skip to Main Content

بهترین سایت آموزش زبان انگلیسی رایگان

بهترین سایت آموزش زبان انگلیسی رایگان
زمان مطالعه: ۶ دقیقه

زبان انگلیسی به عنوان مهمترین زبان بین‌المللی، یک ابزار ارتباطی و تجاری بسیار مهم است. یادگیری زبان انگلیسی به شما کمک می‌کند تا در دنیایی که همگان به زبان انگلیسی صحبت می‌کنند، با خیال راحت‌تر ارتباط برقرار کنید. همچنین، یادگیری زبان انگلیسی به شما امکان می‌دهد تا به دنبال کار و یا تحصیلات بهتر در کشورهایی که انگلیسی زبان رسمی آن‌ها است، بروید.

در مهم بودن این زبان همین بس که ۱.۷۵ میلیارد نفر در جهان از آن استفاده می‌کنند. در این مقاله ما بهترین سایت‌ها‌ی آموزش رایگان انگلیسی را گردآوری کرده‌ایم.

شما می‌توانید با انتخاب دو یا سه وب‌سایت آموزش زبان انگلیسی که بهترین بازده را برای شما دارند، با یادگیری روزانه ، به صورت منظم و مداوم به یادگیری زبان انگلیسی بپردازید.

تعیین سطح زبان
تلفنی و رایگان به همراه مشاوره انتخاب استاد

فهرست بخش ها

BBC Learning English

بدون شک وقتی صحبت از بهترین سایت آموزش زبان می‌شود، باید بلافاصله BBC Learning English به ذهن شما خطورکند. اگر به دنبال جواب این سوال هستید که برای یادگیری زبان انگلیسی از کجا شروع کنیم، حتما باید به این سایت سر بزنید. سایت آموزش انگلیسی BBC به شما کمک می‌کند تا مهارت‌های شنیداری انگلیسی را تمرین کنید.

 دارای بانکی از ویدئوها و برنامه‌های رادیویی آموزش تلفظ‌ها، عبارات، دوره‌های متوسط و پیشرفته انگلیسی، کلمات در اخبار، مهارت‌های ارتباطی در سناریوهای مختلف و گرامر است.

BBC Learning English یکی از مطرح ترین وب سایت های آموزش زبان انگلیسی

می‌توانید صفحات فیسبوک، یوتیوب، توییتر و اینستاگرام «بی‌بی‌سی یادگیری انگلیسی» را دنبال کنید تا نکات و درس‌هایی سریع برای یادگیری انگلیسی دریافت کنید. با توجه به محتوای با کیفیت، BBC Learning English  یکی از محبوب‌ترین وب سایت‌های آموزش انگلیسی رایگان است.

ورود به سایت

دانلود برای اندروید

دانلود برای IOS

British Council

وب سایت  British Council، شامل تعداد زیادی درس تعاملی، ویدئوها، بازی‌ها و پادکست‌هایی به منظور یادگیری مهارت‌های زبان انگلیسی است. این بدان معناست که بدون توجه به سطح انگلیسی شما و یا موضوعی که به آن علاقه دارید، همیشه می‌توانید منبعی را در British Council پیدا کنید.

این سایت به شش بخش اصلی تقسیم شده است: مهارت‌ها (برای تمرین خواندن، گوش دادن، نوشتن و صحبت کردن)، دستور زبان، واژگان، زبان تجارت، زبان عمومی (برای موضوعاتی که در بخش‌های دیگر جا نمی‌گیرند، مانند داستان‌های کوتاه و حتی شکسپیر)، و تمرین  IELTS.

آشنایی با وب سایت British Council یکی از بهترین وب سایت آموزش رایگان زبان انگلیسی

هر یک از این بخش‌ها به چندین درس و فعالیت تقسیم شده است و برای سطوح مختلف زبان‌آموزان طراحی شده. است. به عنوان مثال، اگر شما می‌خواهید روی مهارت نوشتاری خود کار کنید، مبتدیان می‌توانند تمرین پر کردن فرم‌ها و نوشتن متن‌های ساده مانند ایمیل را داشته باشند، در حالی که زبان آموزان پیشرفته درس‌هایی در مورد نحوه نوشتن مقالات، گزارش‌ها، مقالات و تکالیف دانشگاهی خواهند داشت.

مهم‌تر از همه، این منابع به طور کاملا رایگان ارائه می‌شوند! در صورتی که شما از کار با British Council لذت ببرید، می‌توانید برای خدمات پولی آن‌ها ثبت نام کنید، مانند کلاس‌های گروهی زنده، تدریس یک نفره و خصوصی، دوره‌های خودآموزی و دوره‌های آمادگی برای IELTS.

ورود به سایت

اپلیکیشن‌های جداگانه برای مهارت‌های‌ مختلف

Duolingo

دولینگو یک ابزار بسیار مفید و جذاب برای یادگیری زبان انگلیسی است. این برنامه به شما کمک می‌کند تا با بازی‌ها و تست‌های پنج دقیقه‌ای، واژگان و دستور زبان جدیدی را یاد بگیرید. هر درس با تصاویر جالب و انیمیشن‌ها همراه است تا یادگیری برای شما لذت‌بخش‌تر باشد. دولینگو هر درس را بر اساس موضوع (واژگان مرتبط با غذا، خانواده و غیره) تقسیم می‌کند.

همچنین، توضیحات و راهنمایی‌های مفیدی در صورت نیاز در اختیار شما قرار می‌دهد. دولینگو از شما می‌خواهد از ابتدا جمله‌ای را شکل دهید و کلمات را در متن به کار ببرید. هر واژه با یک صوت همراه است تا بتوانید تلفظ صحیح کلمات را یاد بگیرید.

دولینگو؛ سایت آموزش زبان

این برنامه به شما اجازه می‌دهد تا اهداف خود را تعیین کنید و پیشرفت خود را در طول زمان مشاهده کنید. همچنین، برای باز کردن دروس جدید، باید دروس را تکمیل کرد یا آزمون تعیین سطح بگذرانید. بهترین بخش این است که می‌توانید همه این کارها را فقط با پنج دقیقه در روز انجام دهید!

در عالی بودن و معتبر بودن دولینگو همین بس که این برنامه دارای یک آزمون زبان است که مورد تایید بسیاری از دانشگاه‌های خارج از کشور است و دانشجویانی که به دنبال تحصیل در خارج از کشور هستند می‌توانند این آزمون را جایگزین کلاس زبان انلاین تافل و آیلتس کنند.

ورود به سایت

دانلود برای اندروید

دانلود برای IOS

TED talks

TED  یکی از بزرگترین وب‌سایت‌های آموزشی آنلاین جهان است. TED ویدیوهایی به نام سخنرانی‌های  TED(TED talks) تولید می‌کند که توسط کارشناسان در زمینه‌های مختلف ارائه می‌شوند. شما می‌توانید در TED سخنرانی‌هایی درباره علوم مختلف، فلسفه، خودشناسی، آموزش و بسیاری موضوعات دیگر پیدا کنید.

سخنرانی‌های TED و ویدیوهای TED روش محبوب و موثری برای تمرین مهارت شنیداری زبان انگلیسی هستند. این ویدیوها اغلب توسط سخنرانان بومی زبان انگلیسی ارائه می‌شوند و دارای واژگانی هستند که برای بسیاری از موقعیت‌های کاربردی، مفید هستند و هر کدام می‌توانند مانند یک معلم خصوصی زبان برای شما سخنرانی کنند. این ویدیوها موضوعات بسیار گسترده‌ای را شامل می‌شوند، از تاریخ، مالی، علوم و طبیعت و غیره.

با تد رایگان انگلیسی یاد بگیرید

برای مطالعه با سخنرانی‌های TED ، بیش از یک بار ویدیو را گوش دهید ، یادداشت‌برداری کنید و واژگان را که بلد نیستید در دیکشنری وارد کنید.

همچنین، ممکن است مفید باشد که ویدیوها را در ابتدا با زیرنویس ببینید .به علاوه، سعی کنید ویدیوهایی در مورد موضوعاتی که علاق‌مند هستید پیدا کنید، زیرا این کار باعث می‌شود تا شما هنگام تماشای ویدیو بیش از یک بار، شوق و علاقه بیشتری داشته باشید.

ورود به سایت

دانلود برای اندروید

دانلود برای IOS

Cambridge English

کمبریج انگلیش یک منبع محبوب برای دانش‌آموزانی است که می‌خواهند برای آزمون توانایی زبان انگلیسی کمبریج مطالعه کنند یا به طور کلی زبان انگلیسی یاد بگیرند. این وب سایت بیش از ۱۷۵ گزینه فعالیت آنلاین برای خواندن، نوشتن، شنیدن، صحبت کردن، دستور زبان و واژگان دارد.

این فعالیت‌ها حدود پنج تا ده دقیقه زمان می‌برند. با اینکه برای هر فعالیت توضیح زیادی وجود ندارد، تمرین هدفمند به معنای آن است که در صورت داشتن یک روز پر مشغله، می‌توانید به مدت کوتاهی بر یک مهارت خاص تمرکز کنید!

با کمبریج انگلیش انگلیسی یاد بگیرید

تمام فعالیت‌های وب سایت کمبریج انگلیش یک موضوع و یک سطح دارند، بنابراین شما می‌توانید یکی را پیدا کنید که برای هدف یادگیری شما مناسب باشد.

 موضوعات شامل سفر، ورزش، غذا و سرگرمی هستند. سطوح به مبتدی، متوسط و پیشرفته تقسیم می‌شوند. اگر چه فعالیت‌های این وب سایت بر روی آزمون‌های زبان انگلیسی تمرکز دارند، اما آموزشی هم هستند و به شما یک پایه فوق‌العاده در زبان انگلیسی، به خصوص برای مبتدیان، می‌دهند.

مشاوره رایگان زبان
انتخاب بهترین مدرس، ویژه شما

به علاوه، کمبریج انگلیش پیشنهادات نوشتاری، دوره صوتی به نام ” Virtually Anywhere ” و یک دیکشنری آنلاین انگلیسی را هم ارائه می‌دهد که در دسته دیکشنری‌ها جزو بهترین‌ها است و می‌تواند بهترین اپ آموزش زبان انگلیسی لقب گیرد.

ورود به سایت

اپلیکیشن‌های جداگانه برای مهارت‌های‌ مختلف

Voice of America

Voice of America (VOA) News  و درس‌های انگلیسی آن، به شما امکان یادگیری و آموزش خواندن، شنیدن و صحبت کردن به زبان انگلیسی را می‌دهد. VOA یکی از بهترین وب‌سایت‌های رایگان برای یادگیری زبان انگلیسی با منابع مختلف در موضوعاتی مانند سیاست، تجارت، سلامت، علوم، غذا و سرگرمی است. با مقالات این پلتفرم با کلمات کلیدی برجسته، فیلم‌ها و صداها با متن، و آزمون‌هایش، می‌توانید به بهترین شکل زبان انگلیسی یاد بگیرید.

سایت Voice of America

 VOA News  همچنین اخبار روزانه در زمینه‌های مختلفی مانند سیاست، فرهنگ، علوم، ورزش، سلامتی و غیره ارائه می‌دهد. این مقالات دارای واژگان و عبارات پرکاربرد در زبان انگلیسی هستند که به یادگیری شما کمک می‌کنند. درس‌های انگلیسی VOA برای سطوح مبتدی، متوسط ​​و پیشرفته ارائه شده اند.

ورود به سایت

دانلود برای اندروید

دانلود برای IOS

English Central

English Central  بر روی آموزش انگلیسی از طریق ویدیوها تمرکز دارد. در ابتدا، فقط ویدیو را تماشا می‌کنید. سپس با متن، کلمات را در ویدیو بررسی کرده، خطوط را انتخاب کرده و کلماتی را که می‌خواهید تمرین کنید را ذخیره می‌کنید.

در نهایت، هر خط را یکی یکی پخش کرده و تمرین صحبت کردن را انجام می‌دهید. برنامه شناسایی گفتار به شما اطلاع می‌دهد که ضبط صدای شما با ویدیو چقدر مطابقت دارد.

آشنایی با English Central

همچنین، با تایپ کردن کلمات گمشده در بخش “یادگیری کلمات” هر ویدیو، می‌توانید مهارت شنیداری و املا را تمرین کنید. انواع ویدیوها وجود دارد، از گزینه های بسیار کند و ساده برای مبتدیان تا کلیپ‌های پیشرفته.

ورود به سایت

دانلود برای اندروید

دانلود برای IOS

کلام آخر

هر روز، اینترنت دارای منابع عالی و بیشتری برای یادگیری زبان می‌شود. تمام وب‌سایت‌هایی که در این مطلب فهرست شده‌اند، گزینه‌های عالی برای یادگیری زبان انگلیسی هستند. آیا می‌خواهید دایره واژگان خود را افزایش دهید یا گرامر خود را بهبود بخشید؟

 ایا می‌خواهید مهارت شنیدن یا خواندن خود را ارتقا دهید؟ مطمئناً بهترین سایت برای یادگیری زبان انگلیسی را برای رسیدن به اهداف و نوع یادگیری خود در این لیست پیدا خواهید کرد. پس همین حالا با این وب‌سایت‌های عالی زبان انگلیسی را یاد بگیرید!

۴.۱/۵ - (۷ امتیاز)

دیدگاه ها

اولین نفری باشید که به این نوشته نظر میدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
×Close search
Search