skip to Main Content

معرفی کتاب ۱۱۰۰ واژه

معرفی کتاب 1100 واژه
زمان مطالعه: ۵ دقیقه

یکی از شناخته‌شده‌ترین منابع برای یادگیری انگلیسی کتاب ۱۱۰۰ واژه است زبان‌آموزان با استفاده از این کتاب به‌راحتی می‌توانند دایره لغات خود را افزایش دهند. شیوه آموزشی این کتاب بسیار کاربردی است. در کتاب ۱۱۰۰ واژه به جای استفاده از کلمه و معنی کلمه، زبان‌آموزان یک پاراگراف را مشاهده می‌کنند که از آن طریق با مفهوم کلمات جدید به‌خوبی آشنا می‌شوند. در واقع زبان‌آموزان معنای کلمات جدید را با ارتباط لغات پاراگراف و ساختار جمله متوجه می‌شوند.

در این کتاب برای یادگیری واژه‌ها و کلمات جدید، باید یک درس را مطالعه کنید که شامل ۵ کلمه جدید است. بعد از مطالعه هر درس، تمریناتی وجود دارد که بر اساس آن معنای کلمه را به درستی درک خواهید کرد. در این مقاله از مجله اُتیچر قصد داریم در رابطه با کتاب ۱۱۰۰ واژه صحبت کنیم و اشاره‌ای به ویژگی‌های این کتاب کاربردی خواهیم داشت. برای آشنایی بیشتر با کتاب ۱۱۰۰ واژه، مطالعه این مقاله را از دست ندهید.

تعیین سطح زبان
تلفنی و رایگان به همراه مشاوره انتخاب استاد

فهرست بخش ها

مطالعه روزانه کتاب ۱۱۰۰ واژه؛ آشنایی با کلمات کاربردی

کتاب ۱۱۰۰ واژه بر اساس متد بارونز، شکل جدیدی از یادگیری کلمات را آموزش می‌دهد. مهم‌ترین نکته در این کتاب همان‌طور که اشاره کردیم، با مشاهده کلمه جدید، معنای آن را متوجه نخواهید شد. در اصل باید پاراگراف را به‌صورت کامل بخوانید و بر اساس کاربرد و ربط جملات موجود در پاراگراف، معنای کلمه را حدس بزنید. البته تمریناتی برای مشخص شدن کلمه درست وجود دارد که بعد از هر درس با انجام این تمرینات،معنای کلمه جدید را متوجه خواهید شد.

این متد آموزشی به زبان‌آموزان کمک می‌کند تا با دلیل و منطق معنای کلمات را پیدا کنند. یادگیری کلمات جدید با این شیوه آموزشی، کلمات را برای همیشه در ذهن زبان‌آموزان حک می‌کند. توجه داشته باشید در کنار استفاده از کتاب‎های آموزشی، حتما از معلم انگلیسی کمک بگیرید. با استفاده از معلم زبان باتجربه می‌توانید پروسه یادگیری زبان انگلیسی را سریع‌تر طی کنید.

قسمت‌های مختلف کتاب 1100 واژه

قسمت‌های مختلف کتاب ۱۱۰۰ واژه

کتاب ۱۱۰۰ واژه از ۵ بخش اصلی تشکیل شده است. این بخش‌ها عبارتند از: معرفی کلمات جدید، متن کوتاه، تمرین ساده، توصیف هر کلمه، اصطلاحات و ضرب‌المثل‌ها که در این قسمت هر کدام را بررسی می‌کنیم.

  • معرفی کلمات جدید: در هر بخش با ۵ کلمه جدید آشنا می‌شوید. همچنین تلفظ صحیح کلمات را یاد خواهید گرفت.
  • متن کوتاه: در این بخش یک متن ساده قرار دارد که کلمات جدید در آن‌ها قرار گرفته است.
  • تمرین ساده: برای پاسخ به این تمرین باید از کلماتی که در هر درس آموزش دیده‌اید، استفاده کنید.
  • توصیف هر کلمه: در تمرینات مشخص شده کلمات به همراه توضیحات بیان شده‌اند و زبان‌آموزان نسبت به درکی که دارند باید به این کلمات پاسخ دهند.
  • اصطلاحات و ضرب‌المثل‌ها: اصطلاحات یکی از قسمت‌های مهم زبان انگلیسی هستند که باید زبان‌آموزان با آن‌ها آشنا باشند. در پایان هر درس با اصطلاحات جدیدی آشنا می‌شوید.

مواردی که در این قسمت معرفی کردیم، بخش‌های مختلف کتاب ۱۱۰۰ واژه بودند. توجه داشته باشید در کنار استفاده از کتاب ۱۱۰۰ واژه از کتاب‌هایی مانند مجموعه کتاب تاپ ناچ هم می‌توانید استفاده کنید. کتاب تاپ ناچ یک مجموعه ۸ جلدی است که ۴ سطح مختلف را پوشش می‌دهد.

تمرینات کتاب ۱۱۰۰ واژه؛ ساده و کاربردی

در کتاب ۱۱۰۰ واژه تمرینات بسیار ساده‌ای وجود دارد و زبان‌آموزان از این طریق می‌توانند کلمات جدید را در ذهنشان تقویت کنند. تمرینات کتاب ۱۱۰۰ واژه نقش بسیار مهمی در روند یادگیری لغات جدید ایفا می‌کند و موجب ثبت بهتر لغات در ذهن زبان‌آموزان می‌شود. در این کتاب ۲ نوع تمرین مختلف وجود دارد که در این قسمت بررسی می‌کنیم.

  • تمرین اول: در این تمرین ۲ ستون وجود دارد که در یک سمت کلمات جدید، در سمت دیگر کلمات مترادف نوشته شده است. زبان‌آموزان باید کلمات مرتبط با یکدیگر را به هم متصل کنند.
  • تمرین دوم: در این تمرین متنی با جای خالی وجود دارد که زبان‌آموزان باید طبق واژه‌هایی که آموخته‌اند، کلمات مناسب را در جای خالی یادداشت کنند.

در نظر داشته باشید کتاب ۱۱۰۰ واژه برای یادگیری لغات جدید بسیار مناسب است، اما برای یادگیری مهارت‌های اصلی زبان انگلیسی، پیشنهاد می‌کنیم از مجموعه کتاب تاچ استون کمک بگیرید. مجموعه کتاب تاچ استون توسط انتشارات کمبریج در ۴ سطح مختلف منتشر شده است.

مزایای استفاده از کتاب 1100 واژه؛ یادگیری لغات جدید

مزایای استفاده از کتاب ۱۱۰۰ واژه؛ یادگیری لغات جدید

کتاب ۱۱۰۰ واژه مزایای متعددی دارد که در این بخش برخی از آن‌ها را عنوان می‌کنیم.

  • متد آموزشی این کتاب به نحوی طراحی شده است که لغات جدید به‌صورت طولانی مدت در ذهن زبان‌آموزان نقش می‌بندد.
  • با مطالعه هر درس لغات جدیدی را یاد خواهید گرفت.
  • در پایان هر فصل مروری بر لغات جدید می‌توانید داشته باشید.
  • قیمت مناسب در مقابل محتوای باکیفیت کتاب

در حال حاضر کتاب‌های زیادی در سطوح مختلف برای یادگیری زبان انگلیسی وجود دارد. برای آشنایی با چنین کتاب‌هایی توصیه می‌کنیم مقاله منتشر شده در مجله اُتیچر تحت عنوان کتاب آموزش زبان انگلیسی مبتدی برای بزرگسالان را مطالعه کنید. در این کتاب بهترین کتاب‌ها برای افراد مبتدی معرفی شده است.

معایب کتاب ۱۱۰۰ واژه؛ مناسب زبان‌آموزان مبتدی تا متوسط

یکی از ایراداتی که برخی افراد به کتاب ۱۱۰۰ واژه می‎گیرند، نسبت به محتوای کتاب است. این افراد ادعا می‌کنند کتاب ۱۱۰۰ واژه مناسب افراد مبتدی تا متوسط است. البته این موضوع تا حدودی درست است و افرادی که در سطح پیشرفته زبان انگلیسی قرار دارند از کتاب‌های پیشرفته‌تر مانند مجموعه کتاب اینترچنج می‌توانند استفاده کنند. مجموعه کتاب‌های اینترچنج در ۴ سطح از مقدماتی تا پیشرفته قرار گرفته است.

معایب کتاب 1100 واژه؛ مناسب زبان‌آموزان مبتدی تا متوسط

یادگیری زبان انگلیسی توسط اساتید حرفه‌ای پلتفرم زبان اُتیچر

در این مقاله از کلاس زبان آنلاین اُتیچر در رابطه با کتاب ۱۱۰۰ واژه صحبت کردیم و اشاره‌ای به ویژگی‌های این کتاب داشتیم. درحالت‌کلی استفاده از این کتاب برای یادگیری لغات جدید مفید است، اما در نظر داشته باشید برای پیشرفت در زبان باید از کلاس‌های زبان آنلاین زبان انگلیسی کمک بگیرید. پلتفرم زبان اُتیچر سال‌ها است در زمینه خدمات آموزشی زبان انگلیسی فعالیت می‌کند و ۱۲ زبان خارجی توسط ۵۰۰ استاد در این موسسه آموزش داده می‌شود. تاکنون بیش از ۲۶ هزار زبان‌آموز از خدمات مختلف پلتفرم زبان اُتیچر استفاده کرده‌اند. برای آشنایی بیشتر در رابطه با خدمات آموزشی اُتیچر به صفحه اصلی سایت مراجعه کنید.

مشاوره رایگان زبان
انتخاب بهترین مدرس، ویژه شما
به این مقاله امتیاز بدهید

دیدگاه ها

اولین نفری باشید که به این نوشته نظر میدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
×Close search
Search