skip to Main Content

بهترین دیکشنری اندروید

بهترین دیکشنری اندروید
زمان مطالعه: ۵ دقیقه

یادگیری زبان انگلیسی سفر دور و درازی است که انتهایی ندارد. همیشه لغاتی وجود دارند که معنی آن‌ها را نمی‌دانید و کلمات بسیاری هستند که در زمینه‌های مختلف معانی متعددی دارند. برای یادگیری این لغات و کلمه‌ها، بهترین راه نصب دیکشنری در تلفن هوشمند شماست. دیکشنری‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید در تلفن همراه خود نصب کنید. در این مقاله لیستی از بهترین دیکشنری‌های اندروید را معرفی می‌کنیم. اگر شما هم در حال یادگیری زبان انگلیسی هستید، مطالعه این مطلب کاربردی را از وبلاگ تدریس آنلاین زبان اُتیچر دست ندهید.

تعیین سطح زبان
تلفنی و رایگان به همراه مشاوره انتخاب استاد

فهرست بخش ها

دیکشنری مریم- وب‌مستر (Merriam-Webster Dictionary)؛ بهترین دیکشنری اندروید با تلفظ

دیکشنری Merriam-Webster یکی از برنامه‌های شناخته شده در فروشگاه Play است که ویژگی‌های فوق‌العاده و واژگان زیادی دارد. برای جستجوی کلمات در این دیکشنری نیازی به اتصال اینترنتی فعال ندارید. سابقه جستجوی شما نیز به صورت خودکار ذخیره می‌شود. بنابراین می‌توانید هر زمان که به آن نیاز داشتید، به عقب نگاه کنید. همچنین با اتصال به اینترنت، می‌توانید تصاویر مربوط به لغات را مشاهده کنید، تلفظ‌های صوتی را بشنوید و از جستجوی صوتی استفاده کنید.

علاوه بر این، دیکشنری مریم- وب‌مستر برای اکثر کلمات دارای یک اصطلاح‌نامه با مثال‌هایی است که به شما کمک می‌کند کاربرد آن لغت خاص را در زمینه‌های مختلف درک کنید. با استفاده از قابلیت ” word of the day” این دیکشنری می‌توانید هر روز یک کلمه جدید یاد بگیرید. همچنین برخی بازی‌ها و آزمون‌هایی برای بهبود دایره لغات شما وجود دارد. بنابراین اگر به دنبال یادگیری زبان انگلیسی از صفر تا صد در خانه هستید، همین امروز این برنامه را نصب کنید.

  • قیمت: رایگان
  • خرید درون برنامه‌ای: ۱.۹۹ تا ۵.۹۹ دلار
  • حجم: ۱۲۵ مگابایت
  • امتیاز گوگل پلی: ۴.۳ از ۵ ستاره

دیکشنری آکسفورد (Oxford Dictionary of English)؛ بهترین دیکشنری برای اندروید

دیکشنری آکسفورد یکی دیگر از برنامه‌های محبوب برای اندروید است. این برنامه با بیش از ۳۵۰۰۰۰ کلمه، عبارات و معانی و ۷۵۰۰۰ تلفظ صوتی، دارای کاتالوگ عظیمی از کلمات است که می‌تواند به شما کمک کند دایره لغات خود را بهبود ببخشید. همچنین چندین ویژگی دیگر را ارائه می‌کند که باعث می‌شوند راحت‌تر کلمه موردنظرتان را پیدا کنید؛ حتی اگر املای آن را ندانید. در واقع این دیکشنری می‌تواند مانند یک مدرس زبان انگلیسی املای کلمات را نیز به شما یاد دهد.

معرفی Oxford Dictionary of English ورژن موبایل برای اندرویدی ها

ویژگی “Tap to Translate” به شما امکان می‌دهد تعاریف کلمات را از برنامه‌های دیگر جستجو کنید. همچنین در این برنامه می‌توانید اندازه فونت را انتخاب کنید و کلمات را نیز به عنوان موارد دلخواه علامت‌گذاری کنید. کلمات در پوشه‌های مختلف قابل دسته‌بندی هستند. از دیگر ویژگی‌های این برنامه می‌توان به جستجوی صوتی، جستجوی تصویری، کلمه روز، تلفظ کلمات و امکان اشتراک‌گذاری سریع کلمات اشاره کرد.

  • قیمت: رایگان
  • خرید درون برنامه‌ای: ۰.۹۹ تا ۲۹.۹۹ دلار
  • حجم: ۱۸ مگابایت
  • امتیاز گوگل پلی: ۴.۳ از ۵ ستاره

گوگل ترنسلیت (Google Translate)؛ بهترین دیکشنری انگلیسی به فارسی اندروید

گوگل ترنسلیت که احتمالا همه ما با آن آشنایی داریم، یک برنامه اندروید نیز دارد و اپلیکیشن قابل اعتمادی برای جستجوی معانی و تعاریف کلمات است. با این برنامه می‌توانید کلمات و عبارات را به ۱۰۸ زبان زنده دنیا ترجمه کرده و به صورت آفلاین برای ترجمه ۵۹ زبان از آن استفاده کنید. این برنامه که بهترین دیکشنری انگلیسی به فارسی محسوب می‌شود، قابلیت‌های متعددی دارد.

گوگل ترنسلیت مشهورترین دیکشنری اندرویدی

شما می‌توانید کلمه مدنظر خود را تایپ یا بیان کنید یا حروف را بکشید. همچنین به شما امکان می‌دهد کلمات توهین‌آمیز را مسدود کنید. علاوه بر این، می‌توانید متنی روی تصاویر را به سادگی با نشان دادن دوربین خود به سمت آن یا با وارد کردن یک فایل موجود ترجمه کنید.

  • قیمت: رایگان
  • خرید درون برنامه‌ای: ندارد
  • حجم: ۴۵ مگابایت
  • امتیاز گوگل پلی: ۴.۳ از ۵ ستاره

های دیکشنری (Hi Dictionary)؛ بهترین دیکشنری انگلیسی به فارسی آفلاین برای اندروید

در لیست انواع بهترین دیکشنری آنلاین نام این برنامه نیز به چشم می‌خورد. Hi Dictionary یک مترجم زبان است که به شما امکان می‌دهد پیام‌های رسانه‌های اجتماعی یا هر متن دیگری را در تلفن خود به سرعت ترجمه کنید. به سادگی نماد این برنامه را باید روی متن بکشید تا برنامه آن را به زبان موردنظر شما ترجمه کند. این برنامه از ۱۰۸ زبان با ترجمه آفلاین پشتیبانی می‌کند.

Hi Dictionary، بهترین دیکشنری آفلاین

های دیکشنری برای مکالمه در شبکه‌های اجتماعی به زبان‌هایی که نمی‌توانید بخوانید، بنویسید یا صحبت کنید ایده‌آل است. در این برنامه می‌توانید متن خود را به زبانی که می‌شناسید، تایپ کنید و های دیکشنری آن را به زبان موردنظر شما ترجمه می‌کند. این برنامه در تمام برنامه‌های اصلی شبکه‌های اجتماعی از جمله فیس بوک، واتساپ و مسنجر کار می‌کند.

  • قیمت: رایگان
  • خرید درون برنامه‌ای: ندارد
  • حجم: ۳۰ مگابایت
  • امتیاز گوگل پلی: ۴.۴ از ۵ ستاره

دیکشنری دات کام (Dictionary.com)؛ برای یادگیری زبان انگلیسی با دیکشنری اندروید

برنامه Dictionary.com دو حالت جستجوی مختلف شامل Dictionary و Thesaurus دارد. این برنامه دارای بیش از دو میلیون تعریف و مترادف برای کمک به بهبود دایره لغات شماست. همچنین قابلیت‌های زیادی ویژگی از جمله تلفظ صوتی، کلمه روز و موارد متعددی دارد که به یادگیری زبان انگلیسی کمک می‌کنند. همچنین با این دیکشنری می‌‌توانید معانی کلمات را از طریق ورودی صوتی جستجو کنید.

Dictionary.com برای یادگیری زبان انگلیسی

این برنامه گرامر و نکات، اصطلاحات و عبارات و جملات نمونه برای کلمات مختلف را همزمان ارائه می‌دهد و مانند یک سایت آموزش زبان انگلیسی رایگان عمل می‌کند. Dictionary.com یک برنامه همه کاره است که می‌تواند به شما کمک کند ساختار جمله خود را بهبود ببخشید و دایره واژگان خود را با فهرست قوی و کاربردی از کلمات، عبارات و نکات گرامری تقویت کنید.

  • قیمت: رایگان
  • خرید درون برنامه‌ای: ۱.۹۹ تا ۳.۹۹ دلار
  • حجم: ۴۱ مگابایت
  • امتیاز گوگل پلی: ۴.۶ از ۵ ستاره

معرفی دیکشنری های مناسب اندروید

کلام آخر

در این مقاله ۵ تا از بهترین دیکشنری‌های اندروید را معرفی کردیم که هر کدام قابلیت‌های متعددی دارند و همه برای زبان آموزان مفید هستند. شما می‌توانید برای اینکه اصولی‌تر زبان انگلیسی را یاد بگیرید، در کلاس‌های اساتید اتیچر شرکت کنید و همزمان با استفاده از این دیکشنری‌ها به فرایند یادگیری خود سرعت ببخشید. از شما دعوت می‌کنیم هر سوال یا تجربه‌ای درباره بهترین دیکشنری اندروید دارید، در بخش نظرات با ما و دیگر همراهان عزیز و همیشگی اتیچر به اشتراک بگذارید. کارشناسان ما در کوتاه‌ترین زمان ممکن پاسخگوی شما خواهند بود.

به این مقاله امتیاز بدهید

دیدگاه ها

اولین نفری باشید که به این نوشته نظر میدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
×Close search
Search