skip to Main Content

آهنگ آلمانی برای یادگیری زبان

آهنگ آلمانی برای یادگیری زبان
زمان مطالعه: ۶ دقیقه

اگر در حال یادگیری زبان آلمانی هستید، آیا به استفاده از آهنگ‌های آلمانی فکر کرده‌اید؟ یادگیر آلمانی می‌تواند ناامید کننده باشد موسیقی می‌تواند ابزاری عالی برای یادگیری زبان شما باشد. شما می‌توانید عامیانه، اصطلاحات، استرس کلمات و کلمات پیشرفته را یاد بگیرید. آهنگ‌ها از بسیاری از اصول اولیه، مانند جملات کوتاه و واژگان آسان استفاده می‌کنند بنابراین برای دانش‌آموزان مبتدی آلمانی گزینه‌های مناسبی هستند. در ادامه چند آهنگ ساده آلمانی معرفی می‌کنیم که به عنوان یک زبان‌آموز مبتدی می‌توانید بهره زیادی از آن ببرید. با ما در آموزش زبان انلاین اُتیچر همراه باشید. 

تعیین سطح زبان
تلفنی و رایگان به همراه مشاوره انتخاب استاد

فهرست بخش ها

معرفی آهنگ مناسب برای یادگیری زبان آلمانی

 Wer, Wie, Was از Sesamstraße

واضح است که این آهنگ معمولی نیست که در خانه به آن گوش دهید، اما خواندن آن بسیار آسان است. این آهنگ که از یک برنامه تلویزیونی کودکان، “die Sesamstraße” در آلمان سرچشمه می‌گیرد، احتمالاً ساده‌ترین آهنگ برای شروع است. اشعار این آهنگ برخی از اصول اولیه آلمانی را برای یادگیری آسان این زبان معرفی می‌کند، همان اصولی که احتمالا معلم زبان آلمانی شما در جلسه اول بیان می‌کند. معنای اصلی این آهنگ بر اساس زبان‌آموزی و آموزش برای کودکان بوده و یکی از آهنگ‌های معروف آلمانی زبان ما برای مبتدیان است.

آهنگ متال برای یادگیری زبان آلمانی

Du hast از ‘Rammstein’

اگر اهل متال هستید؟ پس این آهنگ برای شماست. Rammstein  مسلماً گروهی بود که موسیقی آلمان را در سطح بین‌المللی به هنرمندان تجاری موفق این سبک، معرفی کرد. اما حتی اگر طرفدار متال یا این گروه نیستید، این آهنگ می‌تواند برای عادت کردن به زبان آلمانی مفید باشد. “Du hast”  آهنگی با اشعار تکراری و یک شوخی دستور زبانی (پنهان) بر اساس متن اصلی است. در این آهنگ همان‌طور که در انیمیشن آلمانی برای یادگیری زبان هم خواهید دید، کلمات ساده و قابل درک زیادی تکرار می‌شود که به شما مانند یک کودک نوپا در یادگیری این زبان کمک می‌کند.

Helene Fischer – Atemlos durch die Nacht

هلن فیشر پاسخ آلمان به بریتنی اسپیرز است. آهنگ‌های او پاپ، سرگرم‌کننده و جذاب هستند – تقریباً مطمئناً در ذهن شما گیر می‌کنند. Atemlos durch die Nacht اتفاقاً موفق‌ترین آهنگ تاریخ آلمان است. تعجب نکنید اگر اکثر آلمانی‌زبانان کلمات آن را بدانند. این اثر توسط کریستینا باخ نوشته شد و توسط ژان فرانکفورتر، همکار قدیمی فیشر برای ششمین آلبوم استودیویی او، Farbenspiel (2013)  تهیه شد. این آلبوم که در ۲۹ نوامبر ۲۰۱۳ به عنوان دومین تک‌آهنگ آلبوم منتشر شد، موفقیت بزرگی در اروپای آلمانی‌زبان به دست آورد و به بزرگترین موفقیت فیشر تا به امروز تبدیل شد.

هلن فیشر یکی از موفق‌ترین خوانندگان شلاگر (پاپ) آلمان است. آهنگ‌های او در همه جا پخش می‌شود، از ایستگاه‌های رادیویی گرفته تا  Oktoberfest، که طعم واقعی فرهنگ معاصر آلمان را به شما می‌دهد. تلفظ واضح فیشر و سبک آواز آهسته‌تر باعث می‌شود که اشعار به راحتی دنبال شوند. همچنین این آهنگ شما را با واژگان روزمره و عبارات رایج آلمانی آشنا می‌کند.

۹۹Luftballons – Nena

اگر به دنبال نقطه ورود عالی به دنیای موسیقی آلمانی هستید، باید با آهنگ ۹۹Luftballons  شروع کنید. این آهنگ معروف دهه ۸۰ به همان اندازه که جذاب بوده در عین حال جاودانه است و آن را در بین زبان‌آموزان و دوست‌داران موسیقی به طور یکسان محبوب می‌کند. این آهنگ سعی نمی‌کند شما را با زبان بسیار پیچیده یا ساختار جملات پیچیده گیج کند. اشعار ساده و دقیق هستند، این همان چیزی است که هنگام شروع یادگیری به آن نیاز دارید.

آهنگ آلمانی برای یادگیری زبان

 تمپوی شاد و ملودی به یاد‌ماندنی آهنگ، به خاطر سپردن آن را آسان می‌کند، به این معنی که اشعار (و درس‌های زبانی که در آن‌ها وجود دارد) در ذهن شما باقی می‌ماند. این آهنگ داستانی را روایت می‌کند که لحظه‌ای مهم در تاریخ آلمان را به تصویر می‌کشد. این فقط یادگیری زبان نیست؛ همچنین یک درس فرهنگی و تاریخی است که می‌تواند در قالب یک سریال آلمانی برای یادگیری زبان بیان شود اما اینجا به زیبایی در یک آهنگ جذاب پیچیده شده و جای گرفته است.

Du بهترین آهنگ آلمانی برای یادگیری زبان

دیوید هاسلهوف در اروپا، به ویژه در کشورهای آلمانی زبان، موفقیت زیادی کسب کرد. تا آنجا که او آهنگ نمادین خود “به دنبال آزادی” را در شب سال نوی ۱۹۸۹ در دیوار برلین اجرا کرد (این آهنگ در آن سال شماره ۱ جدول آلمان را کسب کرد). Du در میان دیگر آهنگ‌های این لیست منحصر به فرد است، زبان مادری هوف آلمانی نیست و قطعا یادگیری زبان آلمانی در یک ماه برای او امکان‌پذیر نبود و مشخص است که زمان زیادی برای یادگیری این زبان و خواندن این شعر صرف کرده است. او واضح آواز می‌خواند و باعث می شود این آهنگ انتخاب خوبی برای کسانی باشد که تازه شروع به کوک کردن گوش خود به زبان آلمانی کرده‌اند.

دیوید هاسلهوف نامی است که در آلمان به خوبی شناخته شده است و آهنگ «دو» او یک تصنیف کلاسیک است که به دلیل سرعت کم و تلفظ واضح برای مبتدیان عالی است. سرعت آهسته‌تر آهنگ و تلفظ واضح هاسلهوف، دنبال کردن و درک اشعار را آسان‌تر می‌کند. دیوید هاسلهوف جایگاه منحصر به فردی در فرهنگ پاپ آلمان دارد، به ویژه به دلیل نقش او در فروپاشی دیوار برلین، که به این آهنگ زمینه تاریخی می‌بخشد.

معرفی بهترین آهنگ ها برای یادگیری زبان آلمانی

Rock Me Amadeus – Falco

آهنگ “Rock Me Amadeus” از Falco یک آهنگ سینت پاپ جذاب است که در دهه ۸۰ در صدر جدول در سراسر جهان قرار گرفت. این آهنگ ترکیبی از اشعار انگلیسی و آلمانی است که آن را تبدیل به یک آهنگ انتقالی عالی برای کسانی می‌کند که تازه شروع به یادگیری آلمانی کرده‌اند. ترکیب اشعار انگلیسی و آلمانی در این آهنگ آن را به یک پله عالی برای زبان‌آموزان تبدیل می‌کند. می‌توانید مفهوم را از قسمت‌های انگلیسی درک کنید و سپس بر درک اشعار آلمانی تمرکز کنید. این آهنگ به ولفگانگ آمادئوس موتزارت، آهنگساز مشهور اتریشی ادای احترام می‌کند، و به سفر یادگیری زبان شما حسی تاریخی می‌افزاید.

Ein Stern (der deinen Namen trägt)

این آهنگ محبوب، به دلیل اشعار ساده و ملودی جذابش یک انتخاب فوق‌العاده برای مبتدیان است. اشعار ساده هستند، و آن را برای کسانی که تازه شروع به یادگیری آلمانی کرده‌اند، به انتخاب مناسبی تبدیل می‌کند. کرس آهنگ چندین بار تکرار می‌شود که می‌تواند به حفظ واژگان و درک ساختار جمله کمک کند. همچنین موسیقی شلاگر بخش مهمی از فرهنگ پاپ آلمان است. درک اشعار می‌تواند زمینه فرهنگی را فراهم کند که فراتر از یادگیری زبان است.

این آهنگ جذاب در مورد ستاره‌ای صحبت می کند که نام شما را یدک می‌کشد، نمادی از عشق ابدی. واژگان کلیدی شامل (ستاره: Stern)، (نام شما:  Namen trägt) و (بهشت: Himmel) است که به خوبی می‌توانید در این آهنگ یاد بگیرید. شاید بهترین روش یادگیری لغات آلمانی استفاده از فلش کارت باشد اما نباید گوش دادن به آهنگ را فراموش کنیم. این آهنگ با داستانی جذاب و عاشقانه به خاطر سپردن لغات را برای شما راحت‌تر می‌کند.

Guten Morgen, Sonnenschein  از Nana Mouskouri

این آهنگ از نظر شعر پیچیده‌ترین آهنگ در لیست است، اما همچنان از واژگان و دستور زبان ساده به اندازه کافی استفاده می‌کند تا برای مبتدیانی که یک چالش می‌خواهند مناسب باشد. این آهنگ فوق العاده جذاب است. در مورد تمایل خواننده برای دیدن پایان یک شب سرگرم‌کننده است. او با اکراه، از طلوع خورشید استقبال می‌کند، اگرچه خود آهنگ بسیار شاد است.

با اشعاری مانند «Guten Morgen, guten Morgen, weck mich auf und komm herein»، (صبح بخیر، صبح بخیر، بیدارم کن و بیا داخل) و  «Der Tag öffnet gerade die Augen» (روز چشمانش را باز می‌کند)، این آهنگ به راحتی می‌تواند به بحث در مورد آب و هوا یا روال روزانه گره بخورد.

جمع‌بندی

قطعا یکی از راه‌ها جذاب و سرگرم‌کننده قرار گرفتن در محیط آلمانی زبان و یادگیری لغات جدید، گوش دادن به آهنگ آلمانی است. در بالا، چند تا از بهترین آهنگ‌های آلمانی برای یادگیری زبان را معرفی کردیم که برای شروع می‌تواند مناسب باشد. اتیچر با امکانات آموزشی متنوع مانند مدرس‌های خصوصی زبان آلمانی با متد‌های جذاب آموزشی، بهترین دوست شما در مسیر یادگیری زبان آلمانی خواهد بود. با ما همراه باشید.

مشاوره رایگان زبان
انتخاب بهترین مدرس، ویژه شما
به این مقاله امتیاز بدهید

دیدگاه ها

اولین نفری باشید که به این نوشته نظر میدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
×Close search
Search