skip to Main Content

انیمیشن آلمانی برای یادگیری زبان

انیمیشن آلمانی برای یادگیری زبان
زمان مطالعه: ۶ دقیقه

یادگیری یک زبان جدید همواره یکی از چالش‌های هیجان‌انگیز و جذاب برای افراد است. زبان جدید، فرصتی است که به افراد امکان می‌دهد با یک فرهنگ جدید آشنا شوند و با دامنه‌ای جدید از اطلاعات و ارتباطات روبرو شوند. در این مسیر، استفاده از انواع مختلف منابع آموزشی امری بسیار اساسی است. انیمیشن‌ها از جمله منابع جذاب و مؤثری هستند که می‌توانند در فرآیند یادگیری زبان آلمانی به عنوان یک زبان خارجی استفاده شوند.

یادگیری زبان آلمانی از جمله موضوعاتی است که توجه بسیاری از افراد را به خود جلب کرده است. با توجه به طراحی و ساخته شدن بسیاری از انیمیشن‌ها به زبان آلمانی، این ابزار ترفندی و کارآمد، می‌تواند در جذب توجه و تسهیل فرآیند یادگیری زبان برای شما موثر باشد. در این مقاله، به بررسی  و معرفی چند انیمیشن‌ آلمانی برای یادگیری زبان پرداخته می‌شود.

تعیین سطح زبان
تلفنی و رایگان به همراه مشاوره انتخاب استاد

فهرست بخش ها

Albert sagt… Natur – aber nur

“آلبرت می‌گوید طبیعت بهتر می‌داند” یک کارتون علمی آلمانی است که به طور کلی بینش‌هایی را در مورد موضوعات مرتبط با طبیعت و محیط زیست مانند تغییرات آب و هوا، سوخت‌های فسیلی و انرژی هسته‌ای به اشتراک می‌گذارد. همچنین یک سریال اسپین آف به نام “Albert auf Entdeckungstour” آلبرت می‌پرسد زندگی چیست؟  هم وجود داشته که ارزش دیدن دارد. از آنجایی که آلبرت طیف وسیعی از موضوعات را پوشش می‌دهد، این کارتون شما را با گستره وسیعی از واژگان آشنا می‌کند. این انیمیشن سرگرم کننده، برای هر سطحی مناسب است. به راحتی می‌توانید این انیمیشن را در یوتیوب، که بهترین اپلیکیشن آموزش زبان آلمانی است، تماشا کنید.

Albert sagt… Natur – aber nur برای یادگیری زبان آلمانی

Der Mondmann (The Man on The Moon)

این انیمیشن زیبا در سال ۲۰۱۲ در آلمان اکران شد و داستان مرد روی ماه را روایت می‌کند. یک روز او از تنها ماندن در فضا خسته می‌شود، بنابراین تصمیم می‌گیرد برای یک ماجراجویی به زمین برود. فیلم ماجراجویی‌های مختلف او، در سیاره ما و همه دوستانی که ملاقات می‌کند را دنبال می کند.

انیمیشن Der Mondmann (The Man on The Moon)

Felidae

این کارتون محصول ۱۹۹۴ ممکن است شبیه نسخه آلمانی “آراستوکات‌ها” باشد، اما در واقع از آن فاصله زیادی دارد. در واقع، این فیلم انیمیشنی برای بچه‌ها طراحی نشده است. این یک فیلم ترسناک و هیجان انگیز نئو نوآر است، بنابراین اگر تمایلی به بازگشت به فیلم‌های کودکان ندارید، این فیلم برای شما مناسب است.

انیمیشن جذاب Felidae برای یادگیری زبان آلمانی

Felidae درباره گربه‌ای است که در حال مبارزه با جنایت است و در اطراف محله خود به جست و جو می‌پردازد و سعی می‌کند رشته‌ای از قتل‌های مرموز گربه‌ها را حل کند. این کارتون برای زبانآموزان بالای متوسط عالی است، زیرا این فیلم انیمیشنی فقط بزرگسالان را هدف قرار داده است، بنابراین می‌توانید انتظار داشته باشید که سطح پیشرفته‌ای از زبان آلمانی در سرتاسر آن استفاده شود و در واقع مانند بهترین کتاب برای یادگیری زبان آلمانی برای بزرگسالان است، اما یک کتاب سخنگو.

Die Zwölf Monate

باید اعتراف کرد، «زولف مونته» («دوازده ماهگی») واقعاً یک کارتون آلمانی نیست. این در واقع یک فیلم شوروی محصول سال ۱۹۵۶ است که در ابتدا “Dvenadtsat mesyatsev” نام داشت و اکنون، به لطف شگفتی‌های اینترنت، نسخه‌های آلمانی با زیرنویس انگلیسی اضافه شده است!

انیمیشن Die Zwölf Monate

“Zwölf Monate” را برای زبان‌آموزان آلمانی متوسط توصیه می‌کنیم. زبان آن خیلی سخت نیست، اما به دلیل قدیمی بودن بسیاری از نسخه‌ها، خود صدا می‌تواند کمی خفه به نظر برسد. چند اصطلاح قدیمی نیز در سرتاسر انیمیشن استفاده می‌شود، که می‌توانید به راحتی آن‌ها را یاد بگیرید.

Lauras Stern

Lauras Stern یک سریال اورجینال آلمانی است که بر اساس کتابی از کلاوس باومگارت ساخته شده است. این سریال داستان لورا را روایت می‌کند که ستاره‌ای زخمی را پیدا می‌کند، از او پرستاری می‌کند تا سالم بماند و سپس با دوست جدیدش وارد ماجراجویی‌های زیادی می‌شود. در بیشتر قسمت‌ها، لورا با مشکلی مواجه می‌شود و به دنبال راه حلی می‌گردد. دیالوگ تمیز و بدون لهجه است که درک شنیداری را آسان می‌کند.

این کارتون کودکان آلمانی درباره کونی، قهرمان هفت ساله است که از یک سری کتاب موفق ساخته شده است. این فیلم کونی را دنبال می‌کند که او در جهان حرکت می‌کند و چیزهای جدیدی را در اطرافش می‌آموزد و کشف می‌کند.

Meine Freundin Conni

Meine Freundin Conni یک انیمیشن آلمانی برای یادگیری زبان است. این انیمیشن درباره کنی، قهرمان هفت ساله بوده که از یک سری کتاب موفق ساخته شده است. این فیلم کنی را دنبال می‌کند که او در جهان حرکت می‌کند و چیزهای جدیدی را در اطرافش می‌آموزد و کشف می‌کند. از آنجایی که این مجموعه برای کودکان خردسال در نظر گرفته شده است، زبان آموزان چیزهای زیادی  مانند  واژگان اولیه و ساختار جمله، یاد خواهند گرفت. قسمت‌ها کوتاه هستند اما پر از دیالوگ‌های مفید که مطمئناً به شما کمک می‌کنند چیزهای جدیدی را یاد بگیرید.

Caillou انیمیشن یادگیری زبان آلمانی

Caillou

این مجموعه کارتونی کانادایی ماجراهای پسر جوانی به نام کالیو را در حال گشت و گذار در جهان دنبال می‌کند. در حالی که این کارتون در اصل برای مخاطبان فرانسوی کانادایی نوشته شده بود، دنیای انگلیسی را نیز به تسخیر خود درآورده و به آلمانی هم ترجمه شده است.

کایلو معمولاً موضوعاتی مانند یادگیری بستن بند کفش، کشف طبیعت با اوپا و یادگیری در مورد آداب و رسوم و سنت‌های خارجی را پوشش می‌دهد. این نمایش برای کودکان طراحی شده است، بنابراین یک کارتون عالی برای تمرکز بر واژگان سطح مبتدی است.

انیمیشن طنز Nichtlustig برای یادگیری زبان آلمانی

Nichtlustig

«Nichtlustig» مخاطبان مسن‌تر را هدف قرار می‌دهد و با در نظر گرفتن این موضوع، برای کسانی که سطح متوسط تا پیشرفته آلمانی دارند بهتر است. این کارتون زاییده افکار Joscha Sauer است و از طرح‌های متحرک مختلفی تشکیل شده است. این کارتون بزرگسال دیالوگ‌های بسیار واضحی دارد اما از واژگان پیچیده‌ای استفاده می‌کند. یک انتخاب عالی برای کسانی است که شاید چیزی کمی بالغ‌تر از کارتون کودکانه می‌خواهند و آلمانی را تا حدود زیادی بلد هستند.

Der Kleine Nick

این مجموعه که برگرفته از مجموعه کتاب های فرانسوی کودکان است، داستان پسر جوانی شیطون به نام نیک را روایت می کند. این سریال اغلب در طول روز مدرسه اتفاق می‌افتد، جایی که نیک مسیر خود را یکی پس از دیگری از طریق رویدادهای موقعیتی طی می‌کند.

انیمیشن آلمانی Der Kleine Nick برای یادگیری زبان

این کارتون در اصل به زبان فرانسوی بود اما به انگلیسی و آلمانی هم دوبله شده است. زبان این سریال بسیار ساده است، بنابراین حتی مبتدیان بیشتر آنچه را که اتفاق می‌افتد درک می‌کنند. اگر می‌خواهید مهارت‌های خواندن خود را نیز تمرین کنید، می‌توانید کتاب‌های آن را به زبان آلمانی نیز تهیه کنید تا مدت زمان یادگیری زبان آلمانی خود را کاهش دهید و دیگر به دنبال سوال یادگیری زبان آلمانی چقدر طول می کشد نباشید. قطعا استفاده از کتاب در کنار دیدن انیمیشن، سرعت یادگیری شما را چند برابر می‌کند.

Die Sendung mit der Maus

اکثر آلمانی‌زبانان بومی که ملاقات می‌کنید با این موش کارتونی آلمانی شایان ستایش، آشنا هستند! “Die Sendung mit der Maus” یکی از زیباترین کارتون‌هایی است که می‌توانید پیدا کنید و یکی از موفق‌ترین برنامه‌های تلویزیونی کشور آلمان است. هدف این نمایش آموزش دادن به کودکان بسیار کم سن و سال در مورد چیزهای روزمره به روشی بسیار ساده و واقعی است. این ویژگی،  Die Sendung mit der Maus را به گزینه‌ای عالی برای هر زبان‌آموزی تبدیل می‌کند و مانند این است که هر شخصیت درون تلویزیون یا لپ تاپ شما، به مانند یک معلم تدریس خصوصی زبان آلمانی آنلاین عمل می‌کند و تمام نکات پایه را به شما آموزش می‌دهد

انیمیشن Die Sendung mit der Maus برای یاد گرفتن زبان آلمانی

نحوه یادگیری زبان آلمانی با انیمیشن

  • یادداشت بردارید: کلمات و عبارات جدیدی را که یاد می‌گیرید یادداشت کنید!
  • به طور مداوم واژگان و دستور زبان جدید را مرور کنید: فهرست‌های کلمات بی‌ارزش هستند مگر اینکه از آن‌ها استفاده کنید، بنابراین به یادداشت‌هایی که برداشته‌اید نگاهی بیاندازید و آنچه را که یاد گرفته‌اید تمرین کنید.
  • اپیزودها را چندین بار مشاهده کنید. تماشای چندباره هر قسمت واقعا درک زبانی شما را تقویت می‌کند.
  • از دوره‌های یادگیری زبان به عنوان مکمل استفاده کنید. می‌توانید از کلاس زبان آنلاین اتیچر استفاده کنید که به شما امکان می‌دهد با انگیزه و انرژی بالا و روش‌های جذاب، زبان آلمانی را فرا بگیرید، از معلم خصوصی استفاده کنید و هر منبعی که در این مسیر نیاز دارید را در اختیار شما قرار داده تا فعالانه زبان آلمانی را یاد بگیرید.
مشاوره رایگان زبان
انتخاب بهترین مدرس، ویژه شما
به این مقاله امتیاز بدهید

دیدگاه ها

اولین نفری باشید که به این نوشته نظر میدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
×Close search
Search