skip to Main Content

سریال آلمانی برای یادگیری زبان

سریال آلمانی برای یادگیری زبان
زمان مطالعه: ۶ دقیقه

اگر در حال یادگیری زبان آلمانی هستید، برنامه‌های تلویزیونی محبوب آلمانی راهی سرگرم‌کننده و جذاب برای یادگیری زبان ارائه می‌دهند، چه در سطح ابتدایی یا متوسط باشید. توضیحات کتاب درسی و تمرین‌های تکراری می تواند تجربه یادگیری شما را کسل کننده کند. بنابراین، چرا با یک سریال تلویزیونی آلمانی که تسلط، درک، و مهارت‌های تلفظ شما را بهبود می بخشد، یادگیری را لذت‌بخش‌تر نکنید؟ در این پست، چند برنامه تلویزیونی آلمانی توصیه شده برای سطوح مبتدی و متوسط را معرفی می‌کنیم.

تعیین سطح زبان
تلفنی و رایگان به همراه مشاوره انتخاب استاد

فهرست بخش ها

برنامه‌های تلویزیونی آلمانی برای مبتدیان

برای شروع یادگیری از سریال‌های تلویزیونی به زبان آلمانی مانند اپلیکیشن زبان آلمانی، به هیچ دانش پیش‌زمینه‌ای نیاز ندارید. مجموعه‌های زیر راهی سرگرم‌کننده برای شروع سریع یادگیری زبان به شما ارائه می‌دهد. همچنین، بسیاری از آنها فهرستی از واژگان و تقویت مهارت شنیداری شما ارائه می‌دهند.

Deutsch Lernen Mit Dialogen

سطح: سطوح  A1، A2، B1

کجا تماشا کنیم: یوتیوب

اگر از مدت زمان یادگیری زبان آلمانی شما زمان زیادی نمی‌گذرد و آماتور هستید، این مجموعه وب گزینه‌ای فوق‌العاده برای شروع است. شما بیش از ۲۰۰ قسمت را پیدا خواهید کرد که به شما کمک می‌کند روی تلفظ، املا، دستور زبان و درک مطلب کار کنید.

ویدیوهای جدید یکشنبه‌ها آپلود می‌شوند. هر قسمت انیمیشن حدود ۱۰ دقیقه است و شامل دیالوگ‌های کوتاه و قابل فهم است. زیرنویس انگلیسی تضمین می‌کند که شما هر کلمه را درک می‌کنید. در طول ویدیوها، می‌توانید با انجام تست‌های چند گزینه‌ای، آموخته‌های خود را آزمایش کنید. پاسخ‌ها در پایان هر قسمت نشان داده می‌شود.

Extra Auf Deutsch؛ سریالی آلمانی برای یادگیری زبان در سطح مقدماتی

Extra Auf Deutsch

سطح:  A1، A2

کجا تماشا کنیم: یوتیوب

Extra  یک مجموعه تلویزیونی آموزشی است که به زبان‌های انگلیسی، اسپانیایی، آلمانی و فرانسوی فیلمبرداری شده است. این فیلم آلمانی برای یادگیری زبان a1دارای ۱۳ قسمت با کلمات و عبارات سطح مبتدی است. برای درک این مجموعه فقط باید یک دایره لغات اولیه ایجاد کنید.

این نمایش در قالب کمدی، سه دوست جوان را به نمایش می‌گذارد که به عنوان همسایه و هم اتاقی زندگی می‌کنند. مشکل زمانی شروع می‌شود که شخصی به نام سام که نمی‌تواند آلمانی صحبت کند وارد می‌شود. نه تنها با عبارات رایج بیشتر آشنا خواهید شد، بلکه چند چیز در مورد فرهنگ آلمانی نیز خواهید آموخت.

Nico’s Weg

سطح: سطوح A1، A2  و B1

یکی دیگر از سری‌های طراحی شده برای زبان آموزان آلمانی Nico’s Weg یا Nico’s Way است. این سریال مانند یک معلم خصوصی زبان آلمانی، واژگان اولیه برای موقعیت‌های روزمره را به شما یاد خواهد داد، که می‌توانید قبل یا بعد از هر ویدیو مرور کنید.

برای هر قسمت، توضیح گرامری، فهرست واژگان، متن و تمرین‌های درک مطلب را خواهید یافت. این سریال درباره نیکو، مردی اسپانیایی است که به تازگی از اسپانیا وارد آلمان شده است. نیکو به محض ورود، وسایلش از جمله پاسپورتش را گم می‌کند. او سعی می‌کند چمدانش را پیدا کند و مسیر خانه عمه‌اش را پیدا کند. در طول راه، نیکو با آلمانی‌های دوستانه زیادی صحبت می‌کند که به او کمک می‌کنند تا به مسیر خود بازگردد.

سریال آلمانی برای زبان‌آموزان متوسط

اگر زبان‌آموز متوسط آلمانی هستید، از لیست سریال آلمانی برای یادگیری زبان، استفاده کنید که عمیق‌تر به موضوعات گرامر، واژگان و فرهنگ می‌پردازند.

Türkisch Für Anfänger

سطح:  A2، B1

یک کمدی آلمانی که داستان دختر نوجوانی به نام لنا از برلین را دنبال می‌کند. وقتی مادرش با یک مرد ترک ازدواج می‌کند، مجبور است خود را با زندگی در یک خانواده چند فرهنگی وفق دهد. بیش از ۵۰ قسمت از این سریال ساخته شد که می‌توانید برای یادگیری استفاده کنید.

برلین بیشترین تمرکز ساکنان ترکیه را دارد که به تنوع جمعیت کمک می‌کند. در عین حال، اغلب برخوردهای فرهنگی زیادی به وجود می‌آید. این مجموعه به بررسی تفاوت‌های فرهنگی واقعی و چگونگی غلبه بر آن‌ها می‌پردازد.

Deutschland Von Oben

سطح:  B1

آلمان از بالا یک مجموعه مستند است که شما را به گشت و گذار در شهرهای آلمان از دید پرنده می‌برد. این مجموعه استفاده صحیح از حروف اضافه را به شما آموزش می‌دهد و دایره لغات مرتبط با طبیعت شما را تقویت می‌کند. اگرچه نمایش حاوی کلمات بسیاری است که مبتدیان نمی‌دانند، ساختار دستور زبان و جمله بسیار ساده است. هر قسمت دارای زیرنویس است تا بتوانید کلمات ناآشنا را جستجو کنید.

با این حال، در بسیاری از موارد، می‌توانید کلمات جدید را از نشانه‌های بصری آ‌نها یاد بگیرید. برای مثال، ممکن است ندانید که Storch به چه معناست، اما زمانی که آنها را در حال پرواز در هوا ببینید متوجه خواهید شد که این لغت به معنای “لک لک” است.

Der Tatortreiniger محبوب ترین سریال یادگیری آلمانی

Der Tatortreiniger(Crime Scene Cleaner)

سطح:  B1

سریال “Der Tatortreiniger” یا به انگلیسی “Crime Scene Cleaner” یکی از محبوب‌ترین سریال‌های آلمانی است. این سریال، در ژانر کمدی و درام سیاه قرار دارد و به داستان یک مرد به نام هایکو شولز می‌پردازد که به عنوان یک تمیزکننده جرم و جنایت، پس از اتمام کار پلیس در محل جرم، به محل حادثه می‌رود و پس از تمیزکاری از محل جرم، درگیر داستان‌های جالب و معمایی می‌شود.

هایکو شولز، شخصیتی پر کاریزما و جذاب است که دارای شخصیتی متفاوت و طنزپرداز است. او در طول سریال، با مشکلات و دغدغه‌های مختلفی روبرو می‌شود و در نهایت با استفاده از ذکاوت خود، معمولاً به حل مسائل می‌پردازد.

“Der Tatortreiniger” به دلیل داشتن داستان‌های جذاب و طنزپردازی‌های هوشمندانه، به یکی از برترین سریال‌های آلمانی تبدیل شده است. همچنین، این سریال به دلیل استفاده از زبان آلمانی در سطح متوسط و بهره‌گیری از عبارات و اصطلاحات روزمره، به یادگیری زبان آلمانی کمک شایانی می‌کند.

Tatort(crime scene)

سطح:  B2

Crime Scene  محبوب‌ترین و طولانی‌ترین سریال درام جنایی آلمان است که هر هفته در شهرهای مختلف آلمان، اتریش یا سوئیس اتفاق می‌افتد. تقریباً همه آلمانی‌ها به این سریال علاقه دارند، مخصوصاً زمانی که شهر خود را را مشاهده می‌کنند.

گروه بازیگران کارآگاه همیشه در حال تغییر است و برخی از شناخته‌شده‌ترین بازیگران آلمانی در آن حضور دارند. شما خواهید دانست که شهرهای آلمان چگونه به نظر می‌رسند و همچنین با گستره‌ای از گویش‌ها بیشتر آشنا خواهید شد. این مجموعه درام آلمانی همچنین شما را با واژگان جدید مرتبط با افراط گرایی، فساد و سایر مسائل اجتماعی معمولی در موقعیت‌های جغرافیایی آشنا می‌کند.

Lindenstraße

سطح:  B2

Lindenstraße  یکی از شناخته‌شده‌ترین و طولانی‌ترین سریال‌های آلمانی است. این برنامه تلویزیونی که اولین بار در سال ۱۹۸۵ پخش شد، در خیابانی خیالی در مونیخ می‌گذرد. در هر قسمت، شخصیت‌ها با رویدادهای واقعی زندگی مانند مهاجرت، بیکاری، سوء مصرف مواد مخدر و دیگر چالش‌های اجتماعی سروکار دارند.

به عنوان یک زبان آموز متوسط، با گویش‌ها و عبارات محاوره‌ای مختلف آشنا خواهید شد که به شما کمک می‌کند نحوه برقراری ارتباط آلمانی‌های واقعی را درک کنید. بیش از ۳۰ فصل دارد، بنابراین به سختی قسمت‌های آن را تمام خواهید کرد  و نمی‌تواند به یادگیری زبان آلمانی در یک ماه کمک کند اما قطعا در همین یک ماه، تاثیر شگرفی در مهارت شنیداری شما خواهد گذاشت.

لذت یادگیری زبان آلمانی با سریال هیجان انگیز دارک

Dark

سطح:  B2

داستان هیجان‌انگیز علمی-تخیلی در یک شهر خیالی اتفاق می‌افتد که در آن دو کودک در یک غار گم می‌شوند. پخش برنامه‌های تلویزیونی آلمانی هرگز آسان‌ نبوده و نسخه‌های انگلیسی و آلمانی آن را در نتفلیکس خواهید یافت. با این حال، سریال اصلی به زبان آلمانی فیلمبرداری شده است. چیزی که در مورد این سریال دوست دارید این است که شخصیت‌ها به وضوح  آلمانی عالی صحبت می‌کنند و  عبارات محاوره‌ای و کلمات رایج در مکالمات روزمره را یاد خواهید گرفت.

Babylon Berlin؛ سریالی درباره دهه بیست میلادی به زبان آلمانی برای افرادی که میخواهند آلمانی را در سطح عالی یاد بگیرند

Babylon Berlin

سطح:  B2

یک سریال تلویزیونی آلمانی شگفت انگیز درباره دهه بیست میلادی، بابیلون برلین درباره داستان کارآگاهان پلیس جرون راث و شارلوت ریتر است که در برلین زندگی می‌کنند. با پیدا شدن صحنه‌های جنایت و آغاز داستان، شما را در لبه صندلی خود میخکوب می‌کنند. در این سریال آلمانی هیچ لحظه کسل‌کننده ای وجود ندارد و برای یادگیری بیشتر در مورد برلین در آستانه جنگ جهانی دوم عالی است.

جمع‌بندی

در این مقاله، به معرفی برخی از بهترین سریال‌های آلمانی برای یادگیری زبان آلمانی پرداختیم. در این سریال‌‌ها، با استفاده از داستان‌های جذاب و شخصیت‌های جذاب، زبان آلمانی را به شیوه‌ای جذاب و موثر یاد می‌گیرید. علاوه بر این لیست، بسیاری از سریال‌های آلمانی دیگر نیز به عنوان منابعی برای یادگیری زبان آلمانی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

با تماشای این سریال‌ها و تمرین زبان آلمانی، می‌توانید بهبود چشمگیری در مهارت‌های شنیداری، گفتاری و نوشتاری خود داشته باشید. در پایان، شما می‌توانید از خدمات آموزش زبان آلمانی اتیچر استفاده کنید تا با بهره‌گیری از امکانات آن، به یادگیری زبان آلمانی بپردازید. اتیچر با داشتن اساتید مجرب و استفاده از روش‌های مدرن آموزشی، می‌تواند به شما در بهبود مهارت‌های زبان آلمانی کمک کند. برای آشنایی با آموزش زبان آنلاین می‌توانید همین حالا فرم زیر را پُر کنید. 

به این مقاله امتیاز بدهید

دیدگاه ها

اولین نفری باشید که به این نوشته نظر میدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
×Close search
Search