skip to Main Content

مترجم آنلاین گوگل

مترجم آنلاین گوگل
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

یادتان می‌آید همین ده سال پیش برای یافتن معنای کلماتی که در مقاله یا کتاب یا فیلم زبان اصلی به آن‌ها برخورد می‌کردیم باید از کتاب‌های قطور دیکشنری یا نهایتا نرم‌افزارهای آفلاینشان استفاده می‌کردیم؟ این روند اینقدر خسته‌کننده بود که اگر اجبار یا پشتکار در کار نمی‌بود کاملا بیخیال فهمیدن معنی کلمه می‌شدیم. از همان سال‌ها اما کمپانی‌های بزرگ تکنولوژی بیکار ننشستند، دیکشنری‌های آنلاین به زودی فراگیر شدند و کمپانی بزرگ گوگل هم با وجود چنین نیاز مبرمی بیکار ننشست و امکان ترجمه آنلاین گوگل را در گوگل ترنسلیتر یا همان مترجم گوگل آنلاین فراهم آورد. و سیستم هوش مصنوعی نسبتا ساده‌ای با ایده‌ی مترجم آنلاین گوگل در سال ۲۰۰۶ طراحی شد. در طی تمام این سال‌ها همان مترجم آنلاین گوگل که از پیشگامان عرصه‌ی ترجمه‌ی در لحظه بود، پیشرفت‌های مهمی کرده است. در این مقاله اتیچر، بستر برگزاری کلاس آنلاین زبان، قرار است کمی بیشتر با این مترجم آنلاین گوگل که چند سالی می‌شود که اولین گزینه‌ی ما برای ترجمه‌ی هرچیزی از هر زبانی به هر زبانی است آشنا شویم.

مترجم آنلاین گوگل راهی عالی برای اتصال به تمام جهان است

گوگل امروزه بهترین و سریع‌ترین راه برای ترجمه‌ی متن‌ها و اصطلاحات و کلمات از یک زبان به زبانی دیگر است. مترجم گوگل آنلاین با ویژگی‌های فراوان و پشتیبانی از بیش از نود زبان زنده‌ی دنیا محبوب‌ترین مترجم آنلاین است. فرقی ندارد که از اندروید استفاده کنید یا آی‌اواس، شما می‌توانید کلمات را از فایل صوتی، پیام‌ها، تصاویر و وایت‌بوردها به مترجم آنلاین گوگل در جیب خود بدهید و ترجمه کنید. امکان ترجمه‌ آنلاین گوگل به زبان انتخاب‌شده از طریق گوش دادن به صدا نکته‌ی ویژه‌ای است که رویداد مهمی در فرآیندهای ارتباطی بین المللی بود.

ترجمه از طریق مترجم گوگل آنلاین

ترجمه آنلاین گوگل از متن،عکس، طرح و پیامک‌ها

مترجم آنلاین گوگل که از محبوب‌ترین برنامه‌های ترجمه است، به شما کمک می‌کند به چندین زبان بخوانید و ارتباط برقرار کنید. با قابلیت ترجمه‌ی پیامک‌ها، قابلیت ضبط صدا و تبدیل آن به متن و تشخیص متن از طریق دوربین، مترجم آنلاین گوگل از یک افزار اساسی فراتر رفته و همه‌جای زندگی به کار می‌آید، مثلا سریع‌ترین راه ممکن برای فهمیدن این که در بروشور وسیله‌ای که تهیه کرده‌اید چه نوشته است، فارغ از این که ساخت و مونتاژ چه کشوری است؛ همچنین مفیدترین ابزار است برای کسانی همیشه در سفر هستند. از آنجایی این ابزار که آفلاین هم کار می‌کند استفاده از آن سریع و ساه و بی‌دردسر است.
پیش از استفاده از برنامه‌ی مترجم آنلاین گوگل می‌توانید از بین بیشتر از نود زبان انتخاب کنید و زبان‌هایی را که نیاز دارید در آن تنظیم کنید. از آنجایی که مترجم آنلاین گوگل از این تعداد زبان پشتیبانی می‌کند بدون هیچگونه مشکلی چیزی را نیاز دارید به دست خواهید آورد. تنها عبارت یا کلمه‌ای را تایپ کنید و در کسری از ثانیه ترجمه‌ی آن را دریافت کنید. امکان مهم دیگر مترجم گوگل آنلاین ما تشخیص زبان است که شما اگر نمی‌دانید متنی که با آن مواجه هستید به چه زبانی است، این گزینه را انتخاب می‌کنید و ترجمه‌اش را تحویل می‌گیرید. همچنین می‌توانید بلندگو را فشار دهید تا ترجمه را بشنوید و درک تلفظ لغت یا عبارت را ساده‌تر کنید. البته مشکل این بخش این است که اگر در جای پر سروصدایی باشید ممکن است صداهای دیگر را انتخاب کند و صحت ترجمه را خراب کند.

در مترجم آنلاین گوگل برای ترجمه‌ی هرچیزی می‌توانید از دوربین استفاده کنید

لنز وُرد از کاربردی‌ترین امکانات مترجم آنلاین گوگل است. بر خلاف کیو-ترنسلیت یا بابیلون در ویندوز، این برنامه ترجمه‌ی متون چاپی و همچنین علامت‌ها را نشان می‌دهد. برای استفاده از این امکان بر روی آیکون دوربین بر دستگاه خود بزنید و آن را سمت عکس یا متن بکشید. هنگامی که زبان ترجیحی خود را انتخاب کنید برنامه در لحظه عکس و متن را به آن زبان ترجمه خواهدکرد. علاوه بر این می‌توانید متن را اسکن کرده و کلمات مدنظرتان را برجسته کنید. ترجمه‌ی آن‌ها را که می‌توانید در کتاب دیجیتال خود ذخیره کنید در اختیارتان خواهد گذاشت. لنز ورد با علامت‌های چاپی به ویژه تابلوهایی که در خیابان‌ها و موسسات تجاری می‌بینید به خوبی کار می‌کند. اما گاهی اوقات در مورد دست‌نوشته‌ها دوربین اشتباه می‌کند، قادر به تشخیص کلمات نبوده یا ترجمه‌ی نادرستی ارائه می‌دهد. مانند باقی برنامه‌های تحت مالکیت گوگل لنز ورد هم می‌تواند آفلاین کار کند که به شما امکان این را می‌دهد که متن را با چندین منبع و بدون نیاز به اینترنت ترجمه کنید. در حال حاضر این امکان از زبان‌های انگلیسی، روسی، فرانسوی، ایتالیایی، آلمانی، اسپانیایی و پرتغالی پشتیبانی می‌کند.

 

ترجمه آنلاین گوگل

مترجم آنلاین گوگل امکانات بیشتری هم برای استفاده‌ی بهتر دارد

علاوه بر ویژگی‌های بالا مترجم آنلایی گوگل امکانات بسیار دیگری هم دارد. برنامه‌ی اندروید آن تاریخچه‌ی ترجمه‌ها را ذخیره کرده و به شما امکان این را می‌دهد هرکدام را برای دسترسی سریع علامت‌گذاری کنید، حتی زمانی که آفلاین هستید.
تبدیل متن به گفتار یکی دیگر از امکانات عالی بوده که به شما زمانی که آوای لغتی را نمی‌شناسید، کمک خواهد کرد. ویژگی ترجمه‌ی پیامک‌ها می‌تواند مکالمات متنی را بسیار سریع کند.
مترجم گوگل آنلاین برنامه‌ای عالی برای سیستم عامل اندروید شما و سریع و بدون دردسر است. کیفیت ترجمه‌ها به طور کلی خوب است اما خالی از ایراد نیست. اما این فقط یک اشکال در برابر مزایایی گسترده است و بر خلاف سایر رقبا عکس، فایل صوتی و پیامک را هم ترجمه می‌کند و با توجه به اینکه امکان استفاده‌ی آفلاین را دارد، از باقی افزارهای موجود در اینترنت قوی‌تر است و قدیمی‌ترین و محبوب‌ترین تلاش برای حل مشکلیست که ارتباطات بین المللی را سخت کرده است.

و در نهایت
در اتیچر شما امکان این را دارید که با اساتیدی که بر اساس اطلاعات پروفایل و رزومه و ویدوی معرفی‌شان انتخاب کرده‌اید، کلاس آزمایشی بردارید و بعد تصمیم نهایی را برای انتخاب آنها بگیرید. اما استفاده از گوگل ترنسلیت، مترجم انلاین همیشه در دسترس را می‌توانید همیشه انجام دهید، گرچه ترجمه فارسی آن هنوز آن‌قدرها قوی نشده و همیشه قابل اعتماد و استناد نیست.

منبع

۵/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاه ها

اولین نفری باشید که به این نوشته نظر میدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
×Close search
Search