skip to Main Content

چگونه با دولینگو انگلیسی یاد بگیریم

چگونه با دولینگو انگلیسی یاد بگیریم
زمان مطالعه: ۵ دقیقه

یادگیری زبان انگلیسی در نگاه اول کار دشوار و پیچیده‌ای است و بسیاری از افراد به دلیل نگرانی‌هایی مانند فرصت اندک یا سخت بودن عملیات آموزش زبان انگلیسی، تلاشی برای آموزش زبان نمی‌کنند، اما در حال حاضر روش‌های بسیار مختلف و جذابی برای یادگرفتن زبان انگلیسی وجود دارد. یکی از بهترین روش‌ها برای کسانی که آشنایی اندکی با زبان انگلیسی دارند، آموزش از طریق برنامه دولینگو است.

دولینگو یکی از بهترین و کاربردی‌ترین نرم‌افزارهای آموزش زبان انگلیسی است که در حال حاضر کاربران بسیاری از سراسر جهان دارد. نرم‌افزار قدرتمند دولینگو از طریق گیمیفیکیشن‌های جذاب، آموزش زبان انگلیسی را بسیار روان و ساده می‌کند. در این مقاله از مجله اُتیچر قصد داریم به سوال «چگونه با دولینگو انگلیسی یاد بگیریم» پاسخ دهیم و ویژگی‌های کاربردی برنامه دولینگو را معرفی خواهیم کرد. اگر شما هم مشتاق یادگیری زبان انگلیسی با روشی ساده و جذاب هستید، مطالعه این مقاله را از دست ندهید.

تعیین سطح زبان
تلفنی و رایگان به همراه مشاوره انتخاب استاد

فهرست بخش ها

دولینگو؛ نرم‌افزاری با بیش از ۵۰۰ میلیون کاربر

برنامه دولینگو طبق آمار بیشترین کاربر را بین نرم‌افزارهای آموزش زبان انگلیسی به خود اختصاص داده است. آمار کاربران این نرم‌افزار آموزشی به بیش از ۵۰۰ میلیون کاربر می‌رسد. دولینگو شیوه‌ای نوین از آموزش را اجرا می‌کند و مهم‌ترین دلیل محبوبیت دولینگو به همین دلیل است. محیط کاربری بسیار ساده و روان با ترکیب بازی‌های مهیج و سرگرم‌کننده موجب شده تا دولینگو به‌عنوان محبوب‌ترین برنامه آموزش زبان انگلیسی شناخته شود.

البته برنامه دولینگو فقط برای یادگیری زبان انگلیسی نیست! در این نرم‌افزار، آموزش بسیاری از زبان‌های دنیا وجود دارد و کاربران با زبان‌های مختلف می‌توانند از کلیه امکانات آموزشی دولینگو استفاده کنند. اگر مدرس زبان انگلیسی هستید، قطعا با نام دولینگو آشنا خواهید بود و آموزش‌هایی را از طریق این برنامه تجربه کرده‌اید. همچنین اگر زبان‌‌آموز تازه‌کار باشید، نام دولینگو حتما به گوشتان خورده است. برای پاسخ به سوال «چگونه با دولینگو انگلیسی یاد بگیریم» در ادامه مقاله همراه باشید.

دولینگو؛ نرم‌افزاری با بیش از 500 میلیون کاربر

نصب رایگان نرم‌افزار دولینگو؛ قدم اول برای یادگیری زبان انگلیسی

در پاسخ به سوال «چگونه با دولینگو انگلیسی یاد بگیریم» باید عنوان کنیم که استفاده از این برنامه بسیار ساده است و با مفاهیم بسیار راحت می‌توانید مراحل آموزش زبان را شروع کنید، اما قبل از همه چیز باید برنامه دولینگو را روی تلفن همراهتان نصب کنید. نرم‌افزار دولینگو در نسخه تحت وب و نسخه موبایل منتشر شده است. نسخه تحت وب دولینگو را در سایت اصلی می‌توانید مشاهده کنید. برای نسخه‌های اندروید و IOS دولینگو نیز می‌توانید، از طریق گوگل پلی و اپل استور نرم‌افزار دولینگو را دانلود کنید.

توجه داشته باشید برای دانلود برنامه دولینگو، حتما از طریق فروشگا‌ه‌های رسمی نرم‌افزارهای موبایل اقدام کنید تا موبایلتان دچار خرابی و بدافزار نشود. از ویژگی‌های جذاب برنامه دولینگو، آزمون رسمی دولینگو است که اعتبار خوبی نیز دارد. اگر اطلاعات کاملی از بابت آزمون دولینگو ندارید، پیشنهاد می‌کنیم، مقاله منتشر شده در بلاگ اُتیچر با نام آزمون دولینگو چیست را مطالعه کنید. در این مقاله کلیه ویژگی‌های آزمون دولینگو مطرح شده است.

انتخاب زبان آموزشی؛ اولین گزینه برای شروع آموزش با دولینگو

انتخاب زبان آموزشی؛ اولین گزینه برای شروع آموزش با دولینگو

بعد از نصب برنامه دولینگو با گزینه «get started» روبه‌رو خواهید شد. بعد از کلیک روی این گزینه، باید زبان آموزشی‌تان را انتخاب کنید. بعد از اینکه زبان آموزشی‌تان را انتخاب کردید، نحوه آشنایی با دولینگو را انتخاب کنید. در مرحله بعدی هدفتان از یادگیری زبان انگلیسی را از بین گزینه‌های موجود انتخاب کنید و در ادامه مدت زمان تمرین روزانه با دولینگو را باید در نظر بگیرید.

در این قسمت چند گزینه از ۵ تا ۳۰ دقیقه آموزش با دولینگو وجود دارد که می‌توانید هرکدام را که مطلوبتان بود، انتخاب کنید. بعد از تعیین سطح، با ساخت حساب کاربری می‌توانید، از تمام امکانات خوب برنامه دولینگو استفاده کنید. در حال حاضر آزمون‌‌های متعددی برای زبان انگلیسی وجود دارد که تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند. به‌عنوان مثال برای آشنایی کامل با آزمون‌های دولینگو و آیلتس می‌توانید مقاله تفاوت آزمون دولینگو و آیلتس را در بلاگ اُتیچر مطالعه کنید.

استفاده از دولینگو به زبان فارسی!

متاسفانه نسخه رسمی برنامه دولینگو روی تلفن‌های همراه از زبان فارسی پشتیبانی نمی‌کند. به همین دلیل برای یادگیری زبان انگلیسی در ابتدا باید به‌عنوان کاربری غیر از زبان فارسی و انگلیسی وارد برنامه دولینگو شوید. باید به‌عنوان کاربری که زبان مادری عربی دارید، ثبت‌نام کنید. برای اینکه با زبان فارسی نیز بتوانید وارد برنامه دولینگو شوید، از نسخه تحت وب دولینگو باید استفاده کنید.

استفاده از برنامه دولینگو با زبان فارسی، از طریق مرورگر فایرفاکس امکان‌پذیر است. مرورگر فایرفاکس افزونه‌های زیادی برای کاربران ایجاد کرده است. کاربران فارسی‌زبان از طریق افزونه دولانگه (Dolange) می‌توانند زبان فارسی را به نسخه تحت وب دولینگو اضافه کنند. انجام این کار فقط از طریق مرورگر فایرفاکس امکان‌پذیر است. توجه داشته باشید نرم‌افزارهای بسیار برای آموزش لغات انگلیسی وجود دارد که برنامه دولینگو به عنوان بهترین اپلیکیشن یادگیری لغات انگلیسی شناخته می‌شود.

ویژگی‌های کاربردی دولینگو؛ آموزش تصویری و گام به گام لغات جدید

ویژگی‌های کاربردی دولینگو؛ آموزش تصویری و گام به گام لغات جدید

از جذاب‌ترین ویژگی‌های آموزشی دولینگو، ارتباط صوتی و تصویری با زبان‌آموز است. در اولین قسمت از دوره‌های دولینگو، پس از تعیین سطح، آموزش‌های ساده و راحت دولینگو شروع می‌شود. با پاسخ درست به هر سوال، یک تسک انجام می‌شود و کاربر به مرحله بعدی انتقال پیدا می‌کند. بعد از اینکه کاربران هر مرحله را با موفقیت طی کردند، به آن‌ها الماس هدیه داده می‌شود که در قسمت‌های مختلف برنامه می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

قبل از شروع هر مبحث جدید، نکات گرامری به زبان‌آموزان آموزش داده می‌شود و پس از این قسمت، کاربر وارد آموزش می‌شود. هنگامی که کاربران چند سوال را به‌صورت نادرست انتخاب کنند، به مرحله قبل می‌روند تا با دقت بیشتری مراحل بعدی را طی کنند. درحالت‌کلی برنامه دولینگو در لیست بهترین اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی قرار می‌گیرد و کاربران بسیاری از این برنامه برای آموزش زبان استفاده می‌کنند.

آموزش زبان انگلیسی به واسطه بهترین اساتید زبان در کنار برنامه دولینگو

آموزش زبان انگلیسی به واسطه بهترین اساتید زبان در کنار برنامه دولینگو

در این مقاله از بلاگ اُتیچر به سوال «چگونه با دولینگو انگلیسی یاد بگیریم» پاسخ دادیم و ویژگی‌های مهم نرم‌افزار کاربردی دولینگو را بررسی کردیم. دولینگو به‌عنوان یکی از بهترین برنامه‌های آموزشی زبان شناخته می‌شود، اما در کنار برنامه دولینگو نباید از کلاس زبان آنلاین و اساتید با تجربه زبان انگلیسی غافل شد.

با استفاده از اساتید حرفه‌ای اُتیچر می‌توانید روند آموزش زبان انگلیسی را سریع‌تر کنید. پلتفرم زبان اُتیچر در حال حاضر بیش از ۱۲ زبان خارجی را پشتیبانی می‌کند و تاکنون بیشتر از ۵۰۰ هزار کلاس زبان توسط اساتید اُتیچر برگزار شده است. برای آشنایی بیشتر با خدمات آموزش آنلاین زبان به صفحه اصلی اُتیچر مراجعه کنید.

مشاوره رایگان زبان
انتخاب بهترین مدرس، ویژه شما
به این مقاله امتیاز بدهید

دیدگاه ها

اولین نفری باشید که به این نوشته نظر میدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
×Close search
Search