skip to Main Content

آزمون TTC چیست؟

آزمون TTC چیست
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

ما آزمونی به اسم آزمون TTC نداریم! بلکه TTC یک دوره آموزشی تربیت مدرس است. در این مقاله با دوره تی تی سی، کاربردهای دوره و نحوه برگزاری دوره ttc آشنا می‌شویم. اگر به تدریس زبان علاقه دارید و دوست دارید در آزمون TTC شرکت کنید در این مقاله همراه ما باشید.

فهرست بخش ها

آزمون TTC چیست؟ یک دوره ویژه مدرسان زبان انگلیسی

TTC مخفف Teacher Training Course به معنی دوره تربیت مدرس است. این دوره شامل ۴۰ ساعت آموزش به منظور یادگیری شیوه‌های تدریس و مدیریت کلاس است که به زبان‌آموزانی که در سطح بالای زبان قرار دارند کمک می‌کنند تا بتوانند مسیر یادگیری زبان انگلیسی را طی کنند. در صورت برگزاری دقیق و حضور موثر، داوطلبان پس از حضور در این دوره می‌توانند اعتماد به نفس کافی و مهارت لازم برای حضور در کلاس آنلاین زبان انگلیسی زبان را به دست آورند.

تعیین سطح زبان
تلفنی و رایگان به همراه مشاوره انتخاب استاد

ساختار دوره TTC چگونه است؟

تا این‌جا متوجه شدیم که آزمون TTC یک اشتباه رایج است و بهتر است از عبارت دوره TTC استفاده کنیم. ساختار برگزاری دوره‌های TTC در همه آموزشگاه‌ها و مراکز معتبر یکسان است و تنها ممکن است تغییرات جزئی داشته باشد. در ادامه با ساختار دوره TTC آشنا می‌شویم.

·        آموزش مدیریت کلاس برای مدرسان

یکی از مهارت‌های لازم یک مدرس زبان، مدیریت کلاس است. یک مدرس زبان باید قادر به حفظ نظم و آرامش در کلاس باشد و بتواند با تن صدا، ابزارهای مختلف و قدرت بیان کافی این نظم را در کلاس برقرار کند. به همین دلیل بخشی از سرفصل‌های دوره TTC آموزش مدیریت کلاس برای مدرسان است.

·        آموزش شیوه تدریس زبان انگلیسی

تسلط بر زبان انگلیسی به معنی توانایی انتقال مطلب و آموزش نیست. در دوره‌های ترتیب مدرس زبان ابتدا با تاریخچه شیوه‌های مختلف آموزش زبان آشنا شده و در ادامه موثرترین و جدیدترین شیوه‌های آموزشی به داوطلب ارائه می‌شود. تسلط داوطلب بر شیوه‌های جدید تدریس زبان انگلیسی باعث می‌شود که بتواند با اعتماد به نفس کافی و مجهز به دانش روز دنیا در کلاس درس حاضر شده و زبان را به شیوه‌ای موثرتر به زبان‌آموزان آموزش دهد. پیشنهاد میکنیم در فرصتی مناسب مقاله چطور مدرس زبان شویم را مطالعه کنید. 

·        برنامه‌ریزی آموزشی موثر

نکته دیگری که در سرفصل‌های دوره های تربیت مدرس یا TTC جای دارد؛ یادگرفتن برنامه‌ریزی آموزشی است. یک مدرس خبره باید بتواند برای کلاس خود و متناسب با سطح زبان‌آموزان برنامه‌ریزی آموزشی انجام دهد و منابع آموزشی مناسب را به آن‌ها معرفی کند. بنابراین یادگیری مهارت برنامه‌ریزی و توانایی طراحی یک دوره آموزشی همراه با منابع از جمله سرفصل‌های مهم دوره‌های TTC است. برای تدریس مباحث تخصصی مثل آیلتس پیشنهاد میکنیم مقاله چگونه مدرس آیلتس شویم را مطالعه کنید. 

بررسی سرفصل های TTC

·        جذابیت کلاس و استفاده از ابزارهای مختلف

تدریس خشک و خالی هیچ جذابیتی ندارد و نمی‌تواند زبان‌آموزان را به حضور در کلاس ترغیب کند. بنابراین یادگیری تکنیک‌های مختلف آموزش از طریق بازی، ابزارهای کمک آموزشی، تقویت مهارت‌های ارتباطی و ایجاد انگیزه در زبان‌آموزان بخش دیگری از سرفصل دوره‌های TTC است.

·        توانایی ارزیابی صحیح زبان‌آموز و ارائه بازخورد

یکی از مهم‌ترین سرفصل‌های دوره TTC توانایی برگزاری آزمون زبان جهت ارزیابی وضعیت فعلی زبان‌آموزان و ارائه بازخورد به زبان‌آموزان است. به عبارت بهتر توانایی طراحی آزمون‌های استاندارد سنجش مهارت‌های مختلف، تصحیح آزمون و ارائه بازخورد به زبان‌آموز درباره نقاط ضعف و قوت یکی از مهم‌ترین مهارت‌های هر مدرسی است که در دوره تی تی سی هم سرفصل‌هایی را به خود اختصاص داده است.

آیا در طول دوره آزمونی هم برگزار می‌شود؟

در طول دوره TTC داوطلب در یک محیط شبیه‌سازی شده به ارائه آموزش می‌پردازد و در پایان دوره هم یک کلاس را در محیط آزمایشی برگزار کرده و به او درباره نحوه تدریس بازخورد داده می‌شود. معمولاً در صورت برگزاری موفقیت آمیز کلاس، آموزشگاه یا سازمان برگزارکننده پیشنهاد همکاری به مدرس ارائه می‌کند.

آیا مدرکی هم برای دوره TTC صادر می‌شود؟

بله، پس از پایان دوره و حضور موثر در دوره یک مدرک برای داوطلب صادر شده که نشان می‌دهد او ۴۰ ساعت آموزش را در دوره TTC پشت سرگذاشته است.

مدرک TTC چقدر اعتبار دارد و چه کاربردی دارد؟

حضور در دوره تی تی سی و دریافت مدرک صادرشده TTC به شما کمک می‌کند ابتدا با استانداردهای آموزش زبان آشنا شده و از طرف دیگر در اکثر آموزشگاه‌های زبان مورد قبول است. بنابراین اگر به فکر تدریس حرفه‌ای زبان هستید حتماً شرکت در دوره تی تی سی را در برنامه خود بگذارید.

دوره TTC به سبک اُتیچر را از دست ندهید!

پلتفرم آموزش زبان انگلیسی اُتیچر در حال حاضر ثبت نام برای دوره‌های تخصصی TTC را آغاز کرده است. اگر در شروع مسیر آموزش و تدریس زبان هستید، پیشنهاد می‌کنیم این فرصت را از دست ندهید. برای کسب اطلاعات بیش‌تر درباره دوره تی تی سی اُتیچر کافی است همین حالا با ما تماس بگیرید تا اطلاعات کافی را در اختیار شما قرار دهیم. مشتاق دیدن شما در دوره TTC اُتیچر هستیم!

مشاوره رایگان زبان
انتخاب بهترین مدرس، ویژه شما
۳/۵ - (۲ امتیاز)

دیدگاه ها

اولین نفری باشید که به این نوشته نظر میدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
×Close search
Search