skip to Main Content

یادگیری زبان آلمانی چقدر طول می‌کشد؟

یادگیری زبان آلمانی چقدر طول می‌کشد
زمان مطالعه: ۶ دقیقه

همه ما انگیزه‌های مختلفی برای یادگیری یک زبان جدید داریم. اما با بیش از ۲۰۰ میلیون آلمانی‌زبان در سراسر جهان، این زبان یک انتخاب محبوب و بسیار ارزشمند است. اما یادگیری آلمانی چقدر طول می‌کشد؟ از این گذشته، زمانی‌که در طول مسیر یادگیری زبان آلمانی قرار می‌گیرید، احتمالاً اهداف خاصی در ذهن دارید و مهم است که تصوری از مدت زمان لازم برای دستیابی به آن‌ها داشته باشید. با ما در آموزش کلاس زبان اُتیچر همراه باشید. 

تعیین سطح زبان
تلفنی و رایگان به همراه مشاوره انتخاب استاد

فهرست بخش ها

عوامل موثر بر یادگیری

خوشبختانه، برای انگلیسی زبانان، آلمانی یکی از زبان‌های خارجی ساده‌تر برای یادگیری است. البته سرعت یادگیری شما به چند عامل بستگی دارد:

  • تلاشی که مایل به انجام آن هستید
  • هر چند وقت یک‌بار تمرین می‌کنید
  • یافتن تکنیک یا روش یادگیری مناسب برای استفاده

عوامل موثر بر یادگیری

ساعت‌های تخمینی تمرین زبان انگلیسی

موسسه خدمات خارجی (FSI) یک مرجع کاربردی برای افراد علاقه‌مند به یادگیری زبان خارجی ایجاد کرده است. این فهرست شامل درجه‌بندی دشواری و تعداد تخمینی ساعت‌های کلاسی است که برای یادگیری هر زبان در سطح نیمه‌پیشرفته لازم است.

آلمانی به عنوان زبان رده ۲ رتبه‌بندی و مشابه انگلیسی در نظر گرفته می‌شود. FSI تخمین می‌زند که یادگیری آلمانی تقریباً ۳۰ هفته یا ۷۵۰ ساعت طول می‌کشد. این مطالعه روی گروهی از دانشجویان زبان انجام شد که ۲۵ ساعت در هفته را در کلاس و سه ساعت در روز را به تمرین فردی اختصاص دادند.

اگرچه ممکن است زیاد به نظر برسد، حتی زبان‌هایی که نزدیک به انگلیسی هستند، مانند اسپانیایی و فرانسوی، ممکن است تا ۲۴ هفته یا ۶۰۰ ساعت طول بکشد تا یاد بگیرند. یادگیری دشوارترین زبان‌ها مانند چینی ماندارین و ژاپنی تا ۸۸ هفته یا ۲۲۰۰ ساعت طول می‌کشد. با در نظر گرفتن این حقایق، یادگیری زبان آلمانی در واقع آنقدرها که فکر می‌کنید طول نمی‌کشد.

عوامل موثر بر مدت زمان یادگیری آلمانی

عوامل مختلفی وجود دارد که تعیین می‌کند چقدر طول می‌کشد تا زبان آلمانی را یاد بگیرید. انگیزه کلی شما برای یادگیری، میزان آشنایی شما با زبان و یافتن معلم یا روش مناسب برخی از مهم‌ترین عوامل کمک‌کننده هستند. استفاده از زبان آلمانی و تمرین آن در موقعیت‌های روزمره نیز به تسریع روند یادگیری کمک می‌کند.

این عوامل باید هنگام تنظیم یک برنامه برای یادگیری زبان در پیش‌زمینه باشند. بیایید این جنبه‌های یادگیری زبان را با جزئیات بیشتری بررسی کنیم.

مشاوره رایگان زبان
انتخاب بهترین مدرس، ویژه شما

چقدر برای مطالعه آلمانی وقت می‌گذارید؟

یکی از عوامل اصلی که تعیین می‌کند چقدر طول می‌کشد تا زبان آلمانی را یاد بگیرید، مدت زمانی است که برای مطالعه سرمایه‌گذاری می‌کنید. هر چه زمان بیش‌تری را صرف یادگیری زبان آلمانی کنید، سریع‌تر به مهارت اولیه دست خواهید یافت. واقعاً به همین سادگی است.

در بهترین حالت، می‌توانید به آلمان سفر کنید و در حین شرکت در دوره‌های زبان، کاملاً در فرهنگ آلمانی غوطه‌ور شوید. با این حال، در واقعیت، بیشتر ما هر هفته بیش از چند ساعت وقت نداریم که به یادگیری خود اختصاص دهیم. برای استفاده حداکثری از این زمان، باید روش‌های یادگیری مناسب را انتخاب کنید.

همه ما به روش‌های مختلف یاد می‌گیریم و برخی از روش‌ها بهتر از روش‌های دیگر کار می‌کنند. برای بهینه‌سازی جلسات یادگیری زبان، یادگیری کارآمد مهم است. بهترین راه برای یادگیری یک زبان جدید، قرار گرفتن منظم در معرض آن است. خواندن کتاب‌های آلمانی ، گوش دادن به مکالمات آلمانی، نوشتن عبارات یا کلمات جدید و برنامه‌های یادگیری زبان، همگی فرصت‌هایی را برای تمرین زبان فراهم می‌کنند.

با این حال، شما همچنین به یک معلم برای کمک به این راه نیاز دارید. این می‌تواند از طریق یک دوره زبان سنتی، یک کلاس آنلاین یا معرفی اپلیکیشن آموزش زبان آلمانی باشد.

پیدا کردن معلم یا مربی مناسب

شاید در ابتدا پیدا کردن معلم مناسب چالش‌برانگیز باشد. همه ما سبک‌های یادگیری و همچنین شخصیت‌های آموزشی متفاوتی داریم. فرقی نمی‌کند قصد شرکت در کلاس زبان آلمانی آنلاین یا حضوری را داشته باشید، برای بررسی همه گزینه‌های خود وقت بگذارید و راهی پیدا کنید که بیشترین انگیزه را برای یادگیری آلمانی در شما ایجاد کند.

ایده اصلی این است که تا حد امکان با زبان تعامل داشته باشید و شروع به برقراری ارتباط به زبان آلمانی کنید. اگر متوجه شدید که با یک معلم یا روش به‌کندی پیشرفت می‌کنید، سعی کنید به سراغ روش دیگری بروید تا ببینید که آیا با سبک یادگیری شما سازگاری بیشتری دارد یا خیر.

با معلم مناسب سرعت یادگیری زبان آلمانی را افزایش دهید

ترکیبی از تکنیک‌ها و منابع چیزی است که یک استراتژی موفق برای یادگیری سریع و کارآمد یک زبان خارجی ارائه می‌دهد. اگر معلم خوبی دارید اما خارج از کلاس تمرین نمی‌کنید، بعید است که خیلی سریع یاد بگیرید.

به طور مشابه، اگر به‌طور منظم تمرین می‌کنید، اما معلمی ندارید که به اشتباهات شما اشاره کند، احتمالاً نمی‌توانید یادگیری خود را به حداکثر برسانید. پس سعی کنید از زمان خود با یک معلم خصوصی یا یک زبان مادری همراه با مطالعه مداوم و به‌تنهایی استفاده کنید تا حداکثر تماس را با زبان داشته باشید و شانس خود را برای یادگیری سریع آلمانی بهینه کنید.

چه چیزی یادگیری آلمانی را دشوار می‌کند؟

دلایل زیادی وجود دارد که فرآیند یادگیری زبان ممکن است به‌سرعتی که شما می‌خواهید پیش نرود.

برخی از موانع رایج عبارتند از:

  • از دست‌دادن انگیزه به دلیل مفاهیم پیچیده گرامری
  • عدم مواجهه یا تمرین
  • کار با معلم یا مربی اشتباه
  • استفاده از روش‌های ناکارآمد

حفظ سطح بالایی از انگیزه در طول تجربه یادگیری زبان آلمانی مهم است. فهرستی از دلایلی که می‌خواهید آلمانی یاد بگیرید، این‌که چگونه می‌تواند برای زندگی شما مفید باشد و کارهایی که می‌توانید پس از کسب مهارت انجام دهید، تهیه کنید. حفظ این اهداف به شما کمک می‌کند با انگیزه و در مسیر خود بمانید.

چه چیزی یادگیری آلمانی را دشوار می‌کند

یادگیری گرامر آلمانی چقدر طول می‌کشد؟

گرامر آلمانی ممکن است پیچیده به‌نظر برسد و درک برخی از مفاهیم در ابتدا دشوار باشد. اینجاست که معلم می‌تواند کمک کند. یادگیری زبان بدون کمک یک متخصص تقریبا غیرممکن است. یک معلم می‌تواند به شما کمک کند دستور زبان جدید را به‌سرعت درک کنید و به‌درستی تلفظ را تسلط دهید.

دستور زبان آلمانی دقیق‌تر و پیچیده‌تر از زبان انگلیسی است، بنابراین در طول مسیر با موانعی روبرو خواهید شد. به‌جای این‌که ساعت‌ها وقت خود را صرف درک یک مفهوم کنید، فهرستی از موضوعات دشواری را تهیه کنید که باید با معلم خود پشت سر بگذارید.

گرامر آلمانی نباید بسیار پیچیده باشد. معلم زبان یا دوره مناسب، می‌تواند حتی چالش‌برانگیزترین مفاهیم را به‌وضوح و به‌سادگی توضیح دهد. با این حال، داشتن معلم یا روش اشتباه می‌تواند این مفاهیم را دشوارتر به‌نظر برساند و منجر به کمبود انگیزه برای ادامه یادگیری شود.

اگر روش‌ها یا معلمی که انتخاب کرده‌اید بعد از چند ماه به نظر نمی‌رسد کارساز باشد، ممکن است زمان آن رسیده باشد که مسیر عمل خود را تغییر دهید.

تمرین مداوم یادگیری شما را کامل می‌کند

حتی اگر معلم یا دوره بهینه زبان را پیدا کرده و انگیزه بالایی نیز داشته باشید، ممکن است پیشرفت زبان شما به دلیل عدم تمرین کند شود. قرار گرفتن روزانه در معرض زبان برای یادگیری سریع ضروری است. صحبت‌کردن، خواندن، نوشتن یا گوش‌دادن را به صورت روزانه تمرین کنید تا دوباره آن‌چه را که در کلاس‌ها آموخته‌اید مرور کنید.

کلام آخر

مدت زمانی که برای یادگیری زبان آلمانی نیاز است، بستگی به چند عامل دارد، از جمله سطح زبانی فعلی، تعهد و تمرین روزانه، و روش‌های یادگیری استفاده شده. با این حال، برای دستیابی به سطح مسلط در زبان آلمانی، معمولاً نیاز به حداقل ۶۰۰ تا ۸۰۰ ساعت تمرین دارید. به طور کلی، برای یادگیری زبان آلمانی به شیوه‌های مختلفی می‌توان پرداخت، از جمله دوره‌های آموزشی، کلاس‌های زبان، کتاب‌های آموزشی، فیلم‌ها و موسیقی آلمانی و همچنین اپلیکیشن‌های آموزش زبان آلمانی که ما در اتیچر همه این موارد را معرفی کرده و در اختیار شما قرار خواهیم داد.

۳.۶/۵ - (۸ امتیاز)

دیدگاه ها

اولین نفری باشید که به این نوشته نظر میدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
×Close search
Search