skip to Main Content

آزمون msrt چیست

آزمون Msrt چیست و برای کدام مقطع تحصیلی مناسب است؟
زمان مطالعه: ۵ دقیقه

یکی از آزمون‌هایی که دانشجویان مقطع دکتری باید در آن شرکت کنند، آزمون msrt است. این آزمون در حقیقت معادل واژه «Ministry of Science, Research and Technology» است که به معنای «وزارت علوم، تحقیقات و فناوری» است. این آزمون توسط وزارت علوم برای دانشجویان در نظر گرفته شده است و به منظور ارزیابی سطح زبان انگلیسی دانشجویان مقطع دکتری در نظر گرفته شده است.

تعیین سطح زبان
تلفنی و رایگان به همراه مشاوره انتخاب استاد

آزمون MSRT تقریبا مانند آزمون‌های تافل و آیلتس است، اما تفاوت‌های کوچکی در این آزمون وجود دارد و در سطح ساده‌تری برگزار می‌شود. در این مقاله از مجله اُتیچر قصد داریم در رابطه با آزمون وزارت علوم یا msrt صحبت کنیم و اشاره‌ای به ویژگی‌ها و تفاوت‌های این آزمون با سایر آزمون‌های مهم زبان انگلیسی خواهیم داشت. برای آشنایی بیشتر با این آزمون، مطالعه این مقاله را از دست ندهید.

فهرست بخش ها

چه افرادی می‌توانند در آزمون msrt شرکت کنند؟

افرادی که در حال تحصیل در مقطع دکتری هستند، متقاضیان آزمون دکتری و کسانی که برای آزمون دکتری قصد خروج از کشور را دارند، باید در این آزمون شرکت کنند. هنگامی که دانشجویان مقطع دکتری در این آزمون نمره قابل‌قبولی کسب نکنند، برای دریافت مدرک دکتری با مشکل مواجه خواهند شد. همچنین افرادی که قصد ادامه تحصیل در مقاطع دکتری دارند، با در اختیار داشتن مدرک این آزمون، شانس بیشتری برای آزمون دکتری خواهند داشت.

در نظر داشته باشید در حال حاضر آزمون‌های بسیار مختلفی در سطح کشور در حال برگزاری است. آزمون‌هایی مانند آزمون دولینگو، تافل، آیلتس و بسیاری از آزمون‌های دیگر وجود دارد که هر کدام تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند. توصیه می‌کنیم برای مطالعه در رابطه با آزمون دولینگو و آشنایی بیشتر با این آزمون و مدرک زبان، مقاله منتشر شده در بلاگ اُتیچر با نام «آزمون دولینگو» را مطالعه کنید. در این مقاله کلیه ویژگی‌ها و تفاوت‌های آزمون دولینگو با سایر آزمون‌های زبان انگلیسی گفته شده است.

ویژگی‌های آزمون MSRT

ویژگی‌های آزمون MSRT؛ از هزینه پایین تا مدت اعتبار

آزمون آکادمیک msrt به‌عنوان یکی از آمون‌های اصلی برای ارزیابی سواد زبان انگلیسی دانشجویان مقطع دکتری شناخته می‌شود و ویژگی‌های منحصر‌به‌فردی نسبت به سایر آزمون‌های زبان انگلیسی دارد. مزایای شرکت در این آزمون عبارتند از:

  • هزینه بسیار پایین و مقرون‌به‌صرفه برای شرکت در آزمون
  • این آزمون مورد تایید کلیه دستگاه‌های اجرایی، دانشگاه‌های سراسر کشور و وزارتخانه‌ها است.
  • نمرات منفی در آزمون MSRT وجود ندارد. به‌صورتی که اگر چندین سوال را به اشتباه پاسخ دهید، هیچ نمره‌ای از شما در آزمون کسر نخواهد شد.
  • محدودیت برای شرکت در این آزمون وجود ندارد و دانشجویان برای کسب نمره خوب و مناسب می‌توانند، چندین بار در آزمون شرکت کنند.
  • مدت اعتبار مدرک آزمون ۲ سال است و بعد از ۲ سال مجدد باید در آزمون شرکت کنید.

در این بخش فقط برخی از ویژگی‌های آزمون msrt را بررسی کردیم. توجه داشته باشید هر آزمون ویژگی‌های بی‌نظیری دارد که با آزمون‌های دیگر متفاوت است. به‌عنوان مثال آزمون ept نیز مزایای ویژه‌ای به نسبت آزمون تافل یا آیلتس دارد. توصیه می‌کنیم برای آشنایی بیشتر با این آزمون مقاله تحت عنوان «آزمون ept» را در مجله اُتیچر مطالعه کنید.

ساختار آزمون MSRT؛ 3 بخش مهم آزمون

ساختار آزمون MSRT؛ ۳ بخش مهم آزمون

آزمون msrt درحالت‌کلی ۳ بخش دارد که در این بخش‌ها، سطح دانش زبان‌آموزان مورد بررسی قرار می‌گیرد. دانشجویان و زبان‌آموزان برای موفقیت در این آزمون باید کلیه سوالات مطرح شده در این ۳ بخش را به‌صورت درست پاسخ دهند. این ۳ بخش شامل قسمت‌های شنیداری، گرامر و درک مطلب است که در ادامه مقاله هر یک از آن‌ها را به‌صورت جداگانه بررسی می‌کنیم.

توجه داشته باشید برای کسب بهترین نتیجه در آزمون‌های زبان انگلیسی، باید در کلاس زبان انگلیسی آنلاین یا حضوری شرکت داشته باشد. با حضور فعال در کلاس‌های زبان انگلیسی، زبان را به‌صوررت آکادمیک و پایه‌ای خواهید آموخت.

آشنایی با بخش های مختلف آزمون msrt

۱.     بخش لیسنینگ؛ ۳۰ سوال تستی برای بخش اول آزمون

بخش لیسنینگ در آزمون msrt به‌عنوان بخش اول در نظر گرفته شده است. در این قسمت سوالات مختلفی مطرح می‎‌شود که زبان‌آموزان بعد از شنیدن هر فایل صوتی باید به سوالات پاسخ دهند. در این قسمت از سوالات، مکالمات به‌صورت کوتاه و بلند است و دانشجویان باید تمرکز بسیار مناسبی روی کلیه سوالات داشته باشند. زمان پاسخگویی به سوالات در این قسمت ۳۵ دقیقه است.

در نظر داشته باشید با آموزش زبان آنلاین انگلیسی به‌صورت اصولی و درست در کلیه آزمون‌های زبان انگلیسی بهترین رتبه و نتیجه را کسب خواهید کرد. اگر آموزشی اصولی را طی کرده باشید، به تمامی سوالات این قسمت از آزمون به‌درستی پاسخ خواهید داد.

آشنایی با آزمون ام اس آر تی

۲.     سوالات گرامر و دستور زبان؛ سوالات مرتبط با مفاهیم املایی

در قسمت دوم آزمون msrt سوالاتی مبتنی بر دستور زبان و گرامر مطرح خواهد شد. در این بخش ۳۰ سوال وجود دارد که ۱۵ سوال برای بخش Structure یا ساختار مطرح می‌شود و تعداد ۱۵ سوال برای قسمت Written Expression در نظر گرفته می‌شود.

توجه کنید که مدت زمان پاسخ‌دهی به سوالات این بخش نسبت به بخش اول کمتر است و باید در زمان ۲۰ دقیقه تعداد ۳۰ سوال را پاسخ دهید؛ بنابراین برای موفقیت در این آزمون حتما از آموزش خصوصی زبان انگلیسی استفاده کنید. شک نکنید که با حمایت معلم زبان انگلیسی و مطالعه و برنامه‌ریزی مناسب روزانه، بهترین نتیجه را در این آزمون کسب خواهید کرد.

۳.     درک مطلب؛ ۴۵ دقیقه زمان اختصاصی برای پاسخ به سوالات

بخش پایانی آزمون msrt شاید سخت‌ترین بخش این آزمون باشد. در بخش پایانی ۴۰ سوال از درک مطلب قرار گرفته است که زبان‌آموزان و دانشجویان باید این سوالات را در مدت زمان ۴۵ دقیقه پاسخ دهند. در این قسمت سوالات به ۴ بخش جداگانه تقسیم می‌شوند که متن‌های متفاوتی با یکدیگر دارند.

در هر قسمت ۱۰ سوال وجود دارد که مرتبط با یک متن در نظر گرفته شده است. توجه کنید یکی از بهترین منابع برای کسب نمره عالی در این آزمون کتاب «لانگمن تافل» است. البته منابع بسیاری برای قبولی و کسب نمره عالی در این آزمون وجود دارد.

همه چیز درباره آزمون MSRT

کسب بهترین نتیجه؛ با شرکت در کلاس‌های آنلاین زبان اُتیچر

در این مقاله از مجله اُتیچر در رابطه با آزمون msrt صحبت کردیم و اشاره‌ای به ساختار و ویژگی‌های این آزمون معتبر زبان انگلیسی داشتیم. درحالت‌کلی آزمون MSRT برای دانشجویان مقطع دکتری الزامی است و افرادی که قصد ادامه تحصیل در این مقطع را دارند، باید در این آزمون شرکت کنند. یکی از بهترین روش‌ها برای کسب نمره عالی در آزمون‌های مختلف زبان انگلیسی، شرکت در کلاس‌های زبان انگلیسی است.

مشاوره رایگان زبان
انتخاب بهترین مدرس، ویژه شما

در حال حاضر اساتید زبده و متخصص در پلتفرم زبان اُتیچر فعالیت می‌کنند که در سطوح مختلف تدریس می‌کنند. توصیه می‌کنیم برای موفقیت در آزمون‌های زبان انگلیسی از اساتید زبان اُتیچر کمک بگیرید. برای مشاهده کلیه اساتید و دوره‌های آنلاین کلاس زبان، به صفحه اصلی سایت مراجعه کنید.

به این مقاله امتیاز بدهید

دیدگاه ها

اولین نفری باشید که به این نوشته نظر میدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
×Close search
Search