skip to Main Content

آموزش زبان به روش رزتا استون

آموزش زبان به روش رزتا استون
زمان مطالعه: ۵ دقیقه

روش Rosetta Stone روشی برای آموزش زبان انگلیسی است که از ترجمه استفاده نمی‌کند، اما در عوض بر صدای افراد بومی، نرم‌افزار تشخیص گفتار و فعالیت‌های یادگیری همه‌جانبه تکیه دارد. هدف روش Rosetta Stone این است که به زبان‌آموزان کمک کند به خوبی به زبان‌های مختلف صحبت کنند و با موفقیت تعامل داشته باشند.

تعیین سطح زبان
تلفنی و رایگان به همراه مشاوره انتخاب استاد

فهرست بخش ها

رزتا استون چیست؟

Rosetta Stone  یک نرم‌افزار یادگیری زبان است که به شما کمک می‌کند یک زبان جدید را به روشی طبیعی و شهودی یاد بگیرید. برعکس آموزش زبان به روش ریشه شناسی، از هیچ ترجمه‌ای استفاده نمی‌کند، اما در عوض به صدای گویندگان بومی، تصاویر، متن و صدا برای آموزش لغات و دستور زبان متکی است. همچنین بازخورد و تصحیح را برای کمک به شما در بهبود تلفظ و روانی ارائه می دهد. رزتا استون دوره‌هایی را به ۳۰ زبان ارائه می‌دهد و می‌توانید از طریق رایانه، تبلت یا تلفن هوشمند خود به آن‌ها دسترسی داشته باشید.

زبان‌های موجود در روش رزتا استون

رزتا استون دوره‌های آموزشی را به ۳۰ زبان ارائه می دهد. در اینجا زبان‌های ارائه شده توسط Rosetta Stone آمده است:

Arabic

Chinese (Mandarin)

Dutch

English (American)

English (British)

Filipino (Tagalog)

French

German

Greek

Hebrew

Hindi

Irish

Italian

Japanese

Korean

Latin

Persian (Farsi)

زبان‌های موجود در روش رزتا استون

Polish

Portuguese (Brazil)

Russian

Spanish (Latin America)

Spanish (Spain)

Swedish

Turkish

Vietnamese

البته همه زبان‌ها، در همه سیستم عامل‌ها در دسترس نیست.

رزتا استون چگونه آموزش می‌دهد؟

رزتا استون نرم‌افزاری برای یادگیری زبان است که زبان جدیدی را به روشی طبیعی و شهودی به شما آموزش می‌دهد. رزتا استون برخلاف یادگیری زبان به روشg5، هر چهار حوزه زبان را پوشش می‌دهد: خواندن، نوشتن، گوش دادن و صحبت کردن. از روشی به نام غوطه‌وری پویا استفاده می‌کند که به تدریج از کلمات و عبارات به مکالمات پیچیده تر تبدیل می‌شود. Rosetta Stone همچنین یک گزینه برنامه درسی گسترده، داستان‌ها، کتاب عبارات، و منابع و برنامه‌های آنلاین را برای افزایش تجربه یادگیری شما ارائه می‌دهد.

رزتا استون چگونه آموزش می‌دهد؟

نحوه استفاده از رزتا استون

بسته آموزشی انگلیسی Rosetta Stone به شما کمک می‌کند تلفظ روانی داشته باشید و به مانند یادگیری زبان به روش پازلینگ برای شما سرگرم‌کننده خواهد بود. برای استفاده از بسته آموزشی انگلیسی Rosetta Stone باید مراحل زیر را دنبال کنید:

نرم‌افزار را بر روی رایانه، تبلت یا گوشی هوشمند خود دانلود و نصب کنید. همچنین می‌توانید از طریق مرورگر خود به آن دسترسی داشته باشید.

یک حساب کاربری ایجاد کنید و سطح یادگیری و اهداف خود را انتخاب کنید. همچنین می‌توانید برای تعیین مهارت فعلی خود در آزمون تعیین سطح شرکت کنید.

مشاوره رایگان زبان
انتخاب بهترین مدرس، ویژه شما

آموزش زبان خود را با انتخاب واحد و درس شروع کنید. همچنین می‌توانید با انتخاب مهارت‌ها و موضوعاتی که می‌خواهید روی آن‌ها تمرکز کنید، برنامه یادگیری خود را سفارشی کنید.

فعالیت‌های هر درس را با گوش دادن، صحبت کردن، خواندن و نوشتن به زبان انگلیسی تکمیل کنید. همچنین می‌توانید از نرم‌افزار تشخیص گفتار برای دریافت بازخورد فوری و تصحیح تلفظ خود استفاده کنید.

نحوه استفاده از رزتا استون

با استفاده از گزارش‌ها و ویژگی‌های داشبورد، پیشرفت خود را پیگیری کنید و عملکرد خود را بررسی کنید. همچنین می‌توانید به منابع و ابزارهای اضافی مانند داستان‌ها، کتاب عبارات و جوامع آنلاین دسترسی داشته باشید تا تجربه یادگیری خود را افزایش دهید.

این‌ها مراحل اولیه استفاده از بسته آموزشی انگلیسی Rosetta Stone هستند.

ویژگی‌های روش رزتا استون

زبان آموزان را به مانند آموزش زبان به روش مونته سوری، در هر چهار حوزه زبان درگیر می‌کند: خواندن، نوشتن، گوش دادن و صحبت کردن.

این روش به زبان‌آموزان کمک می‌کند تا با تمرین هر یک از این حوزه‌ها، تلفظ، گرامر و واژگان خود را بهبود بخشند.

رزتا استون، از روشی به نام غوطه‌وری پویا استفاده می‌کند که به تدریج از کلمات و عبارات به مکالمات پیچیده‌تر تبدیل می‌شود.

از نرم‌افزار تشخیص گفتار برای ارائه بازخورد و تصحیح فوری به زبان‌آموزان استفاده می‌کند.

یک گزینه برنامه درسی گسترده را برای زبان‌آموزانی که خواهان فعالیت‌ها و چالش‌های بیشتری هستند ارائه می‌دهد.

داستان‌ها، کتاب عبارات و منابع و برنامه‌های آنلاین را برای افزایش تجربه یادگیری فراهم می‌کند.

به زبان‌آموزان اجازه می‌دهد تا با استفاده از اپلیکیشن گوشی هوشمند در همه جا به پلتفرم دسترسی داشته باشند.

روش Rosetta Stone برای زبان‌آموزان مستقلی که می‌خواهند زبانی را به صورت طبیعی و شهودی با راهنمایی یک مربی یاد بگیرند مناسب است.

آیا رزتا استون برای تمامی سطوح مناسب است؟

روش رزتا استون این روز‌ها طرفداران زیادی پیدا کرده است. اما آیا واقعا این روش برای همه سطوح مناسب است؟ در زیر به تفکیک سطوح زبانی، توضیح دادیم که روش رزتا چه کمکی می‌تواند به شما کند.

در سطح مبتدی، رزتا استون ممکن است برای یادگیری واژگان اولیه و تلفظ و همچنین آشنایی با صداها و ساختار زبان مفید باشد. Rosetta Stone همچنین بازخورد و تصحیح را برای کمک به شما در بهبود دقت و روانی ارائه می دهد. با این حال، Rosetta Stone  ممکن است برای یادگیری قواعد گرامر، جنبه‌های فرهنگی یا مهارت‌های مکالمه کافی نباشد، زیرا هیچ توضیح، ترجمه یا سناریوهای واقعی را ارائه نمی‌دهد. رزتا استون همچنین ممکن است برای برخی از زبان‌آموزانی که راهنمایی و وضوح بیشتر را ترجیح می‌دهند گیج‌کننده یا ناامید‌کننده باشد.

مشاوره رایگان زبان
انتخاب بهترین مدرس، ویژه شما

برای زبان‌آموزان متوسط کلاس زبان انگلیسی، Rosetta Stone  ممکن است برای مرور و تقویت آنچه قبلا آموخته‌اید و همچنین گسترش دایره لغات و بهبود تلفظ شما مفید باشد. رزتا استون همچنین یک گزینه برنامه درسی گسترده، داستان‌ها، کتاب عبارات، و منابع و برنامه‌های آنلاین را برای افزایش تجربه یادگیری شما ارائه می‌دهد. با این حال، Rosetta Stone  ممکن است برای پیشرفت مهارت‌های زبانی شما مفید نباشد، زیرا هیچ محتوای چالش‌برانگیز یا جذابی مانند متون، ویدیوها یا پادکست‌های معتبر ارائه نمی‌دهد.

آیا رزتا استون برای تمامی سطوح مناسب است

برای زبان‌آموزان پیشرفته، رزتا استون ممکن است اصلا مفید نباشد، زیرا هیچ محتوایی فراتر از سطح مبتدی ارائه نمی‌دهد. Rosetta Stone همچنین ممکن است برای برخی از زبان‌آموزانی که می‌خواهند درباره روندها، مسائل یا موضوعات فعلی زبان بیشتر بیاموزند نامربوط یا قدیمی باشد. رزتا استون همچنین ممکن است برای برخی از زبان‌آموزانی که می‌خواهند به اهداف خاصی مانند قبولی در امتحان، مسافرت یا کار به وسیله زبان دست یابند، ناکارآمد باشد.

در خاتمه، Rosetta Stone ممکن است برای برخی از زبان‌آموزان، به ویژه مبتدیان، که می‌خواهند یک زبان را به روشی طبیعی و شهودی و با راهنمایی یک مربی یاد بگیرند، مفید باشد. با این حال، رزتا استون ممکن است برای همه زبان‌آموزان، به ویژه زبان آموزان متوسط و پیشرفته که می‌خواهند با کمک منابع و ابزارهای مختلف، زبانی را به روشی جامع‌تر و تعاملی‌تر یاد بگیرند، مفید نباشد. بنابراین، قبل از انتخاب Rosetta Stone، باید سبک یادگیری، اهداف و ترجیحات خود را در نظر بگیرید و آن را با سایر گزینه‌های یادگیری زبان مقایسه کنید.

رزتا استون و اُتیچر

رزتا استون یکی از روش‌های آموزش زبان آنلاین است که سعی کرده آموزش زبان را برای شما لذت‌بخش کند. با این حال این روش و نرم‌افزار برای سطوح متوسط و پیشرفته شاید چندان کارایی نداشته باشد. اتیچر با امکانات نوین و فراهم کردین بهترین برنامه‌های درسی و مدرسین حرفه‌ای آماده است تا شما را در سفر یادگیری زبان تا سطح پیشرفته همراهی کند.

مشاوره رایگان زبان
انتخاب بهترین مدرس، ویژه شما
۳.۲/۵ - (۴ امتیاز)

دیدگاه ها

اولین نفری باشید که به این نوشته نظر میدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
×Close search
Search