skip to Main Content

یادگیری زبان به روش پازلینگ

یادگیری زبان به روش پازلینگ
زمان مطالعه: ۶ دقیقه

شاید برایتان جالب باشد که چگونه یک فعالیت معمایی آرام و معمولی می‌تواند برای تمرین زبان انگلیسی مفید باشد. احتمالا با روش پازلینگ آشنا نیستید. راه‌های مختلفی وجود دارد که از روش پازلینگ استفاده کنید تا تمرین طبیعی زبان انگلیسی را تسهیل کرده و یادگیری زبان‌ لذت‌بخش‌تر شود. در این مطلب درمورد یادگیری زبان به روش پازلینگ صحبت خواهیم کرد.

تعیین سطح زبان
تلفنی و رایگان به همراه مشاوره انتخاب استاد

فهرست بخش ها

چگونه روش پازلینگ می‌تواند به من در آموزش زبان انگلیسی کمک کند؟

می‌توانید از پازل‌ها در بازی‌های تیمی و فعالیت‌های کاردستی استفاده کنید. نحوه انجام فعالیت را می‌توان بسته به اینکه روی چه مهارت‌هایی کار می‌کنید، تنظیم کرد. شما این فرصت را دارید که از زبان انگلیسی برای صحبت در مورد آنچه روی قطعات پازل است استفاده کنید.

همچنین می‌توانید با زبان مقصد، سرنخ‌هایی بدهید و سؤال بپرسید تا به دانش‌آموزان کمک کنید تا قسمت‌های صحیح پازل را پیدا کنند. پس از تکمیل پازل، می‌توانید از تصاویر برای فرصت‌های بیشتر تمرین زبان استفاده کنید. این روش به مانند آموزش زبان به روش رزتا استون شامل ستفاده از تصاویر مختلف است، با این تفاوت که در این روش از تصاویر دیجیتال استفاده نمی‌شود و زبان‌آموز در محیط قرار می‌گیرد.

یادگیری زبان به روش پازلینگ چه کمکی می‌کند؟

یادگیری زبان به روش پازلینگ چه کمکی می‌کند؟

روش پازلینگ به مانند آموزش زبان به روش مونته سوری، ابزاری مفید برای آموزش زبان انگلیسی به زبان‌آموزان کودک است. این روش میتواند به شما کمک کند:

توجه و کنجکاوی زبان‌آموزان را در ابتدای درس جلب کنید.

با صحبت در مورد قطعات پازل و تصویر روی پازل، واژگان و دستور زبان مورد نظر را تمرین کنید.

با استفاده از پازل به عنوان پایه‌ای برای فعالیت، مهارت‌های خواندن، گوش دادن، گفتار و نوشتن زبان‌آموزان را توسعه دهید.

با استفاده از پازل به عنوان بخشی از یک فعالیت هنری، خلاقیت و همکاری زبان‌آموزان را تشویق کنید.

انواع پازل‌های موجود در یادگیری زبان به روش پازلینگ

پازل‌ها روشی سرگرم کننده و موثر برای آموزش زبان انگلیسی به زبان آموزان جوان هستند. آن‌ها می توانند به شما در تمرین واژگان، گرامر، مهارت ها و خلاقیت کمک کنند. انواع مختلفی از پازل وجود دارد که می توانید در درس‌های انگلیسی خود از آن‌ها استفاده کنید.

یادگیری زبان به روش پازلینگ

وقتی برای اولین بار به پازل فکر می‌کنیم، معمولاً به قطعات نامنظمی فکر می‌کنیم که در کنار هم قرار می‌گیرند. اگرچه می‌توانند بسیار ساده‌تر باشند، و پازل‌هایی شامل خطوط مستقیمی باشند که دانش‌آموزان باید آن‌ها را به ترتیب درست کنار هم بگذارند.

در پازل‌هایی که استفاده می‌کنید، می‌توانید اعداد را کنار هم اضافه کنید. این کار به شما امکان می‌دهد از بچه‌ها حمایت کند، بنابراین آن‌ها فقط به سرنخ‌های تصویری تکیه نمی‌کنند. همچنین به شما کمک می‌کند تا روی واژگان اعداد کار کنید، و به شما انعطاف‌پذیری می‌دهد تا بتوانید با بریدن اعداد ویا متن اعداد، پازل را چالش‌برانگیزتر کنید.

در زیر چند نمونه از پازل‌های که می‌توانید استفاده کنید وجود دارد، اما ساختن نسخه‌های شما نیز بسیار آسان است. به سادگی یک تصویر، شامل واژگانی که روی آن کار می‌کنید پیدا کنید و آن را به چند بخش‌ تقسیم کنید.

پازل‌های با خط مستقیم

این پازل‌های ساده  دارای قطعاتی با لبه‌های مستقیم هستند که وقتی به ترتیب درست چیده شوند، تصویری را تشکیل می‌دهند. می‌توانید از آنها برای معرفی یا مرور موضوعی مانند حیوانات، رنگ‌ها یا اعداد استفاده کنید. همچنین می‌توانید اعداد یا کلمات را در کنار قطعات اضافه کنید تا به زبان‌آموزان کمک کنید آن‌ها را مطابقت دهند و به مانند یادگیری زبان به روش g5، در یادگیری لغات به شما کمک کند.

پازل‌های نامنظم

این پازل‌ها سنتی هستند که دارای قطعاتی با اشکال نامنظم هستند که در کنار هم قرار می‌گیرند و یک تصویر را تشکیل می‌دهند. می‌توانید از آن‌ها برای تمرین واژگان و دستور زبان پیچیده‌تر مانند صفت‌ها، حروف اضافه یا جملات استفاده کنید چیزی که در آموزش زبان به روش ریشه شناسی کمی سخت است. همچنین می‌توانید از آن‌ها برای تحریک کنجکاوی و تخیل زبان‌آموز با نشان دادن تنها بخشی از تصویر یا پنهان کردن برخی از سرنخ‌ها در تصویر پازل استفاده کنید.

پازل‌های گوش دادن یا خواندن

 زبان‌آموزان بخش‌های مختلف یک متن را می‌شنوند یا می‌خوانند، سپس برای تکمیل یک کار با دیگران تبادل اطلاعات می‌کنند. می‌توانید از آن‌ها برای توسعه مهارت‌های خواندن، شنیدن، گفتار و نوشتن و همچنین همکاری و تفکر انتقادی زبان‌آموزان استفاده کنید. همچنین می‌توانید از آن‌ها برای معرفی یا مرور یک داستان، یک گفتگو یا یک متن واقعی استفاده کنید.

پازل‌های صنایع دستی

پازل‌هایی هستند که شامل یک فعالیت صنایع دستی هستند. دانش‌آموزان قطعات پازل خود را با کاغذ، مقوا یا مواد دیگر می‌سازند، سپس آن‌ها را جمع می‌کنند تا تصویری تشکیل دهند. می‌توانید از آن‌ها برای تشویق خلاقیت و همکاری زبان‌آموزان و همچنین مهارت‌های حرکتی ظریف آن‌ها استفاده کنید. همچنین می‌توانید از آن‌ها برای تمرین واژگان و دستور زبان مربوط به موضوع تصویر مانند اشکال، رنگ‌ها یا اعضای بدن استفاده کنید.

استفاده از پازلینگ در روال باز کردن یخ

 ایده خوبی است که برای زبان‌آموزان بسیار جوان چیزی داشته باشید که آن‌ها را از ابتدای درس درگیر کند. در آغاز سال تحصیلی به خصوص، دانش‌آموزان جدید ممکن است عصبی باشند. ممکن است هنوز شما یا سایر شاگردان را نشناسند و تمایلی به ترک والدین خود نداشته باشند. داشتن چیزی که کنجکاوی آن‌ها را تحریک می‌کند واقعا می‌تواند به آن‌ها کمک کند تا تا به کلاس درس انگلیسی شما علاقه‌مند شوند.

سلام و احوالپرسی دم در با کمک روش پازلینگ

سلام و احوالپرسی دم در با کمک روش پازلینگ

قبل از ورود زبان‌آموزان به اتاق، می‌توانید یک قطعه پازل به آن‌ها پیشنهاد دهید. شما می‌توانید به آنچه در قطعه پازل آن‌ها وجود دارد علاقه نشان دهید. Ooh! What’s that? Is it a dog?.  می‌توانید از آن‌ها بپرسید که چه چیزی می‌بینند، یا از آن‌ها بخواهید عدد موجود در قطعه پازل خود را به شما بگویند. کودک را به سمت میز یا قسمتی از اتاق که دوست دارید بچه‌ها در آنجا جمع شوند، هدایت کنید. با ورود تعداد بیشتری از کودکان به اتاق، در این قسمت به هم می‌پیوندند و سعی می‌کنند پازل را با هم هماهنگ کنند.

گنج‌یابی در روش پازلینگ

به جای دادن یک قطعه پازل به هر کودکی که وارد می‌شود، می‌توانید قطعات را به صورت رو به پایین روی زمین یا در گوشه‌ها و سوراخ‌های مختلف در اطراف اتاق بچینید. هر کودک یک یا دو قطعه را می‌گیرد و سپس به هم می‌پیوندند تا سعی کنند پازل را کامل کنند. شما می‌توانید با داشتن دو یا چند پازل برای بچه ها این کار را چالش برانگیزتر کنید! کودکانی که در اطراف یک فضا جمع شده‌اند با یک پازل تکمیل شده کار را به پایان می‌رسانند. سپس می‌توانید با گوش دادن به کودکان و اشاره به چیزهای مختلف در تصویر یا درخواست از آن‌ها برای بیان آنچه می‌بینند، زبان پازل را تمرین کنید.

استفاده از یادگیری ززبان به روش پازلینگ با استفاده از بازی‌های تیمی

استفاده از یادگیری ززبان به روش پازلینگ با استفاده از بازی‌های تیمی

اغلب در کلاس‌ زبان انگلیسی، فعالیت‌ها می‌توانند کاملاً معلم محور باشند، زیرا شما سعی می‌کنید تا جایی که ممکن است کودکان را با زبان انگلیسی آشنا کنید، اگرچه این کار هم برای شما و هم برای بچه‌ها خسته کننده است. حل کردن پازل به صورت گروهی، یک فعالیت خوب است که به کودکان فضایی می‌دهد تا مستقل‌تر کار کنند و به شما به عنوان معلم این فرصت را می‌دهد که هر کودک را زیر نظر داشته باشید و با آن‌ها تعامل داشته باشید. شما همچنان می‌توانید با درخواست به زبان انگلیسی، آن‌ها را با زبان درگیر کنید، به عنوان مثال، « “Oh, you have the cat’s tail? Where is the cat’s head?” »

یا

 Oh look! Jorge has number 4. Who has number 5?”; “Great! You’ve found the tree. Hmm…what’s this?”; “What can you see at number 8?”

کلام آخر

یادگیری زبان به روش پازلینگ یکی از ‌راه‌های جالب و لذت‌بخش برای آموزش یک زبان جدید به کودکان است که به شیوه‌های مختلف قابل انجام است. در این روش کودک در کلاس هم بازی می‌کند و هم با مطالب درسی درگیر شده و با مواد آموزشی و همم‌کلاسی و زبانآموزان دیگر به تعامل می‌پردازد. در کنار چنین روش‌هایی می‌توانید از اموزشگاه‌های آنلاین حرفه‌ای در زمینه آموزش زبان استفاده کنید. اتیچر با سابقه درخشان در تربیت ‌زبان‌آموزان در سنین مختلف، یکی از بهترین راه‌های شما برای تسلط به یک زبان جدید است.

مشاوره رایگان زبان
انتخاب بهترین مدرس، ویژه شما
۱/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاه ها

اولین نفری باشید که به این نوشته نظر میدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
×Close search
Search