skip to Main Content

کلاس زبان خصوصی بهتر است یا گروهی؟

کلاس زبان خصوصی بهتر است یا عمومی
زمان مطالعه: ۶ دقیقه

بسیاری از زبان‌آموزان هنگام انتخاب کلاس انگلیسی زبان با دو انتخاب متفاوت روبه‌رو هستند؛ در کلاس زبان خصوصی شرکت کنند یا به صورت گروهی مسیر یادگیری زبان را طی کنند؟

پلتفرم زبان اُتیچر در طی سالیان گذشته بیش از ۵ هزار کلاس زبان برگزار کرده. تعداد بسیاری زیادی از این کلاس به صورت کلاس زبان خصوصی انجام شده و در چند ماه گذشته هم کلاس زبان گروهی در پلتفرم زبان اُتیچر متقاضیان خود را داشته است. در ادامه قصد داریم یک مقایسه کامل میان کلاس زبان عمومی و خصوصی انجام داده تا در نهایت خود شما به سوال کلاس زبان خصوصی بهتر است یا عمومی پاسخ دهید. در ادامه این بررسی همراه ما باشید.

تعیین سطح زبان
تلفنی و رایگان به همراه مشاوره انتخاب استاد

فهرست بخش ها

کلاس زبان خصوصی یا عمومی؛ یک نکته مهم پیش از مقایسه

در دنیای یادگیری زبان انگلیسی هیچ قید مطلقی وجود ندارد. پیش از مقایسه کلاس زبان عمومی و خصوصی باید به خاطر داشته باشید که انتخاب کلاس زبان و انتخاب استاد زبان انگلیسی کاملاً وابسته به سلایق، علایق، ترجیحات و اهداف شما است. مقایسه‌ای که در ادامه می‌آید صرفاً زوایای پنهان کلاس زبان خصوصی و عمومی را روشن کرده و به شما در انتخاب کلاس زبان دید بهتری می‌دهد.

مزایا و معایب کلاس زبان خصوصی

ابتدا بیاید کلاس زبان خصوصی را بررسی کنیم. در کلاس زبان خصوصی یک زبان‌آموز به همراه یک استاد حضور دارد و برنامه یادگیری و آموزش زبان انگلیسی تنها مختص به یک نفر است. این نوع کلاس‌ها معمولاً به صورت آنلاین برگزار شده و موسسات زبان انگلیسی بیش‌تر تمرکز خود را بر روی کلاس‌های گروهی قرار داده‌اند. اما کلاس زبان خصوصی چه مزایایی دارد؟

کلاس زبان خصوصی بهتر است یا گروهی

مزایای کلاس خصوصی زبان؛ از تمرکز بیش‌تر تا مسیر اختصاصی یادگیری

ابتدا مزایای حضور در کلاس زبان خصوصی را بررسی می‌کنیم:

۱.       تمرکز بیشتری دارید

با توجه به این‌که در کلاس زبان خصوصی تنها شما حاضر هستید، بنابراین تمرکز شما برای یادگیری بسیار بیش‌تر است. در کلاس‌های گروهی به دلیل ازدیاد زبان‌آموزان معمولاً عوامل مختلفی برای حواس‌پرتی هست و ممکن است در طول کلاس بارها توجه شما از آموخته‌های استاد منحرف شود. بنابراین اولین مزیت حضور در کلاس زبان خصوصی، یادگیری با تمرکز بیش‌تر است.

۲.       پیشرفت سریع‌تر به نسبت کلاس زبان عمومی

با توجه به این‌که برنامه کلاس زبان خصوصی متناسب با نقاط ضعف و قوت تنها یک زبان‌آموز تدوین شده احتمال پیشرفت شما بسیار بیش‌تر است. از طرف دیگر استاد زمان کافی برای بررسی تمارین انجام شده، ارائه بازخورد و کار بر روی نقاط ضعف شما را دارد که همین مساله باعث می‌شود در مدت کوتاهی پیشرفت بیش‌تری کنید. برای انتخاب استاد مناسب زبان انگلیسی پیشنهاد می‌کنیم مقاله چطور استاد زبان انگلیسی انتخاب کنیم را مطالعه کنید. 

۳.       زمان و مکان در اختیار شماست

یکی دیگر از مزایای کلاس زبان خصوصی، انعطاف‌پذیری بیش‌تر نسبت به زمان و مکان است. در کلاس زبان خصوصی متناسب با زمانی که شما در طول هفته دارید، برنامه کلاس تدوین شده و در صورت تمایل و هماهنگی با استاد به راحتی قابل تغییر است. بنابراین برای کسانی که دغدغه زمان دارند و نمی‌توانند در هر ساعتی در کلاس زبان حاضر شوند، کلاس زبان خصوصی انتخاب بهتری است.

۴.       رفع اشکال در لحظه

در کلاس زبان عمومی با توجه به تعداد زبان‌آموزان استاد باید زمان را مدیریت کند و این مساله ممکن است باعث شود که به همه سوالات شما در لحظه پاسخ داده نشود یا فیدبک کافی را دریافت نکنید. اما در کلاس زبان خصوصی به ازای هر درس و در همان لحظه می‌توانید سوالات و چالش‌های خود را با استاد در میان گذاشته تا رفع شود.

کلاس زبان خصوصی چه معایبی دارد؟

پس از آشنایی با کلاس زبان خصوصی و مزایای آن بد نیست با معایب کلاس زبان خصوصی هم آشنا شویم:

۱.       هزینه بالا به نسبت کلاس زبان عمومی

با توجه به این‌که تنها یک زبان آموز در کلاس خصوصی حضور دارد، هزینه برگزاری این کلاس به نسبت کلاس‌های گروهی بیشتر است.

۲.       فقدان تعامل با سایرین

در کلاس‌های گروهی این فرصت وجود دارد تا با سایر زبان‌آموزان تعامل کنید و از یکدیگر یاد بگیرید اما در کلاس خصوصی چنین امکانی وجود ندارد.

۳.       چالش‌های کم‌تر و موضوعات محدود

اگر فکر می‌کنید شنیدن چالش‌های دیگران و یادگیری از اشتباهات سایر زبان‌آموزان می‌تواند به شما در مسیر یادگیری کمک کند، کلاس زبان خصوصی انتخاب خوبی نیست؛ چراکه در این نوع کلاس‌ها چنین امکانی وجود ندارد.

کلاس زبان عمومی بهتره یا خصوصی

کلاس زبان عمومی چه مزایا و معایبی دارد؟

احتمالاً با خواندن مزایا و معایب کلاس زبان خصوصی می‌توانید حدسی درباره کلاس زبان عمومی بزنید اما بد نیست یک بار به صورت کامل مزایا و معایب کلاس زبان گروهی را بررسی کنیم.

مزایای کلاس زبان عمومی چیست؟

۱.       هزینه کم‌تر و مقرون به صرفه

اگر هزینه کلاس زبان برای شما اهمیت دارد، بهترین نوع کلاس، کلاس زبان گروهی است. در این نوع کلاس با توجه به حضور تعداد بالای زبان‌آموزان هزینه‌ها سرشکن شده و شما می‌توانید با هزینه کم‌تری در کلاس شرکت کنید.

۲.       تعامل با سایر زبان‌آموزان؛ مزیت دیگر کلاس عمومی زبان

در کلاس‌های گروهی شما با کسانی در کلاس حضور پیدا می‌کنید که در یک سطح هستند؛ بنابراین فرصت یادگیری و تعامل بیش‌تری با زبان‌آموزان خواهید داشت.

۳.       انگیزه بیش‌تر برای یادگیری

حضور در کلاس عمومی و رقابت با سایر زبان‌آموزان می‌تواند انگیزه شما را برای یادگیری زبان افزایش دهد. خصوصاً اگر اهل رقابت باشید، این مساله می‌تواند یک انگیزاننده قوی در مسیر یادگیری انگلیسی باشد.

معایب کلاس زبان عمومی چیست؟

در کلاس زبان عمومی با توجه به حضور بالای زبان‌آموزان استاد نمی‌تواند به هر زبان‌آموز زمان زیادی اختصاص دهد به همین دلیل تمرکز کم‌تری خواهید داشت و فرصت تصحیح اشتباهات‌تان هم کمتر خواهد بود. از طرف دیگر به نسبت کلاس خصوصی نباید انتظار پیشرفت بسیار سریع داشته باشید.

مهم‌ترین عیب کلاس زبان عمومی عدم انعطاف‌پذیری است؛ شما باید در یک ساعت مقرر و روز خاص در کلاس حاضر شوید و امکان تغییر آن وجود نخواهد داشت.

کدام نوع کلاس برای شما مناسب‌تر است؛ کلاس زبان عمومی یا خصوصی؟

انتخاب بین کلاس زبان خصوصی و عمومی به عوامل مختلفی مانند نیازها، اهداف و بودجه شما بستگی دارد.

اگر به دنبال پیشرفت سریع هستید و مشکلی با هزینه کلاس خصوصی ندارید، کلاس خصوصی گزینه بهتری است اما اگر به دنبال تعامل و یادگیری همراه با سایرین هستید، کلاس زبان عمومی را می‌توان گزینه بهتری باشد.

کلاس زبان نیمه خصوصی؛ یک انتخاب میانه

در سال‌های اخیر کلاس‌های زبان نیمه خصوصی نیز متقاضیان زیادی داشته است. در این نوع کلاس زبان تعداد زبان‌آموزان محدود به یک گروه ۵ تا ۱۰ نفره است و به همین دلیل استاد فرصت تعامل کافی با زبان‌آموزان را دارد. از طرفی هزینه‌های این نوع کلاس به نسبت کلاس خصوصی کم‌تر است اما همچنان مشکل انعطاف‌ناپذیری نسبت به تغییر زمان کلاس وجود دارد.

اُتیچر؛ انتخابی برای همه زبان‌آموزان

امیدواریم با مطالعه این مقاله توانسته باشیم به سوال کلاس زبان خصوصی بهتره یا عمومی پاسخ بدهیم. پلتفرم زبان اُتیچر هر نوع کلاسی را متناسب با اهداف و ترجیحات شما برگزار می‌کند. در اُتیچر می‌توانید به صورت خصوصی کلاس زبان خود را برگزار کرده و در مسیر یادگیری زبان قرار بگیرید.

از طرف دیگر اُتیچر کلاس‌های گروهی و نیمه گروهی نیز برگزار کرده و در این مورد هم می‌توانید از اُتیچر کمک بگیرید. اولین گام برای شرکت در کلاس زبان و انتخاب استاد زبان، شناخت نیازها و سطح فعلی زبان خودتان است، برای این منظور کافی است همین حالا فرم زیر را تکمیل کنید تا کارشناسان واحد آموزش ما با شما تماس گرفته و به صورت تلفنی و رایگان از شما آزمون تعیین سطح بگیرند.

پس از این آزمون و مشخص شدن سطح خود می‌توانید متناسب با نیازهای آموزشی، بودجه و اهداف خود از مشاوره رایگان انتخاب استاد و دوره‌های زبان اُتیچر بهره‌مند شوید. برای شروع مسیر یادگیری در اُتیچر همین حالا فرم زیر را تکمیل کنید یا به صفحه تعیین سطح زبان انگلیسی مراجعه کنید. 

مشاوره رایگان زبان
انتخاب بهترین مدرس، ویژه شما
۴.۷/۵ - (۴ امتیاز)

دیدگاه ها

اولین نفری باشید که به این نوشته نظر میدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
×Close search
Search