skip to Main Content

ترفندی برای تقویت مکالمه زبان انگلیسی با موسیقی

زمان مطالعه: ۴ دقیقه

فهرست بخش ها

چگونه می‌توان از موسیقی برای تقویت مکالمه زبان انگلیسی استفاده کرد؟

گوشی هوشمند: درگاه عظیم آموزش مکالمه زبان انگلیسی

بکی از بهترین روش‌ها در آموزش و یا تقویت مکالمه زبان انگلیسی، استفاده از عادت‌های مناسب زندگی است.

این روزها گوشی هوشمند بخش جدانشدنی دنیای ما است! چرا از این ابزار کارآمد برای آموختن یک زبان جدید استفاده نکنیم؟

گوشی هوشمند راه‌های زیادی برای تقویت مکالمه زبان انگلیسی به روی ما باز می‌کند. برای مثال می‌توان به برنامه های مختلفی که برای این هدف طراحی شده‌اند، موسیقی، فیلم و یا سایت‌های آموزش آنلاین زبان اشاره کرد که از طریق مکالمه و تماس‌های تصویری به‌شکل فعالانه در این راستا فعالیت میکنند.

در این مقاله می‌خواهیم درباره نقش موسیقی در تقویت مکالمه زبان انگلیسی صحبت کنیم؛ و بگوییم چگونه می‌توان با بازده بیشتری موسیقی گوش داد.

اگر قبلا  آموزش مکالمه زبان انگلیسی از طریق آهنگ و موسیقی را انجام نداده‌اید، خیلی دیر نیست که استفاده از این ترفند جذاب برای تقویت مکالمه زبان انگلیسی خود را به صورت موثر شروع کنید.

چه چیزی در آهنگ‌ها بستر تقویت زبان انگلیسی را فراهم می‌کند؟

شواهد علمی زیادی وجود دارد که نشان می‌دهد آموزش زبان با موسیقی به زبان‌آموزان کمک می‌کند تا گرامر و واژگان را یاد بگیرند و تلفظ را بهبود بخشند.

اثر موتزارت” ،اصطلاحی است که می‌گوید:

گوش دادن به موسیقی کلاسیک باعث افزایش کارایی وظایف ذهنی مانند یادگیری می‌شود.

از طرف دیگر شما برای تقویت مکالمه زبان انگلیسی خود نیاز به سخن گفتن و گوش دادن دارید؛ و این امر را می‌توان از مسیر ‌های متفاوتی دنبال کرد. آهنگ‌ها همیشه شامل بسیاری از واژگان مفید و اصطلاحات کاربردی هستند و شنیدن گفتار امروزی به طور مستقیم باعث تقویت مکالمه زبان انگلیسی شما می‌شود.

لذت ببرید و یاد بگیرید

گوش دادن به آهنگ باعث می‌شود تا بر تلفظ و درک خود از ریتم و ملودی زبان انگلیسی تمرکز کنید؛ و اینگونه زبان انگلیسی را در مغز خود حک کنید. بسیاری از کلمات درون آهنگ‌ها تکراری هستند و باعث می‌شود به راحتی در ذهن حک بشوند.

احتمالا خود شما به دفعات این موضوع را تجربه کرده اید.

آهنگ ها و اشعار معمولا به افکار ما نفوذ می‌کنند و در ذهن ما بارها و بارها پخش می‌شوند. این مورد به شما در آموزش مکالمه زبان انگلیسی با موسیقی کمک می‌کنند، چرا که شما به راحتی واژگان و عبارات را حفظ می‌کنید؛ در واقع، پس از یک دوره کوتاه مدت، تقریبا غیر‌ممکن است که آن‌ها را فراموش کنید.

آهنگ ها جنبه عاطفی نیز دارند؛ و ارتباط ما با موسیقی عمیق و بسیار قدرتمند است. موسیقی کلیدی است که احساساتمان را درگیر می‌کند و سلامت ذهنی ما را افزایش می‌دهد. هنگامی که چیزی عاطفی است، به راحتی قابل به یاد آوردن است.

همچنین مطالعه شود:

“آیا موسیقی در یادگیری زبان انگلیسی موثر است؟”

 

گوش کنید و صحبت کنید

از دلایلی که افراد آموزش مکالمه زبان انگلیسی را دشوار می دانند این است که آنها در روز برای تحصیلشان وقت اضافی ندارند. شما برای شنیدن موسیقی نیازی به زمان اضافه ندارید و می‌تواند در هرکجا همراهتان باشد. شما می توانید آهنگ‌های انگلیسی را در اتومبیل، آشپزخانه و زیر دوش پخش کنید. و با انتخاب موسیقی که دوست دارید، بارها آن را بدون بی‌حوصلگی گوش می‌کنید.

بهتر است در کنار شنیدن موسیقی، از همراهی یک هم‌صحبت انگلیسی زبان بهره ببرید. این امر باعث می‌شود با استفاده کردن از کلماتی که یاد گرفته اید، تقویت مکالمه زبان انگلیسی‌تان را افزایش دهید.

اگر مشغله و برنامه روزانه‌تان اجازه تنظیم وقت برای شرکت در کلاس مکالمه را نمی‌دهد، در کنار موسیقی از کلاس‌های آنلاین آموزش مکالمه زبان انگلیسی استفاده کنید؛ در اتیچر این امکان برای شما وجود دارد که براساس برنامه روزانه خودتان کلاس‌های مکالمه داشته باشید.

اینگونه شما با استفاده کردن از کلمات محاوره‌ای که از طریق موسیقی آموختید، در قالب مکالمه با استاد زبان خبره، اموخته های خود را استفاده کرده و به تقویت مکالمه زبان انگلیسی خود کمک می‌کنید.

اشعار را فراموش نکنید

شما می‌توانید در حین گوش دادن به موسیقی متن ترانه آن را نیز بخوانید. در این صورت نحوه تلفظ و ادای کلمات در ذهنتان ثبت می‌شود. سعی کنید ترانه را حفظ کنید. حفظ کردن ترانه یادآوری کلمات را برایتان تسهیل می‌کند و حتی به صورت غیر مستقیم گرامر را به شما می‌آموزد.

توصیه میکنم در ابتدا از ترانه‌های ساده با تلفظ کلمات واضح تر و آسان تر شروع کنید تا نتیجه بهتری بگیرید.

در پایان

موسیقی، فرهنگ انگلیسی و درک زبان انگلیسی را به شما یاد می‌دهد؛ شما را متوجه نحوه فکر کردن انگلیسی زبانان می‌کند؛ آشنایی با آهنگ های محبوب و هنرمندان باعث می شود شما موضوعی برای انگلیسی صحبت کردن، با دوستان خود داشته باشید؛ و مهم تر از همه شما را به هدفتان یعنی “تقویت مکالمه زبان انگلیسی” نزدیک می‌کند.

به این مقاله امتیاز بدهید

دیدگاه ها

اولین نفری باشید که به این نوشته نظر میدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
×Close search
Search