skip to Main Content

آزمون ماک آیلتس چیست

آزمون ماک آیلتس چیست
زمان مطالعه: ۵ دقیقه

افرادی که قصد مهاجرت تحصیلی یا کاری دارند، باید مدرک آیلتس داشته باشند و نمره قابل‌قبولی نیز در آزمون آیلتس به‌دست آورده باشند. زبان‌آموزان و دانشجویان برای دریافت آیلتس می‌بایست در دوره‌های پیشرفته زبان انگلیسی شرکت کنند تا راحت‌تر بتوانند در آزمون آیلتس شرکت کنند. قبولی در آزمون آیلتس با نمره خوب و عالی کار ساده‌ای نیست و افراد باید در آزمون‌های شبیه‌سازی شرکت کنند تا با سوالات و مسائل آزمون آیلتس به‌خوبی آشنا شوند.

تعیین سطح زبان
تلفنی و رایگان به همراه مشاوره انتخاب استاد

دانشجویان برای شرکت در آزمون‌های تستی آیلتس باید در «آزمون ماک آیلتس» شرکت کنند تا با نحوه آزمون اصلی آیلتس بیشتر َآشنا شوند. در این مقاله از مجله اُتیچر قصد داریم به سوال «آزمون ماک آیلتس چیست» پاسخ دهیم و اشاره‌ای به ویژگی‌های خوب آزمون ماک خواهیم داشت. با مطالعه این مقاله، اطلاعات مفیدی از آزمون ماک آیلتس به‌دست می‌آورید.

فهرست بخش ها

آزمون ماک آیلتس؛ شبیه‌ساز آزمون اصلی آیلتس

شاید گاهی در مکالمه اطرافیان با واژه «ماک آیلتس» مواجه شده باشید. در رابطه با آزمون ماک آیلتس باید عنوان کنیم که این آزمون به‌عنوان شبیه‌ساز آزمون اصلی آیلتس شناخته می‌شود. زبان‌آموزان در آزمون ماک یک تست کامل و جامع را می‌توانند تجربه کنند که شباهت بسیاری با آزمون آیلتس دارد. سطح سوالات و روش‌های نمره‌دهی در آزمون ماک، دقیقا مشابه آزمون آیلتس است و بعد از آزمون می‌توانید نقاط ضعف و قوت خود را مشاهده کنید. در نظر داشته باشید که آزمون ماک مانند آزمون آیلتس از ۴ بخش زیر تشکیل شده است:

  1. Speaking
  2. Listening
  3. Reading
  4. Writing

نمره‌ای که در آزمون ماک آیلتس به‌دست می‌آورید، دقیقا همان نمره‌ای می‌تواند باشد که در آزمون اصلی آیلتس کسب خواهید کرد. در نظر داشته باشید اگر در آزمون ماک نمره قابل‌قبول را کسب نکردید، نیازی نیست چندین ماه برای آزمون بعدی در انتظار باشید، شما می‌توایند در سریع‌ترین زمان ممکن با تمرین‌های بیشتر در آزمون جدید ماک شرکت کنید.

مزایای آزمون ماک

مزایای آزمون ماک؛ از هزینه مناسب تا بالا رفتن اعتماد به نفس برای آزمون اصلی

زبان‌آموزان و دانشجویان با شرکت در آزمون ماک آیلتس از مزایای بی‌شماری بهره‌مند می‌شوند. با حضور در آزمون تستی ماک، با روشی کاملا ارزان‌تر نسبت به آزمون اصلی، نقاط ضعفتان را مشاهده خواهید کرد و با انجام تمرین‌های بیشتر، این مشکلات را می‌توانید کمتر کنید تا نتیجه بهتری در آزمون اصلی کسب کنید. همچنین با حضور در آزمون ماک آیلتس در محیط شبیه‌سازی شده آزمون اصلی قرار خواهید گرفت و فشارها و استرس‌های آزمون آیلتس را تجربه خواهید کرد. با مدیریت این فشارها، ذهنتان برای آزمون اصلی آماده‌تر خواهد شد. برخی دیگر از مزایای آزمون ماک آیلتس به شرح زیر است:

  • افزایش اعتماد به نفس: هنگامی که نتایج مثبت و خوبی در آزمون ماک کسب کنید، با اعتماد به نفس بالاتری در آزمون اصلی حاضر خواهید شد و این موضوع در آزمون نهایی به شما کمک خواهد کرد.
  • کسب نمرات دقیق: نمرات آزمون ماک آیلتس هیچ تفاوتی با آزمون اصلی ندارد و به‌خوبی در این آزمون دستاوردهایتان را می‌توانید بسنجید.
  • تحلیل مناسب از آزمون: نتیجه آزمون ماک برایتان ارسال خواهد شد که موجب می‌شود در راستای بهتری مطالعه‌تان را ادامه دهید.
  • تکرار آزمون: هر چند بار که مدنظرتان باشد، آزمون را می‌توانید تکرار کنید تا به نتیجه دلخواه برسید.

مواردی که در این بخش عنوان کردیم، فقط برخی از ویژگی‌های آزمون ماک آیلتس هستند. توجه داشته باشید آزمون PTE با آزمون آیلتس تفاوت‌های کوچکی دارد. برای آشنایی بیشتر با آزمون PTE توصیه می‌کنیم مقاله «تفاوت آزمون آیلتس و pte» را در مجله اُتیچر مطالعه کنید. در این مقاله کلیه تفاوت‌های این ۲ آزمون با یکدیگر بررسی شده است.

ثبت‌نام در آزمون ماک؛ از طریق آموزشگاه‌های معتبر

حضور در آزمون‌های ماک آیلتس کار دشوار و پیچیده‌ای نیست و در کوتاه‌ترین زمان می‌توانید به آزمون ماک دسترسی داشته باشید. برخی مراکز بین‌المللی وجود دارند که به‌راحتی می‌توانید از طریق این مراکز و موسسات، آزمون ماک آیلتس را تجربه کنید. در کشورمان موسسات و آموزشگاه‌های معتبری در شهرها و استان‌های مختلف وجود دارد که آزمون ماک آیلتس را اجرا می‌کنند.

توصیه می‌کنیم قبل از انجام آزمون ماک، زبان انگلیسی خود را تقویت کنید تا نمره قابل‌قبولی در آزمون ماک کسب کنید. در حال حاضر آزمون زبانی تحت عنوان آزمون دولینگو وجود دارد که تفاوت‌هایی در نمرات، نحوه اجرا و میزان اعتبار آن با آزمون آیلتس دارد. اگر اطلاعات مناسبی در رابطه با تفاوت این ۲ آزمون ندارید، توصیه می‌کنیم مقاله «تفاوت آزمون دولینگو و آیلتس» را در مجله اُتیچر مطالعه کنید. در این مقاله کلیه ویژگی‌های آزمون دولینگو شرح داده شده است.

ثبت‌نام در آزمون ماک

هزینه شرکت در آزمون ماک چه قدر است؟

تا این قسمت از مقاله به سوال «آزمون ماک آیلتس چیست» پاسخ دادیم و ویژگی‌های این آزمون را معرفی کردیم. یکی از مواردی که برای بسیاری از زبان‌آموزان سوال است، هزینه شرکت در آزمون ماک آیلتس است. هزینه آزمون ماک به عوامل بسیار مختلفی بستگی دارد، اما معمولا قیمت شرکت در این آزمون در کلیه آموزشگاه‌های معتبر به یک اندازه است و اختلاف چندانی با یکدیگر ندارند. درحالت‌کلی هزینه شرکت در آزمون ماک آیلتس به عوامل زیر بستگی دار:

  • سنجش دقیق سوالات: معمولا موسساتی که سوالات بسیار نزدیک‌تری به آزمون اصلی دارند، هزینه بیشتری دریافت می‌کنند.
  • تحلیل نتایج: برخی از آموزشگاه‌ها نتیجه آزمون ماک زبان‌آموزان را تحلیل و بررسی می‌کنند. هنگامی که این نتایج بررسی شود، نقاط ضعف و قوت زبان‌آموزان به‌خوبی شناسایی می‌شود؛ بنابراین تحت چنین شرایطی هزینه آزمون ماک بیشتر خواهد شد.
  • حضوری و آنلاین: موسساتی که آزمون آنلاین برگزار می‌کنند، هزینه کمتری از زبان‌آموزان برای آزمون ماک آیلتس دریافت می‌کنند.

درحالت‌کلی هزینه آزمون ماک به عواملی که در این قسمت عنوان کردیم، بستگی دارد، اما معمولا آزمون ماک در کلیه آموزشگاه‌های در یک بازه قیمتی متوسط قرار دارد. زبان‌آموزان باید به نوع آزمون خود نیز توجه داشته باشند و آزمون آیلتس را با آزمون تافل نباید اشتباه گرفت. پیشنهاد می‌کنیم برای آشنایی کامل با این ۲ آزمون معتبر، مقاله «تفاوت آزمون آیلتس و تافل» را در بلاگ اُتیچر مطالعه کنید. در این مقاله کلیه تفاوت‌های این ۲ آزمون با یکدیگر بررسی شده است.

ثبت‌نام در آزمون ماک

کدام آزمون زبان انگلیسی برای مهاجرت بهتر است؟

آزمون‌های بسیار مختلفی برای دریافت مدرک زبان انگلیسی وجود دارد، اما مهم‌ترین نکته برای زبان‌آموزان این مورد است که کدام آزمون بهتر است؟ برای پاسخ به این سوال باید عوامل بسیار مختلفی مورد بررسی قرار بگیرد. عواملی مانند کشور مقصد، نوع کسب و کاری که مد نظرتان است، اعتبار آزمون و چند مورد دیگر در این میان وجود دارد.

معمولا بیشتر دانشگاه‌های معتبر و باکیفیت و کشورهای پیشرفته به آزمون آیلتس اعتبار بیشتری اعطا می‌کنند؛ در نتیجه می‌توان عنوان کرد، آزمون آیلتس جزو بهترین آزمون‌های زبان انگلیسی است. توجه داشته باشید برای شرکت در آزمون آیلتس باید، در   شرکت داشته باشید. با حضور در کلاس‌های آیلتس، نمره بسیار خوبی در این آزمون کسب می‌کنید.

کدام آزمون زبان انگلیسی برای مهاجرت بهتر است

کسب نمره عالی آیلتس؛ با شرکت در کلاس‌های آنلاین آیلتس اُتیچر

در این مقاله از بلاگ اُتیچر به سوال «آزمون ماک آیلتس چیست» پاسخ دادیم و اشاره‌ای به مزایای و هزینه آزمون ماک داشتیم. درحالت‌کلی یکی از بهترین روش‌ها برای سنجش مهارت زبان انگلیسی آزمون ماک آیلتس است. با حضور در آزمون ماک، هزینه بسیار کمتری نسبت به آزمون اصلی پرداخت خواهید کرد و با نقاط ضعف و قوتی که دارید، آشنا خواهید شد.

توجه داشته باشید با حضور در کلاس‌های آنلاین آیلتس اُتیچر، سطح زبان انگلیسی خود را بالاتر خواهید برد و نتایج بسیار مناسبی در آزمون ماک و آزمون اصلی آیلتس کسب خواهید کرد. در حال حاضر بهترین اساتید کشور در کلاس زبان آنلاین اُتیچر تدریس می‌کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر توصیه می‌کنیم به صفحه اصلی اُتیچر مراجعه کنید.

مشاوره رایگان زبان
انتخاب بهترین مدرس، ویژه شما
۳/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاه ها

اولین نفری باشید که به این نوشته نظر میدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
×Close search
Search