skip to Main Content

آیا موسیقی در یادگیری زبان انگلیسی موثر است؟

زمان مطالعه: ۳ دقیقه

فهرست بخش ها

آیا واقعا موسیقی در یادگیری زبان انگلیسی سودمند است؟

حتماً برای شما شگفت‌ انگیز است که بدانید چطور  گوش دادن به موسیقی در یادگیری زبان انگلیسی موثر است؟! اگر چه تشخیص کلمات و تلفظ آن ها در آواز کمی دشوار تر از صحبت کردن است اما نیازی به نگرانی نیست! راه‌های زیادی برای استفاده از موسیقی در یادگیری زبان انگلیسی وجود دارد. در این مقاله، برخی از توصیه‌های عملی برای بهبود مهارت های شنیداری از طریق موسیقی را به شما معرفی می کنیم.

 


چرا موسیقی در یادگیری زبان انگلیسی مفید است؟

در یک مقاله ایتالیایی، عنوان شده است که موسیقی می‌تواند در یادگیری زبان انگلیسی الهام‌بخش و مفید باشد. موسیقی همچنین منبع خوبی برای کشف واژگان جدید، عبارات و اصطلاحات و غیره است.

نکته جالب توجه این است که شباهت‌ های بسیاری بین زبان و موسیقی وجود دارد، نه‌ فقط به این دلیل که از آن‌ها برای انتقال پیام‌ و معانی استفاده می‌کنیم بلکه به این معنی که موسیقی و زبان در درجه اول بر روی صدا متمرکز هستند، هرچند که هر دو می‌توانند نوشته شوند. به‌ عبارت‌دیگر، هنگامی‌ که صحبت می‌کنیم و یا موسیقی می‌سازیم، صداهایی تولید می‌کنیم که ملودی‌ خاصی دارند و اغلب این ملودی‌ها مسئول انتقال معانی هستند.

واضح است که برای تشخیص عصبانیت افراد لازم نیست زبان بدانید. بلکه کافی است ببینید که آن‌ها با صدای بلند صحبت می‌کنند. یک شباهت مهم دیگر این است که هم موسیقی و هم‌زبان از طریق تقلید، یا تکرار آنچه می‌شنوید یاد گرفته می‌شوند.

موسیقی اعتیادآور است !

وقتی هنرمند یا گروه موسیقی مورد علاقه خود را پیدا می کنید، نمی‌توانید گوش دادن به موسیقی خود را متوقف کنید . شما بیشتر و بیشتر به دنبال آن خواهید رفت، شما می‌خواهید بدانید که آن‌ها چه می‌گویند و با گوش دادن به موسیقی در یادگیری زبان انگلیسی پیشرفت میکنید.

فایده استفاده از موسیقی در یادگیری زبان انگلیسی چیست؟

گوش دادن به انواع موسیقی در یادگیری زبان انگلیسی می‌تواند مفید باشد زیرا:

  1. کلمات و عبارات جدید و همچنین اصطلاحات گفتاری و عامیانه را یاد خواهید گرفت.
  2. شما را وادار به استفاده از تلفظ‌ ها و لهجه‌ های مختلف می‌کند.
  3. تلفظ زبان شما را بهبود خواهد داد.
  4. ضمیر ناخودآگاه ، زبان را می‌پذیرد، آن را به کار می‌گیرد و پس از مدتی، یادگیری کلمات، دستور زبان و غیره برای شما ساده‌تر می‌شود.

بنابراین، خوب است که موسیقی را به زبان انگلیسی بشنوید حتی اگر به‌طور کامل بر آن تمرکز نکنید.

با استفاده از موسیقی در یادگیری زبان انگلیسی ذهن شما صدای زبان را به خاطر می‌آورد و در یک‌ لحظه متوجه خواهید شد که فقط می‌دانید که یک جمله به نظر اشتباه تلفظ می‌شود، حتی دقیقا نمی دانید چرا !!

 

 بنابراین، ما پیشنهاد می‌کنیم از روش‌های زیر در گوش دادن به موسیقی استفاده کنید:

  • یک آهنگ را انتخاب کنید
  • بدون خواندن اشعار حداقل یک‌بار به آن گوش کنید و سعی کنید معنی کلمات را دریابید.
  • شما احتمالاً باید بیش از یک‌بار به این آهنگ گوش کنید تا همه‌ جزییات را درک کنید.
  • درصورتی‌که فقط چند کلمه را در ابتدا درک کردید، دلسرد نشوید.
  • در صورت امکان، با هدفون آهنگ را گوش کنید.
  • به این ترتیب صداهای محیطی تمرکز شما را برهم نمی زند و شما به کلمات موسیقی مسلط‌تر خواهید بود.

برای شروع ، پیشنهاد من به شما یک آهنگ پاپ عاشقانه است که کلمات زیادی ندارد و یادگیری آن ساده است.

 

اشعار را پیدا کنید:

اشعار را به‌ تنهایی نخوانید، آهنگ را پخش‌کنید و کلمات را در آن پیدا کنید. کلماتی را که سخت است و نمی دانید را پیدا کنید و سعی کنید معنی آن‌ها را از متن به دست آورید.در نهایت میتوانید از یک فرهنگ لغت استفاده کنید.با این روش از موسیقی در یادگیری زبان انگلیسی به بهترین شکل بهره برده اید.

با یک آهنگ جدید تکرار کنید:

آهنگی پیدا کنید که واقعاً دوستش دارید، تا زمانی که آنرا کاملا یاد نگرفتبد دست از گوش دادن نکشید. و بالاخره، در حمام آواز بخوانید! صدای خود را آزاد کنید و از موسیقی در یادگیری زبان انگلیسی لذت ببرید!

همچنین با کمک وبسایت اُتیچر می توانید با معلم های متنوع به زبان انگلیسی صحبت کنید و از آموزش حرفه ای زبان لذت ببرید. برای اینکار کافی است بر روی لینک کلیک کنید

۱.۷/۵ - (۴ امتیاز)

دیدگاه ها

اولین نفری باشید که به این نوشته نظر میدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
×Close search
Search