skip to Main Content

چرا باید زبان فرانسوی یاد بگیریم

چرا باید زبان فرانسوی یاد بگیریم
زمان مطالعه: ۵ دقیقه

زبان فرانسوی یکی از کاربردی‌ترین زبان‌هایی است که در دنیای امروز، هر کسی باید بلد باشد. اکثر فرانسوی زبانان امروزی در فرانسه زندگی نمی‌کنند. ضمن اینکه بسیاری از مناطق کلیدی فرانسوی زبان در سطح جهانی اهمیت بسیاری دارند و فرصت‌های اقتصادی و شغلی بسیاری را ارائه می‌دهند.

ناگفته نماند که انگلیسی تقریبا نیمی از واژگان خود را مدیون فرانسوی است، بنابراین پس از یادگیری فرانسوی قادر خواهید بود معنی بسیاری از کلمات را بدون اینکه متوجه شوید، تشخیص دهید! مزایای یادگیری زبان فرانسه بی‌شمار است اما در این مطلب ۱۰ دلیل جذاب برای یادگیری این زبان زیبا توضیح می‌دهیم. از شما دعوت می‌کنیم تا انتها همراه کلاس زبان آنلاین اُتیچر باشید تا متوجه شوید چرا باید زبان فرانسوی یاد بگیریم.

تعیین سطح زبان
تلفنی و رایگان به همراه مشاوره انتخاب استاد

فهرست بخش ها

۱. فرانسه یک زبان برتر بین‌المللی است

زبان فرانسه در پنج قاره صحبت می‌شود. این زبان در ۲۹ کشور از جمله بلژیک، هائیتی، لوکزامبورگ، سوئیس، موناکو، نیجر، سنگال، توگو، کانادا و غیره دارای وضعیت زبان رسمی و یکی از شش زبان رسمی سازمان ملل است.

دلایل یادگیری زبان فرانسوی

اگر زبان فرانسه یک کارت اعتباری بود، قطعا مسترکارت محسوب می‌شد: ذاتا ارزشمند و تقریبا مورد پذیرش جهانی. مهم نیست در آینده چه اتفاقی می‌افتد؛ زبانی با این نفوذ و گسترش زیاد در آینده‌ای قابل پیش‌بینی در خطر ناپدید شدن نیست. بنابراین توصیه می‌کنیم همین امروز آموزش آنلاین زبان فرانسه را شروع کنید.

۲. یادگیری زبان فرانسوی فرصت‌های شغلی را افزایش می‌دهد

مدتی است که زبان اسپانیایی بیشتر از فرانسوی در ایالات متحده آمریکا تدریس می‌شود و به نظر می‌رسد که به زودی در مدارس بریتانیا نیز از زبان فرانسه پیشی خواهد گرفت. با این حال این نکته را در نظر داشته باشید: «استفاده از گزینه کمتر محبوب، مهارت‌های شما را ارزشمندتر می‌کند». این احتمال وجود دارد مشاغلی که به دنبال فرانسوی زبانان هستند، نامزدهای واجد شرایط کمتری پیدا کنند. بنابراین با یادگیری این زبان ممکن است برای شغلی که مهارت‌های فرانسوی شما را در نظر می‌گیرد، کاندیدای بهتری باشید.

۳. با یادگیری زبان فرانسه فرصت‌های بیشتری برای سفر یا زندگی در خارج از کشور دارید

یکی از محبوب‌ترین دلایل یادگیری زبان فرانسه سفر یا مهاجرت است؛ زیرا فرانسه تنها کشوری نیست که در آن فرانسوی صحبت می‌شود. زبان فرانسه در ۲۹ کشور زبان رسمی است که برخی از شناخته‌شده‌ترین آن‌ها در اروپا هستند: فرانسه، سوئیس، لوکزامبورگ، موناکو و بلژیک. علاوه بر این، با یادگیری زبان فرانسوی می‌توانید به برخی شهرهای کانادا نیز راحت‌تر مهاجرت کنید.

با یادگیری زبان فرانسه فرصت‌های بیشتری برای سفر یا زندگی در خارج از کشور دارید

مهاجران فرانسوی که به آمریکای شمالی آمدند، ابتدا در قرن هفدهم وارد شدند و لهجه‌های فرانسوی که در آمریکای شمالی صحبت می‌شود، مستقل از فرانسوی استاندارد توسعه یافت. در نتیجه، لهجه‌ها و همچنین واژگان و حتی برخی از عناصر دستور زبان با فرانسوی‌هایی که در اروپا می‌شنوید، متفاوت است. همچنین در تعداد کمی از مستعمرات آفریقایی سابق فرانسه و بلژیک از جمله کنگو، کامرون، ساحل عاج، سنگال، مالی و بنین مردم به فرانسوی صحبت می‌کنند.

۴. یادگیری زبان فرانسه به شما درک وسیع‌تری از جهان می‌دهد

با توجه به تاریخ فرانسه و میزان تاثیری که بر فرهنگ‌های دیگر داشته است، می‌توانید از زبان فرانسه برای ارتباط بهتر با جهان استفاده کنید. چند راه پیشنهادی در این زمینه عبارتند از:

  • شاهد وقایع جاری از دریچه فرانسوی باشید: یادگیری زبان فرانسه به شما امکان دسترسی به بسیاری از منابع اصلی رسانه‌های خبری، از روزنامه‌های فرانسوی مانند لوموند گرفته تا شبکه‌های تلویزیونی جهانی مانند TV5MONDE را می‌دهد.
  • غرق در هنر و ادبیات فرانسوی شوید: طبق آمار ادبیات خارجی در فرانسه حدود ۹ برابر بیشتر از کشورهای انگلیسی زبان موجود است. همچنین فرانسه میزبان جشنواره فیلم کن است؛ یک جشنواره بین‌المللی فیلم که هر ساله توجه فیلم‌های جدید را از سراسر جهان به خود جلب می‌کند. با مشاهده سریال فرانسوی برای تقویت زبان می‌توانید دیر یا زود اخبار جشنواره را به زبان اصلی دنبال کنید.

۵. یادگیری زبان فرانسه در تسلط شما به زبان انگلیسی تاثیر مثبت دارد

برخی از مطالعات نشان داده‌اند که یادگیری زبان دوم باعث می‌شود گوینده‌ها از نظر زبانی بیشتر آگاه شوند و در نتیجه قواعد گرامری زبان‌ها را بیشتر درک کنند. اما دلیل مهم‌تری وجود دارد که چرا صحبت کردن به زبان فرانسوی تاثیر مثبتی در حرف زدن شما به انگلیسی دارد: پیوندهای قوی بین این دو زبان. در سال ۱۰۶۶، ویلیام فاتح، دوک نرماندی، انگلستان را فتح کرد. در نتیجه تا قرن پانزدهم در انگلستان به زبان فرانسوی صحبت می‌شد.

یادگیری زبان فرانسه در تسلط شما به زبان انگلیسی تاثیر مثبت دارد

نمونه‌هایی از تاثیر و همپوشانی زبانی هنوز در زبان امروزی مشهود است. واژه‌های مربوط به legislation (قانون) مانند judge (juge) و court (cour) بسیار شبیه به هم هستند. همین امر در مورد کلمات مربوط به class (طبقه) صادق است: aristocracy (aristocratie) و (bureaucracy) (bureaucratie).

همچنین درباره کلمات مربوط به cooking (آشپزی) این موضوع صدق می‌کند: cuisine (cuisine) و sauce (sauce). با یادگیری زبان فرانسه، نکاتی برای املای کلمات انگلیسی متوجه شده و همچنین درک بهتری از ریشه بسیاری از اصطلاحات و عبارات استفاده شده در انگلیسی خواهید داشت. بنابراین اگر انگلیسی بلد باشید مدت زمان یادگیری زبان فرانسه بسیار کوتاه‌تر از حالتی می‌شود که انگلیسی ندانید.

۶. یادگیری زبان فرانسه سلامت و قدرت مغز را بهبود می‌بخشد

یادگیری زبان فرانسه مانند یادگیری هر زبان خارجی است و مزایای مشخصی در زمینه حافظه و مهارت‌های شناختی برای شما به ارمغان می‌آورد. برخی از مطالعات علمی ثابت کرده‌اند که یادگیری یک زبان خارجی و استفاده از آن هنگام تلاش برای حل مشکل می‌تواند قدرت منطق شما را افزایش دهد. منطق در یک زبان خارجی به لحاظ نظری امکان سوگیری احساسی کمتری را فراهم می‌کند و بنابراین پاسخی واضح‌تر، منطقی‌تر و تحلیلی‌تر به یک مشکل خواهید داشت.

تعیین سطح زبان
تلفنی و رایگان به همراه مشاوره انتخاب استاد

برخی از مطالعات نشان می‌دهد که یادگیری زبان خارجی مانند فرانسوی باعث افزایش تفکر خلاقانه می‌شود. برخی دیگر نشان می‌دهند که با یادگیری یک زبان خارجی، سلامت مغز بهبود می‌یابد و احتمال ابتلا به بیماری‌هایی مانند آلزایمر و زوال عقل را که با پیری همراه هستند، کاهش می‌دهد. طبق برخی مطالعات هرچه زبان فرانسوی شما بهتر شود، احتمال بیشتری وجود دارد که بتوانید چند کار را همزمان انجام دهید. دوزبانه‌ها گوش دقیق‌تری دارند و می‌توانند حتی در یک محیط پرسروصدا بهتر به آنچه گفته می‌شود، توجه کنند.

۷. یادگیری زبان فرانسه به یادگیری سایر زبان‌ها کمک می‌کند

با توجه به خاستگاه مشترک زبان‌های رومی (زبان‌هایی که از لاتین مشتق شده‌اند)، یادگیری زبان فرانسه به شما در یادگیری سایر زبان‌های رومی کمک می‌کند. به این صورت که مدتی پس از استفاده از اپلیکیشن یادگیری زبان فرانسه  متوجه می‌شوید می‌توانید معنای مقدار قابل توجهی از واژگان ناآشنا درک کنید. برای مثال، فعل فرانسوی vivre (زندگی کردن) را در نظر بگیرید. Vivre در اسپانیایی، ایتالیایی و پرتغالی عبارت است از:

  • اسپانیایی: Vivir
  • ایتالیایی: Vivere
  • پرتغالی: Viver

به این ترتیب اگر می‌خواهید هم زبان فرانسه و هم اسپانیایی را یاد بگیرید، توصیه می‌کنیم با فرانسوی شروع کنید. احتمالا در ابتدا صحبت کردن فرانسوی دشوارتر به نظر برسد اما واژگان مشترک آن با انگلیسی فرایند یادگیری را ساده‌تر می‌سازد. از طرف دیگر شباهت‌های واژگانی و دستوری بین فرانسوی و اسپانیایی، جابجایی بین دو زبان را آسان‌تر می‌کند.

آموزش زبان فرانسوی با بهترین و جدیدترین متدهای روز دنیا در اُتیچر

در این مقاله ۷ مزیت یادگیری زبان فرانسوی را توضیح دادیم و گفتیم چرا باید زبان فرانسوی یاد بگیریم. شما می‌توانید برای یادگیری این زبان شیرین همین امروز در دوره‌های اتیچر شرکت کنید و قدم در راه پرفراز و نشیب یادگیری زبان دوم و سوم بگذارید. در پایان از شما دعوت می‌کنیم هر سوالی در این باره دارید، در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

مشاوره رایگان زبان
انتخاب بهترین مدرس، ویژه شما
به این مقاله امتیاز بدهید

دیدگاه ها

شما هم دیدگاه، تجربه یا سوالتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
×Close search
Search