skip to Main Content

منابع آیلتس

منابع آیلتس
زمان مطالعه: ۶ دقیقه

آزمون آیلتس یکی از معیارهای مهم در ارزیابی مهارت‌های زبان انگلیسی برای تحصیل و کار در کشورهای انگلیسی‌زباناست که زبان‌آموزان را به چالش می‌کشد. در این مسیر پیچیده، انتخاب منابع آموزشی مناسب می‌تواند تأثیر چشمگیری در بهبود مهارت‌های شنیداری، خواندن، نوشتاری و گفتاری داشته باشد. این مقاله به بررسی منابع آیلتس می‌پردازد و راهنمایی‌هایی برای انتخاب و بهره‌مندی از این منابع فراهم می‌کند.

تعیین سطح زبان
تلفنی و رایگان به همراه مشاوره انتخاب استاد

فهرست بخش ها

کتاب‌هایCambridge IELTS  Student’s ، از منابع آیلتس جنرال و آکادمیک

این کتاب‌ها برای هر دو آزمون آکادمیک و جنرال موجود است و بهترین منبع برای آزمون آیلتس محسوب می‌شود. این کتاب‌ها شامل تست‌های تمرین معتبر برای هر ۴ بخش آزمون آیلتس هستند و شما را برای تمام مهارت‌ها آماده می‌کند. این تمرین‌ها دقیقاً مانند امتحان واقعی هستند. علاوه بر چهار آزمون کامل برای داوطلبان دانشگاهی، مقدمه ای برای همه ماژول‌ها و سیستم نمره‌دهی کلی و همچنین بخش جامعی از پاسخ‌ها وجود دارد. از این مجموعه کتاب می‌توانید برای جمع‌بندی اطلاعات خود در ماه‌های انتهایی کلاس آیلتس خود و آماده‌سازی برای آزمون استفاده کنید.

مزایا:

  • نکات خوبی که بر اساس بخش‌های مختلف تقسیم می‌شوند
  • در توضیح انواع مختلف سؤال خوب عمل کرده که به شما کمک می‌کند به خوبی آماده شوید
  • به جزئیات زیادی وارد می‌شود

کتاب‌هایCambridge IELTS Student’s ، از منابع آیلتس جنرال و آکادمیک

کتاب Makkar IELTS Speaking

کتاب ماکار اسپیکینگ که توسط خانم ماکار نوشته شده، قطعا در صدر بهترین راه های تقویت اسپیکینگ آیلتس قرار دارد و می‌تواند ابزاری عالی برای بهبود نمره شما در این مهارت باشد. این کتاب سعی می‌کند که در واقع سوالات آزمون آیلتس را حدس بزند تا شما با تمرین این سوالات، در آزمون واقعی باقدرت ظاهر شوید. این کتاب مطالب خود را بر اساس سوالاتی اخیر آیلتس دسته‌بندی می‌کند و با توجه به اینکه هر ۶ ماه یک بار به روز می‌شود همیشه منبعی عالی برای مهارت اسپیکینگ شما خواهد بود. سوالات اسپیکینگ این کتاب در شش دسته‌بندی people, place, object, event, activity, favorite  آمده است.

کتاب Makkar IELTS Speaking

کتاب‌های راهنمای رسمی کمبریج برای آیلتس

کتاب‌های رسمی کمبریج برای آیلتس، برای هر دو دوره آیلتس آکادمیک و آیلتس جنرال مناسب هستند. این کتاب که برای کمک به شما در دستیابی به نمره بالا در آزمون آیلتس طراحی شده ، نکاتی را از افرادی که خودشان این دوره را انجام داده‌اند به شما یاد می‌دهد. راهنماهای گام به گام به شما در برنامه‌ریزی، آمادگی و قبولی در آزمون آیلتس با بهترین نمرات ممکن کمک می‌کند. این موضوع آن را به یکی از بهترین کتاب‌ها برای آمادگی عمومی آیلتس تبدیل می‌کند.

از مزایای این کتاب:

     بر اساس اطلاعات جمع‌آوری شده از افرادی است که خودشان در آزمون آیلتس شرکت کرده‌اند.

     به شما کمک می‌کند تا برای تمام بخش‌های آزمون آیلتس آماده شوید.

     به شما مشاوره استراتژی می‌دهد که مرتبط و امکان اجرای آن باشد.

     پاسخ‌های تفصیلی برای هر ۸ آزمون تمرینی کامل ارائه شده است.

     این کتاب شامل یک DVD با تست‌های شنیداری و گفتاری است.

کتاب‌های راهنمای رسمی کمبریج برای آیلتس

Barron’s IELTS Superpack

مجموعه کتاب‌های بارونز، ایده‌آل برای دانشگاهیان و حرفه‌ای‌ها، این یکی از بهترین کتاب‌های آمادگی عمومی آیلتس است. بسته جامع آمادگی آیلتس به معنای واقعی کلمه همه چیزهایی را که برای کمک به کسب امتیاز بالا در آزمون آیلتس نیاز دارید در اختیار شما قرار می‌دهد. البته این کتاب برای مبتدیان مطلق طراحی نشده است.

مزایا:

  • همراه با دو آزمون تمرینی و ۲ سی دی صوتی
  • لغات ضروری گنجانده شده برای تمرکز بر آمادگی آیلتس عالی هستند.
  • ارائه اطلاعات بسیار زیاد
  • جامع

Barron’s IELTS Superpack

کتاب Listening for IELTS-Collins

محموعه کتاب کالینز هر ۴ مهارت آیلتس را در بر می‌گیرد که از این بین کتاب Listening یکی از بهترین‌هاست. با استفاده از این کتاب می‌توانید نمره خود را تا ۶ و بالاتر برسانید.

Simone Braverman’s Target Band 7

اگر به دنبال جواب این سوال هستید که چگونه نمره آیلتس بالا بگیریم جواب شما کتاب Target Band 7 سایمون است. این مجموعه برای کسانی که می‌خواهند در آزمون آیلتس نمره بالایی کسب کنند عالی است. درک آسان با نکات و استراتژی‌های روشن که به راحتی قابل اجرا هستند، این کتاب را به یکی از بهترین منابع آیلتس تبدیل کرده است. راه‌حل‌هایی برای مشکلاتی که ممکن است با آن‌ها مواجه شوید و نکات فراوانی را ارائه می‌دهد و نظرات بسیار خوبی از زبان‌آموزان دریافت کرده که می‌گویند یکی از بهترین کتاب‌ها برای آمادگی عمومی آیلتس است.

مزایا:

  • نکات خوبی در مورد استراتژی تست‌ها به شما می‌دهد، از جمله اینکه چگونه از زمان خود به طور موثرتر استفاده کنید و کارآمدتر عمل کنید
  • برای خواندن واضح و آسان است

Simone Braverman’s Target Band 7

New Insight into IELTS

New Insight into IELTS  آمادگی و تمرین جامع برای آیلتس را ارائه می‌دهد. با کاوش مقاله به مقاله آزمون، و مشاهده جزئیات در هر نوع تکلیف، این کتاب به تدریج مهارت‌ها، زبان و تکنیک‌های آزمونی را که زبان‌آموزان برای موفقیت در آیلتس نیاز دارند، ایجاد می‌کند.

مزایا:

  • شامل مقدمه‌ای دقیق برای آزمون و پاسخنامه کامل است و یکی از بهترین کتاب‌های آیلتس برای استفاده در کلاس درس یا برای خودآموزی است.
  • این مطالب برای زبان‌آموزانی در نظر گرفته شده که سطح فعلی آنها حدود ۶ است و برای داوطلبان آکادمیک و عمومی مناسب است.

New Insight into IELTS

English Vocabulary for IELTS، از منابع آیلتس خودخوان

اگر قبل از امتحان آیلتس باید دایره لغات خود را گسترش دهید، این کتاب واژگان، برای شما نوشته شده است. کتاب لغات آیلتس، یک کتاب خود خوان است که در دو سطح Intermediate و Advanced ارائه می‌شود. البته ممکن است در کلاس زبان انگلیسی شما هم ارائه شود. دارای فایل‌های صوتی بوده که تمام فایل‌های مربوط به کتاب را در برمی‌گیرد و در کنار افزایش دایره لغات، به تقویت مهارت شنیداری هم  کمک می‌کند.

مزایا:

     مناسب برای آیلتس جنرال و آکادمیک.

     طیف گسترده‌ای از واژگان برای کمک به بهبود نمرات ارائه می‌دهد

English Vocabulary in Use

این کتاب به عنوان پرفروش‌ترین کتاب مرجع و تمرین واژگان، حتی برای کسانی که در سطح پیشرفته هستند، شهرت دارد. بسته به مرحله یادگیری شما در نسخه‌های مختلف عرضه می‌شود و برای استفاده جامع و آسان است. این کتاب دارای ۴ سطح بوده که در ۴ کتاب جداگانه ارائه می‌شود و هر کتاب بیش از ۳۰۰۰ لغت جدید را پوشش می‌دهد.

English Vocabulary in Use

IELTS Advantage Series، از منابع آیلتس ۷ و بالاتر

« IELTS Advantage Series: مهارت‌های گفتاری و شنیداری» یک منبع جامع برای همه داوطلبان آیلتس است که هدفشان کسب نمره ۶.۵ یا بالاتر در ماژول‌های Speaking و Listening است. زبان‌آموزان آیلتس گام به گام برای تقویت اسپیکینگ انگلیسی  و مهارت شنیداری، در مراحل مختلف ماژول‌های گفتاری و شنیداری هدایت می‌شوند و طیف وسیعی از موضوعاتی را که احتمالاً در آزمون آیلتس ارائه می‌شوند را پوشش می‌دهند. این مجموعه شامل دو کتاب دیگر برای دو مهارت نوشتاری و ریدینگ هم می‌شوند.

IELTS Advantage Series، از منابع آیلتس 7 و بالاتر

کتاب ریدینگ برای زبان‌آموزان آیلتس مناسب است که می‌خواهند در آزمون ریدینگ آیلتس با نمره ۶.۵-۷.۵ یا بالاتر قبول شوند. این آماده‌سازی فشرده برای موفقیت درریدینگ آیلتس، تمرکز بر توسعه واژگان دارد و طیفی از استراتژی‌های کلیدی را برای خواندن موثر و درک آسان متون، مانند تکنیک‌های اسکیمینگ، اسکن، و تندخوانی می‌آموزد و به داوطلبان کمک می‌کند تا نتایج بهتری در بخش Reading داشته باشند.

موفقیت در آیلتس با اتیپچر

انتخاب منابع آموزشی مناسب برای آمادگی بهتر در آزمون آیلتس امری اساسی و تأثیرگذار است. استفاده از کتب آموزشی، آزمون‌های شبیه‌سازی و دوره‌های آموزش آنلاین می‌تواند به شما کمک کند تا با اطمینان بیشتری وارد این آزمون مهم شوید و موفقیت بیشتری را در اخذ نمره مطلوب خود تجربه کنید. تعداد منابع آیلتس بسیار زیاد هستند و در این مقاله تنها به چند منبع مهم و اساسی اشاره کردیم. در کنار این منابع از خدمات آموزش زبان اتیچر نیز بهره‌مند شوید تا با تدریس حرفه‌ای و تنظیم برنامه‌های آموزشی شخصی‌سازی شده، بهترین اطلاعات و مهارت‌ها را کسب کنید.

مشاوره رایگان زبان
انتخاب بهترین مدرس، ویژه شما
۲.۵/۵ - (۲ امتیاز)

دیدگاه ها

  1. تنوع منابع وپیشنهادات اونقده بالاس که ادم نمیتونه انتخاب کنه.ببین منو،الان خودم متوسط بسوی ضعیفم وتست زدم تقریبا گرید۲ میشم از۷قسمت.حالااسم ببر،دست بزاررویک مکانیسم کاربردی برام که دیگه نرم سردرگم خریدکنموبیفایده شه.ممنونتم.دونستی چی میخام.منتظرم.اون خوبه بدردبخوره.

    1. سلام حمید عزیز
      منابع که پیشنهاد کردیم برای اکثر افراد قابل استفاده است اما به مساله مهمی اشاره کردی و اون هم شخصی سازی منابع متناسب با شرایط زبان آموزه، برای اینکه لیست بهتری داشته باشی پیشنهاد می‌کنیم حتماً با یک استاد مشورت کنی تا پس از دیدن سطح فعلی شما منابع اختصاصی رو بهت معرفی کنه. از سایت اُتیچر می‌تونه لیست این اساتید رو ببینی. مرسی که همیشه همراهمون هستی.

شما هم دیدگاه، تجربه یا سوالتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
×Close search
Search