skip to Main Content

برای پیشرفت سریع در یادگیری زبان فرانسه چه باید کرد ؟

زمان مطالعه: ۵ دقیقه

آیا به دنبال پیشرفت سریع در یادگیری زبان فرانسه هستید؟

در پاسخ به سوال بالا، برایتان یک خبر خوب و یک خبر بد داریم. خبر بد این است که هیچ روش معجزه آسایی برای یادگیری زبان فرانسه وجود ندارد. و خبر خوب این است که همه افراد توانایی یادگیری زبان فرانسه، (و به طور کلی هر زبان خارجی) را دارند. همه افراد با تلاش می توانند هر زبان خارجی را یاد بگیرند. ولی راه ها و نکاتی وجود دارد که به پیشرفت سریع در یادگیری زبان فرانسه و ارتقای کیفیت یادگیری آن کمک می کند.

فهرست بخش ها

در ادامه مقاله به هفت روش کاربردی “ که می تواند باعث پیشرفت سریع در یادگیری زبان فرانسه شود، اشاره می کنیم.

۱- هدف خود را از یادگیری زبان فرانسه مشخص کنید.

برای این که در راستای یادگیری زبان فرانسه، سردرگم نشوید و در میانه راه آن را رها نکنید، حتما باید هدفی مشخص از یادگیری این زبان داشته باشید. برای مثال اگر برای تحصیل در کشور های فرانسه زبان این زبان را می خوانید، باید بدانید که کدام آزمون زبان فرانسه برایتان مناسب تر است و متناسب با الگوی کلی آن آزمون، به مطالعه بپردازید.

  •  برای خود اهداف کوتاه مدت تعیین کنید.

بهتر است این اهداف را با کمک استاد زبانتان تعیین کنید. تا بتوانید اهداف معقولی را متناسب با سطح دانش خود از زبان فرانسه انتخاب کنید. مثلا بگویید که با گذشت ۱ماه، خواهید توانست کارتون های فرانسه زبان با زیرنویس را تا ۵۰% متوجه شوید.

  •  رسیدن به اهداف تعیین شده برای خودتان را اولویت قرار دهید.

در هر بازه زمانی که اهداف کوتاه مدت خود را مشخص کردید، ( بهتر است این بازه ها هفتگی و ماهانه باشند) پیشرفت های خود را یادداشت کنید. این کار به بالا رفتن اعتماد به نفس شما و پیشرفت سریع در یادگیری زبان فرانسه ، کمک زیادی خواهد کرد.

۲- به طور مستمر زبان فرانسه را تمرین کنید.

  • هر روز فرانسه بخوانید هرچند اندک.

پیشرفت سریع در یادگیری زبان فرانسه، در گرو استمرار مطالعه آن است. این که هر روز هفته روزی ۱ ساعت را به مطالعه زبان فرانسه اختصاص دهید، بسیار اثربخش تر از هفت ساعت مطالعه در یک روز خواهد بود. البته مطالعه هر روزه زبان فرانسه، حالت ایده آل است و برای بسیاری از افراد امکان پذیر نمی باشد. سعی کنید حداقل ۳ روز در هفته روی این زبان مطالعه داشته باشید.

  •  ساعات و روزهای خاصی را برای مطالعه زبان فرانسه، مشخص کنید.

بدون برنامه ریزی، انجام هر کاری دشوار است. اگر مطالعه زبان فرانسه را در برنامه کار خود قرار دهید، سریعا پیشرفت خواهید کرد. زیرا در غیر این صورت ممکن است ببینید یک هفته گذشته است و تقریبا هیچ مطالعه ای انجام نداده اید.

۳- تمرین های تکراری در زبان فرانسه را کنار بگذارید.

این که هر روز گرامر را دوره کنید و یا کلمات خاصی را بخوانید، بر خلاف انتظار بسیاری از افراد، روش موثری نیست. بلکه بهتر است برای پیشرفت سریع در یادگیری زبان فرانسه، به توصیه های زیر عمل کنید.

  •  فرانسوی نگاه کنید، گوش بدید، بخوانید، بنویسید و صحبت کنید.

سعی کنید در مطالعه زبان فرانسه، بین همه ی توانایی های خود تعادل ایجاد کنید. به طور مثال تمام وقت خود را روی تقویت مهارت های گفتاری نگذارید. چون در یادگیری زبان فرانسه، تمام مهارت ها مهم هستند.

  •  نقاط ضعف و نقاط قوت خود را شناسایی کنید.

با گذشت زمان معقولی از شروع یادگیری زبان فرانسه، متوجه نقاط ضعف و قوتتان خواهید شد. به منظور پیشرفت سریع در یادگیری زبان فرانسه، با اختصاص دادن زمان بیشتر به نقاط ضعفتان، آنها را بهبود ببخشید.

۴- فوق برنامه های لذت بخش برای تقویت زبان خود انتخاب کنید.

واضح است که افراد، در هر زمینه ای که کاری را با علاقه انجام دهند، عملکرد بهتری خواهند داشت. برای پیشرفت سریع در یادگیری زبان فرانسه نیز، به همبن شیوه عمل کنید.

  •  زبان فرانسه را در زمینه های مورد علاقه خود تمرین کنید.

به طور مثال اگر به موسیقی، ادبیات، سینما و… علاقه دارید، می توانید به کمک آن ها، سطح دانایی خود از یک زبان را ارتقا بخشید. مثلا از طریق سینما فرانسه، می توانید با دیدن فیلم های فرانسوی و خواندن دیالوگ ها، دامنه لغات خود را گسترش دهید.

دقت کنید که این روش ها به تنهایی برای یادگیری زبان فرانسه کافی نیستند ولی می توانند بسیار کمک کننده باشند.

  • فعالیت های روزمره خود را به کمک زبان فرانسه انجام دهید.

از آنجا که در شبانه روز، بیشتر از ۲۴ ساعت فرصت در اختیار نداریم، می توان بعضی کارهای روزمره را به زبان فرانسه انجام داد. به طور مثال اگر به دنبال یادگیری دستور غذای جدیدی هستید، این دستور پخت را به زبان فرانسوی پیدا و اجرا کنید. یا زبان تلفن همراه خود را به فرانسه تغییر دهید.

۵- صبور و مثبت اندیش باشید.

همانطور که پیشتر گفتیم، معجزه ای در یادگیری زبان فرانسه رخ نخواهد داد. ولی ظرفیت های یادگیری این زبان، در همه افراد وجود دارد. پس به منظور پیشرفت سریع در یادگیری زبان فرانسه، در مواجه با پیچیدگی های این زبان، ناامید نشوید و با پشتکار ادامه دهید.

  • به پیشرفت های خود اهمیت دهید و خود را تشویق کنید.
  • سطح زبان فرانسه خود را با دیگران مقایسه نکنید. بلکه فقط وضعیت فعلی خود را با وضعیت قبلیتان بسنجید.
  • هرگز خود را دست کم نگیرید.

۶- جرئت داشته باشید و از اشتباه کردن نترسید.

بسیاری از افراد وجود دارند که یک زبان خارجی را با تعداد زیادی اشتباه صحبت می کنند ولی از اشتباهات خود خجالت زده نیستند. تعجبی ندارد که این افراد سریع پیشرفت می کنند. آن ها در ارتباط برقرار کردن با بقیه افراد فرانسه زبان، به این فکر نمی کنند که آن ها منظور من را متوجه نمی شوند. بلکه به این فکر می کنند که تمام تلاشم را خواهم کرد که آن ها منظور مرا متوجه شوند.

  • فرانسه را صحبت کنید حتی اگر مبتدی هستید.

این طرز تفکر اشتباه است که بگویید ” ابتدا باید به سطوح بالاتری از زبان فرانسه برسم و سپس مکالمه با افراد فرانسه زبان را شروع کنم.”  در هر سطحی از زبان فرانسه هستید، صحبت کنید، بنویسید و پیشرفت کنید. پیشرفت شما در گرو اشتباهاتتان است.

به مرور زمان با این روش، مغز شما عادت می کند که فرانسوی فکر کند. و این گامی بزرگ در پیشرفت سریع در یادگیری زبان فرانسه است.

  • با فرانسه زبان ها ارتباط برقرار کنید.

سعی کنید در محیط هایی حضور پیدا کنید که افراد فرانسه زبان هستند. این ارتباط می تواند به صورت حقیقی یا مجازی باشد.

۷- از یک استاد زبان با تجربه کمک بگیرید.

استاد زبانی که به تمامی مفاهیم زبان فرانسه تسلط داشته باشد، لزوما استاد مناسبی برای تدریس نیست. چون تسلط به مفاهیم فقط قسمتی از تدریس موفق است. یک استاد زبان خبره، باید علاوه بر تسلط بر روی همه نکات، توانایی شناخت نقاط ضعف و قوت زبان آموزان خود را داشته باشد. و نباید روش تدریس یکسانی برای همه زبان آموزان داشته باشد. از همه مهم تر، زبان آموزان باید با استاد خود احساس راحتی و صمیمیت کنند.

شما می توانید با رزرو جلسه آزمایشی رایگان در اتیچر، با اساتید منتخب خود کلاس آزمایشی برگزار کنید و در صورت رضایت، اقدام به ثبت نام در کلاس ها کنید.

 

به این مقاله امتیاز بدهید

دیدگاه ها

اولین نفری باشید که به این نوشته نظر میدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
×Close search
Search