skip to Main Content

افزایش نمره ریدینگ آیلتس

افزایش نمره ریدینگ آیلتس
زمان مطالعه: ۵ دقیقه

بخش ریدینگ آیلتس قسمت دوم آزمون آیلتس است و بلافاصله بعد از بخش Listening گرفته می‌شود. شما ۶۰ دقیقه فرصت خواهید داشت تا سه قسمت را بخوانید و به ۴۰ سوال پاسخ دهید. ممکن است از خود بپرسید “آیا ریدینگ آیلتس دشوار است؟” دشواری آزمون برای همه متفاوت است، اما بزرگترین چالش بخش ریدینگ آیلتس این است که باید حجم زیادی از متن را درک کنید و به سؤالاتی درباره آنچه می‌خوانید در مدت زمان کوتاهی پاسخ دهید.

این امر به ویژه در مورد بخش Reading آکادمیک آزمون صادق است، جایی که شما باید متن دشوارتری را بخوانید و درک کنید. با این حال، با استراتژی های آماده سازی خوب و تمرین زیاد، هنگام شرکت در آزمون استرس کمتری خواهید داشت. ۱۰ نکته ما درمورد افزایش نمره ریدینگ آیلتس را بخوانید که می‌تواند به شما در گرفتن نمره بالا کمک کند!

تعیین سطح زبان
تلفنی و رایگان به همراه مشاوره انتخاب استاد

فهرست بخش ها

خواندن انواع متون و رسانه‌های مختلف

یکی از بهترین راه‌ها برای بهبود درک مطلب، خواندن هر چه بیشتر است. تا جایی که می‌توانید انواع متون انگلیسی را بخوانید – کتاب، مقاله روزنامه، نشریات آنلاین، مطالب دانشگاهی و رسانه‌های اجتماعی. خواندن انواع محتوای نوشتاری به بهبود مهارت‌های خواندن و گسترش دایره لغات شما کمک می‌کند و از اصلی‌ترین راه های تقویت ریدینگ آیلتس است. همچنین می‌تواند با الگوهای عامیانه و گفتاری مدرن، سرعت را برای شما به ارمغان بیاورد. حتی گوش دادن به موسیقی نیز می‌تواند مفید باشد. سرعت خواندن شما نیز بهبود می‌یابد، که به شما در آزمون واقعی برتری می‌دهد. به یاد داشته باشید، در طول آزمون زمان شما محدود است، بنابراین خواندن سریع سوالات، ثانیه‌های ارزشمندی را برای شما ذخیره می‌کند.

خواندن انواع متون و رسانه‌های مختلف برای افزایش نمره ریدینگ آیلتس

خواندن را تنها تاکتیک مطالعه خود نکنید

اگر فکر می‌کنید که  جواب سوال چگونه نمره آیلتس بالا بگیریم شوق یادگیری است اشتباه می‌کنید. خواننده مشتاق بودن عالی است. با این حال، بخش Reading آیلتس برای آزمایش توانایی شما در شناسایی اطلاعات مهم طراحی شده است. بنابراین تا زمانی که همه چیزهایی را که می‌خوانید از نزدیک تجزیه و تحلیل نکنید، کاملا آماده نخواهید بود.

یکی از راه‌های تقویت این مهارت این است که برای خود سؤال ایجاد کنید. مقاله‌ای را پیدا کنید که به آن علاقه دارید و آن را بخوانید. همانطور که می‌خوانید، به آنچه فکر می‌کنید مهم ترین اطلاعات است توجه داشته باشید. پس از آن، یک یا دو سوال (در قالب ریدینگ آیلتس) در مورد مقاله‌ای که خوانده‌اید مطرح کنید. این مورد به شما کمک می‌کند تا ذهنیتی داشته باشید که منجر به موفقیت شود.

کلمات ناآشنا را یاد بگیرید

همانطور که مطالعه می‌کنید، عادت کنید کلمات یا عبارات گیج کننده را برجسته کنید. سپس آن‌ها را جستجو کنید تا متوجه منظور آن‌ها شوید. این امر به شما کمک می‌کند تا در طول آزمون با کلمه‌ای که نمی‌شناسید برخورد نکنید.

سعی کنید ابتدا سوالات را بخوانید

قبل از خواندن قسمت‌های تست در قسمت Reading به سوالات مربوطه نگاه کنید. از آنجایی که آن‌ها مستقیماً به بخش‌های متن مربوط می‌شوند، دانستن سؤالات از قبل به شما کمک می‌کند بدانید هنگام خواندن به چه چیزی توجه کنید. پس از خواندن اولین بار، به سؤالات بازگردید و آن‌ها را دوباره بخوانید. این به شما کمک می‌کند تا مشخص کنید به کدام بخش از متن باید به دقت توجه کنید. برای تمرین این‌کار می‌توانید در آزمون‌های ماک شرکت کنید، اگر نمی‌دانید که آزمون ماک آیلتس چیست، نگران نباشید، ما قبلا در این مورد توضیح داده‌ایم.

تکنیک هایی برای افزایش نمره ریدینگ آیلتس

به یاد داشته باشید، املا مهم است

اگر املای پاسخ شما اشتباه باشد، اشتباه در نظر گرفته می‌شود. خبر خوب این است که برای پاسخ‌های اشتباه امتیاز از دست نمی‌دهید، بنابراین اگر مطمئن نیستید که چگونه یک کلمه را املا کنید، در هر صورت بهترین حالت را به آن بدهید. ممکن است درست جواب دهید! حتما در کلاس زبان انگلیسی خود به املای واژگان توجه کنید تا صرفا به دلیل املای نادرست، نمره از دست ندهید.

مراقب تله‌ها باشید

همانطور که در بالا ذکر شد، بخش Reading تماماً در مورد خواندن یک متن و شناسایی اطلاعات کلیدی است. فرض کنید توصیه‌های ما را دنبال کرده‌اید و قبل از خواندن متن سوالات را خوانده‌اید. سپس کلمه‌ای را در متنی که در یکی از سوالات مشاهده کردید، مشخص می‌کنید. این باید پاسخ باشد، درست است؟

نه همیشه.

راهکارهایی برای افزایش نمره ریدینگ آیلتس

بخش Reading برای آزمایش درک مطلب شما تنظیم شده و بخشی از این بررسی برای اطمینان از توجه شماست. برخی از سوالات به گونه‌ای طراحی شده‌اند که شما را گمراه کنند تا فکر کنید پاسخ‌های واضحی دارند. همیشه پاسخ‌های خود را دوباره بخوانید تا مطمئن شوید که از آنچه سؤال می‌پرسد پیروی می‌کنند. در تله نیفتید! این تله‌‌ها را در کلاس آموزش آنلاین آیلتس هم می‌توانید یاد بگیرید.

نمودارهای برچسب گذاری

در طول آزمون  Reading، ممکن است از شما خواسته شود که یک نمودار را برچسب‌گذاری کنید. خبر خوب این است که کلمات مورد نیاز خود را در متن پیدا خواهید کرد. همانطور که در بالا ذکر شد، املا مهم است، بنابراین مطمئن شوید که کلمات مورد نیاز خود را با دقت کپی کنید.

افزایش نمره ریدینگ آیلتس

اطلاعات مهم را برجسته کنید

بخش Reading از شما می‌خواهد که اطلاعات زیادی را در مدت زمان کوتاهی پردازش کنید. برای اینکه کار را برای خود آسان‌تر کنید، زیر کلمات و جملات مهم خط بکشید.

زمان خود را به طور مساوی بین متن‌ها تقسیم کنید

در آزمون  Reading، از شما خواسته می‌شود که به سؤالات سه متن مختلف پاسخ دهید. توصیه می‌کنیم برای هر قسمت حدود ۲۰ دقیقه وقت بگذارید. ممکن است زمان زیادی برای اختصاص دادن به یک متن به نظر نرسد، اما به یاد داشته باشید: فقط یک ساعت فرصت دارید تا بخش Reading را تکمیل کنید. با تقسیم زمان به طور مساوی بین هر سه قسمت، بهترین شانس را برای موفقیت کلی به خود خواهید داد. فقط به یاد داشته باشید که مراقب زمان باشید.

چند نکته بیشتر برای ریدینگ آیلتس

  • برای پاسخ‌های اشتباه امتیاز از دست نمی‌دهید – پس هرگز جای خالی باقی نگذارید
  • روی برگه سوال خود یادداشت کنید، اما به یاد داشته باشید، فقط برگه پاسخ شما مهم است و برای وارد کردن پاسخ باید وقت داته باشید.
  • شما با مداد می‌نویسید، پس فراموش نکنید که یک پاک کن همراه داشته باشید
  • برای سؤالات درست/نادرست، می‌توانید به ترتیب به جای درست یا غلط، «T» یا «F» بنویسید.
  • سؤالات همیشه خطی نیستند، به این معنی که فرآیند پاسخ دادن به آنها لزوماً یک نقطه شروع و پایان ندارد.

افزایش نمره ریدینگ آیلتس

نمره آیلتس بالا با اُتیچر

افزایش نمره در مهارت Reading انگلیسی نیازمند تلاش و تمرین فراوان است. با رعایت موارد فوق، می‌توانید بهبود چشمگیری در این زمینه را تجربه کنید. همچنین، استفاده از منابع متنوع و آزمون‌های آنلاین معتبر، به شما کمک خواهد کرد تا با انواع سوالات و متون آشنا شوید و مهارت‌های مطالعه‌تان را بهبود بخشید. برای افزایش بهره‌وری و بهبود مستمر، توصیه می‌شود از منابع و خدمات آموزش زبان انگلیسی معتبر بهره‌مند شوید.

مشاوره رایگان زبان
انتخاب بهترین مدرس، ویژه شما

یکی از پلتفرم‌های برجسته در این زمینه، کلاس زبان اتیچر است. با دسترسی به دوره‌های آموزشی با کیفیت و استفاده از روش‌های مدرن، این اموزشگاه می‌تواند به شما کمک کند تا مهارات خواندن خود را به سطح بالاتری برسانید. از شما دعوت می‌شود که با مراجعه به وبسایت اتیچر، به دنیایی از منابع آموزشی با کیفیت و امکانات متنوع دسترسی پیدا کنید و در مسیر بهبود مهارات زبان انگلیسی‌تان، گام بردارید.

به این مقاله امتیاز بدهید

دیدگاه ها

اولین نفری باشید که به این نوشته نظر میدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
×Close search
Search