skip to Main Content

اپلیکیشن یادگیری زبان برای کودکان

اپلیکیشن یادگیری زبان برای کودکان
زمان مطالعه: ۹ دقیقه

وقتی نوبت به یادگیری زبان میرسد، هر چه زودتر شروع کردن، بهتر است. و چه بهتر که از وقتی کودک هستید شروع به یادگیری کنید. با شروع از سه سالگی و قرار گرفتن در معرض زبان، می‌تواند به طرق مختلف به کودکان کمک کند تا راحت‌تر به یادگیری زبان بپردازند. در حالی که روش‌های سنتی همچون کلاس‌های حضوری همچنان مورد استفاده قرار می‌گیرند، اپلیکیشن‌های یادگیری زبان نیز به‌طور گسترده‌تری وارد عرصه‌ی آموزش کودکان شده‌اند.

این اپلیکیشن‌ها با ترکیب ابزارهای تعاملی و محتوای جذاب، توانسته‌اند فرصتی جدید برای یادگیری زبان در دوران کودکی ایجاد کنند. ما در این مقاله چند اپلیکیشن یادگیری زبان برای کودکان را بررسی کردیم که هدف آن‌ها سرگرم‌کننده کردن یادگیری زبان برای کودکان شماست. با ما در کلاس آنلاین زبان اُتیچر همراه باشید. 

تعیین سطح زبان
تلفنی و رایگان به همراه مشاوره انتخاب استاد

فهرست بخش ها

مزایای اپلیکیشن‌های یادگیری زبان برای کودکان

شاید اگر شما یا کودکتان قصد یادگیری زبان را داشته باشید با این سوال کلنجار رفته باشید که برای یادگیری زبان انگلیسی از کجا شروع کنیم؟ خب بدون شک برای شروع کارهای زیادی می‌شه کرد یکی از این کار‌ها استفاده از برنامه ها و اپلیکیشن‌های جذاب تلفن هوشمند است. به طور کلی، اپلیکیشن‌های یادگیری زبان برای کودکان دارای مزایای متعددی هستند که می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

    تعلیم زبان به‌صورت جذاب

 اپلیکیشن‌های یادگیری زبان از طریق بازی‌ها، انیمیشن انگلیسی برای تقویت زبان، پازل‌ها و داستان‌های جذاب به کودکان کمک می‌کنند تا به‌صورت تفریحی و جذاب زبان را یاد بگیرند. این انواع فعالیت‌ها باعث ترغیب کودکان به شرکت فعال در فرآیند یادگیری می‌شوند.

    تنوع محتوا

 اپلیکیشن‌ها معمولاً دارای محتواهای متنوعی مانند واژگان، عبارات، داستان‌ها و مکالمات هستند. این تنوع باعث می‌شود که کودکان بتوانند از طریق محتواهای مختلف مهارت‌های گوش دادن، صحبت کردن، خواندن و نوشتن را تقویت کنند.

    تعامل مستقیم با محتوا

 این اپلیکیشن‌ها امکان تعامل کودک با محتوای آموزشی را فراهم می‌کنند. به‌عبارت دیگر، کودک می‌تواند با تمرکز بر روی تصاویر، صداها و وظایف مختلف، به‌صورت مستقیم با محتوای زبانی درگیر شود.

مزایای استفاده از اپلکیشن یادگیری زبان برای کودکان

    تنظیم سطح دشواری

 بسیاری از اپلیکیشن‌های یادگیری زبان امکان تنظیم سطح دشواری را بر اساس توانایی و پیشرفت کودک ارائه می‌دهند. این ویژگی باعث می‌شود که کودکان به‌طور انطباقی و بهینه مطالب را مشاهده و فرا گیرند.

    پیشرفت مستمر

 اکثر اپلیکیشن‌های یادگیری زبان قابلیت ردگیری پیشرفت کودک را دارند. این ویژگی به والدین و مربیان کمک می‌کند تا پیشرفت کودک را در یادگیری زبان نظارت کنند و او را در مسیر مناسب هدایت کنند.

    دسترسی آسان و مرتبط با تکنولوژی

 کودکان امروزی با تکنولوژی‌ها در تعامل هستند و استفاده از اپلیکیشن‌های یادگیری زبان به‌عنوان یک راه طبیعی برای یادگیری، برای آن‌ها منطقی است.

    زمان‌بندی انعطاف‌پذیر

 این اپلیکیشن‌ها به والدین و کودکان امکان می‌دهند که زمان‌بندی یادگیری را به‌طور انعطاف‌پذیر تنظیم کنند. این امکان باعث می‌شود که یادگیری به‌صورت منظم و بدون فشار انجام شود.

با توجه به مزایای فوق، اپلیکیشن‌های یادگیری زبان می‌توانند ابزاری موثر برای بهبود مهارت‌های زبانی کودکان باشند. با این حال، نکته مهمی که باید در نظر داشته باشید، انتخاب اپلیکیشن‌های معتبر و مناسب برای سن و توانایی کودک شما است که در زیر به تعدادی از آن‌ها شاره می‌کنیم.

Duolingo

با Duolingo کودکان می‌توانند بسیاری از زبان‌های مختلف از اسپانیایی و فرانسوی گرفته تا روسی و ویتنامی را کاوش کرده و یاد بگیرند. در حین استفاده از برنامه، بچه‌ها برای پاسخ‌های صحیح امتیاز کسب می‌کنند و مسابقه می‌دهند تا سطح خود را بالا ببرند. درس‌ها به بخش‌های کوچک و در عین حال موثر تقسیم شده‌اند Duolingo  را در فروشگاه برنامه iTunes و فروشگاه Google Play دانلود کنید. این برنامه برای سطوح مبتدی مناسب است و در دروس و تمرین‌های کوتاه به شما اطلاعات زیادی خواهد آموخت. در کنار این اپلیکیشن اگر از بهترین کتاب آموزش زبان انگلیسی برای مبتدیان هم استفاده کنید قطعا نتیجه بهتری خواهید گفت.

Duolingo اپلیکیشنی برای یادگیری زبان انگلیسی

پیم کوچولو

سری Little Pim بر اساس مجموعه‌ای از ویدیوهای یادگیری زبان است که بر آموزش اجزای اساسی یک زبان به کودکان تمرکز دارد. این پکیج، مجموعه‌ای از برنامه‌ها دارد که به ردیابی پیشرفت کودک از طریق برنامه و همچنین پشتیبانی و تقویت آنچه که آموزش داده شده است کمک می‌کند. برنامه های Little Pim را در iTunes Apps Store و Google Play Store دانلود کنید.

SplashLearn

Splash Learns ELA Games for Kids  همراهی عالی برای مطالعه است که به بچه‌ها یک رویکرد لذت‌بخش و جذاب برای یادگیری را نوید می‌دهد. این برنامه طراحی شده برای کمک به زبان‌آموزان جوان و بهبود زبان انگلیسی خود، یک بخش خواندن و نوشتن اختصاصی پر از بازی‌های آموزشی، کاربرگ‌ها و حتی ویدیوهای زنده ارائه می‌دهد! حوزه تمرکز این اپلیکیشن توسعه زبان انگلیسی و رشد شناختی است و از ویژگی‌های جذاب و کلیدی آن می‌توان به این نکات اشاره کرد که داشبورد کاربر‌پسند، پیمایش در درس‌های ویدیویی و بازی‌ها را آسان می‌کند.

SplashLearn؛ اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی ویژه کودکان

BOOKR Class

یک برنامه آموزشی که میزبان مجموعه‌ای از بازی‌ها و کتاب‌های متحرک است! از داستان‌های مدرن و کلاسیک‌های ادبی گرفته تا آهنگ‌های جذاب، این برنامه محتوایی را ارائه می‌کند که باید به بچه‌ها کمک کند تا با زبانی ناآشنا راحت‌تر شوند. قیمت آن رایگان (با خریدهای درون برنامه‌ای) بوده و برای مقاطع تحصیلی مهدکودک و ابتدایی مناسب است که بر خواندن، گوش دادن، نوشتن و ارتباط‌های انسانی تمرکز می‌کند. در این برنامه داستان‌ها و آهنگ‌ها با انیمیشن‌های چشم‌نواز ارائه می‌شوند که ویژگی اصلی و کلیدی آن محسوب می‌شود.

LingoKids

اگر به دنبال یک برنامه یادگیری انگلیسی خوب برای کودکان هستید، جستجوی شما ممکن است به LingoKids ختم شود. این برنامه بصری ترکیبی از آهنگ‌ها، ویدیوها و فعالیت‌ها برای ارائه درس‌های زبانی به شکل سرگرم‌کننده است. قیمت آن  رایگان(با خریدهای درون برنامه‌ای) است و برای کودکان مقاطع تحصیلی مهد کودک هم مناسب است و بر واژگان، ارتباطات، خواندن و رشد شناختی تمرکز می‌کند. در این اپلیکیشن، درس‌های مبتنی بر آهنگ و ویدیو، یادگیری بصری را تضمین می‌کند و برای دو سیستم عامل اندروید و iOS در دسترس است.

LingoKids؛ اپلیکیشن مناسب یادگیری زبان انگلیسی ویژه کودکان

Speakia

Speakia  که برای کودکانی که ازانگلیسی به عنوان زبان دوم استفاده می‌کنند طراحی شده است، با تشویق کودکان به گوش دادن و صحبت کردن به عنوان بخشی از درس‌های زبانشان، یادگیری را تشویق می‌کند. این یرنامه یک رویکرد جامع یادگیری با تمرکز بر تلفظ، واژگان، گفتار، و ساختار جمله ارائه می‌دهد! کودکان با مقاطع تحصیلی مهدکودک و ابتدایی می‌توانند از این برنامه استفاده کنند و به طور رایگان بر تلفظ، واژگان، گفتار و ساختار جمله تمرکز کنند.

داستان‌های گاس در حال حرکت

Stories By Gus On The Go یک اپلیکیشن آموزشی مخصوص کودکان است که از داستان‌ها و تمرین‌های تعاملی برای یادگیری زبان‌های مختلف استفاده می‌کند. این اپلیکیشن با داستان‌های جذاب و تصاویر زیبا، کودکان را به یادگیری زبان‌های جدید ترغیب می‌کند. از ویژگی‌های مهم این اپلیکیشن می‌توان به ترجمه و تلفظ صحیح واژگان، بخش‌های تمرینی متنوع و تنظیم سطح دشواری بر اساس توانایی کودک اشاره کرد. کودکان می‌توانند در حین یادگیری یک زبان جدید، راه خود را از طریق بازی‌ها و درس‌های مبتنی بر داستان‌های داستانی جاودانه مانند Goldilocks and the Three Bears یا The Three Little Pigs طی کنند.

Reading Eggs

اگر به دنبال برنامه‌ای برای یادگیری زبان انگلیسی هستید که آهنگ‌ها، قافیه‌ها و آلتراژها را برای ارائه سرگرمی موسیقی به عنوان آموزش زبان ترکیب می‌کند، این اپلیکیشن، بهترین برنامه یادگیری انگلیسی است که می‌توانید پیدا کنید! Reading Eggs شامل صدها فعالیت، درس و بازی است که سواد اولیه را هدف قرار می‌دهد. بر صداها تمرکز می‌کند تا سرگرمی موسیقایی را برای گویندگان غیر بومی ارائه دهد.

LuvLingua

اگر یک مدعی برتر برای بهترین برنامه یادگیری زبان انگلیسی وجود داشت، ممکن است این برنامه باشد. LuvLingua  که هم برای زبان‌آموزان پیشرفته و هم برای زبان‌آموزان جدید مناسب است، خود را با قابلیت اجرای آفلاین بدون اتصال به اینترنت متمایز می‌کند. قیمت آن رایگان(با خریدهای درون برنامه‌ای) است و برای کودکان مقاطع تحصیلی مهد کودک هم مناسب است. این برنامه به کاربران کمک می‌کند تا به تلفظ تسلط پیدا کنند.

Endless Alphabet

اگر اغلب غرق خریدهای درون برنامه‌ای و منوهای پیچیده می‌شوید، نگران نباشید! الفبای بی‌پایان یک کار را انجام داده و آن را به خوبی انجام می‌دهد. به بچه ها اجازه داده پازل‌هایی را امتحان کنند که یک املای یک کلمه درست می‌کند و تصویری از کلمه‌ای را که حل شده نشان می‌دهد! برای مقاطع تحصیلی مهدکودک طراحی شده و بر املا و واژگان تمرکز می‌کند با پاداش دادن به بچه‌ها برای تصویری از کلمه‌ای که حل می‌کنند، تعامل را افزایش می‌دهد.

با اپلیکیشن Bibo Speak English یادگیری زبان را به یک تفریح برای کودکان تبدیل کنید

Bibo Speak English

برنامه Bibo Speak English یادگیری زبان انگلیسی را سرگرم‌کننده کرده و کاربر را به طور مداوم با درس‌های تعاملی بصری خود در مورد موضوعات مختلف درگیر می‌کند. این برنامه برای کودکان کمتر از ۱۲ سال توصیه می‌شود، حتی کودکان پیش‌دبستانی نیز بدون کمک والدین یا مراقبان خود می‌توانند از آن استفاده کنند. این برنامه همچنین بچه‌ها را تشویق می‌کند که صحبت کنند و در یادگیری زبان، هیچ راهی بهتر از صحبت کردن واقعی برای یادگیری وجود ندارد.

Accomplish Reading

Accomplish Reading  که برای کمک به زبان آموزان برای بهبود درک مطلب طراحی شده است، برنامه یادگیری انگلیسی عالی برای زبان آموزان متوسط و پیشرفته است. با فرمت ساده، شامل جملاتی با پیچیدگی‌های مختلف است که خوانندگان باید قبل از پاسخ دادن به سؤالات درک مطلب چند گزینه‌ای آن را بخوانند. قیمت رایگان است و برای پایه‌ها ابتدایی با تمرکز بر درک مطلب طراحی شده است.

Studycat: یادگیری زبان انگلیسی برای کودکان

قسمت ویژه برنامه Study Cat تمرینات تلفظی است که کودکان را تشویق و به آن‌ها کمک می‌کند تا مهارت‌های گفتاری خود را تمرین کنند. در واقع مانند یک استاد به هنگام تدریس خصوصی زبان انگلیسی به شما، می‌تواند مهارت تلفظ شما را ارتقا دهد. درس‌ها مضمونی دارند که موسیقی اصلی و انیمیشن‌های سرگرم کننده نیز دارند. Study Cat درس‌های موضوعی را با تصاویری هیجان انگیز و موسیقی اصلی ارائه می‌دهد تا بچه‌ها را درگیر خود نگه دارد!

Studycat: یادگیری زبان انگلیسی برای کودکان

این برنامه به گونه‌ای طراحی شده است که یادگیری زبان طبیعی را ارائه دهد، به این معنی که بچه ها حتی زمانی که فعالیت های مختلف مبتنی بر بازی را انجام می‌دهند متوجه نمی‌شوند که در حال یادگیری هستند! در حالی که یک آزمایش ۳۰ روزه برای والدین وجود دارد که قبل از تصمیم‌گیری برای خرید نسخه کامل و پولی آن را امتحان کنند، نسخه رایگان آن درس‌های کافی برای بچه‌ها ارائه می‌دهد تا فوراً سفر زبانی خود را شروع کنند.

Timmy’s Learning New Skills

این برنامه رایگان آموزش زبان انگلیسی بدون دردسر، ایمن، بدون تبلیغات،هماهنگی چشم و دست و حافظه کودک شما را تقویت می‌کند و در عین حال دایره لغات او را گسترش می‌دهد و انگلیسی را در سه بازی تعاملی و چالش برانگیز می‌آموزد. . این برنامه متعلق به مجموعه‌ای از برنامه‌های آموزشی Timmy و مجموعه‌ای از YouTube به عنوان همراهی برای سفر یادگیری زبان انگلیسی فرزند شما است.

Homer Reading

یکی دیگر از برنامه‌های عالی که بر سواد خواندن اولیه تمرکز دارد، Homer Reading  برای کمک به بچه ها در بهبود مهارت‌های خواندن خود طراحی شده است. برخلاف سایر پیشنهادات، Homer Reading  می‌تواند در دستگاه‌های مختلف از جمله رایانه‌ها قابل دسترسی باشد و حتی با نسخه مبتنی بر وب ارائه می‌شود. حوزه تمرکز آ حروف، کلمات، آوایی و خواندن است و شامل یک کتابخانه بزرگ از کتاب‌های داستان برای زبان‌آموزان برای انتخاب است.

لینگومی

لینگومی که توسط یک معلم زبان انگلیسی طراحی شده است، مجموعه‌ای از درس‌های زبان را که به بازی مبدل شده‌اند را برای زبان‌آموزان جدید و جوان ارائه می‌دهد! این برنامه بر روی دستور زبان، واژگان و عبارات تمرکز می‌کند و به زبان‌آموزان این آزادی را می‌دهد که هر بار که برای یادگیری می‌نشینند تصمیم بگیرند روی چه چیزی تمرکز کنند! حوزه تمرکز این برنامه صحبت کردن و ارتباط با دیگران است و به والدین و سرپرستان اجازه می‌دهد تا پیشرفت بچه‌ها را ارزیابی کنند.

کلام آخر

اپلیکیشن‌های یادگیری زبان برای کودکان می‌توانند ابزاری موثر برای یادگیری زبان با تمرکز بر تفریح و تعامل باشند. این اپلیکیشن‌ها با استفاده از روش‌های متنوعی نظیر بازی‌ها، تصاویر و داستان‌ها، کودکان را به‌طور طبیعی و جذاب به دنیای زبان‌های جدید معرفی می‌کنند.

تنظیمات سطح دشواری متناسب با توانایی‌های هر کودک و امکان تمرین منظم و پیگیری پیشرفت، این اپلیکیشن‌ها را به یک شیوه‌ی ترکیبی از یادگیری و تفریح تبدیل می‌کند. اگر تمایل دارید که فرآیند یادگیری زبان کودکانتان را به یک سطح بالاتر ببرید و از مزایای یادگیری زبان با استفاده از متداول‌ترین و موثرترین روش‌ها استفاده کنید، از خدمات آموزش زبان آنلاین اتیچر استفاده نمایید.

با مراجعه به این مراکز، کودکانتان با هماهنگی متخصصان زبان، به یادگیری زبان با تمرکز بر مهارت‌های گفتاری، شنیداری، خواندن و نوشتن پرداخته و در محیطی تعاملی و ترغیب‌کننده توانایی‌های زبانی‌شان را ارتقا می‌دهند.

۳/۵ - (۲ امتیاز)

دیدگاه ها

اولین نفری باشید که به این نوشته نظر میدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
×Close search
Search