skip to Main Content

چطور گرامر یاد بگیریم

چطور گرامر یاد بگیریم
زمان مطالعه: ۶ دقیقه

یادگیری گرامر انگلیسی می‌تواند ترسناک باشد، به خصوص اگر زبان اول شما نباشد. چه در حال یادگیری زبان انگلیسی به عنوان زبان دوم باشید و چه صرفاً می‌خواهید یک دوره آموزشی تازه در مورد اصول اولیه داشته باشید، باید گرامر انگلیسی را درک کرده و یاد بگیرید. خوشبختانه، یادگیری گرامر انگلیسی نیازی به یک کار سخت و طاقت‌فرسا ندارد، و در واقع بسیار ساده‌تر از آن چیزی است که اکثر مردم تصور می‌کنند. به همین دلیل است که ما این راهنما را در مورد نحوه یادگیری گرامر انگلیسی در ۵ مرحله آسان برای شما توضیح داده‌ایم.

تعیین سطح زبان
تلفنی و رایگان به همراه مشاوره انتخاب استاد

فهرست بخش ها

یادگیری گرامر انگلیسی

نکته مهم در مورد اینکه چطور گرامر یاد بگیریم این است که شما مجبور نیستید با پیچیده‌ترین قوانین شروع کنید (در واقع، نباید این کار را انجام دهید). به هر حال، قبل از اینکه بتوانید بدوید، باید راه رفتن را یاد بگیرید! بنابراین، بیایید به چند قانون اساسی دستور زبان نگاه کنیم تا سفر یادگیری زبان خود را شروع کنید:

بخش‌های گفتاری لغت را یاد بگیرید

مرحله ۱: بخش‌های گفتاری لغت را یاد بگیرید

قبل از یادگیری گرامر های سخت زبان انگلیسی شما در قدم اول باید بخش‌های گفتار لغت را یاد بگیرید. بخش‌های گفتار(parts of speech) دسته‌های مختلف کلمات انگلیسی هستند. هر کلمه انگلیسی در یک دسته قرار می‌گیرد و بخش‌های گفتار به انگلیسی زبانان کمک می‌کند تا بفهمند هر کلمه چگونه می‌تواند استفاده شود.

۸ بخش اصلی گفتار وجود دارد که باید بدانید:

  • اسم:اسم یک شخص، مکان، شی، گروه، ایده، مفهوم و غیره است… (مثلاً: dog, man, Japan, house, anger،democracy)
  • ضمیر: ضمیر کلمه‌ای است که می‌توان به جای اسم به آن اشاره کرد (مثلاً: I, you, he, she, it, we, they).
  • فعل: فعل کلمه‌ای است که برای توصیف یک عمل (run, jump, eat) یا حالتی از وجود داشتن(is, appears, thinks) و غیره استفاده می‌شود.
  • صفت:صفت کلمه‌ای است که یک اسم یا ضمیر را توصیف یا تغییر می‌دهد. (مثلاً: strong, fast, intelligent, nice)
  • قید: قید کلمه‌ای است که یک فعل یا صفت را توصیف یا تغییر می‌دهد. (مثلاً: slowly, exceptionally, sadly)
  • حرف اضافه: حرف اضافه کلمه‌ای است که رابطه بین دو چیز را در یک جمله بیان می‌کند. (مثلاً: behind the door, at noon, with the man)
  • ربط: حرف ربط کلمه‌ای است که برای اتصال دو قسمت مرتبط یک جمله استفاده می‌شود. این قسمت‌ها می‌توانند عبارت باشند (I want to play baseball, but it is raining)، یا بخش‌های کوچک‌تر گفتار مانند صفت‌ها، قیدها، اسم‌ها، فعل‌ها و غیره… (ancy and expensive, silently but powerfully, kicking and screaming).
    • interjection‌: الفاظ کلمه یا عبارتی است که بدون نیاز به یک جمله کامل، معنی و احساساتی نظیر هیجان، شادی یا عصبانیت را بیان می‌کند. (مثلاً: wow, oh, ouch)

یادگیری گرامر انگلیسی

مرحله ۲: واژگان جدید را یاد بگیرید

هنگامی که هشت بخش اصلی گفتار را درک کردید، می‌توانید دامنه واژگان خود را گسترش دهید. برای این کار می‌توانید از بهترین اپلیکیشن یادگیری لغات انگلیسی یا سایر منابع واژگان استفاده کنید. این مرحله  یکی از مهم‌ترین گام‌ها برای یادگیری گرامر زبان انگلیسی است. قبل از اینکه لغات را یاد بگیرید، باید قسمت‌های گفتار را درک کنید.

مرحله ۳: ساختارهای جمله را بیاموزید

در حالی که برخی استثناها وجود دارد (مثل interjections)، اکثر جملات انگلیسی باید یک فاعل و یک فعل داشته باشند. فاعل اسمی است که عمل را انجام می‌دهد. فعل عملی است که اسم انجام می‌دهد. در اینجا چند مثال برای نشان دادن قاعده فاعل-فعل آورده شده است:

  • The dog barks.
  • A baby cries.
  • The bird sings

بدون فاعل و فعل، هیچ یک از این جملات معنا پیدا نمی‌کند. در واقع، آن‌ها اصلاً جمله نیستند!

چطور گرامر را یاد بگیریم

ترتیب کلمات انگلیسی

وقتی یک جمله فقط فاعل و فعل داشته باشد، تشخیص ترتیب کلمات به اندازه کافی آسان است، اما زمانی که شروع به اضافه کردن کلمات بیشتری می‌کنید، پیچیده‌تر می‌شود. ترتیب کلمات استاندارد در زبان انگلیسی عبارت است از: فاعل + فعل + مفعول. مفعول چیزی است که فاعل به آن عمل می‌کند و فعل بر آن واقع شده است. در اینجا چند نمونه از جملات اصلی فاعل/فعل/مفعول آورده شده است:

  • The man calls his friend.
  • The dog chews on the bone.
  • The bird flies over a tree.

با جملات ساده‌ای مانند این، تشخیص ترتیب کلمات بسیار آسان است. article ها (a، an  یا  the) قبل از اسمی که توصیف می‌کند، اسم قبل از فعل و فعل قبل از مفعول می‌آید. این موارد را می‌توانید به راحتی در سایت‌های موجود در لیست بهترین سایت آموزش زبان انگلیسی رایگان یاد بگیرید.

به مثال‌های زیر توجه کنید:

  • The angry man impatiently calls his friend.
  • The big dog always chews on the bone.
  • The little bird quickly flies over a tree.

در مثال های بالا، به هر جمله یک صفت و یک قید اضافه کرده‌ایم. به طور کلی، صفت‌ها بعد از article  و قبل از اسمی که توصیف می‌کنند می‌آیند، اگرچه استثناهای زیادی وجود دارد. در مثال یک impatiently قید است و صفت angry است.

مرحله ۴: جمله‌واره‌ها را یاد بگیرید

به منظور درک و تشکیل جملات پیچیده‌تر، باید در مورد جمله‌واره‌ها(Clauses) انگلیسی یاد بگیرید. جمله‌واره‌ها عبارتی است که با استفاده از فاعل و فعل یک فکر کامل را تشکیل می‌دهد. هر جمله باید حداقل شامل یک جمله‌واره‌ها باشد.

جمله‌واره‌ها رایج انگلیسی

دو نوع جمله‌واره‌ها وجود دارد که برای تشکیل جملات پیچیده‌تر باید بدانید: جملات مستقل (یا جمله‌واره اصلی) و جمله‌واره‌های فرعی. در اینجا چند نمونه از هر کدام آورده شده است:

     جمله‌واره‌های مستقل: یک جمله‌واره‌ مستقل می‌تواند به عنوان یک جمله کامل باشد. جملات را می‌توان از یک جمله‌واره‌ ساخت (مثلاً: My dog eats pizza). با این حال، گاهی اوقات می‌توانیم دو یا چند جمله‌واره‌ مستقل را در یک جمله ببینیم:

I like music, but I don’t like this song. (2 جمله‌واره‌ مستقل با یک حرف ربط “اما” به هم مرتبط شده‌اند)

After we finished dinner, I decided to get some dessert. (یک جمله‌واره‌ فرعی و به دنبال آن یک جمله‌واره‌ مستقل)

     جمله‌واره‌ فرعی: یک جمله‌واره‌ فرعی نمی‌تواند به تنهایی معنی دهد (به یک جکله‌واره مستقل نیاز دارد). شما می‌توانید جملات فرعی را تشخیص دهید زیرا آن‌ها حروف ربط فرعی در مقابل خود دارند (مثلاً: although, after, before, because, etc). این جملات دارای جمله‌واره‌ فرعی هستند (به صورت بولد):

  • I answered the phone when it rang.
  • He doesn’t like me because I took his pencil.
  • She raised her hand as soon as the teacher asked the question.

جمله واره‌ها به سازماندهی کلمات در یک جمله در بخش‌های جداگانه کمک می‌کنند که هر کدام نقش خود را در جمله دارند. هنگامی که متوجه شدید که هر عبارت در یک جمله چگونه عمل می‌کند، می‌توانید درک کنید که چرا کلمات به ترتیب خاصی چیده شده‌اند.

مرحله ۵: زمان‌های گرامر انگلیسی را یاد بگیرید

Tense  بیانگر زمانی است که یک جمله در آن اتفاق می‌افتد. زمان افعال، شکلی را که یک فعل در هر جمله می‌گیرد تغییر می‌دهد. سه زمان اصلی در زبان انگلیسی وجود دارد: گذشته، حال و آینده. هر زمان دارای ۴ زیر شاخه است: ساده، پیوسته، کامل و کامل استمراری. در جدول زیر این زمان‌ها را تعریف کردیم. v1  نشان دهنده شکل اول فعل(فعل ساده)، v2 نشان‌دهنده شکل گدشته فعل و v3 نشان‌دهنده شکل سوم فعل است.

زمان افعال و سایر نکات گرامری را می‌توانید در منابع مختلف اعم از کتاب‌های آموزش زبان انگلیسی و یا بهترین اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی را یاد بگیرید و در مکالمات و نوشته‌های خود استفاده کنید تا از لحاظ گرامری در مبحث زمان، مشکلی نداشته باشید.

زمان‌های گرامر انگلیسی را یاد بگیرید

منابع اضافی برای یادگیری گرامر انگلیسی با اُتیچر

در حالی که این راهنما تمام قوانین گرامری کتاب‌ها را پوشش نمی‌دهد، اما اطلاعات کافی برای درک اصول گرامر انگلیسی را در اختیار شما قرار می‌دهد. برای قواعد دستور زبان پیشرفته‌تر، می‌توانید از کلاس زبان و خدمات آنلاین آموزشگاه زبان اتیچر استفاده کنید که با به خدمت گرفتن اساتید مجرب، هر مشکل زبانی را برای شما آسان خواهد کرد. در هر صورت، امیدواریم این راهنما به شما کمک کند گرامر انگلیسی خود را بهبود بخشید و احساس راحتی بیشتری در صحبت کردن به زبان انگلیسی با دیگران داشته باشید!

مشاوره رایگان زبان
انتخاب بهترین مدرس، ویژه شما
۳.۹/۵ - (۱۹ امتیاز)

دیدگاه ها

  1. سلام،مطالبتونومیخونم وراهنمای خوبی هستین.همه ایناروکاربری کردم وحالامشکلم چیه؟راهنماییم کن مربی خوبم. من خودموتست زدم وبرام مسلم شده تقریبا لایتنری وار وسرانگشتی برای حفظ کلمات وجملات انگلیسی وهرزبان دیگه معمولا ( ۱۵ مرتبه)خوانم.وبرای همیشه توحافظمه.زبان فارسیم درحدمعارف بزرگه.وخیلی ازکلماتی که بلدم اصلابکارنمیبرم.مگه اساتیدادب باشن.حالابگوچی کنم که تعدادخوانشم کمتربشه مثلا ۱۰ بارخوان.میبینی چقدرجلو میفتم.الانه که زبانم زیادتعریفی نیستش.کم کارم.برام شده رفع کتی.حال نمیده.چیزی گیرم نمیاد.کامل گفتم که برام تدبیرکنی.ببینم چی واسم داری.دم شماگرم وممنونم

    1. سلام حمید عزیز
      پیشنهاد میکنم با واحد پشتیبانی اُتیچر تماس بگیرید یا توی سایت اصلی برامون کامنت بذارید. کارشناسان ما می‌تونند اساتیدی خوبی رو بهتون معرفی کنند تا بهینه‌تر فرآیند یادگیری زبان انگلیسی رو دنبال کنی.

شما هم دیدگاه، تجربه یا سوالتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
×Close search
Search