تصحیح کنید.

آهسته و واضح صحبت کنید

وقتی انگلیسی صحبت می‌کنید عجله نکنید. برای تشکیل جملات و تلفظ صحیح کلمات وقت بگذارید. آهسته صحبت کردن همچنین می‌تواند به شما کمک کند اعتماد به نفس داشته و در بیان جملات روان‌تر به نظر برسید.

تکرار مداوم

تکرار به عنوان یک اصل اساسی در یادگیری زبان تلقی می‌شود. تکرار جملات، کلمات، و واژگان به شما کمک می‌کند تا آنها را به خاطر بسپارید و در استفاده از آن‌ها به صورت صحیح تقویت شوید.

زمان بیشتری را صرف صحبت با افرادی کنید که انگلیسی زبان مادری آن‌هاست

بهترین راه برای یادگیری زبان انگلیسی مانند زبان مادری، برقراری ارتباط با افرادی است که آن را به عنوان زبان اصلی خود صحبت می‌کنند. می‌توانید به تبادل زبان به صورت آنلاین بپردازید، معلم خصوصی پیدا کنید، یا با افراد بومی دوست شوید. این مورد می‌تواند به شما کمک کند مهارت‌های گفتاری و شنیداری خود را تمرین کنید، اصطلاحات عامیانه و عبارات را یاد بگیرید و درباره اشتباهات خود بازخورد دریافت کنید.

اُتیچر و آموزش به روش زبان مادری

یادگیری زبان انگلیسی به عنوان زبان دوم، مانند زبان مادری، امکان پذیر است، اما آسان نیست. این امر مستلزم فداکاری، تلاش و شکیبایی فراوان زبان‌آموز و همچنین محیطی حمایت‌کننده و محرک است. با این حال، پاداش یادگیری زبان انگلیسی به عنوان زبان دوم، مانند یک زبان مادری، بسیار زیاد است، زیرا دنیایی از فرصت‌ها و امکانات را به روی زبان‌آموز باز می‌کند.

مشاوره رایگان زبان
انتخاب بهترین مدرس، ویژه شما

اگر علاقه مند به یادگیری بیشتر در مورد نحوه یادگیری زبان انگلیسی به عنوان زبان دوم مانند زبان مادری هستید، اتیچر آماده است تا به شما کمک کند. آموزشکاه اتیچر با در نظر گرفتن بهترین امکانات و مجرب‌ترین مدرسین خصوصی شما را تا یادگیری زبان انگلیسی تا حد زبان مادری همراهی می‌کند.

۴.۳/۵ - (۳۰ امتیاز)

دیدگاه ها

شما هم دیدگاه، تجربه یا سوالتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
×Close search
Search