skip to Main Content

چرا زبان انگلیسی سخت است؟

چرا زبان انگلیسی سخت است
زمان مطالعه: ۷ دقیقه

بسیاری از دانش آموزان حین آموختن متوجه می‌شوند که یادگیری زبان انگلیسی آسان نیست. زبان آموزان انگلیسی ممکن است در تلفظ، یادگیری دستور زبان، حفظ معانی کلمات یا استفاده از استعاره‌ها و اصطلاحات مناسب دچار مشکل شوند. در این مطلب، ما در مورد برخی از ویژگی‌های خاص زبان انگلیسی که زبان‌آموزان اغلب برای تسلط بر آن‌ها تلاش می‌کنند، صحبت خواهیم کرد و توضیح خواهیم داد که چرا یادگیری آن مهارت‌های زبانی خاص بسیار دشوار است. با ما در معلم زبان انلاین راچگونه زبان انگلیسی را مثل زبان مادری یاد بگیریمیگان اُتیچر همراه باشید. 

تعیین سطح زبان
تلفنی و رایگان به همراه مشاوره انتخاب استاد

فهرست بخش ها

چگونه زبان انگلیسی را مثل زبان مادری یاد بگیریم؟

اولین چیزی که هنگام یادگیری نحوه صحبت کردن به زبان انگلیسی به ذهن افراد خطور می‌کند این است که چگونه زبان انگلیسی را مثل زبان مادری یاد بگیریم؟ به عنوان اولین نکته باید بدانید که این کار به تمرین نیاز دارد. در واقع دانشجویان زبان، سال‌ها برای تکمیل مهارت‌های گفتاری خود تلاش می‌کنند تا بتوانند انگلیسی را مانند زبان مادری خود صحبت کنند یا حداقل آن را به سطح پیشرفته برسانند.

اگر می خواهید یاد بگیرید که چگونه انگلیسی را مانند زبان مادری صحبت کنید، در ادامه راهکارهایی ارائه داده‌ایم که می توانید انجام دهید.

۱. با لهجه‌های مختلف انگلیسی آشنا شوید

گفتار بومی انگلیسی در سراسر جهان یکسان نیست. لهجه شخصی از ایالات متحده با کسی که در استرالیا به دنیا آمده و بزرگ شده بسیار متفاوت است.

حتی در کشورهای انگلیسی زبان، لهجه‌ها متفاوت است. به عنوان مثال، در ایالات متحده، فردی از نیویورک لهجه متفاوتی با کسی که در تگزاس بزرگ شده است دارد. در بریتانیا، لهجه انگلیسی با لهجه‌های اسکاتلندی، ولزی و ایرلندی متفاوت است.

۲. از تلفظ بومی تقلید کنید

اکنون که تصوری از لهجه‌های مختلف انگلیسی دارید، چگونه می‌توانید تلفظ بومی را یاد بگیرید؟

می توانید با تماشا و تقلید ویدیوهای معتبر انگلیسی شروع کنید. این‌ها شما را در معرض تلفظ و گفتار واقعی انگلیسی قرار می‌دهند. آن‌ها همچنین به شما امکان می‌دهند حرکات دهان و لب گویندگان را مطالعه کنید تا بتوانید از آن‌ها تقلید کنید.

۳. جریان زبان انگلیسی را یاد بگیرید

اگرچه تلفظ مهم است، اما همه چیز نیست. شما همچنین باید نحوه جریان انگلیسی را یاد بگیرید. این دقیقاً به چه معناست؟

اینجاست که “گفتار متصل” وارد می‌شود. گفتار متصل به نحوه تعامل پایان یک کلمه و ابتدای کلمه بعدی در انگلیسی اشاره دارد. وقتی کلمه‌ای به صدای همخوان ختم می‌شود و کلمه زیر با همان صدای صامت شروع می‌شود، هر دو به صورت یک هجا تلفظ می‌شوند.

۴. وقتی انگلیسی صحبت می‌کنید از زبان عامیانه استفاده کنید

“عامیانه” به کلمات و عبارات غیر رسمی اشاره دارد.

۵. اصطلاحات انگلیسی را یاد بگیرید

اصطلاحات انگلیسی عباراتی هستند که معانی دارند که فقط با نگاه کردن به خود کلمات نمی‌توانید فوراً آن را بفهمید.

چرا یادگیری زبان انگلیسی مهم است

چرا یادگیری زبان انگلیسی مهم است؟

اگر شما هم از خودتان می‌پرسید چرا یادگیری زبان انگلیسی مهم است، باید بدانید که زبان انگلیسی توسط حدود ۳۶۰ میلیون نفر در سراسر جهان صحبت و در بیش از ۱۱۸ کشور تدریس می‌شود که آن را به یک زبان فوق العاده مفید برای یادگیری تبدیل می‌کند. یادگیری زبان انگلیسی به شما این امکان را می‌دهد که با مردم از سراسر جهان به طور موثر ارتباط برقرار کنید، سفر را بسیار آسان‌تر می‌کند و به شما کمک می‌کند تا در مورد فرهنگ‌های مختلف بیشتر بدانید.

اهمیت زبان انگلیسی تقریباً در همه جنبه‌های زندگی ما قابل مشاهده است. این امر به ویژه در دنیای تجارت که در آن انگلیسی رایج‌ترین زبان مورد استفاده است، صدق می‌کند و بنابراین اکثر کارفرمایان در طول فرآیند استخدام انتظار سطح مشخصی از مهارت انگلیسی را دارند. سرمایه گذاری در یک دوره آموزشی زبان انگلیسی با کیفیت، چشم انداز شغلی شما را به میزان قابل توجهی افزایش می‌دهد.

انگلیسی همچنین زبان علوم، ریاضیات، فناوری، گردشگری و حوزه‌های بی‌شمار دیگر است. هر یک از این صنایع از انگلیسی به عنوان زبان مشترک خود برای کمک به حرفه‌ای‌ها برای برقراری ارتباط و برگزاری جلسات استفاده می‌کنند و نشان می‌دهند که چرا انگلیسی اهمیت دارد.

چگونه در یک ماه انگلیسی صحبت کنیم؟

حتما خیلی مشتاق هستید بدانید که چگونه در یک ماه انگلیسی صحبت کنیم؟ دستیابی به تسلط در زبان انگلیسی در مدت زمان کوتاه، بسیار چالش برانگیز است، اما زمانی که فرآیند را شروع کنید، تغییر را آهسته و پیوسته احساس خواهید کرد. سوال نباید این باشد که چگونه در ۳۰ روز به زبان انگلیسی روان صحبت کنید، بلکه باید این باشد که چگونه خود را به سمت هدف آموزش دهید. عوامل متعددی مانند نگرش یادگیرنده، توجه، زمان در دسترس برای یادگیری و غیره وجود دارد که سرعت فرآیند یادگیری را تعیین می‌کند. اگر به طور موثر روی این عوامل کار کرده باشید، مطمئناً می‌توانید سریع‌تر به اهداف خود برسید.

مؤسسه خدمات خارجی ایالات متحده (FSI) زبان‌ها را بر اساس دشواری یادگیری به چهار گروه تقسیم می‌کند. گروه ۱ به حداقل ۴۸۰ ساعت یادگیری نیاز دارد در حالی که ۲ تا ۴ گروه به حداقل ۷۲۰ ساعت یادگیری برای دستیابی به سطح ابتدایی تسلط نیاز دارند. اکنون این سوال به چند ساعت در روز خلاصه می‌شود؟ حتی اگر با سرعت یادگیری ۶ ساعت در روز پیش بروید، باز هم ۸۰ روز طول می‌کشد تا به سطح اولیه برسید. برای دستیابی به حداقل تسلط حرفه‌ای در زبان انگلیسی، ممکن است لازم باشد کمی بیش‌تر تمرین کنید، اما ارزشش را دارد.

تسلط بر زبان دوم همیشه یک امر دشوار است. با توجه به مزایای یادگیری یک زبان جدید و همچنین درک یک زبان پرمخاطب مانند انگلیسی، صرف یک ماه برای درک اصول آن مطمئناً برای شما مفید خواهد بود. سه راه اصلی وجود دارد که می توانید برای یادگیری صحبت کردن به زبان انگلیسی روان در ۳۰ روز استفاده کنید، یعنی تمرینات Listening و Speaking همراه با مطالعه این زبان و اصول اولیه آن.

آیا یادگیری زبان انگلیسی دشوار است

صحبت کردن

برای صحبت روان انگلیسی در ۳۰ روز، اولین کاری که باید انجام دهید این است که لهجه‌های مختلف انگلیسی، تلفظ کلمات و عبارات دشوار و نحوه تأکید بر کلمات خاص و نحوه تلفظ آن‌ها را درک کنید. برای این، تمرینات صحبت کردن فوق العاده مفید هستند. به تعداد پادکست‌ها و آهنگ‌های انگلیسی گوش دهید و فیلم‌های انگلیسی تماشا و سعی کنید درک کنید که انگلیسی چگونه با لهجه های مختلف صحبت می شود و همان را تمرین کنید.

گوش دادن

در حین تمرین گفتاری انگلیسی، باید زمانی را صرف صحبت با کسانی کنید که تسلط خوبی دارند یا کسانی که انگلیسی زبان مادری آن‌ها است. از آن‌ها بخواهید در مورد این‌که چگونه می‌توانید انگلیسی خود را بهبود ببخشید و چگونه می‌توانند در تلفظ و تسلط به شما کمک کنند، بازخورد بدهند. همچنین می‌توانید به پیام های صوتی خودکار گوش دهید.

مشاوره رایگان زبان
انتخاب بهترین مدرس، ویژه شما

یاد گرفتن

هدف اصلی از مطالعه زبان انگلیسی، یادگیری اصول نوشتن و گرامر است تا بتوانید جملات را به درستی قالب بندی کنید و دایره لغات انگلیسی خود را بهبود بخشید. برای صحبت روان انگلیسی در ۳۰ روز، باید هر روز یک یا دو ساعت را صرف مطالعه گرامر پایه و همچنین یادگیری مجموعه‌ای از ۵ تا ۱۰ کلمه جدید کنید. هر روز یک روزنامه بخوانید یا شروع به خواندن یک کتاب انگلیسی خوب کنید. برای یادگیری لغات جدید یا دانلود یک برنامه ساخت واژگان در گوشی هوشمند خود، فلش کارت بسازید. به دنبال این موارد، تا پایان ماه دایره لغات خود را تقویت کرده و ساختار جملات و دستور زبان اصلی را یاد می‌گیرید.

یادگیری زبان انگلیسی از صفر تا صد در خانه

برای یادگیری زبان انگلیسی از صفر تا صد در خانه نیازی نیست که حتما در یک کشور انگلیسی زبان باشید. راه‌هایی بیابید که انگلیسی را بخشی از زندگی روزمره خود در خانه کنید، مانند نوشتن لیست خرید، خواندن روزنامه، گوش دادن به رادیو، نوشتن یک دفتر خاطرات به زبان انگلیسی، یا گوش دادن به انگلیسی با تلفن همراه خود در حین رفتن به محل کار.

حتی اگر در یک کشور انگلیسی زبان زندگی نمی کنید، احتمالاً خارجی‌های زیادی در این نزدیکی زندگی می‌کنند. راه‌هایی برای ملاقات با انگلیسی‌زبان‌های بومی پیدا کنید: رفتن به رستوران‌های خارجی، پیوستن به باشگاه‌های ورزشی و اجتماعی، یا ترتیب دادن تبادل زبان. حتی می‌توانید به عنوان یک راهنما در یک جاذبه توریستی محلی داوطلب شوید تا با انگلیسی زبانان سراسر جهان ملاقات کنید.

یادگیری راحت زبان انگلیسی

یادگیری زبان انگلیسی در کتاب‌های درسی می‌تواند خسته کننده شود. سعی کنید متون انگلیسی را که برای و توسط افراد بومی نوشته شده است بخوانید. در ابتدا یک چالش خواهد بود اما زمانی که بتوانید آن را انجام دهید بسیار جالب‌تر خواهد شد. اگر نمی‌توانید کتاب یا مجلات انگلیسی پیدا کنید، از اینترنت برای خواندن اخبار به زبان انگلیسی روزانه استفاده کنید.

معلم زبان خصوصی

اثربخشی معلم زبان خصوصی در مقایسه با سایر روش‌های یادگیری زبان جدید، به اهداف و بودجه شما بستگی دارد. در حالی که سایر روش‌های یادگیری نیز می‌توانند مزایایی را ارائه دهند، کلاس‌های زبان خصوصی می‌توانند سریع‌ترین و مؤثرترین روش باشند. دروس خصوصی توجه فردی و آموزش شخصی را ارائه می‌دهد که متناسب با نیازها و اهداف خاص دانش آموز است. این بدان معنی است که معلم می‌تواند روی مناطقی تمرکز کند که دانش آموز به بیشترین کمک نیاز دارد.

سخن آخر

امیدواریم این بررسی اجمالی مفید بوده باشد و نکاتی که ارائه کردیم، شما را در مسیر درست قرار داده باشد. ممکن است در وهله اول یادگیری زبان انگلیسی دشوار به نظر برسد، اما با تلاش و استمرار، می‌توانید در مدت زمان مشخص به سطح پیشرفت مورد نظر خود دست پیدا کنید. برای شروع یادگیری زبان انگلیسی میتوانید در آزمون تعیین سطح زبان انگلیسی اُتیچر شرکت کنید.

مشاوره رایگان زبان
انتخاب بهترین مدرس، ویژه شما
۳.۵/۵ - (۱۱ امتیاز)

دیدگاه ها

اولین نفری باشید که به این نوشته نظر میدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
×Close search
Search