skip to Main Content

معرفی ۵ تا از بهترین دیکشنری آنلاین انگلیسی

بهترین دیکشنری آنلاین
زمان مطالعه: ۵ دقیقه

در دنیای امروز، زبان انگلیسی به یکی از مهم‌ترین زبان‌های جهان تبدیل شده است و به دلیل پراستفاده بودن در محیط‌های کاری، تحصیلی و ارتباطات بین‌المللی، یادگیری آن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

برای یادگیری زبان انگلیسی، دیکشنری‌های آنلاین یکی از ابزارهای مفیدی هستند که به کاربران امکان می‌دهند تا به راحتی معنای واژه‌ها را پیدا کنند، تلفظ درست را یاد بگیرند و با ساختارهای گرامری زبان آشنا شوند.

تعیین سطح زبان
تلفنی و رایگان به همراه مشاوره انتخاب استاد

به‌علاوه، برخی از دیکشنری‌های آنلاین انگلیسی شامل اطلاعات جامعی درباره کالوکیشن‌ها، اصطلاحات، تلفظ و تاریخچه واژه‌ها هستند که می‌تواند به کاربران در فهم بهتر زبان انگلیسی کمک کند.

در این مقاله، پنج دیکشنری آنلاین انگلیسی که به عنوان بهترین و معروف‌ترین دیکشنری‌های آنلاین در این حوزه شناخته می‌شوند، بررسی خواهند شد.

فهرست بخش ها

دیکشنری Google Translate: بهترین دیکشنری آنلاین

گوگل یکی از غول‌های حوزه تکنولوژی بود که ابزار‌های مختلفی را در اختیار کاربران قرار داده است. یکی از بهترین این ابزار‌ها دیکشنری گوگل ترانسلیت است که برای دانشجویان،دانش‌آموزان، زبان‌آموزان و حتی معلم و مدرس زبان انگلیسی هم بسیار مفید است.

یکی از ویژگی‌های مهم این برنامه پشتیبانی از تعداد زیادی زبان است. این دیکشنری انلاین بیشتر از ۱۰۳ زبان رایج را پشتیبانی کرده و می‌تواند کلمات و متون مختلف را به این زبان‌ها ترجمه کند.

استفاده از گوگل ترانسلیت نیاز به اینترنت دارد اما در صورتی که فایل‌ها و داده‌های مربوط به هر زبان را دانلود کنید‌، می‌توانید در حالت آفلاین هم برای ترجمه به آن زبان از گوگل ترانسلیت استفاده کنید.

گوگل ترنسلیت بهترین دیکشنری آنلاین است

ویژگی جذاب دیگر گوگل ترانسلیت  شامل ترجمه عکس‌هایی است که بر روی آن‌ها متنی نوشته شده و از طرفی می‌توانید فابل‌های PDF را بارگذاری کنید تا فایل شما را به زبان دلخواهتان ترجمه کند.

از طرفی با دادن لینک سایت و صفحه دلخواه می‌توانید از گوگل ترانسلیت بخواهید تا آن صفحه را به طور کامل برای شما ترجمه کند. تلفظ‌های این برنامه بسیار دقیق بوده و می‌تواند برای هر کسی که به دنبال خواندن متون مختلف و ترجمه آن‌ها همراه با تلفظ درست است، بهترین گزینه باشد.

لینک سایت

دانلود برای اندروید

دانلود برای IOS

Microsoft Translator: دیکشنری مایکرو سافت

Microsoft Translator یکی از خدمات ترجمه آنلاین و رایگان شرکت مایکروسافت است که به کاربران امکان می‌دهد تا متن، صوت و تصاویر را به بیش از ۶۰ زبان مختلف ترجمه کنند.

این خدمت از تکنولوژی یادگیری عمیق شرکت مایکروسافت بهره می‌برد و توانایی تشخیص زبان و ترجمه متون و مکالمات را با دقت بالا دارد.

با مترجم مایکروسافت آنلاین ترجمه کنید

اگر چه اصلا قابل مقایسه با گوگل ترانسلیت نیست اما  همچنان به عنوان یکی از بهترین خدمات ترجمه آنلاین شناخته شده و از قابلیت‌هایی مانند ترجمه متن با یک کلیک، ترجمه صوتی و تصویری، تشخیص خودکار زبان و ترجمه متون طولانی به زبان‌های مختلف بهره می‌برد.

همچنین، Microsoft Translator  دارای اپلیکیشن‌های مختلف برای سیستم‌عامل‌های مختلف است که به کاربران امکان می‌دهد تا به راحتی از خدمات ترجمه آنلاین این شرکت استفاده کنند.

مشاوره رایگان زبان
انتخاب بهترین مدرس، ویژه شما

این خدمت به صورت رایگان ارائه می‌شود و می‌تواند به یادگیری زبان انگلیسی، زبان‌های جدید دیگر و برقراری ارتباطات بین‌المللی کاربران کمک کند.

امکانات:

  • قابلیت ترجمه بیش از ۶۰ زبان دنیا در حالت آنلاین
  • دانلود زبان‌ها برای استفاده از برنامه به صورت آفلاین
  • ترجمه از طریق دوربین گوشی
  • ترجمه متن از روی تصاویر
  • پین کردن مکالمات و ترجمه های مهم
  • توانایی ترجمه گفتار به نوشتار
  • لیستی از شایع‌ترین متون در دسته‌بندی‌های مختلف و تمامی زبان‌ها
  • دارای تلفظ به لهجه بریتیش و آمریکن
  • پشتیبانی از ساعت‌های هوشمند اندرویدی

لینک سایت

دانلود برای اندروید

دانلود برای IOS

Merriam-Webster Dictionary

Merriam-Webster Dictionary  یکی از قدیمی‌ترین و معروف‌ترین دیکشنری‌های آنلاین زبان انگلیسی است. این دیکشنری به کاربران امکان می‌دهد تا به راحتی معنای واژه‌ها را پیدا کنند، تلفظ صحیح را یاد بگیرند و با مثال‌های واقعی با کاربرد واژه‌ها در جملات آشنا شوند.

معرفی Merriam-Webster Dictionary

Merriam-Webster  شامل بیش از ۲۷۵۰۰۰ واژه و اصطلاح مختلف است و همچنین شامل اطلاعات جامعی درباره معنای هر واژه، تلفظ، تاریخچه و مثال‌های واقعی از کاربرد آن در جملات مختلف است. این دیکشنری همچنین قابلیت ترجمه و تلفظ کلمات به صورت صوتی را نیز داراست.

با توجه به تاریخچه طولانی و رویکرد جامع Merriam-Webster Dictionary، این دیکشنری به یکی از بهترین و معروف‌ترین دیکشنری‌های زبان انگلیسی برای هر کسی که قصد شرکت در کلاس زبان آیلتس، تافل و سایر دوره‌های آموزش زبان انگلیسی را دارد، تبدیل شده است و به کاربران امکان می‌دهد به راحتی با ساختارهای گرامری و واژگان زبان انگلیسی آشنا شوند.

لینک سایت

دانلود برای اندروید

دانلود برای IOS

دیکشنری آنلاین کمبریج

Cambridge online dictionary بهترین و معروف‌ترین دیکشنری‌است که توسط دانشگاه کمبریج به کاربران ارائه می‌شود. این دیکشنری با ۱۴۰ هزار کلمه، مثال، اصطلاح و کالوکیشن، معانی دیگر کلمه و لغات مترادف بهترین سایت آموزش زبان انگلیسی رایگان است که برای اندروید و IOS هم در دسترس است.

با دیکشنری آنلاین کمبریج انگلیسی یاد بگیرید

دیکشنری کمبریج به دلیل معانی ساده یکی از بهترین‌هاست. در این فرهنگ لغت سعی شده تا با ساده‌ترین کلمات، معانی واژ‌ه‌ها را در اختیار شما قرار گیرد و قابل فهم باشند.

دیکشنری معنی واژگان را همراه با توضیح ، عکس ، مثال‌های روشن و تلفظ صحیح ارائه و یک پیشنهاد ویژه و ایده‌آل برای آماده‌سازی در امتحانات مختلف زبان است. بعضی از مزایای دیکشنری آنلاین کمبریج به شرح زیر است:

  • ارائه معنای کامل واژه‌ها به صورت دقیق و کامل
  • تلفظ صحیح واژه‌ها به صورت صوتی
  • ارائه مثال‌های واقعی از کاربرد واژه‌ها
  • ارائه تاریخچه و ریشه‌های واژه‌ها
  • دسترسی آسان و سریع به نسخه‌های مختلف برای سیستم‌عامل‌های مختلف و دستگاه‌های هوشمند
  • قابلیت استفاده از دیکشنری به صورت رایگان
  • قابلیت آموزش گرامر و واژگان زبان انگلیسی به صورت کامل و جامع
  • اطلاعات جامعی درباره تلفظ، گرامر و استفاده درست از واژه‌ها
  • طراحی کاربر پسند و ساده که به کاربران کمک می‌کند تا به راحتی از این دیکشنری استفاده کنند.

 لینک سایت

دانلود برای اندروید

دانلود برای IOS

دیکشنری فست دیک(Fastdic )

Fastdic  یک دیکشنری آنلاین برای یادگیری زبان انگلیسی است که به کاربران امکان می‌دهد تا به راحتی از آن استفاده کنند. این دیکشنری شامل بیش از ۲۰۰ هزار واژه و اصطلاح مختلف است و قابلیت جستجوی سریع و دقیق را برای کاربران فراهم می‌کند.

فست دیک؛ دیکشنری آنلاین انگلیسی به فارسی به زبان فارسی!

هم‌چنین، Fastdic  امکانات مختلفی را برای کمک به کاربران در یادگیری زبان انگلیسی فراهم می‌کند، مثل تلفظ صحیح واژه‌ها به صورت صوتی، مثال‌های واقعی از کاربرد واژه‌ها، قابلیت ترجمه به زبان‌های دیگر، و امکان ذخیره واژه‌ها در لیست علاقه‌مندی‌ها. با توجه به امکانات و قابلیت‌هایی که Fastdic برای یادگیری زبان انگلیسی فراهم می‌کند، می‌توان آن را بهترین اپ آموزش زبان انگلیسی دانست. در زیر به برخی از امکانات این دیکشنری اشاره کردیم.

امکانات:

آوا شناسی (فونتیک) آمریکایی و بریتانیایی

آوا شناسی (فونتیک) فارسی

دو زبانه انگلیسی به فارسی و بالعکس

تلفظ صوتی آمریکایی و بریتانیایی (استفاده از تلفظ صوتی نیاز به اینترنت دارد)

امکان نمایش اشکال مختلف افعال بی‌قاعده به صورت فهرست وار

بیش از ۲۰۰۰۰۰ کلمه

با تکان دادن دستگاه کلمه‌ی قبلی را حذف و برای ترجمه کلمه جدید آماده شوید

لینک سایت

دانلود برای اندروید

دانلود برای IOS

کلام آخر

دیکشنری‌های آنلاین زیادی وجود دارد که می‌توانید از آنها استفاده کنید. استفاده از این دیکشنری‌ها به نیازهای فعلی و سطح انگلیسی شما بستگی دارد. اکثر آنها معانی متعدد، تلفظ، ترجمه و ابزارهای اضافی مانند اصطلاح یا کلمه روز را برای گسترش دانش شما در مورد مترادف‌ها و ریشه‌شناسی ارائه می دهند. در نهایت هر کسی که به دنبال یادگیری زبان انگلیسی است قطعا به یکی از این ۵ دیکشنری آنلاین نیاز پیدا خواهد کرد.

مشاوره رایگان زبان
انتخاب بهترین مدرس، ویژه شما
به این مقاله امتیاز بدهید

دیدگاه ها

اولین نفری باشید که به این نوشته نظر میدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
×Close search
Search