skip to Main Content

گرامر های سخت زبان انگلیسی

گرامر های سخت زبان انگلیسی
زمان مطالعه: ۷ دقیقه

 زبان انگلیسی، با ویژگی‌ها و قواعد گرامری خاص خود، یکی از زبان‌های پرکاربرد و بین‌المللی است. گرامر این زبان نقش اساسی در درک و ارتباطات موثر با دیگران دارد. دستور زبان انگلیسی می‌تواند برای بسیاری از زبان‌آموزان دشوار باشد زیرا قوانین، استثنائات و تغییرات زیادی دارد. برخی از سخت‌ترین جنبه های دستور زبان انگلیسی را در این مقاله بررسی خواهیم کرد.

تعیین سطح زبان
تلفنی و رایگان به همراه مشاوره انتخاب استاد

فهرست بخش ها

تفاوت‌های گرامر ساده و پیچیده

قدم اول در پاسخگویی به سوال چطور گرامر یاد بگیریم، آشنایی با انواع جملات است. جمله ساده جمله‌ای است که دارای یک عبارت مستقل باشد. عبارت مستقل گروهی از کلمات است که دارای فاعل و فعل است و می‌تواند به تنهایی به عنوان یک عبارت کامل عمل کند و معنا دارد. مثلا:

She ate lunch

The car drove on the road

On Tuesday, I had my test

جمله پیچیده جمله‌ای است که دارای یک عبارت مستقل و حداقل یک عبارت وابسته باشد. عبارت وابسته به گروهی از کلمات گفته می‌شود که دارای فاعل و فعل هستند اما نمی‌توانند به تنهایی معنا داشته باشند. معمولاً با یک حرف ربط فرعی شروع می‌شود، مانند: because, since, if, until, when  مثال:

She was still hungry even though she had eaten lunch.

He sat down and read a book after he finished his homework.

If you’re always trying to be normal, you will never know how amazing you can be.

جمله مرکب جمله‌ای است که دارای دو یا چند عبارت مستقل است که با یک ربط هماهنگ کننده مانند and, but, or, so و غیره به هم وصل شده‌اند.

تفاوت‌های گرامر ساده و پیچیده

She ate lunch, but she was still hungry.

He sat down, and he read a book.

It was rainy, so we stayed inside.

جمله مرکب پیچیده: جمله مرکب پیچیده مرکب جمله‌ای است که دارای دو یا چند عبارت مستقل و حداقل یک عبارت وابسته باشد. مثلا:

She was tired, and she was still hungry even though she had eaten lunch.

He sat down and read a book after he finished his homework, but he didn’t enjoy it.

If you’re always trying to be normal, you will never know how amazing you can be, so you should embrace your uniqueness.

استفاده از زمان‌های گرامری

زمان‌های گرامری تغییرات بر افعال هستند که نشان می‌دهند چه زمانی یک عمل یا حالت رخ داده است. سه زمان اصلی در زبان انگلیسی وجود دارد: گذشته، حال و آینده. هر زمان می‌تواند چهار جنبه داشته باشد: ساده، کامل، استمراری و استمراری کامل. یادگیری زمان‌های انگلیسی یکی از اولین گرامر‌های انگلیسی است که هر کسی باید یاد بگیرد، و جزو دروس ابتدایی هر منبعی مانند بهترین سایت آموزش زبان انگلیسی رایگان و کتب مختلف آموزشی محسوب می‌شود.

در اینجا چند نمونه از جملات با زمان‌های مختلف آورده شده است:

  گذشته ساده(Past simple):

I visited my grandparents yesterday.

گذشته کامل(Past perfect):

I had visited my grandparents before they moved to another city.

گذشته استمراری(Past continuous):

I was visiting my grandparents when it started to rain.

گذشته کامل استمراری(Past perfect continuous):

 I had been visiting my grandparents for two hours when they offered me some tea.

حال ساده(Present simple):

visit my grandparents every weekend.

حال کامل(Present perfect):

have visited my grandparents three times this month.

حال استمراری(Present continuous):

 I am visiting my grandparents right now.

حال کامل استمراری(Present perfect continuous):

have been visiting my grandparents since this morning.

آینده ساده(Future simple):

will visit my grandparents tomorrow.

آینده کامل(Future perfect):

will have visited my grandparents by the end of this year.

آینده استمراری(Future continuous):

 I will be visiting my grandparents next week.

آینده کامل استمراری(Future perfect continuous):

will have been visiting my grandparents for a week by the time I return home.

استفاده از زمان‌های گرامری

کاربرد صحیح حروف اضافه

حروف اضافه کلماتی هستند که رابطه بین عناصر یک جمله را نشان می‌دهند. آن‌ها می‌توانند روابط مکان، زمان، جهت و سایر ارتباطات انتزاعی یا منطقی را بیان کنند. مثلا:

She lives in London (محل)

He was born on July 4th (زمان)

They walked towards the park (جهت)

She is good at math (خلاصه)

بعد از حرف اضافه معمولاً یک عبارت اسمی یا یک ضمیر قرار می‌گیرد که به آن مفعول حرف اضافه می‌گویند. گاهی اوقات، حروف اضافه را می‌توان با فعل به شکل -ing نیز دنبال کرد که به آن مصدر Ing دار می‌گویند. مثلا:

He is interested in reading books (مصدر Ing دار)

She is afraid of flying (مصدر Ing دار)

برخی از حروف اضافه بسته به معنی و کاربرد می‌توانند شکل خود را تغییر دهند. به عنوان مثال، حرف اضافه to می‌تواند به داخل، روی یا تا زمانی که حرکت یا جهت را نشان می‌دهد تبدیل شود. مثلا:

He threw the ball to me (به = به سمت)

He threw the ball into the basket (داخل = داخل)

He threw the ball onto the roof (روی = بالای)

He threw the ball up to the sky (تا = تا جایی که)

برخی از حروف اضافه همچنین می‌توانند با کلمات دیگر ترکیب شوند و حروف اضافه چند کلمه‌ای را تشکیل دهند، مانند: به دلیل، جلو، یا از طرف. این حروف اضافه معانی و کاربردهای خاص خود را دارند. مثلا:

کاربرد صحیح حروف اضافه

She missed the bus because of the traffic (به دلیل = به دلیل)

He stood in front of the crowd (در مقابل = مقابل)

She spoke on behalf of the company (از طرف = نماینده)

حروف اضافه کلمات انعطاف‌پذیری هستند که اغلب در معنای یک جمله مرکزی قرار دارند و انتخاب صحیح آن می‌تواند مشکل باشد. بهترین راه برای تسلط بر آن‌ها خواندن و تمرین است. این نکات و نحوه درست استفاده از حروف اضافه را به ساده‌ترین روش، می‌توانید از طریق بهترین اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی یاد بگیرید.

استفاده از articles  (a, an, the, or no article)

articles  کلماتی هستند که اسامی را تغییر می‌دهند و ویژگی یا عمومیت آن‌ها را نشان می‌دهند. برای مثال، وقتی منظورتان هر کتابی است، می‌گویید «a book»، اما وقتی منظورتان کتاب خاصی است، «the book» را می‌گویید. با این حال، موارد زیادی وجود دارد که مجبور هستید از هیچ article ای استفاده نکنید، مانند اسم‌های خاص، اسم‌های جمع یا اسم‌های غیرقابل شمارش. به عنوان مثال، شما می‌گویید “Paris is the capital of France”، ” I like books” یا ” Water is essential for life “.

articles ها، بخشی از گرامر زبان انگلیسی هستند که در هر کلاس زبان انگلیسی یا منبعی جزو اصول اولیه آموزش هستند.

 استفاده از افعال عبارتی

افعال عبارتی افعالی هستند که با یک یا چند قسمت (حرف اضافه یا قید) ترکیب می‌شوند و معنای جدیدی را می‌سازند. به عنوان مثال، فعل «look» بسته به قسمتی که با آن جفت می‌شود، می‌تواند معانی مختلفی داشته باشد، مانند «look after» (take care of)، «جستجو: look for»، «بررسی: look into »، یا ” look up” . افعال عبارتی در انگلیسی بسیار رایج هستند، اما اغلب اصطلاحی و غیرقابل پیش‌بینی هستند، بنابراین باید آن‌ها را حفظ کنید که احتمالا در اموزش مکالمه زبان انگلیسی در یک ماه، ممکن نباشد.

استفاده از افعال وجهی

 افعال معین، افعالی هستند که امکان، توانایی، جواز، الزام یا ضرورت را بیان می‌کنند. این افعال شامل: can, could, may, might, must, shall, should, will, and would می‌شوند.

استفاده از افعال وجهی

افعال وجهی با دیگر افعال تفاوت دارند زیرا با توجه به فاعل یا زمان، تغییر شکل نمی‌دهند. به عنوان مثال، شما بدون توجه به موضوع یا زمان می‌گویید ” He can swim” یا ” She could swim”. با این حال، افعال وجهی (مدال) دارای تفاوت‌های ظریف و معانی زیادی هستند که به بافت و لحن گوینده بستگی دارد، بنابراین باید در استفاده از آن‌ها مراقب باشید.

استفاده از جملات شرطی‌

شرط‌ها جملاتی هستند که موقعیتی فرضی و نتیجه احتمالی آن را بیان می‌کنند. این جملات با استفاده از یک if-clause  و یک clause اصلی تشکیل می‌شوند. چهار نوع شرط در زبان انگلیسی وجود دارد: صفر، اول، دوم و سوم. هر نوع از این جملات ساختار و معنای متفاوتی دارد و از آن‌ها برای صحبت در مورد درجات مختلف واقعیت یا احتمال استفاده می‌شود.

به عنوان مثال، از شرطی صفر برای صحبت در مورد واقعیت‌های عمومی یا حقایق کلی استفاده می‌کنید، مانند ” If you heat water, it boils”. شما از شرط اول برای صحبت در مورد موقعیت‌های احتمالی یا محتمل در حال یا آینده استفاده می‌کنید، مانند ” If you study hard, you will pass the exam”.

مشاوره رایگان زبان
انتخاب بهترین مدرس، ویژه شما

شما از شرط دوم برای صحبت در مورد موقعیت‌های غیر واقعی یا غیر محتمل در حال یا آینده استفاده می‌کنید، مانند ” If I had a million dollars, I would travel the world”. شما از شرط سوم برای صحبت در مورد موقعیت‌های غیر واقعی یا غیرممکن در گذشته استفاده می‌کنید، مانند: ” If I had studied hard, I would have passed the exam”

 یادگیری سخت‌ترین گرامر‌های زبان انگلیسی با اُتیچر

در این مقاله به برخی از سخت‌ترین جنبه های گرامر انگلیسی پرداختیم، اما موارد بسیار دیگری از گرامر‌های سخت وجود دارد که می‌توانید یاد بگیرید و تمرین کنید. برای یادگیری این گرامر‌ها و ارتقا سطح زبان خود بهتر است از متخصصین با تجربه کمک بگیرید. اتیچر با فراهم کردن متد آموزشی مدرن و گرد هم آوردن مدرسین مجرب بهترین شرایط را برای یادگیری گرامر‌های سخت زبان انگلیسی و تسلط به این زبان، فراهم کرده است. همین حالا در کلاس زبان انلاین اُتیچر یادگیری خود را آغاز کنید.

مشاوره رایگان زبان
انتخاب بهترین مدرس، ویژه شما
۳.۴/۵ - (۲۳ امتیاز)

دیدگاه ها

    1. سلام وقت بخیر
      پیشنهاد میکنیم با شماره ۰۲۱۹۱۰۰۵۴۵۳ تماس حاصل کنید. همکاران ما اساتید زبان انگلیسی مناسب را به شما معرفی میکنند.

شما هم دیدگاه، تجربه یا سوالتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
×Close search
Search