skip to Main Content

یادگیری زبان فرانسه چقدر طول میکشد     

یادگیری زبان فرانسه چقدر طول میکشد
زمان مطالعه: ۷ دقیقه

یادگیری زبان فرانسه یک تجربه فوق‌العاده است. در سراسر جهان بیش از ۲۲۰ میلیون نفر به این زبان صحبت می‌کنند که نشان‌دهنده اهمیت بالای یادگیری آن است. وقتی فرانسوی یاد می‌گیرید، ممکن است بخواهید بدانید که یادگیری زبان فرانسه چقدر طول می‌کشد؟

ما اینجا هستیم تا به همین سوال پاسخ دهیم. مدت زمان لازم برای یادگیری یک زبان خارجی به تعدادی متغیر بستگی دارد  هدف، دانش قبلی و انگیزه شما همگی بازیگران اصلی این معادله هستند.  ناگفته نماند که استفاده از روش صحیح یادگیری زبان هم اهمیت دارد. در حالی که ما نمی‌توانیم یک عدد شخصی برای مدت زمان یادگیری زبان فرانسه به شما بدهیم، می‌توانیم به شما نشان دهیم که چه انتظاراتی داشته باشید. پس با ما همراه باشید.

تعیین سطح زبان
تلفنی و رایگان به همراه مشاوره انتخاب استاد

فهرست بخش ها

تعیین اهداف قابل دستیابی که به شما در یادگیری زبان فرانسه کمک می‌کند

تعیین اهداف مناسب به شما کمک می‌کند تا تعیین کنید یادگیری زبان فرانسه چقدر طول می‌کشد. اگر می‌خواهید برای سفر به فرانسه، فرانسوی صحبت کنید، می‌توانید یک زبان خارجی را در کمتر از دو ماه یاد بگیرید. اما، اگر می‌خواهید برای اثبات مهارت خود در آزمون زبان شرکت کنید، به زمان بسیار بیشتری نیاز دارید.

یادگیری زبان فرانسه

چارچوب مرجع مشترک اروپایی (CEFR) به شما کمک می‌کند تا یک هدف قابل دستیابی را تعیین کنید. این سطوح از تسلط، به طور جهانی به عنوان راهنما پذیرفته شده است. هرچه دوست دارید مهارت بیشتری داشته باشید، زمان بیشتری را باید به مطالعه خود اختصاص دهید.

مبتدی (A1)

مبتدیان می‌توانند عبارات و اصطلاحات اساسی و پایه فرانسوی را درک کرده و از آن‌ها استفاده کنند. اگر گوینده خیلی سریع صحبت نکند، آن‌ها می‌توانند فرانسوی زبانان را درک کنند و با آنها تعامل داشته باشند.

پیش متوسط (A2)

مبتدیان پیشرفته هم عبارات و اصظلاحات اساسی فرانسوی را می‌فهمند. آن‌ها می‌توانند اطلاعات اولیه در مورد برنامه روزانه و محیط اطراف خود را به اشتراک بگذارند.

متوسط (B1)

اگر شما یک سخنران متوسط هستید، باید بتوانید جملات فرانسوی کامل بسازید. شما باید بدون هیچ مشکلی سفر کنید زیرا می‌توانید به خوبی ارتباط برقرار کنید. علاوه بر این، می‌توانید نظرات مهم را درک کنید.

پیشرفته (B2)

فرانسوی زبانان پیشرفته می‌توانند موضوعات پیچیده را درک کنند. اگر سخنران پیشرفته‌ای هستید، می‌توانید آزادانه با فرانسوی زبانان بومی تعامل داشته باشید و نظرات خود را در مورد برخی مسائل به وضوح بیان کنید.

حرفه‌ای (C1/C2)

متخصص و حرفه‌ای، فردی است که به زبان فرانسه تسلط کامل داشته باشد. آن‌ها می‌توانند بیان روان داشته باشند و متون پیچیده را بخوانند. متخصصان هنگام استفاده از زبان، چه در محیط رسمی و چه غیررسمی، انعطاف‌پذیر هستند و می‌توانند بیشتر چیزهایی را که می‌بینند یا می‌شنوند، درک کنند.

۶ عاملی که بر مدت زمان یادگیری زبان فرانسه تأثیر می‌گذارد

پس از اینکه سطح مهارت زبان فرانسه را که می‌خواهید به آن دست یابید را شناسایی کردید، باید شرایطی را که یادگیری زبان فرانسه را برای شما آسان‌تر می‌کند، درک کنید. یادگیری زبان برای هر فردی تجربه متفاوتی است و بر عوامل مختلفی بستگی دارد. عوامل زیر ممکن است تعیین کنند که یادگیری زبان فرانسه چقدر طول می‌کشد.

مدت زمان یادگیری زبان فرانسه

نگرش شما

نگرش شما تعیین می‌کند که چقدر سریع زبان فرانسه را یاد می‌گیرید. اگر نگرش مثبتی دارید، یادگیری زبان فرانسه برای شما سرگرم‌کننده و آسان خواهد بود، زیرا برای یادگیری آماده خواهید بود. شما مشتاقانه منتظر یلادگیری خواهید بود و کل فرآیند را لذت‌بخش و در نهایت سریع‌تر دریافت خواهید کرد.

زمانی که می‌گذارید

هر چه روزانه زمان بیشتری را به مطالعات فرانسه خود اختصاص دهید، سریع‌تر نتیجه را خواهید دید. اما، اگر بتوانید هر روز زمان کوتاهی را صرف مطالعه کنید، این نیز خوب است. فقط بدانید که تسلط بر زبان فرانسه ممکن است چندین سال طول بکشد اگر زمان کمی به آن اختصاص دهید.

روش یادگیری شما

داشتن بهترین روش‌های یادگیری زبان برای دستیابی سریع‌تر به تسلط زبان فرانسه بسیار مهم است. اگر خود را به یادگیری فقط در کلاس درس محدود کنید، ممکن است در مقایسه با قرار گرفتن در معرض خارج از کلاس درس، بیشتر طول بکشد. فیلم‌ها، کتاب‌های الکترونیکی، صحبت کردن یا سفر به کشوری که فرانسوی صحبت می‌کند می‌تواند روند یادگیری شما را تسریع کند.

زبان مادری شما

زبان‌ها ممکن است متفاوت به نظر برسند، اما در واقع بیشتر از آنچه تصور می‌کنید شبیه هستند. یادگیری زبانی مشابه با زبان مادری شما در زمان یادگیری لغات، گرامر و تلفظ شما صرفه‌جویی می‌کند. اگر زبان انگلیسی زبان مادری شما باشد، زبان فرانسه باید آسان باشد زیرا هر دو ریشه لاتین دارند.

دانش زبان‌های عاشقانه دیگر

تسلط به یک زبان عاشقانه دیگر می‌تواند مهارت‌های یادگیری فرانسه شما را به میزان قابل توجهی بهبود بخشد. سایر زبان‌های عاشقانه عبارتند از اسپانیایی، پرتغالی، ایتالیایی و رومانیایی. همه این‌‌‌ها واژگان و ویژگی‌های دستوری بسیار مشابهی دارند زیرا از لاتین مشتق شده‌اند.

انگیزه شما

هنگام یادگیری یک زبان جدید، داشتن انگیزه بسیار مهم است. برای اینکه با انگیزه بمانید، همیشه به خود یادآوری کنید که چرا در حال یادگیری زبان فرانسه هستید و مزایایی که پس از تکمیل مهارت‌های خود به دست خواهید آورد، چیست. اگر با انگیزه بمانید، می‌توانید روند یادگیری را تسریع کنید. یادگیری یک زبان جدید کار آسانی نیست و نیاز به انگیزه، تلاش و نگرش درست دارد. به طور منظم به خود یادآوری کنید که چرا زبان را یاد می‌گیرید.

یادگیری زبان فرانسه واقعا چقدر طول می‌کشد؟

یادگیری زبان فرانسه واقعا چقدر طول می‌کشد؟

من مطمئن هستم که شما می‌خواهید اعداد را بشنوید. مؤسسه خدمات خارجی ایالات متحده (FSI) به روزترین توصیه‌ها را در مورد مدت زمان لازم برای یادگیری زبان فرانسه ارائه می‌دهد. اما باز هم این فقط یک تخمین است. FSI ایالات متحده از انگیزه‌های شما یا نوع روش یادگیری زبانی که استفاده می‌کنید اطلاعی ندارد. پس حتما این ارقام را با اهداف، انگیزه  و روش یادگیری خود تطابق دهید.

فرانسوی یک زبان رده I یا گروه اول زبانی است،یعنی زبان‌هایی که نزدیکی زیادی به زبان انگلیسی دارند. بنابراین یادگیری آن برای انگلیسی زبانان مادری نسبتا آسان است. تقریباً ۵۸۰ ساعت یا ۲۳ هفته مطالعه طول می‌کشد تا به تسلط کامل فرانسوی برسید. که می‌توانیم به صورت زیر تقسیم کنیم:

  • اگر هر روز ۱ ساعت مطالعه کنید، در ۱.۵ سال می‌توانید زبان فرانسه را یاد بگیرید.
  • اگر هر روز ۶ ساعت وقت صرف یادگیری زبان فرانسه کنید، می‌توانید آن را در کمتر از ۱۰۰ روز یاد بگیرید.
  • و اگر فقط ۲۰ دقیقه در روز را به زبان فرانسه اختصاص دهید، بیش از ۴.۵ سال طول می‌کشد تا به آن تسلط پیدا کنید.

شاید برایتان جالب باشد که درمورد مدت زمان یادگیری به تفکیک هر سطح زبانی هم بدانید. برای یادگیری زبان فرانسه سطح  A1 حدودا نیاز به ۵۰ ساعت مطالع نیاز دارید. سطح A2 حدود ۱۵۰ ساعت، سطح B1 یعنی متوسط حدود ۳۰۰ ساعت و سطح B2 یعنی پیشرفته نیاز به ۵۸۰ ساعت زمان نیاز دارد که در هر سطحی هستید می‌توانید به کلاس‌های فرانسوی رفته یا از بهترین روش یادگیری زبان فرانسه در منزل استفاده کنید.

سطح حرفه‌ای(C1/C2) نیاز به مطالعه اضافه تا حدود ۹۰۰ ساعت دارد تا شما را به سطح یک فرانسوی زبان بومی برساند. البته با سطح B2 شما تمام کار‌هایتان را می‌توانید انجام دهید و صحبت‌های طرف مقابلتان را درک کنید و شاید نیازی به سطح حرفه‌ای نداشته باشید.

اگر انگلیسی بلد باشید، یادگیری زبان فرانسه چقدر طول می‌کشد؟

دانستن زبان انگلیسی می‌تواند روند یادگیری را تسریع کند. با این حال، دانستن cognates کاذب (cognates کلماتی که دارای ریشه مشترک در دو یا چندین زبان باشند) ضروری است. این کلمات در نوشتار و تلفظ بسیار شبیه به هم هستند، اما در واقع معانی متضادی دارند. در ابتدا، cognates کاذب می‌توانند باعث سردرگمی زیادی شوند، اما در نهایت به شما کمک می‌کنند تا تفاوت های بین این دو زبان را تشخیص دهید.

اگر انگلیسی بلد باشید، یادگیری زبان فرانسه چقدر طول می‌کشد

یادگیری زبان فرانسه سریع‌تر

روش‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید برای کمک به یادگیری زبان فرانسه سریع‌تر از آن‌ها استفاده کنید. این روش‌ها از دوره‌های فرانسوی گرفته تا کتاب‌های درسی و فعالیت‌ها و بازی‌های آنلاین متفاوت هستند. انتخاب روش یادگیری مناسب به هدف شما بستگی دارد. با این حال، توصیه می‌شود که روش یادگیری را انتخاب کنید که کارآمد، دقیق باشد و به شما امکان می‌دهد در حین یادگیری سرگرم شوید.

یادگیری زبان فرانسه

بازی‌های یادگیری زبان فرانسه

در حین یادگیری، بازی‌های یادگیری منبع عالی سرگرمی هستند. یک مثال عالی از یک بازی یادگیری، تست کلوز است که زبان‌آموز را ملزم می‌کند تا کلمات گم شده را در یک قطعه مشخص کند. این بازی کمک قابل توجهی به گرامر و درک زبان فرانسوی شما خواهد کرد. بسته به سطح مهارت شما می‌تواند آسان یا سخت باشد.

تمرین مکالمه فرانسوی

مکالمه منظم فرانسوی به روند یادگیری شما سرعت می‌بخشد. شما می توانید شریک‌هایی را پیدا کنید که در همان سطح یا سطح پیشرفته شما هستند و با آنها گفتگو کنید. اگر یافتن شریک دشوار است، می‌توانید ازاپلیکیشن‌ها استفاده کنید و شرکای مجازی پیدا کنید.

از روش صحیح یادگیری زبان استفاده کنید

در حال حاضر، احتمالاً می‌توانید تخمین بزنید که چقدر طول می‌کشد تا به تسلط زبان فرانسه برسید. اما، یک راه دیگر وجود دارد که می‌توانید آن را حتی سریع‌تر انجام دهید. فقط با تمرکز بر رایج‌ترین کلمات و عبارات به زبان فرانسه مسلط شوید. بدون واژگان بیهوده که شما را محدود کند، می‌توانید سفر خود را به سمت روانی سریع دنبال کنید. اوتیچر یکی از اموزشگاه‌های برتر در زمینه آموزش زبان فرانسوی است که بهترین روش‌های یادگیری را در اختیار شما گذاشته و با تمرینات و صحبت با معلم خود، می‌توانید هر چه سریع‌تر بر این زبان شیرین تسلط پیدا کنید. برای استفاده از خدمات سایت زبان اُتیچر در زمینه آموزش فرانسه می‌توانید به صفحه مدرس زبان فرانسه مراجعه کنید.

۲.۷/۵ - (۴ امتیاز)

دیدگاه ها

اولین نفری باشید که به این نوشته نظر میدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
×Close search
Search