skip to Main Content

افزایش نمره لیسنینگ آیلتس

افزایش نمره لیسنینگ آیلتس
زمان مطالعه: ۶ دقیقه

اگر قصد شرکت در آزمون آیلتس را دارید، احتمالا بدانید که هزینه‌ای که آن‌ها می‌گیرند بسیار بالا است. بنابراین باید مطمئن شوید که در اولین آزمون، بهترین نتیجه را می‌گیرید و نیازی به پرداخت هزینه سنگین دیگری برای شرکت مجدد در آزمون ندارید. یکی از مولفه‌هایی که در آزمون آیلتس تست می‌شود، توانایی شنیداری شماست. داوطلب برای درک زبان انگلیسی یک کلیپ صوتی گوش می‌دهد و سپس به سؤالات خاصی در مورد کلیپی که به آن گوش داده‌اند، پاسخ می‌دهند.

کسب نمره خوب در این بخش از آزمون ضروری است زیرا به نمره کلی شما کمک زیادی می‌کند و پاسخ دادن به این بخش نسبتاً آسان است، بنابراین باید تمام تلاش خود را بکنید تا هیچ نمره‌ای در این بخش از دست ندهید. در اینجا چند نکته وجود دارد که به شما کمک می‌کند در بخش شنیداری آزمون آیلتس نمره بالاتری کسب کنید.

تعیین سطح زبان
تلفنی و رایگان به همراه مشاوره انتخاب استاد

فهرست بخش ها

بر روی صدا تمرکز کنید

اگر سوالتان این است که در بخش لیسنینگ چگونه نمره آیلتس بالا بگیریم، باید بگوییم اولین قدم تمرکز بر فایل صوتی است.          این مورد ممکن است خیلی ساده به نظر برسد، اما تعجب خواهید کرد که چگونه بسیاری از مردم شنیدن را با گوش دادن اشتباه می‌گیرند. شنوایی زمانی است که شما به صورت فیزیکی صداها را می‌شنوید و گوش دادن زمانی است که صداها را می‌شنوید و آن‌ها را در حافظه خود رمزگذاری می‌کنید و آن‌ها را درک می‌کنید. اطمینان حاصل کنید که هیچ عامل حواس‌پرتی در اطراف خود ندارید و فقط بر روی کلیپ صوتی تمرکز می‌کنید. با دقت به داستان گوش دهید، حواس خود را پرت نکنید و تمرکز خود را از دست ندهید.

بر روی صدا تمرکز کنید؛ تکنیک هایی برای افزایش افزایش نمره لیسنینگ آیلتس

شبیه‌سازی محیط آزمون

سعی کنید محیط آزمون را شبیه‌سازی کنید و در یک محیط مشابه محیط آزمون، تمرین کنید و از هدفون استفاده کنید. راه دیگر استفاده از آزمون ماک است. اگر نمی‌دانید آزمون ماک آیلتس چیست، باید بگوییم که استفاده از  ماکبه شما این امکان را می‌دهد که محیط آزمون لیسنینگ آیلتس را شبیه‌سازی کنید. با گوش دادن به فایل‌های صوتی آیلتس در ماک، می‌توانید با نحوه سوالات و فرمت آزمون آشنا شوید.

تمرین، تمرین، تمرین

یکی از بهترین راه‌ها برای اطمینان از کسب نمره بهتر در بخش شنیداری استفاده از کلاس آنلاین آیلتس و تمرین از قبل است. به داستان‌های صوتی کوتاه ۵ دقیقه‌ای در یوتیوب یا هر وب‌سایت دیگری گوش دهید، و پس از اتمام کار، خلاصه‌ای از داستان را یادداشت کنید، بدون اینکه هیچ یک از جزئیات حیاتی را از دست بدهید. کلیپ صوتی را دوباره پخش کنید و بررسی کنید که آیا خلاصه شما در تمام طول مسیر درست بوده است یا خیر. حتی می‌توانید کلیپ‌های صوتی خاصی را پیدا کنید که دارای سؤالاتی هستند که می‌توانید پس از گوش دادن برای تمرین بخش لیسنینگ آیلتس خود از آن‌ها استفاده کنید.

تکنیک هایی برای افزایش نمره لیسنینگ آیلتس

تمام اطلاعات را رمزگذاری کنید

هنگامی که به کلیپ صوتی گوش می‌دهید، مطمئن شوید که اطلاعاتی که می‌شنوید را درک کرده اید. آنچه را که می‌شنوید با پخش کردن آن در ذهن خود، درک کنید. اگر کلمات خاصی در فایل صوتی وجود دارد که برای شما ناآشنا است، آنها را با توجه به موضوع معنا کنید. تحت هیچ شرایطی آن‌ها را نادیده نگیرید. اگر سعی کنید آن‌ها را درک کنید، صدا را بهتر به خاطر خواهید آورد و به طور کلی درک بهتری از آن خواهید داشت. بنابراین وقتی به سوالات پاسخ می‌دهید کار بسیار بهتری انجام خواهید داد.

افزایش نمره لیسنینگ آیلتس

فقط یکبار گوش کنید

آیلتس مثل زندگی واقعی است، شما فقط یک فرصت برای گوش دادن دارید. بسیاری از ما دوست داریم این فرصت را دوباره داشته باشیم، اما آیلتس این فرصت را به شما نمی‌دهد. وقتی تست‌های تمرینی انجام می‌دهید، فقط یک بار گوش دهید. سعی کنید نقاط ضعف شنوایی خود را شناسایی کنید و روی بهبود آن قسمت‌ها کار کنید.در برگه سوال، زیر کلمات کلیدی خط بکشید. برای گوش دادن به کلمات دقیق و مترادف آن‌ها آماده شوید. انواع مختلف موقعیت‌های گوش دادن (سخنرانی، مکالمه، چت، و غیره) را تمرین کنید.

افزایش نمره لیسنینگ آیلتس

اسکریپت‌های صوتی

هنگام انتخاب یا جستجوی تست‌های تمرینی، سعی کنید تست‌های دارای اسکریپت را پیدا کنید. اسکریپت‌ها متن‌های نوشتاری کلمه به کلمه فایل صوتی هستند که به آن گوش می‌دهید. یکی از بهترین پاسخ‌ها به این سوال که برای آیلتس چی بخونم تا نمره لیسنینگ بهتری بگیرم، استفاده از اسکریپت است. فعالیت‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید با اسکریپت انجام دهید.

  • بررسی دقت: ابتدا بدون اسکریپت یادداشت‌برداری کنید. پس از آن، یادداشت‌های خود را با اسکریپت مقایسه کنید. دقت، املا و درک اشتباه را بررسی کنید.
  • خواندن با صدای بلند: پس از خواندن با صدای بلند، به صدا گوش دهید. چقدر دقیق بودی؟ آیا صدای شما با بلندگو(ها) یکسان بود؟
  • گوش کنید و همراه آن بخوانید: در حین گوش دادن، متن را دنبال کنید. این مورد، ارتباط قوی برای شما از نظر تلفظ و درک کلمات کلیدی ایجاد می‌کند. توجه کنید که چگونه کلمات کلیدی واضح‌تر و بلندتر تلفظ می‌شوند.

مترادف‌ها

آیا کلاس زبان انگلیسی برای آمادگی آیلتس را امتحان کرده‌اید؟ اگر بله، احتمالاً می‌دانید که مترادف‌ها در تمام قسمت‌های امتحان مهم هستند. در امتحان اسپیکینگ و رایتینگ باید نشان دهید که چگونه از مترادف‌ها استفاده کنید. در آزمون ریدینگ و لیسنینگ، بسیاری از سوالات از مترادف در سوالات استفاده می‌کنند. مثلا:

متن شنیداری: Duchess, who is the only King’s daughter…””

سوال تست شنیداری:

    Who is the princess?

Duchess

 Duke

 Not given

مترادف‌ها در آیلتس

گوش دادن واقعی

انگلیسی فقط یک آزمون نیست. یک زبان است. آیلتس دانش و مهارت شما را در این زبان آزمایش می‌کند. یکی از بهترین راه‌ها برای یادگیری خوب زبان و موفقیت در آزمون، استفاده از زبان انگلیسی در زندگی واقعی است. هر روزی که مکالمه‌ای نداشته باشید فرصتی از دست رفته است. بنابراین در هر موقعیتی از انگلیسی استفاده کنید… چت، پیامک، تماس، ایمیل، بحث، و بگو بخند به زبان انگلیسی!

دوبار بررسی کنید، دقیق باشید!

اشتباهات کوچک می‌توانند بزرگ بشمار بیایند. چند اشتباه احمقانه می‌تواند تفاوت بین نمره ۵.۵ و ۶ باشد. موارد زیر فقط چند نمونه از هزینه‌های اشتباهات کوچک برای شما هستند:

نوع اشتباه

پاسخ صحیح

پاسخ آزمون گیرنده

پاسخ جمع بود نه مفرد

Cats

Cat⭕

واحد داده نشده است

$۳۰

⭕۳۰

اشتباه املایی

French

Franch

پاسخ یک کلمه بود

restaurant

He went to the restaurant

به زبان انگلیسی فکر کنید

بسیاری از کارشناسان زبان بر روی یک قانون کلیدی توافق دارند. فکر کردن به یک زبان خاص به شما کمک می‌کند آن زبان را یاد بگیرید. بسیاری از دانشجویان زبان انگلیسی اغلب سعی می‌کنند همه چیز را در ذهن خود ترجمه کنند. اما شما اینکار را نکنید. ترجمه دو مشکل اساسی دارد. اول اینکه کندتر است. دوم، زبان خود را به خاطر می‌آورید و انگلیسی را فراموش می‌کنید. در امتحان لیسننیگ، زمانی برای ترجمه نخواهید داشت. همچنین، شما باید کلمات کلیدی انگلیسی را به خاطر بسپارید. بنابراین، وقتی در حال تمرین انگلیسی هستید، به انگلیسی فکر کنید!

تکنیک های افزایش نمره لیسنینگ آیلتس

افزایش نمره لیسنینگ آیلتس با خدمات آنلاین اُتیچر

در این مقاله، به بررسی راهکارهایی برای افزایش نمره لیسنینگ ارائه دادیم. از شنیدن منابع متنوع گرفته تا شرکت در کلاس‌های آموزشی، هر یک از این راهکارها می‌توانند به بهبود عملکرد شما در این بخش مهم از آزمون کمک کنند. برای بهترین نتیجه و پیشرفت موثرتر، توصیه می‌شود از خدمات آموزشی معتبر و کارآمد بهره‌مند شوید.

مشاوره رایگان زبان
انتخاب بهترین مدرس، ویژه شما

آموزشگاه آنلاین اتیچر با تیم متخصص و دوره‌های آموزش زبان انگلیسی منحصر به فرد، محیطی مناسب برای تسلط بر مهارت لیسنینگ فراهم می‌کند. به عنوان یک زبان‌آموز هوشمند، انتخاب خدمات آموزش زبان اتیچر می‌تواند گام مهمی در جهت بهبود مهارت لیسنینگ و کسب نتایج مطلوب در آزمون آیلتس باشد. برای شروع به افزایش نمره لیسنینگ خود، با اتیچر همراه شوید و به سوی موفقیت حرکت کنید

به این مقاله امتیاز بدهید

دیدگاه ها

اولین نفری باشید که به این نوشته نظر میدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
×Close search
Search