skip to Main Content

آهنگ انگلیسی برای یادگیری زبان

آهنگ برای یادگیری زبان انگلیسی
زمان مطالعه: ۸ دقیقه

یادگیری زبان انگلیسی برای بسیاری از افراد به یکی از چالش‌های بزرگ زندگی تبدیل شده است. هر روشی که برای یادگیری زبان انگلیسی انتخاب شود، باید به گونه‌ای باشد که علاوه بر افزایش دایره لغات و گرامر، مهارت شنیداری و تلفظ را نیز بهبود بخشد.

یکی از روش‌هایی که می‌تواند به یادگیری زبان کمک کند، گوش دادن به آهنگ‌های انگلیسی است. آهنگ‌های انگلیسی به دلیل طراحی و شعرهای هنری که دارند، می‌توانند به یادگیری زبان انگلیسی کمک کنند. در این مقاله، خواهیم گفت که آهنگ از چه طریقی به بهبود مهارت زبانی کمک می‌کند و به بررسی برخی از بهترین آهنگ‌ها و آلبوم‌های انگلیسی برای یادگیری زبان خواهیم پرداخت. با ما در تدریس زبان اُتیچر همراه باشید. 

تعیین سطح زبان
تلفنی و رایگان به همراه مشاوره انتخاب استاد

فهرست بخش ها

آهنگ انگلیسی چه کمکی به یادگیری زبان می‌کند؟

آهنگ‌های انگلیسی می‌توانند یکی از بهترین روش‌های آموزش زبان انگلیسی باشند. اما باید بدانیم که فقط با گوش دادن به آهنگ‌های انگلیسی، نمی‌توان به طور کامل زبان انگلیسی را یاد گرفت. گوش دادن به آهنگ‌های انگلیسی، می‌تواند مهارت‌های شنیداری، فهمیدن و تلفظ واژگان انگلیسی را تقویت کند. برای یادگیری زبان انگلیسی، بهتر است از روش‌های مختلفی مانند خواندن، نوشتن، صحبت کردن و گوش دادن به منابع مختلف مثل بهترین فیلم ها برای یادگیری زبان انگلیسی، بهترین پادکست و کتاب استفاده کنید و از آهنگ به عنوان یک منبع تقویت کننده استفاده نمایید.

گوش دادن به آهنگ اثرات مثبت زیادی بر سطح زبان انگلیسی به خصوص مهارت شنیداری شما دارد. در زیر به چند تا از نتایج گوش مهم گوش دادن به اهنگ‌های انگلیسی‌اشاره می‌کنیم.

ارتقا مهارت‌های تلفظ

یادگیری زبان انگلیسی با آهنگ بهترین راه برای بهبود مهارت‌های تلفظ شما است. بسیاری از زبان آموزان انگلیسی (حتی پیشرفته!) در تلفظ صحیح انگلیسی مشکل دارند. برخی از صداهای انگلیسی برای تولید دقیق توسط یک انگلیسی زبان غیر بومی واقعا دشوار است.

گوش دادن به بومیان که آهنگ‌های خود را می‌خوانند می‌تواند به درک چگونگی صداهای خاص کمک کند. علاوه بر این، آواز خواندن در کنار خواننده‌های بومی می‌تواند به بیان بهتر صداهای انگلیسی و به دست آوردن لهجه مطلوب شما کمک کند.

حفظ واژگان جدید را آسان‌تر می‌کند

یادگیری زبان انگلیسی از طریق موسیقی به ویژه در حفظ واژگان جدید موثر است. آهنگ‌ها اغلب به دلیل جذابیت و قافیه در ذهن ما ثبت می‌شوند.

افزایش دایره لغات

آهنگ‌های انگلیسی مملو از واژگان جذاب و جدید هستند. تلاش برای درک اشعار و یافتن اینکه آهنگ در مورد چیست، یک فرصت عالی برای یادگیری کلمات جدید زبان انگلیسی است.

افزایش دایره لغات با آهنگ انگلیسی

در اشعار، اغلب صفت‌ها، افعال و عباراتی جالب انگلیسی وجود دارد. همچنین ممکن است با الگویی روبرو شوید که در آن کلمات خاصی اغلب در آهنگ‌های رپ استفاده می‌شود و برخی دیگر در آهنگ‌های عاشقانه تکرار می‌شوند.

یادگیری بدون استرس

گوش دادن به موسیقی سرگرم‌کننده است که می‌تواند با یادگیری لغات جدید انگلیسی، گرامر و تلفظ ترکیب شود. موسیقی به طور کلی یک محیط آرام و یک تجربه بازی مانند برای یادگیری زبان انگلیسی ایجاد می‌کند. وقتی کودک یا بزرگسالی آهنگی را می‌خواند و حتی اگر برخی از کلمات ۱۰۰% درست نباشد، باز هم در فضایی بدون استرس در حال یادگیری است. خواندن آهنگ‌های انگلیسی اعتماد به نفس شما را افزایش می‌دهد و انگیزه شما را برای یادگیری بیشتر می‌کند.

یادگیری زبان انگلیسی با آهنگ؛ لذت بخش و جذاب

کسب اطلاعات از فرهنگ بریتانیایی/آمریکایی

گوش دادن به آهنگ‌های انگلیسی نه تنها برای تقویت مهارت‌های زبانی شما مفید است. همچنین فرصتی عالی برای کشف و درک فرهنگ‌های بریتانیا، آمریکا، استرالیا و کانادا است. آشنایی با هنرمندان محبوب کشورهای انگلیسی زبان می‌تواند به شما در درک پیشینه و عوامل ملی آن‌ها که بر موسیقی آن‌ها تأثیر داشته کمک کند.

استفاده درست از آهنگ برای آموزش زبان

موسیقی یک زبان جهانی است. همه ما بدون توجه به زبانی که صحبت می‌کنیم می‌توانیم با آهنگ‌ها ارتباط برقرار کنیم به همین دلیل خواننده آهنگ می‌تواند مانند یک مدرس زبان انگلیسی برای ما باشد. اما قبل از آن باید بدانیم که چطور به شعار این معلم گوش دهید تا سبب بهبود یادگیری شما شود. برای سرعت بخشیدن به یادگیری زبان، در اینجا چند تمرین سرگرم کننده وجود دارد که می‌توانید آن‌ها را با آهنگ‌های پاپ مورد علاقه خود انجام دهید:

حدس زدن اشعار

می توانید از برنامه/وب سایت LyricsTraining برای پر کردن جاهای خالی اشعار با کلمات صحیح استفاده کنید. اگر سطح خود را می‌دانید، آن را انخاب کرده و شروع کنید و اگر از سطح زبانی خود اطلاع ندارید ابتدا تعیین سطح زبان آنلاین انجام دهید و سپس بر اساس سطح خودتان، شروع به تمرین کنید. اگر هم اول راه هستید با سطح مبتدی آغاز کرده و به مرور زمان به سطوح بالاتر بروید

گوش دادن به آهنگ با متن

گوش دادن به آهنگ با دیدن متن آن، به شما کمک می‌کند تا بهتر متوجه معنی واژگان و جملات شوید. بسیاری از سایت‌ها و برنامه‌های موبایل، متن آهنگ‌ها را همراه با آن‌ها نمایش می‌دهند که شما می‌توانید از آن‌ها برای بهتر فهمیدن متن استفاده کنید.

تکرار متن آهنگ

پس از گوش دادن به آهنگ، می‌توانید متن آن را تکرار کنید. این کار به شما کمک می‌کند تا مهارت تلفظ خود را بهبود بخشید و لغات و عبارات جدید را به یاد بیاورید.

برای یادگیری بهتر زبان با آهنگ میتوانید هنگام با خواننده شروع به خواندن کنید

شما هم خوانندگی را امتحان کنید

خواندن اشعار با کمک متن، مهارت‌های خواندن و تلفظ شما را آزمایش می‌کند و می‌تواند در به خاطر سپردن عبارات و کلمات به شما کمک کند

 یک آهنگ به دو زبان

سعی کنید یک آهنگ انگلیسی را به زبان خود ترجمه کنید. به آهنگ و ریتم دقت کنید و سعی کنید تعداد هجاهای هر خط را مطابقت دهید

 داستان چیست؟

موزیک ویدیو را تماشا کنید و سعی کنید معنی آهنگ را حدس بزنید. سپس، کلمه به کلمه اشعار را نگاه کنید و هر خط را با موزیک ویدیو مقایسه کنید. این کار را می‌توانید با سریال برای تقویت زبان انگلیسی مبتدی هم انجام دهید و سعی کنید دیالوگ‌های گفته شده را درک کنید.

این راه را با آهنگ “You Belong With Me” تیلور سویفت امتحان کنید.آهنگ‌ها مملو از عبارات و اصطلاحات عامیانه هستند. وقتی یک عبارت انگلیسی گیج کننده پیدا کردید، آن را در دیکشنری جستجو کنید و معنای آن را در دفترچه خود یادداشت کنید.

همچنین آهنگ‌های انگلیسی می‌توانند به شما در یادگیری ساختار جملات و دستور زبان کمک کنند. آهنگی را انتخاب کنید، سپس روی قسمتی از اشعار تمرکز کنید که می‌خواهید بخوانید. برخی از کلمات را جایگزین کنید و جمله جدید خود را بسازید.

به عنوان مثال، برونو مارس در « The Lazy Song» می‌گوید: « Today I don’t feel like doing anything » ساختار جمله این است: ” Today I don’t feel like [verb+ing]” سپس می‌توانید جملاتی مانند « Today I don’t feel like going to the dentist» یا « Today I don’t feel like swimming» بسازید.

چند آلبوم و آهنگ مناسب برای یادگیری زبان انگلیسی

از آنجایی که آهنگ‌ها معمولاً از انگلیسی معمولی و روزمره استفاده می‌کنند، می‌توانند به شما کمک کنند تا در عین لذت بردن از موسیقی خوب، به طور طبیعی‌تر از زبان استفاده کنید.

برای استفاده از آهنگ‌ها به عنوان یکی از منابع یادگیری زبان انگلیسی،  از آهنگ‌هایی استفاده کنید که متن واضح و قابل فهمی داشته باشند، تا بتوانید به راحتی معنی واژگان و جملات را درک کنید.آهنگ‌هایی که موضوعات و عبارات روزمره را در بر دارند، می‌توانند به شما در یادگیری زبان انگلیسی کمک کنند.

به عنوان مثال، آهنگ‌هایی با موضوعات عشق، دوستی، خانواده و کار، می‌توانند به شما در یادگیری اصطلاحات و عبارات مربوط به این موضوعات کمک کنند.

آهنگ‌هایی که تلفظ و لهجه واضح دارند، می‌توانند به شما در بهبود تلفظ و مهارت شنیداری کمک کنند. به عنوان مثال، آهنگ‌هایی با لهجه بریتیش یا آمریکایی، می‌توانند به شما در تقویت لهجه این دو منطقه کمک کنند. بهتر است از آهنگ‌های معروف پاپ استفاده کنید.

در قدم اول استفاده از آهنگ‌های رپ به دلیل سرعت بالای ادای کلمات مناسب نیست و می‌تواند سبب بی انگیزگی شما شود. همچنین آهنگ‌هایی که ملودی و قطعه‌بندی مناسب دارند، می‌توانند به شما در بهبود مهارت شنیداری و تلفظ خود کمک کنند. همچنین، انتخاب آهنگ‌هایی با ملودی و قطعه‌بندی جذاب، می‌تواند به شما کمک کند تا لذت بیشتری از یادگیری زبان انگلیسی ببرید.

در زیر تعدادی از بهترین آلبوم‌ها و اهنگ‌های انگلیسی که دارای این ویژگی‌ها هستند را معرفی کردیم.

آلبوم ۲۵ از Adele

آلبوم ۲۵ از Adele یکی از آلبوم‌های موفق این خواننده انگلیسی است و شامل ۱۱ ترانه می‌شود که می‌تواند برای یادگیری زبان انگلیسی مفید باشد. ترانه Hello یکی از مشهورترین ترانه‌های آلبوم است و می‌تواند به شما در بهبود مهارت شنیداری و تلفظ کمک کند. این آهنگ قدرتمند به دلیل شروع کند و اشعار واضح آن برای یادگیری زبان انگلیسی بسیار عالی و درخشان است.

آلبوم 25 ادل؛ یک آلبوم متفاوت برای یادگیری زبان انگلیسی

در واقع، برای کسی که تازه انگلیسی را یاد می‌گیرد، لهجه واضح لندنی ادل برای عادت کردن به کلمات و عبارات جدید عالی است. آلبوم‌ها ادل ۱۹، ۲۱، ۲۵ و ۳۰ بوده که هر کدام برای کمک به آموزش زبان انگلیسی بسیار عالی هستند.

آلبوم “x” از اد شیرن معروف به Multiply

آلبوم “x” معروف به “Multiply” از Ed Sheeran شامل ترانه‌های متنوعی با موضوعات مختلف است که به شما در تقویت زبان انگلیسی می‌تواند کمک کند. یکی از معروف‌ترین اهنگ‌های این آلبوم “Thinking Out Loud” است. این تصنیف عاشقانه از اد شیرن به دلیل سرعت آهسته و آهنگ تکراری‌اش در بین آهنگ‎‌های برتر برای تقویت زبان قرار گرفته است.

این ترانه با موضوعیتی درباره عشق ابدی نوشته شده و می‌تواند به شما در یادگیری اصطلاحات و عبارات مرتبط با عشق، رابطه، وفاداری، و عشق ابدی کمک کند. همچنین، این ترانه شامل اصطلاحات مفیدی درباره گذران زمان و پیری است. سایر آهنگ های این آلبوم هم در تقویت نهارت شنیداری و یادگیری کلمات جدید بسیار مفید هستند.

 آهنگ Shallow از Lady Gaga & Bradley Cooper

“Shallow” یکی از مشهورترین و باورنکردنی‌ترین ترانه‌های اجرا شده توسط Lady Gaga و Bradley Cooper است. این ترانه در فیلم   A Star is Born  اجرا شده و بسیار محبوب شده است. این ترانه می‌تواند برای تقویت زبان انگلیسی شما مفید باشد، زیرا شامل عبارات و اصطلاحات مرتبط با عشق و روابط است که به آرامی و قابل فهم ادا می‌شوند.

لذت یادگیری زبان با گوش دادن به آهنگ انگلیسی

آهنگ New Rules از Dua Lipa

اگرچه اشعار آن تا حدودی سریع است، اما New Rules  آهنگ مناسبی برای تمرین دستورات منفی و همچنین اختصارات رایج و اصطلاحات عامیانه مانند “ain’t” و “em” است.

Love Yourself از Justin Bieber

“Love Yourself”  یکی از موفق‌ترین ترانه‌های Justin Bieber است که در سبک پاپ آکوستیک منتشر شده است. این ترانه در سال ۲۰۱۵ به‌طور رسمی منتشر شد و به شدت مورد پسند مخاطبان قرار گرفت. متن این ترانه شامل اصطلاحات و عبارات مرتبط با روابط عاطفی و تجربه‌های زندگی است. برای زباناموزانی که با ساختارهای منفی مشکل دارند، « Love Yourself » جاستین بیبر فرصت‌های خوبی را برای تمرین تفاوت بین did، didn’t، do و don’t ارائه می‌کند. فقط به اختصاراتی مانند “wanna” توجه کنید که ممکن است برای مبتدیان مشکل ایجاد کند.

مشاوره رایگان زبان
انتخاب بهترین مدرس، ویژه شما

جمع‌بندی

به طور کلی، استفاده از آهنگ نمی‌تواند به تنهایی زبان انگلیسی را به شما آموزش دهد. در واقع آهنگ یک ابزار کمکی است که به کمک آن می‌توانید مهارت‌های مختلف خود از جمله مهارت شنیداری را تقویت کنید و سطح زبانی خود را بالا ببرید. پس دقت کنید در کنار استفاده از آهنگ سایر منابع آموزشی یادگیری زبان انگلیسی را فراموش نکنید.

۵/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاه ها

اولین نفری باشید که به این نوشته نظر میدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
×Close search
Search