skip to Main Content

چرا زبان کره‌ای یاد بگیریم

چرا زبان کره‌ای یاد بگیریم
زمان مطالعه: ۵ دقیقه

از میان بسیاری از گزینه‌های زبانی پیش رو، چرا باید حتی به خودتان زحمت یاد گرفتن زبان کره‌ای را بدهید؟ آیا زبان کره‌ای واقعا ارزشش را دارد؟ احتمالا این سوالات ذهن شما را هم به خود مشغول کرده باشند.

یادگیری زبان کره‌ای چندین مزیت دارد و مزایا بسیار فراتر از برقراری ارتباط روزانه و لذت بردن از K-pop، K-movie و K-drama هستند. چه قصد یادگیری زبان کره‌ای را دارید و چه در حال مطالعه آن هستید ولی هیچ دلیل منطقی برای آموختن این زبان پیدا نمی‌کنید، مطالعه این مقاله به شما کمک می‌کند. در این مطلب توضیح می‌دهیم چرا زبان کره‌ای یاد بگیریم. تا انتها همراه کلاس زبان انلاین اُتیچر باشید.

تعیین سطح زبان
تلفنی و رایگان به همراه مشاوره انتخاب استاد

فهرست بخش ها

۱. ۸۰ میلیون نفر به زبان کره‌ای صحبت می‌کنند

براساس آمار و ارقام تقریبا ۸۰ میلیون نفر به زبان کره‌ای به عنوان زبان اول خود صحبت می‌کنند و همین، کره‌ای را به بیست و دومین زبان مادری پرتکلم تبدیل کرده است.  این تعداد شامل ۴۸ میلیون در کره جنوبی و ۲۴ میلیون در کره شمالی است. علاوه بر این، طبق گفته وزارت امور خارجه کره جنوبی، دیاسپورای کره‌ای قابل توجهی نیز وجود دارد که حدود ۸.۳ میلیون نفر در سراسر چین، ایالات متحده آمریکا، ژاپن و سایر نقاط جهان پراکنده هستند.

80 میلیون نفر به زبان کره‌ای صحبت می‌کنند

۲. اقتصاد کره جنوبی در سطح جهانی قدرتمند است

محبوبیت این زبان و موفقیت کشور مبدا آن در صحنه بین‌المللی دست به دست هم داده‌اند. به همین دلیل است که زبان‌هایی مانند ژاپنی و آلمانی با وجود اینکه زیاد صحبت نمی‌شوند، در سطح جهانی بسیار رایج هستند. کره‌ای هم از این قاعده مستثنی نیست! اقتصاد کره جنوبی با سرعت ثابتی در حال رشد است. از سال ۲۰۲۳، این کشور در بین ۱۵ اقتصاد برتر جهان و ششمین صادرکننده بزرگ جهان است.

کره با اقتصاد پر رونق و روابط دوجانبه قوی با چندین اقتصاد بزرگ مانند چین، ایالات متحده، ژاپن، هند و کشورهای جنوب شرقی مانند ویتنام و سنگاپور شهرت بی‌نظیری در سراسر جهان پیدا کرده است. امروزه روابط بین‌المللی، صادرات و واردات و سرمایه‌گذاری کره جنوبی تقریبا به تمام کشورهای بزرگ کشیده شده است و بنابراین شرکت در کلاس زبان کره ای آنلاین می‌تواند شما را ۱۰۰ هیچ نسبت به دیگر رقبایتان در بازار جهانی جلو بیاندازد.

۳. با یادگیری زبان کره‌ای فرصت‌های شغلی بیشتری پیش روی شماست

در اواسط قرن بیستم، کره جنوبی یکی از فقیرترین کشورهای جهان بود. امروز در سال ۲۰۲۳، با تولید ناخالص داخلی اسمی حدود ۱.۶۵ تریلیون دلار آمریکا، دوازدهمین اقتصاد پررونق در سراسر جهان است. این آمار به یک چیز اشاره می‌کند: اقتصاد کره جنوبی به طرز غیرقابل انکاری رشد می‌کند. از طرفی قدرت اقتصادی و روابط تجاری عالی با امکانات تجاری و اشتغال برابر است.

محصولات کره‌ای امروزه در سراسر دنیا محبوب هستند و به عنوان کالاهای مصرفی با کیفیت بالا که میلیون‌ها نفر در سراسر جهان از آن استقبال می‌کنند، شناخته شده‌اند.

با یادگیری زبان کره‌ای فرصت‌های شغلی بیشتری پیش روی شماست

صنایع مختلفی مانند آرایشی و بهداشتی، فولاد، نساجی، ماشین سازی، الکترونیک، فناوری، سرگرمی، تحقیق و توسعه، گردشگری، امور مالی و کشتی سازی در کره پیشرفت شگرفتی داشته‌اند و همه این‌ها مملو از فرصت‌های شغلی فوق‌العاده است. اگر قصد کار در شرکت‌هایی را دارید که در این بخش‌ها فعالیت می‌کنند، دانستن نحوه صحبت کردن به کره‌ای در رزومه‌تان نقطه قوت شما خواهد بود.

۴. با آموختن زبان کره‌ای، زبان چینی و ژاپنی را راحت‌تر یاد می‌گیرید

از نظر زبانی، کره‌ای، چینی و ژاپنی به خانواده‌های زبانی متمایزی تعلق دارند. با این حال ارتباطاتی بین این سه زبان آسیای شرقی به دلیل نزدیکی جغرافیایی، اجتماعی، زبانی و تاریخی در طول هزاران سال وجود دارد. یادگیری زبان ژاپنی یا چینی برای کره‌ای زبانان آسان‌تر از کسانی است که از این مناطق دور هستند.

مشاوره رایگان زبان
انتخاب بهترین مدرس، ویژه شما

هنگامی که به تسلط مناسب در زبان کره‌ای، مانند سطح IV یا V آزمون TOPIK دست یافتید، می‌توانید یادگیری ژاپنی را هم شروع کنید. هر دو زبان دارای واژگان فراوان، قوانین ساختار جمله، ترتیب SOV، دستور زبان و استفاده از نشانگرهای نسبتا مشابه هستند. با این حال کاراکترهای نوشتاری متفاوت است زیرا کره‌ای‌ها از هانگول (الفبای بومی زبان کره‌ای) استفاده کرده اما ژاپنی‌ها از کانجی (هانجا چینی) استفاده می‌کنند. صداهای گفتاری، آهنگ‌ها، کلمات بومی و واج شناسی این دو زبان نیز کاملا متمایز هستند.

۵. با یادگیری کره‌ای فیلم و انیمه و آهنگ‌ها را متوجه می‌شوید

مانند اقتصاد کره، صنعت سرگرمی این کشور از جمله درام‌های تلویزیونی کره‌ای (K-drama) و پاپ کره‌ای (K-pop) نیز روزبه‌روز در حال پیشرفت بوده و طرفداران بسیاری در سراسر دنیا پیدا کرده است. کی پاپ همه جا حضور دارد و بسیاری از گروه‌های کره‌ای با بسیاری از ستاره‌های بزرگ هالیوود همکاری می‌کنند. با این حال صنعت سرگرمی کره، فقط به K-pop محدود نمی‌شود.

یادگیری زبان کره ای

از فیلم برنده چهار جایزه اسکار به نام Parasite گرفته تا نمایش دلخراش نتفلیکس درباره زامبی‌ها، «The Kingdom»، صنعت فیلم کره راه درازی را پیموده است. بسیاری از برنامه‌های تلویزیونی K-drama بینندگان جهانی زیادی دارند.

اما طرفداران بدون زیرنویس چیزی نمی‌فهمند. از طرفی جامعه طرفداران انیمه هم روز به روز گسترده‌تر می‌شود. بنابراین اگر می‌خواهید از آهنگ‌ها، درام عاشقانه، سینما یا انیمه‌های کره‌ای لذت ببرید و معنای آن‌ها را خوب متوجه شوید، برنامه یادگیری زبان کره‌ای را توصیه می‌کنیم.

۶. با آموختن زبان کره‌ای در کره جنوبی درس بخوانید

زبان کره‌ای درهای زیادی را در دانشگاه‌های کره جنوبی باز می‌کند که به ویژه برای طیف گسترده‌ای از موضوعات و رشته‌ها شهرت و اعتبار زیادی دارند. از کیفیت زندگی گرفته تا تحصیل در یکی از موسسات با کیفیت بالا، بسیاری از افراد کره جنوبی را به عنوان مقصد تحصیل در خارج از کشور انتخاب می‌کنند.

در سال ۲۰۱۷، بیش از ۱۲۰ هزار دانشجوی بین المللی در کره جنوبی تحصیل می‌کردند. این رقم با رشد ۱۹ درصدی به تقریبا ۱۴۰ هزار نفر در سال ۲۰۱۸ و ۱۶۰ هزار در سال ۲۰۱۹ رسید. این اعداد نشان می‌دهد که افراد برای تحصیل بیشتر و بیشتر به کره سفر می‌کنند.

مشاوره رایگان زبان
انتخاب بهترین مدرس، ویژه شما

از طرفی ارتباطات بزرگترین مشکلی است که یک فرد در یک کشور متفاوت با آن مواجه می‌شود. بنابراین اگر قصد دارید در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد یا حتی دکتری ادامه تحصیل دهید، همین امروز یادگیری زبان کره‌ای را شروع کنید. خبر خوب اینکه اکثر دانشگاه‌های کره جنوبی دروس به زبان کره‌ای را همراه با دوره‌های انتخابی خود ارائه می‌دهند. بنابراین حتی اگر سطح ابتدایی را بلد باشید، زمانی که در آنجا زندگی می‌کنید، می‌توانید به سطح متوسط تا نزدیک به نیتیو برسید.

یادگیری زبان کره‌ای با بهترین متد روز دنیا در اُتیچر

در این مقاله توضیح دادیم که چرا زبان کره‌ای یاد بگیریم. شما می‌توانید برای آموختن این زبان در دوره‌های مربوطه در اتیچر شرکت کنید و به این ترتیب، آینده شغلی و تحصیلی خود را تضمین کنید یا بیش از پیش از صنعت سرگرمی کره لذت ببرید. در پایان اگر سوالی در این باره دارید، خوشحال می‌شویم در بخش نظرات پاسخگوی شما باشیم.

مشاوره رایگان زبان
انتخاب بهترین مدرس، ویژه شما
به این مقاله امتیاز بدهید

دیدگاه ها

اولین نفری باشید که به این نوشته نظر میدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
×Close search
Search