skip to Main Content

۱۰ راه حل برای یادگیری زبان آنلاین به کمک یوتیوب

زمان مطالعه: ۶ دقیقه

فهرست بخش ها

۱۰ راه حل برای یادگیری زبان آنلاین به کمک یوتیوب:

اگر بدانید که دنبال چه چیزی هستید، یوتیوب به‌عنوان یک ابزار برای یادگیری زبان آنلاین گزینه مناسبی است. در این مطلب تعدادی از راه‌هایی که می‌توانید از یوتیوب به عنوان یک ابزار یادگیری زبان آنلاین استفاده کنید را به شما می‌گوییم.

۱- به دنبال دوره‌های آنلاین زبان باشید

تعداد بسیار زیادی از دوره‌های یادگیری زبان آنلاین بر روی یوتیوب وجود دارند و همه آن‌ها رایگان هستند. پیدا کردن یک دوره بسیار ساده است.

دوره‌های آنلاین زباندر قسمت جستجوی یوتیوب، عبارت «دوره‌های آنلاین زبان» مورد نظر را تایپ کنید. از تعداد ویدئو‌هایی که نمایش داده می‌شود، شگفت زده خواهید شد. به محض آن‌که شروع به تماشا کردن ویدئوها برای یادگیری زبان مورد هدف می‌کنید، یوتیوب به صورت خودکار ویدئوهای دیگری که برای سطح شما مناسب است را نیز پیشنهاد می‌دهد.

۲- به دنبال برنامه‌های تلویزیونی و فیلم‌های زبان مورد هدف باشید

مساله مهم در این مورد این است که به برنامه تلویزیونی یا فیلم با دقت نگاه کنید. کلماتی را که متوجه نمی‌شوید را پیدا و یادداشت کنید و مشتاق باشید تا ویدئو را بارها و بارها پخش کنید تا اینکه کاملا آن را متوجه شوید. یوتیوب به عنوان یک ابزار یادگیری زبان آنلاین یک منبع بی نظیر برای پیدا کردن هم فیلم و هم برنامه‌های تلویزیونی در تقریبا هر زبانی که فکرش را کنید است.

از چیزی که آنجا می توانید بیابید، شگفت زده خواهید شد. آلمانی را می‌خواهید شروع کنید؟ شانس خوبی دارید چون تمام فصل اول سریال Alarm für Cobra 11 – Die Autobahnpolizei بر روی یوتیوب موجود است. می‌توانید اولین قسمت سریال محبوب اسپانیایی Cuéntame cómo pasó را نیز در آن‌جا پیدا کنید. محبوب ترین سریال‌های تلویزیونی زبان مورد نظرتان را پیدا کنید و بعد از آن دنبال آن برنامه‌ها در یوتیوب باشید.

یادگیری زبان آنلاین

۳- Vloggerهای زبان را دنبال کنید

Vloggerها کسانی هستند که با ویدئو پست می‌گذراند. مردم در مورد هر چیزی Vlog می‌کنند. هرچیزی که به آن علاقه دارید، می‌توانید یک Vlog در مورد زبان مورد هدف پیدا کنید مثل زیبایی، مسافرت، مد، بازی‌های ویدئویی و غیره. متن را به زبان مورد هدف‌تان ترجمه کنید و در بخش جستجوی یوتیوب آن را وارد کنید و ببینید که چه چیزی نشان داده می‌شود.

اکنون، مثل هر تمرین Listening با آن برخورد کنید. به تلفظ کلمات گوش کنید. کلماتی را که با آن آشنا نیستید، را یادداشت کنید. سعی کنید جملات را تکرار کنید.

۴- برای ویدئو‌های زبان مورد هدف نظر بگذارید

این روش نیازمند آن است که کمی جرات داشته باشید. اگر ویدئویی را نگاه کردید و عمیقا راجع به آن حسی دارید، پس آنچه که به ذهنتان می‌آید را بگویید. فقط مطمئن شوید که آن را با زبان جدیدتان بنویسید. در مورد بیان کردن آن و اینکه چگونه به بهترین وجه نظرتان را بیان کنید، خوب فکر کنید. بعد از آن، نظرتان را ثبت کنید.

یادگیری زبان آنلاینزیبایی اینترنت این است که اگر مردم فکر کنند که شما اشتباه کرده‌اید، آن‌ها خوشحال می‌شوند تا آن را به شما بگویند. پس، اگر یک اشتباه گرامری داشته باشید، یک نفر احتمالا حس می‌کند که وظیفه دارد تا به شما آن را اطلاع دهد. این یکی از راه‌های بسیار موثر برای استفاده از یوتیوب به عنوان یک ابزار یادگیری زبان آنلاین است.

۵- ویدئو‌های همراه با زیرنویس را برای خواندن حین گوش کردن پیدا کنید

احتمالا گوش کردن به یک ویدئوی آنلاین و همگام شدن با سرعت آن برایتان سخت هست. خوشبختانه، بسیاری از ویدئو‌های زبان‌های خارجی زیرنویس‌ دارند که می‌توانید آن‌ها را در حین گوش کردن به صدا نیز بخوانید. با این کار، همگام شدن با آنچه که گفته می‌شود بسیار آسان می‌شود و دیگر خود را در دنیایی از کلمات و عبارات نامفهوم نمی‌یابید.

چیزی را که به آن گوش می‌دهید را مطالعه کنید. ویدئو را هر از چندگاهی متوقف کنید و شروع به نوشتن ترجمه آن اگر چیزی است که از آن کاملا مطمئن نیستید کنید. یوتیوب این قابلیت را به عنوان یک ابزار برای یادگیری زبان در اختیار زبان‌آموزان قرار داده است.

همچنین مطالعه شود:

تاثیر شگفت انگیز یادگیری با نوشتن!

۶- سرعت پخش ویدئوهای یوتیوب را کند کنید

هنگامی‌که مشغول آموختن یک زبان هستید، سرعت صحبت کردن افراد نیتیو در حالت عادی ممکن است خیلی سریع به نظر بیاید. اصلا حس بدی از این موضوع نداشته باشید. هر‌چه بیشتر تمرین کنید، سریع‌تر یاد می‌گیرید تا آنچه که گفته می‌شود را کاملا درک کنید. این یکی از مهارت‌هایی است که در طول زمان آن را فرا می‌گیرید. یکی از ویژگی‌های بسیار خوب یوتیوب به عنوان یک ابزار یادگیری زبان آنلاین امکان تنظیم سرعت پخش ویدئو است.

یادگیری زبان آنلاینتا زمانی‌که آن لحظه فرا برسد، سعی کنید سرعت پخش ویدئو‌ها را کند کنید تا در نهایت مکالمه با سرعتی که شما قادر به درک کردن آن هستید، پخش شود. راحت‌ترین راه برای انجام این کار استفاده از کلیدهای <  و > روی کیبورد است. همچنین می‌توانید نماد چرخ دنده را که در گوشه سمت راست پایین ویدئو است را کلیک کنید تا تنظیمات باز شود و سپس بر روی سرعت پخش کلیک کنید. پس از آن می‌توانید سرعت پخش آن را به بهترین حالت برای خودتان تغییر دهید.

۷- دنبال آهنگ‌های زبان مورد هدف خود باشید

موسیقی یک راه جذاب برای تقویت مهارت‌های زبان به خصوص Listening و یادگیری دایره لغات جدید است. شروع به شناختن باند‌ها و هنرمندانی که آهنگ‌هایی را به زبان مورد هدف شما می‌خوانند کنید و سپس آن‌ها را آنلاین جستجو کنید. به محض آنکه آهنگ‌ مورد علاقه خود را یافتید، شروع به خواندن آن کنید.

زیبایی یوتیوب این است که می‌توانید این آهنگ‌ها را به صورت رایگان پخش کنید. آن زمان که متن‌های آهنگ را حفظ کردید، می‌توانید شروع به خواندن و تمرین کردن آهنگ مورد نظر در هنگام دوش صبحگاهی خود شوید. برای مثال در زمینه یادگیری زبان آنلاین انگلیسی، یک باند پیشنهادی برای موسیقی Pink Floyd است.

یادگیری زبان آنلاین

۸- ویدئو‌های تمرین خودتان را آپلود کنید

اهمیت زیادی دارد که خودتان را موقعی که مشغول انجام دادن یک کار مانند یادگیری یک زبان خارجی هستید، تست کنید. یکی از راه‌هایی که می‌توان این کار را انجام داد، این است که شروع به راه انداختن یک بلاگ کنید. یک راه دیگر این است که ویدئوهایی را از پیشرفت‌های خودتان در یوتیوب آپلود کنید. بسیاری از افراد از این طریق توانسته‌اند از یوتیوب به عنوان یک ابزار یادگیری زبان آنلاین به طور موثری استفاده کنند.

این کار به اندازه‌ای که فکر می‌کنید ترسناک نیست. ترس از انجام یک کار همیشه بسیاری از ما را از انجام دادن کارهایی که می‌خواهیم انجام دهیم باز می‌دارد. وقتی که بر این ترس غلبه کنید، شروع به درک این موضوع می‌کنید که چه قدر توانایی‌های ما به عنوان یک انسان، می‌تواند گسترده باشد.

آپلود کردن ویدئو‌های پیشرفت‌تان در یوتیوب می‌تواند به روش‌های مختلفی کمک کند. بر ترس خود برای صحبت کردن یک زبان خارجی جلوی جمع غلبه می‌کنید. ویدئو‌های شما همچنین می‌توانند به مخاطبان جدیدی دست یابند و یک اجتماع مثبتی را در اطراف شما جمع کنند. همچنین یک مهارتی را نیز کسب می کنید – تنظیم ویدئو که آن‌طور که به نظر می‌آید ساده نیست.

۹- نظرات یوتیوب را ترجمه کنید

گاهی اوقات، نظرات یوتیوب از خود ویدئوها سرگرم کننده‌تر هستند. اگر ویدئویی را در زبان مورد هدف‌تان می‌یابید که مطمئن هستید آن را کامل متوجه می‌شوید، شروع به ترجمه کردن نظرات زیر ویدئو کنید. زمانی را نیز برای پاسخ دادن به نظرات با زبان مورد هدف‌تان اختصاص دهید.

نظرات یوتیوب را ترجمه کنید۱۰- مشترک کانال‌های چند زبانه شوید

تعداد زیادی از افراد چندزبانه در نقاط مختلف دنیا پیدا می‌شوند که حضور آنلاین قوی نیز دارند. این افراد خبره‌های زبان هستند که بسیاری از نکات یادگیری زبان را می‌توانید از آن‌ها یاد بگیرید. یوتیوب به‌عنوان یک ابزار یادگیری زبان آنلاین این امکان را برای بسیاری از این افراد برای ارتباط با زبان‌آموزان فراهم کرده است. در این مورد، استفاده کردن از راهنمایی‌های یک استاد زبان که مسلط به اصول آموزش زبان است، بسیار موثر و کاربردی خواهد بود.

همچنین مطالعه شود:

 یادگیری زبان از دید چندزبانه های معروف

به این مقاله امتیاز بدهید

دیدگاه ها

اولین نفری باشید که به این نوشته نظر میدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
×Close search
Search