skip to Main Content

آموزش زبان انگلیسی در یوتیوب

آموزش زبان انگلیسی در یوتیوب
زمان مطالعه: ۵ دقیقه

یوتیوب به اندازه‌ای در آموزش زبان انگلیسی کاربردی و مفید است که انگار دقیقا با همین هدف، طراحی شده است! شما می‌توانید تقریبا همه ویدیو‌ها را در یوتیوب با زیرنویس تماشا کنید، سرعت پخش را کاهش دهید و هر وقت که کلمه‌ای را متوجه نمی‌شوید، ویدیو را متوقف کنید. در واقع یوتیوب مانند هزاران معلم خصوصی عالی در فرایند یادگیری زبان عمل می‌کند. در این مقاله قصد داریم چندتا از بهترین کانال‌ها را که به آموزش زبان انگلیسی در یوتیوب می‌پردازند، معرفی کنیم. تا انتها همراه ما باشید.

مشاوره رایگان زبان
انتخاب بهترین مدرس، ویژه شما

فهرست بخش ها

۱. کانال Bob the Canadian؛ بهترین کانال آموزش زبان انگلیسی در یوتیوب

باب معلم دبیرستانی در تورنتو کانادا است که با همسر و پنج فرزندش در مزرعه‌ای زندگی می‌کند. چند سال پیش او تصمیم گرفت برای سرگرمی ویدیوهایی در یوتیوب برای زبان‌آموزان انگلیسی بسازد اما چندان طولی نکشید که این استاد زبان انگلیسی طرفداران پروپاقرصی پیدا کرد.

ویدیوهای باب بیشتر به موقعیت‎های روزمره می‌پردازد. باب مکان‌ها، صحنه‌ها و مکالمات رایج را با استفاده از زبان انگلیسی به صورت ساده توصیف می‌کند و کلمات دشوار را توضیح می‌دهد. تاکنون در ویدیوهای این کانال، باب بینندگان خود را به مکان‌های مختلفی، از فروشگاه‌های سخت‌افزار گرفته تا هتل‌ها و بیمارستان‌ها برده است.

لهجه باب بسیار واضح است و او فیلم‌های خودش را زیرنویس می‌کند. بنابراین اگر سطح متوسطی داشته باشید، به راحتی می‌توانید صحبت‌های او را متوجه شوید. چهره شیرین و دوست داشتنی باب هم در محبوبیت کانال او بی‌تاثیر نیست و ارتباط عمیقی که با بینندگان برقرار کرده، دلیل دیگری بر شهرت کانال یوتیوب اوست.

کانال BBC Learn English برای یادگیری زبان انگلیسی

۲. کانال BBC Learn English برای یادگیری زبان با یوتیوب

BBC Learn English قطعا حرفه‌ای ترین کانال آموزش زبان انگلیسی در این لیست است. این کانال توسط دولت بریتانیا اداره شده و هر ویدیو توسط تیم کاملی از متخصصان تولید می‌شود. سامان‌دهی و نظم ویدیوها در این کانال بی‌نقص است و لیست‌های پخش متنوعی مانند یادگیری زبان انگلیسی با اخبار، آموزش لهجه و آمادگی برای آزمون‌های زبان انگلیسی دارد.

این کانال بسیار خوب سازماندهی شده است و چیزی برای همه ارائه می دهد. یک لیست پخش برای یادگیری زبان انگلیسی با اخبار اخیر، دیگری برای کامل کردن لهجه و دیگری برای آماده شدن برای آزمون های انگلیسی وجود دارد. ویدئوها به طور قابل توجهی باکیفیت بوده و همه بسیار کوتاه هستند. اگر درباره فواید زبان انگلیسی شک دارید، توصیه می‌کنیم حتما نگاهی به این کانال یوتیوب بیاندازید.

کانال LinguaMarina برای آموزش زبان انگلیسی

۳. کانال LinguaMarina برای آموزش زبان انگلیسی از صفر تا صد رایگان

سوال بسیاری از زبان‌آموزان انگلیسی این است که آیا می‌توانند به سطح تسلط تقریبا بومی برسند؟ اگر در پاسخ این سوال مردد هستید و شک دارید بتوانید مانند یک نیتیو صحبت کنید، کانال LinguaMarina الهام‌بخش شما خواهد بود.

مارینا در روسیه به دنیا آمد و بزرگ شد اما در سال ۲۰۱۵ تصمیم گرفت به ایالات متحده مهاجرت کند. او به طور خودآموز به مرور زمان و به کمک ابزارهای مختلفی مانند سریال برای تقویت زبان انگلیسی مبتدی یاد گرفت که مانند یک آمریکایی انگلیسی صحبت کند و اکنون دو بیزینس را در سانفرانسیسکو و کالیفرنیا اداره می‌کند. کانال یوتیوب او برای هر کسی که رویای مسیر مشابهی را دارد، عالی است.

این کانال دو لیست پخش فوق‌العاده‌ای برای آمادگی آزمون تافل و دیگری نحوه درخواست در کالج‌های ایالات متحده آمریکا دارد، اما علاوه بر این به موضوعات گسترده‌تری مانند تلفظ و عبارات رایج می‌پردازد. همه ویدیوهای مارینا در مورد یادگیری زبان انگلیسی نیستند. در برخی از آن‌ها تخصص کارآفرینی و توصیه‌های کلی زندگی را به اشتراک می گذارد که به ویژه برای کسانی که انگلیسی را برای مقاصد تجاری یاد می‌گیرند، مفید خواهد بود.

کانال Learn English with TV Series برای آموزش صفر تا صد زبان انگلیسی یوتیوب

۴. کانال Learn English with TV Series برای آموزش صفر تا صد زبان انگلیسی یوتیوب

همه ما حداقل یک نفر را می‌شناسیم که با تماشای ۱۰ فصل سریال فرندز به صورت خودآموز انگلیسی یاد گرفته است. اگر شما هم به دنبال بهترین فیلم‌ ها برای یادگیری زبان انگلیسی هستید و نمی‌دانید چگونه می‌توان با فیلم یا سریالی زبان یاد گرفت، این کانال برای شماست.

مجریان این کانال کلیپ‌هایی از سریال‌های معروف انگلیسی زبان را نشان می‌دهند و عبارات و واژگان و همچنین ساختارهای گرامری ساده و پیچیده را توضیح می‌دهند. ویدیوها بین بیست دقیقه تا نیم ساعت هستند و طیف وسیعی از برنامه‌ها و فیلم‌های تلویزیونی، از باب اسفنجی گرفته تا جنگ ستارگان، وجود دارد. همچنین لیست پخشی از آهنگ‌های معروف و ترانه آن‌ها در این کانال قرار داده شده است که در یادگیری زبان انگلیسی بسیار موثر هستند.

کانال VOA Learning English برای یادگیری زبان انگلیسی

۵. کانال VOA Learning English برای آموزش زبان انگیسی در یوتیوب

اگر می‌خواهید همزمان با یادگیری زبان، با فرهنگ ایالات متحده آمریکا نیز آشنا شوید، کانال VOA Learning English گزینه ایده‌آلی برای شماست. این کانال یوتیوب توسط دولت ایالات متحده اداره و تامین مالی می‌شود و اخبار آمریکای شمالی را برای مخاطبان خارج از آمریکای شمالی به ۴۷ زبان به اشتراک می‌گذارد. همانطور که می‌دانید، یادگیری زبان با اخبار به اندازه گوش دادن به آهنگ انگلیسی برای یادگیری زبان و حتی بیشتر از آن، مفید و موثر است.

ویدیوهای این کانال محصول تیمی از متخصصان است و کیفیت بالایی دارند. مهم‌ترین ویژگی آن، یک دوره ۵۲ هفته‌ای رایگان است که مخصوص زبان آموزان انگلیسی تولید شده است. اگر نمی‌خواهید یک سال تمام در این دوره شرکت کنید، مجموعه‌ای از فهرست‌های پخش نیز در کانال وجود دارد؛ از «انگلیسی در یک دقیقه»، که در آن می‌توانید عبارات رایج آمریکایی را به‌صورت کلیپ‌های کوتاه یاد بگیرید، تا «داستان‌های آمریکایی» که داستان‌های معروف انگلیسی زبان را با زیرنویس پخش می‌کنند و کلمات دشوار را توضیح می‌دهند. کسانی که در مورد لهجه‌ها و فرهنگ آمریکایی مطالعه می‌کنند، قطعا نباید این کانال را از دست بدهند.

یوتیوب؛ دانشگاهی برای یادگیری زبان انگلیسی

کلام آخر

در این مقاله ۵ تا از بهترین کانال‌ها برای آموزش زبان انگلیسی در یوتیوب را معرفی کردیم. همه این کانال‌ها می‌توانند نقش بسیاری در یادگیری شما داشته باشند، اما در صورتی که فرایند آموزش تحت نظارت یک استاد حرفه‌ای زبان باشد، زودتر انگلیسی را یاد می‌گیرید. از این رو توصیه می‌کنیم در کنار یادگیری خودآموز از کمک آموزش انلاین اتیچر نیز بهره‌مند شوید. در پایان اگر سوالی درباره آموزش زبان انگلیسی در یوتیوب دارید، در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

مشاوره رایگان زبان
انتخاب بهترین مدرس، ویژه شما
به این مقاله امتیاز بدهید

دیدگاه ها

اولین نفری باشید که به این نوشته نظر میدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
×Close search
Search