skip to Main Content

پادکست انگلیسی برای تقویت لیسنینگ سطح مبتدی

پادکست انگلیسی برای تقویت لیسنینگ سطح مبتدی
زمان مطالعه: ۵ دقیقه

در دنیای امروز، یادگیری زبان انگلیسی از اهمیت بسیاری برخوردار است و به‌خصوص برای افراد در سطح مبتدی، این فرآیند یادگیری می‌تواند چالش‌برانگیز باشد. یکی از راه‌های موثر و جذاب برای بهبود مهارت لیسنینگ در این سطح، استفاده از پادکست‌های آموزشی انگلیسی است. پادکست‌ها با ارائه محتواهای گوناگون، از داستان‌ها و موضوعات روز تا مکالمات روزمره، فرصتی را برای گوش دادن به زبان اصلی و به‌صورت طبیعی فراهم می‌کنند. در این مقاله، به معرفی چند پادکست مناسب برای سطح مبتدی می‌پردازیم.

تعیین سطح زبان
تلفنی و رایگان به همراه مشاوره انتخاب استاد

فهرست بخش ها

نکاتی برای گوش دادن موثر به پادکست

در این قسمت چند نکته برای شنیدن موثر وجود دارد که می‌توانید استفاده کنید تا به شما کمک کند مهارت‌های شنیداری انگلیسی خود را تقویت کنید:

با محتوای واضح و آهسته شروع کنید: پادکست‌هایی را انتخاب کنید که واضح و آهسته باشند تا به مبتدیان کمک کند به صداها و ریتم‌های انگلیسی عادت کنند.

از رونوشت‌ها استفاده کنید: شنوندگان را تشویق کنید تا هنگام گوش دادن، متن‌ها را دنبال کنند. این کار می‌تواند به آن‌ها کمک کند کلمات گفتاری را با اشکال نوشتاری خود مرتبط کنند. این نکته بسیار مهم است و در کلاس زبان انگلیسی هم مدرسان بسیار بر آن تاکید دارند.

به طور مکرر گوش کنید: به مبتدیان توصیه می‌شود به یک پادکست چند بار گوش دهند. تکرار می‌تواند به درک بهتر کمک کند.

تمرکز بر کلمات کلیدی: بیاموزید که کلمات یا عباراتی را که در موضوع اصلی هستند شناسایی و روی آن‌ها تمرکز کنید، که می‌تواند به درک کلی کمک کند.

یادداشت بردارید: یادداشت‌برداری از واژگان جدید، عبارات، و هر سوالی که در حین گوش دادن ایجاد می‌شود، بسیار کمک کننده خواهد بود.

نکاتی برای گوش دادن موثر به پادکست برای یادگیری انگلیسی

با محتوا درگیر شوید: پادکست را متوقف کنید تا عبارات و جملات را تکرار کنید، به سؤالات پاسخ دهید یا حتی برای تمرین صحبت کردن با پادکست صحبت کنید.

اهداف واقع بینانه تعیین کنید: به شنوندگان یادآوری کنید که اهداف قابل دستیابی مانند درک درصد مشخصی از پادکست را تعیین کنند و به تدریج سختی آن را افزایش دهید.

محیطی بدون حواس پرتی ایجاد کنید: ایجاد فضایی آرام برای گوش دادن به منظور به حداقل رساندن حواس پرتی و بهبود تمرکز را تشویق کنید.

از وسایل کمک بصری استفاده کنید: اگر پادکست دارای مواد بصری همراه است، مانند تصاویر یا ویدئوها، استفاده از آن‌ها را برای افزایش درک پیشنهاد می‌کنیم.

صبور و پایدار باشید: بر اهمیت صبر و پشتکار تاکید کنید. یادگیری زبان یک فرآیند تدریجی است و با تمرین مداوم بهبود خواهد یافت.

به یاد داشته باشید که این نکات را با نیازهای خود تطبیق دهید تا از فرآیند یادگیری لذت ببرید. مهارت‌های گوش دادن برای فراگیری زبان بسیار مهم است و پادکست‌ها ابزاری عالی برای توسعه این مهارت‌ها هستند. همچنین از این نکات می‌توانید برای آهنگ های انگلیسی برای تقویت زبان هم استفاده کنید. در این مقاله تعدادی از بهترین پادکست‌ها برای سطح مبتدی را معرفی می‌کنیم.

پادکست انگلیسی برای تقویت لیسنینگ سطح مبتدی

در این بخش ۸ پادکست وجود دارد که می‌تواند به افراد مبتدی کمک کند تا مهارت‌های شنیداری انگلیسی خود را بهبود بخشند:

BBC Learning English

طیف وسیعی از پادکست‌ها را برای کمک به تلفظ، گرامر و واژگان ارائه می‌دهد. این پادکست برای زبان‌آموزانی ایده‌آل است که می‌خواهند انگلیسی خود را به روشی ساختاریافته با کمک متخصصان بهبود بخشند. BBC Learning English توسط بی‌بی‌سی تولید می‌شود و به دلیل محتوای آموزشی باکیفیت آن شناخته شده است.

پادکست انگلیسی را از شورای بریتانیا بیاموزید

British Council  برای زبان‌آموزان سطح A1 تا B1  طراحی شده و شامل بخش‌های مختلفی مانند درام تخیلی، جوک‌ها، آزمون‌ها، و توصیه‌های زبانی برای بهبود درک شنیداری و واژگان است. این پادکست موقعیت‌های روزمره را با بحث، متن و تمرین پوشش می‌دهد. British Council  برای کسانی که می‌خواهند انگلیسی بریتانیایی را یاد بگیرند عالی است. این پادکست برای سطوح مبتدی عالی است و به صورت ترکیبی می‌توانید با فیلم انگلیسی برای تقویت زبان مبتدی استفاده کنید تا بهترین نتیجه رو بگیرید.

پادکست انگلیسی برای تقویت لیسنینگ سطح مبتدی

صدای آمریکا

یادگیری زبان انگلیسی: پادکست‌هایی را برای زبان‌آموزان مبتدی تا پیشرفته ESL ارائه می‌دهد که بر مهارت‌های اولیه زبان تمرکز دارد. مبتدیان می‌توانند از برنام‌ هایی مانند “Let’s Learn English” و “Everyday Grammar”  لذت ببرند.

انگلیسی ۶ دقیقه‌ای از BBC

برای کسانی که زمان محدودی دارند Minute English-6 عالی است و پادکست‌های خبری هفتگی را با فهرست واژگان، سؤالات و رونوشت‌ها ارائه می‌دهد. برای درک راحت‌تر، انگلیسی با سرعت کمتری صحبت می‌شود. پادکست طیف وسیعی از موضوعات جالب و مرتبط را پوشش می‌دهد و واژگان و عبارات جدیدی را در اختیار شنوندگان قرار می‌دهد. اپیزودها شامل بحث‌هایی بین مجریان است که نه تنها آموزنده، بلکه جذاب و سرگرم‌کننده است.

می‌توانید دانلود پادکست انگلیسی مبتدی رایگان را داشته باشید و شنوندگان می‌توانند به قسمت‌ها در پلتفرم‌های مختلف، از جمله وب‌سایت آموزش انگلیسی BBC دسترسی داشته باشند. این پادکست برای زبان آموزانی مناسب است که می خواهند به طور منظم انگلیسی را بدون اختصاص زمان زیادی به آن تمرین کنند.

Elementary Podcasts توسط شورای بریتانیا

این پادکست‌ها به‌طور خاص برای مبتدیان طراحی شده‌اند و داستان‌ها و مکالمات واقعی را در بر می‌گیرد تا به شنوندگان کمک کند تا با الگوهای طبیعی صحبت کردن انگلیسی آشنا شوند.

English We Speak

پادکست بی بی سی که شنوندگان را با عبارات و اصطلاحات مورد استفاده در انگلیسی روزمره آشنا می‌کند و به گسترش واژگان و درک زبان محاوره کمک می‌کند.

پادکست انگلیسی Culips

Culips English Podcast  بر مکالمه انگلیسی تمرکز می‌کند، به شنوندگان عبارات اصطلاحی و زبان عامیانه را آموزش می‌دهد. این پادکست جذاب برای زبان‌آموزانی مناسب است که می‌خواهند بیشتر شبیه به زبان مادری صحبت کنند و گوش دهند. Culips English Podcast بیش از ۶۰۰ قسمت ارائه می‌دهد که شامل مکالمات، اصطلاحات، عامیانه و عبارات کاربردی برای استفاده روزمره است.

پادکست انگلیسی Culips برای افراد مبتدی

این پادکست شامل مکالمات واقعی انگلیسی با سرعت عادی، مصاحبه با افراد مختلف و بحث در مورد رویدادهای روز است. پادکست به صورت رایگان در دسترس است و آن را به یک انتخاب عالی برای زبان‌آموزانی تبدیل می‌کند که به دنبال بهبود مهارت‌های شنیداری انگلیسی خود بدون موانع مالی هستند.

پادکست انگلیسی All Ears

All Ears English Podcast  یک پادکست سرگرم کننده و سرزنده که انگلیسی آمریکایی را از طریق گفتگوهای طبیعی در مورد فرهنگ، تجارت و زندگی روزمره آموزش می‌دهد و برای زبان‌آموزانی که می‌خواهند خود را در انگلیسی آمریکایی غرق کنند، عالی است. لیندسی و میشل، به ترتیب از بوستون و نیویورک، دو میزبان این پادکست هستند و یادگیری را سرگرم‌کننده و جذاب می‌کنند و در عین حال مهارت‌های شنیداری انگلیسی شما را بهبود می‌بخشند.

All Ears طیف وسیعی از موضوعات، از جمله واژگان روزمره، اصطلاحات طبیعی، عبارات، افعال عبارتی، و ایجاد گفتگوهای کوچک در انگلیسی آمریکایی را پوشش می‌دهد. در کنار این پادکست از سریال برای تقویت زبان انگلیسی و مهارت شنیداری خود استفاده کنید تا نتیجه بهتری بگیرید.

این پادکست‌ها نه تنها آموزشی، بلکه سرگرم‌کننده نیز هستند، و آن‌ها را به منبعی عالی برای مبتدیان تبدیل می‌کند تا ضمن لذت بردن از فرآیند یادگیری، مهارت‌های شنیداری خود را بهبود بخشند.

جمع‌بندی

پادکست‌های انگلیسی برای سطوح مبتدی فرصتی عالی برای تقویت مهارت لیسنینگ فراهم می‌کنند. این پادکست‌ها با موضوعات جذاب و زبانی ساده، به شما امکان می‌دهند با لذت به زبان انگلیسی گوش بدهند.

مشاوره رایگان زبان
انتخاب بهترین مدرس، ویژه شما

همچنین، استفاده از خدمات آموزشی کلاس زبان آنلاین اتیچر، که توسط مدرسان مجرب ارائه می‌شود، تجربه یادگیری مطمئن و موثرتری را فراهم می‌کند. با تلفیق پادکست‌های آموزشی با خدمات اتیچر، فرآیند یادگیری زبان انگلیسی برای سطوح مبتدی به یک تجربه هیجان‌انگیز تبدیل می‌شود. حالا، به کمک این دو منبع، شما می‌توانید با اعتماد به نفس به دنیای زبان انگلیسی وارد شوید و مهارت لیسنینگ خود را بهبود دهید.

۳.۵/۵ - (۲ امتیاز)

دیدگاه ها

اولین نفری باشید که به این نوشته نظر میدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
×Close search
Search