skip to Main Content

آموزش زبان انگلیسی به روش پیمزلر

آموزش زبان انگلیسی به روش پیمزلر
زمان مطالعه: ۷ دقیقه

زبان انگلیسی به عنوان یکی از زبان‌های بین‌المللی، اهمیت بسیاری در دنیای امروز دارد و به عنوان وسیله‌ای برای ارتباطات بین اقشار مختلف جامعه جهانی محسوب می‌شود.

با توجه به اهمیت این زبان، روش‌های یادگیری آن نیز از اهمیت خاصی برخوردارند. یکی از روش‌های نوین و موثر برای آموزش زبان انگلیسی، روش پیمزلر (Pimsleur) است که تأثیرگذاری آن در افزایش مهارت‌های مکالمه و فهم شنیداری به وضوح مشهود است. در این مقاله، به بررسی اصول و مراحل مختلف روش پیمزلر پرداخته و نحوه اجرای این روش برای یادگیری زبان انگلیسی را مورد بررسی قرار خواهیم داد. همچنین، به توضیح نقاط قوت و ضعف این روش خواهیم پرداخت. با ما در مجله کلاس آنلاین زبان اُتیچر همراه بمانید. 

تعیین سطح زبان
تلفنی و رایگان به همراه مشاوره انتخاب استاد

فهرست بخش ها

تاریخچه روش پیمزلر

روش Pimsleur یک سیستم یادگیری زبان است که توسط دکتر Paul Pimsleur، زبان شناس و محقق فرانسوی-آمریکایی، در دهه ۱۹۶۰ ایجاد شد  و نسبت به روش‌های اموزش دیگر مثل آموزش زبان به روش رزتا استون بسیار قدیمی‌تر است. او روش خود را بر اصول علمی حافظه، یادگیری طبیعی و واژگان ضروری استوار کرد.

تاریخچه روش پیمزلر

او ۹۰ درس صوتی ۳۰ دقیقه‌ای طراحی کرد که به زبان‌آموزان یاد می‌دهد که از طریق گوش دادن و تکرار، یک زبان خارجی را صحبت کنند و بفهمند. روش Pimsleur امروزه یکی از محبوب‌ترین و موثرترین روش‌ها برای یادگیری یک زبان جدید است. دلیل اینکه این روش در کشورمان آنچنان شناخته نیست، این است که این روش در قالب یک اسم دیگر به نام فایل‌های صوتی نصرت عرضه شده و با این اسم شناخته می‌شود. متد آموزش نصرت در واقع ترجمه روش آموزشی پیمزلر به فارسی است.

آموزش انگلیسی به روش پیمزلر چگونه انجام می‌شود؟

روش پیمزلر روشی برای آموزش و یادگیری زبان انگلیسی از طریق گوش دادن و تکرار است. هر درس یک ضبط صوتی از یک دیالوگ یا داستان به زبان انگلیسی است و به دنبال آن ترجمه ای به زبان مادری زبان‌آموز ارائه می‌شود. از زبان‌آموز خواسته می‌شود تا بر اساس اصول علمی حافظه، کلمات و عبارات را در فواصل زمانی افزایش یافته به خاطر بیاورد و تکرار کند. این روش بر واژگان اصلی و یادگیری طبیعی تمرکز دارد و هدف آن کمک به زبان‌آموز برای صحبت کردن و درک روان انگلیسی است. در حالی که آموزش زبان به روش ریشه شناسی بیشتر بر یادگیری وازگان تمرکز دارد.

آموزش انگلیسی به روش پیمزلر چگونه انجام می‌شود

روش پیمزلر روشی برای آموزش و یادگیری زبان انگلیسی از طریق گوش دادن و تکرار است. بر اساس اصول علمی حافظه، یادگیری طبیعی و واژگان ضروری ایجاد شده است. در اینجا توضیح دقیق‌تری در مورد نحوه عملکرد آن آورده شده است:

هر درس یک ضبط صوتی از یک دیالوگ یا داستان به زبان انگلیسی است و به دنبال آن ترجمه‌ای به زبان مادری زبان‌آموز صورت می‌گیرد.

از زبان‌آموز خواسته می‌شود تا بر اساس فاصله بهینه برای انتقال اطلاعات از حافظه کوتاه مدت به بلندمدت، کلمات و عبارات را در فواصل زمانی افزایش یافته به خاطر بیاورد و تکرار کند.

مشاوره رایگان زبان
انتخاب بهترین مدرس، ویژه شما

این روش بر واژگان اصلی و ضروری و یادگیری طبیعی تمرکز دارد و هدف آن کمک به زبان‌آموز برای صحبت کردن و درک روان انگلیسی است.

این روش همچنین اطلاعات فرهنگی و تمرین تلفظ را در هر درس ارائه می‌دهد.

روش پیمزلر امروزه یکی از محبوب ترین و موثرترین روش‌های یادگیری زبان جدید است. میلیون‌ها نفر در سراسر جهان از آن برای یادگیری بیش از ۵۰ زبان استفاده کرده‌اند.

طرز کار روش پیمزلر

طرز کار روش پیمزلر

روش پیمزلر روشی برای آموزش و یادگیری زبان از طریق گوش دادن و تکرار است. این روش بر چهار اصل اساسی استوار است:

پیش‌بینی(Anticipation): در این روش زبان آموزان فقط کلمات و عبارات را تکرار نمی‌کنند. آن‌ها همچنین باید برخی از جملات را به زبان مقصد ترجمه کنند. برای این کار گوینده کلمات و عبارات را به آرامی و با مکث بیان می‌کند و به شنونده زمان می‌دهد تا قبل از گفتن جمله فکر کند. این کار ذهن یادگیرنده را درگیر می‌کند و از تقلید کلمات بدون درک درست، جلوگیری می‌کند.

تکرار درفاصله زمانی(Spaced repetition): در روش پیمزلر، زبان آموزان باید کلمات و عبارات را در فواصل زمانی مشخص تکرار کنند. این فواصل بر اساس اصول حافظه و یادگیری است و کمک می کند تا کلمات در حافظه بلند مدت یادگیرنده ذخیره شوند.

یادگیری طبیعی(Natural learning): روش پیمزلر زبان‌ها را به طور طبیعی و بدون استفاده از کتاب یا نوشتن آموزش می‌دهد. این روش شبیه نحوه یادگیری زبان مادری کودکان با گوش دادن و تکرار است. این روش به زبان‌آموز کمک می‌کند تا ناخودآگاه با ساختار و گرامر زبان آشنا شود.

مشاوره رایگان زبان
انتخاب بهترین مدرس، ویژه شما

هسته واژگان اصلی(Core vocabulary): روش پیمزلر بر آموزش ضروری‌ترین و مفیدترین کلمات تمرکز دارد. این کلمات به گونه‌ای انتخاب می‌شوند که زبان‌آموز بتواند در اکثر موقعیت‌های مکالمه از آن‌ها استفاده کند. این روش از آموزش کلمات بی‌معنی و بیهوده اجتناب می‌کند.

روش پیمزلر شامل ۹۰ درس ۳۰ دقیقه‌ای است که زبان‌آموز باید هر روز گوش دهد و تکرار کند. در این درس‌ها، زبان‌آموزان بومی انگلیسی، جملات و عباراتی را می‌گویند و زبان‌آموز باید آن‌ها را تکرار کند و به سؤالات گوینده پاسخ دهد. هر درس شامل مروری بر درس‌های قبلی نیز می‌شود. برای ادامه روند و شروع درس بعدی، زبان آموز باید ۸۰ درصد مطالب درس قبل را با موفقیت پاسخ دهد.

آموزش انگلیسی به روش پیمزلر برای چه کسانی مناسب است؟

روش آموزش زبان انگلیسی Pimsleur برای افرادی که می‌خواهند انگلیسی را از طریق شنیدن و صحبت کردن یاد بگیرند مناسب است. این روش، به ویژه برای مبتدیانی که دانش کمی از زبان انگلیسی دارند یا اصلاً دانش قبلی ندارند، یا برای زبان‌آموزان متوسطی که می‌خواهند تلفظ و تسلط خود را بهبود بخشند، مناسب است.

آموزش انگلیسی به روش پیمزلر برای چه کسانی مناسب است؟

روش پیمزلر برای افراد پرمشغله‌ای که می‌خواهند زبان انگلیسی را در جلسات کوتاه و قابل مدیریت و بدون استفاده از کتاب یا نوشتار یاد بگیرند، مناسب است. روش پیمزلر می‌تواند به فراگیران کمک کند تا در موقعیت‌های مختلف مانند مسافرت، کار یا معاشرت به طور موثر ارتباط برقرار کنند. در این روش نیازی به معلم زبان انگلیسی در منزل یا در آموزشگاه ندارید و هر جایی می‌توانید آموزش خود را ادامه دهید.

مزایای روش آموزش زبان پیمزلر

روش پیمزلر جزو بهترین روش‌های آموزش زبان انگلیسی بوده و نسبت به بقیه روش‌ها مثل یادگیری زبان به روش پازلینگ مزایای بیشتری دارد. برخی از مزایای روش پیمزلر عبارتند از:

از نظر علمی ثابت شده است که به زبان‌آموزان کمک می‌کند تا زبان‌های جدید را سریع‌تر و موثرتر از روش‌های سنتی یاد گیرند و حفظ کنند.

این روش راحت و منعطف است، زیرا زبان‌آموزان می‌توانند از بین ۵۹ زبان و بیش از ۲۰۰ دوره انتخاب کنند و در هر زمان و هر مکان، حتی در حین رانندگی یا انجام کارهای دیگر، به درس‌های صوتی گوش دهند.

مزایای روش آموزش زبان پیمزلر

این روش عملی و مفید است، زیرا زبان‌آموزان می‌توانند ضروری‌ترین و رایج‌ترین کلمات و عباراتی را که می‌توانند در موقعیت‌های واقعی زندگی مانند مسافرت، کار یا معاشرت استفاده کنند، بیاموزند.

روش پیمزلر اعتمادساز و لذت‌بخش است، زیرا زبان‌آموزان می‌توانند صحبت کردن و درک زبان را از همان اولین درس شروع کنند و احساس موفقیت و پیشرفت کنند.

این روش همچنین برای تلفظ و روان شدن زبان، مفید است، زیرا زبان‌آموزان می‌توانند به زبان مادری گوش دهند و گفتار و لحن آن‌ها را با تمرینات تعاملی تمرین کنند.

نقاط ضعف روش آموزش زبان پیمزلر

با این حال،به مانند روش یادگیری زبان به روش g5 روش Pimsleur هم برای همه مناسب نیست. برخی از اشکالات روش پیمزلر عبارتند از:

  • گرامر را به صراحت آموزش نمی‌دهد. روش Pimsleur متکی بر زبان آموزان است تا قوانین و الگوهای زبان را از درس های صوتی استنتاج کنند، بدون اینکه توضیح یا مثال واضحی ارائه کنند. این می تواند برای برخی از زبان آموزانی که می خواهند منطق و ساختار زبان را درک کنند گیج کننده یا خسته کننده باشد.
  • روش پیمزلر فقط اصول اولیه زبان انگلیسی را پوشش می‌دهد و عمق یا تنوع کافی را برای سطوح بالاتر ارائه نمی‌کند.
  • واژگان محدودی دارد. روش پیمزلر بر آموزش ضروری ترین و رایج ترین کلمات و عبارات تمرکز دارد، اما طیف وسیعی از موضوعات یا موقعیت ها را پوشش نمی دهد. واژگان نیز بیشتر مربوط به سفر و گردشگری است، که ممکن است با نیازها یا علایق برخی از زبان آموزانی که می خواهند واژگان تخصصی یا متنوع تر یاد بگیرند، مناسب نباشد.
  • برای برخی از زبان آموزان خسته‌کننده یا تکراری است. روش پیمزلر از قالب و سبک یکسانی برای هر درس استفاده می‌کند که برای برخی از زبان‌آموزانی که تنوع یا تعامل بیشتر را ترجیح می‌دهند می‌تواند خسته‌کننده یا یکنواخت باشد.
  • برای برخی از زبان آموزان گران یا غیرقابل دسترس است. روش Pimsleur رایگان نیست و نیاز به اشتراک یا خرید دروس صوتی دارد که ممکن است برای برخی از زبان‌آموزانی که بودجه محدودی دارند پرهزینه یا غیرقابل هزینه باشد. دوره‌های Pimsleur نیز در همه زبان‌ها یا کشورها موجود نیست، که برای برخی از زبان‌آموزانی که می‌خواهند یک زبان خاص یا کمیاب را یاد بگیرند، می‌تواند ناخوشایند یا غیرممکن باشد.
  • مهارت ریدینگ و رایتینگ را آموزش نمی‌دهد. روش پیمزلر عمدتاً بر مهارت‌های شنیداری و گفتاری متمرکز است و تمرین یا آموزش زیادی در مورد خواندن و نوشتن ارائه نمی‌دهد. این امر می‌تواند برای برخی از زبان‌آموزانی که می‌خواهند خواندن و نوشتن زبان را یاد بگیرند، یا برای اهداف آکادمیک یا حرفه‌ای به این مهارت‌ها نیاز دارند، یک نقطه ضعف باشد.

بنابراین، روش آموزش زبان پیمزلر دارای معایبی است که ممکن است بر مناسب بودن یا اثربخشی آن برای برخی از زبان‌آموزان تأثیر بگذارد که به اهداف، ترجیحات و سطح شما بستگی دارد.

آموزش زبان با اُتیچر

 روش پیمزلر روشی محبوب و موثر برای یادگیری زبان است، اما تنها راه نیست. روش‌ها و منابع دیگری نیز وجود دارد که زبان‌آموزان می‌توانند از آن‌ها برای یادگیری زبان‌ها استفاده کنند، مانند دوره‌های آنلاین، برنامه‌ها، پادکست‌ها، کتاب‌ها، ویدیوها و غیره. یکی از بهترین راه‌ها برای یادگیری زبان‌ استفاده از خدمات آموزش آنلاین آموزشگاه اتیچر است که با در نظر گرفتن متد آموزشی مدرن و مدرسان مجرب یادگیری زبان را برای شما لذت‌بخش خواهد کرد.

مشاوره رایگان زبان
انتخاب بهترین مدرس، ویژه شما
۳.۳/۵ - (۶ امتیاز)

دیدگاه ها

اولین نفری باشید که به این نوشته نظر میدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
×Close search
Search