skip to Main Content

چرا انگلیسی زبان بین المللی است؟

چرا انگلیسی زبان بین المللی است
زمان مطالعه: ۵ دقیقه

طبق اعلام رسمی سازمان بهداشت جهانی حدود ۱۸۰ زبان مختلف در جهان وجود دارد. برخی از این زبان‌ها توسط چندین نفر استفاده می‌شود و برخی از آن‌ها نیز توسط چندین میلیون نفر مورد استفاده قرار می‌گیرد. یکی از مهم‌ترین زبان‌هایی که موجب شده کشورهای مختلف ارتباط بهتری با یکدیگر داشته باشند، زبان انگلیسی است.

در حال حاضر زبان انگلیسی، زبان مشترک بسیاری از مردمان جهان است و تمام ارتباطات دنیای مدرن توسط زبان انگلیسی انجام می‌شود. اما به نظرتان چرا انگلیسی زبان بین المللی است؟ برای پاسخ به این سوال قصد داریم در رابطه با تاریخچه شکل‌گیری زبان انگلیسی در دنیا صحبت کنیم و اهمیت زبان انگلیسی را مورد بررسی قرار خواهیم داد. اگر شما هم به موضوع اهمیت زبان انگلیسی علاقه‌مند هستید، مطالعه این مقاله را در اولویت قرار دهید.

تعیین سطح زبان
تلفنی و رایگان به همراه مشاوره انتخاب استاد

فهرست بخش ها

تاریخچه زبان انگلیسی؛ از سال‌های پیش تا امروز

در حال حاضر زبان انگلیسی به‌عنوان نمادی از ارتباطات شناخته می‌شود و بسیاری از مکالمات بین‌المللی با زبان انگلیسی انجام می‌شود. ریشه‌ زبان انگلیسی به ۴۵۰ سال بعد از میلاد باز می‌گردد. زمانی که قوم ساکسون‌ها به بریتانیا یورش بردند.

این قبیله که از نژاد ژرمن‌ها بودند، زبان خود را با زبان بریتانیایی‌ها تلفیق کردند تا به‌مرور زمان به زبان انگلیسی قدیم تبدیل شد. زبان انگلیسی قدیمی تقریبا مشابه زبان آلمانی و هلندی بود، اما پایه و اساس آن تقریبا با زبان انگلیسی مدرن مشابه است.

تاریخچه زبان انگلیسی؛ از سال‌های پیش تا امروز

در طول زمان، زبان انگلیسی تحت تاثیر زبان‌های بسیاری مانند فرانسوی، لاتین، هلندی و بسیاری از زبان‌های دیگر قرار گرفت تا به شکل امروزی بدل شود. همچنین در دوران رنسانس بین قرن‌های ۱۴ تا ۱۷ زبان انگلیسی به واسطه هنر تغییرات بزرگی به خود گرفت و بسیاری از جوامع از آن زمان، زبان انگلیسی را به‌عنوان زبان اصلی خود انتخاب کردند.

امپراتوری بریتانیا از قرن ۱۸ گسترش پیدا کرد و موجب شد بسیاری از افراد روی کره زمین به زبان انگلیسی صحبت کنند. در حال حاضر بیش از ۱.۵ میلیارد نفر در جهان به زبان انگلیسی صحبت می‌کنند. اگر شما هم قصد یادگیری زبان انگلیسی را دارید، تدریس خصوصی زبان انگلیسی را کاملا جدی بگیرید.

امپراتوری بریتانیا؛ از اصلی‌ترین عوامل گسترش زبان انگلیسی در دنیا

در پاسخ به سوال «چرا انگلیسی زبان بین المللی است» باید عنوان کنیم، یکی از دلایل گسترش زبان انگلیسی در جهان، امپراتوری بریتانیا است. دریانوردان بریتانیایی با سفر به کشورهای مختلف و تسلط بر سایر نقاط کره زمین، زبان انگلیسی را به‌صورت ناخواسته گسترش می‌دادند. بسیاری از تاجران موفق، به زبان انگلیسی صحبت می‌کردند و مردم معمولی چاره‌ای نداشتند جز اینکه زبان انگلیسی را یاد بگیرند.

همچنین بسیاری از سیاستمداران قرن‌های پیش از زبان انگلیسی برای مکالمه با یکدیگر استفاده می‌کردند. با این حال شاید برایتان سوال باشد که چرا یادگیری زبان انگلیسی سخت است البته نباید فراموش کنیم که یادگیری زبان انگلیسی در حال حاضر بسیار ساده و راحت‌تر از گذشته است. امروزه روش‌های نوین و بسیار کاربردی برای آموزش زبان انگلیسی وجود دارد که زبان‌‌آموزان زیادی از این روش‌ها استفاده می‌کنند.

شکل‌گیری اینترنت و گسترش زبان انگلیسی در جهان!

در رابطه با سوال «چرا انگلیسی زبان بین المللی است» باید شرح دهیم، با گسترش فناوری‌های نوین امکان برقراری ارتباط افراد متخلف در کشورهای گوناگون با یک زبان رسمی الزامی است. فضای اینترنت موجب شده تا بسیاری از افراد در زمینه ارتباط و تجارت از زبان انگلیسی استفاده کنند.

اینترنت نقش بسیار مهمی در گسترش زبان انگلیسی داشته است و بسیاری از افرادی که قصد استفاده از اینترنت را دارند، باید با زبان انگلیسی آشنایی داشته باشند. به‌طور‌کلی از فواید زبان انگلیسی می‌توان به ارتباط بهتر با دنیای اطراف و سایر افراد در کشورهای مختلف اشاره کرد.

فیلم و سریال‌های انگلیسی‎زبان؛ از مهم‌ترین دلایل رشد زبان انگلیسی در جهان

فیلم و سریال‌های انگلیسی ‎زبان؛ از مهم‌ترین دلایل رشد زبان انگلیسی در جهان

یکی از دلایل اصلی رشد زبان انگلیسی در کشورهای مختلف، وجود آثار هنری به زبان انگلیسی است. در حال حاضر بهترین و محبوب‌ترین فیلم‌ها و سریال‌ها، کتاب‌ها و آلبوم‌های موسیقی به زبان انگلیسی منتشر می‌شوند و افراد زیادی به تماشای این آثار می‌نشینند.

علاوه‌بر این، زبان انگلیسی به‌عنوان استانداردی در این زمینه شناخته شده است؛ بنابراین در پاسخ به سوال «چرا انگلیسی زبان بین المللی است» به این نتیجه می‌رسیم، یکی از دلایل گسترش زبان انگلیسی فرهنگ آمریکایی است.

با این حال برخی از افراد تلاش می‌کنند زبان انگلیسی را مانند زبان مادری آموزش ببینند و همواره به دنبال استفاده از روش‌های نوین آموزش زبان انگلیسی هستند. در رابطه با این موضوع پیشنهاد می‌کنیم مقاله منتشر شده در مجله اُتیچر با عنوان چگونه زبان انگلیسی را مثل زبان مادری یاد بگیریم را مطالعه کنید. در این مقاله تمام ترفندهای یادگیری سریع‌تر زبان انگلیسی را شرح داده‌ایم.

یادگیری راحت‌تر زبان انگلیسی نسبت به سایر زبان‌ها؛ از دلایل گسترش زبان انگلیسی

یادگیری راحت‌تر زبان انگلیسی نسبت به سایر زبان‌ها؛ از دلایل گسترش زبان انگلیسی

برخی از زبان‌های زنده دنیا هستند که یادگیری آن‌ها کاری سخت و دشوار است. حروف الفبای برخی از این زبان‎‌ها بسیار زیاد است و افرادی که برای اولین بار قصد یادگیری این زبان‌ها را دارند، کار سختی در پیش دارند، اما یادگیری زبان انگلیسی نسبت به باقی زبان‌های خارجی بسیار راحت و ساده است. این موضوع را می‌توان به‌عنوان یکی از دلایل اصلی گسترش زبان انگلیسی در نظر گرفت.

زبان انگلیسی شامل یک سیستم دستور زبان ساده و افعال مشخص است که یادگیری زبان انگلیسی را برای زبان‌آموزان بسیار ساده‌تر می‌کند. اگر شما هم به دنبال یادگیری زبان انگلیسی هستید، پیشنهاد می‌کنیم، مقاله منتشر شده در مجله اُتیچر تحت عنوان برای یادگیری زبان انگلیسی از کجا شروع کنیم را مطالعه کنید. در این مقاله در رابطه با روش‌های مختلف یادگیری زبان انگلیسی صحبت کرده‌ایم.

تقویت مهم‌ترین زبان دنیا با استفاده از کلاس‌های آنلاین پلتفرم زبان اُتیچر

تقویت مهم‌ترین زبان دنیا با استفاده از کلاس‌های آنلاین پلتفرم زبان اُتیچر

در این مقاله از مجله اُتیچر به سوال «چرا انگلیسی زبان بین المللی است؟» پاسخ دادیم و اشاره‌ای به اهمیت زبان انگلیسی در سراسر جهان داشتیم. درحالت‌کلی با استفاده از روش‌های مختلف می‌توانید آموزش زبان انگلیسی را شروع کنید.

مشاوره رایگان زبان
انتخاب بهترین مدرس، ویژه شما

بهترین روش برای شروع آموزش زبان انگلیسی، استفاده از کلاس‌های آموزش آنلاین پلتفرم زبان اُتیچر است. بسیاری از اساتید حرفه‌ای زبان انگلیسی در پلتفرم اُتیچر تدریس می‌کنند. در حال حاضر اُتیچر رتبه اول آموزش آنلاین زبان انگلیسی را در کشور از آن خود کرده است. برای آشنایی بیشتر با خدمات اُتیچر به صفحه اصلی سایت مراجعه کنید.

به این مقاله امتیاز بدهید

دیدگاه ها

اولین نفری باشید که به این نوشته نظر میدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
×Close search
Search