skip to Main Content

آزمون ept چیست و مناسب چه کسانی است؟

آزمون Ept چیست
زمان مطالعه: ۵ دقیقه

آزمون‌های بسیاری برای دانشجویان و زبان‌آموزان وجود دارد که یکی از آن‌ها به نام آزمون ept شناخته می‌شود. در حقیقت این آزمون برای متقاضیانی است که قصد ادامه تحصیل برای دکترا دارند و از مدرک این آزمون برای ورود به دانشگاه استفاده می‌کنند.

کلیه دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در مقطع دکتری دانشگاه آزاد را دارند، باید مدرک آزمون ای پی تی را دریافت کنند. در این مقاله از مجله اُتیچر قصد داریم، در رابطه با این آزمون صحبت کنیم و اشاره‌ای به ویژگی‌ها و تفاوت‌های این آزمون با سایر آزمون‌ها خواهیم داشت. برای آشنایی بیشتر با آزمون Ept، مطالعه این مقاله را از دست ندهید.

تعیین سطح زبان
تلفنی و رایگان به همراه مشاوره انتخاب استاد

فهرست بخش ها

تاریخچه آزمون ept؛ از زمان برگزاری تا تعداد برگزاری در هر سال

آزمون EPT از سال ۱۳۸۶ به‌صورت رسمی وارد سیستم آموزشی کشور شد و از آن سال در دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات در حال برگزاری است. چندین سال این آزمون به‌صورت فصلی اجرا می‌شد و در هر فصل شرکت‌کنندگان چندین بار می‎‌توانستند در آزمون زبان دانشگاه آزاد شرکت کنند، اما از اردیبهشت سال ۱۳۹۲ این آزمون به‌صورت ماهانه برگزار می‌شود. شرکت در آزمون ای پی تی هیچ محدودیتی برای شرکت‌کنندگان ندارد و همه افراد می‌توانند برای رسیدن به نتیجه مطلوب، چندین بار در این آزمون شرکت کنند.

در حال حاضر آزمون‌های بسیاری برای تعیین سطح دانش زبان دانشجویان انجام می‌‌شود، آزمون ept یکی از همین آزمون‌ها است. البته باید توجه داشت که هر کدام از این آزمون‌ها تفاوت‌های کوچک و بزرگی با یکدیگر دارند. به‌عنوان مثال آزمون msrt در منابع و نحوه آزمون با ept متفاوت است. توصیه می‌کنیم برای آشنایی بیشتر با این آزمون مقاله منتشر شده در مجله اُتیچر تحت عنوان «آزمون msrt» را مطالعه کنید.

آزمون Ept چه بخش‌هایی دارد

 آزمون Ept چه بخش‌هایی دارد؟

آزمون ept شامل بخش‌های مختلف از واژگان و گرامر است و این آزمون به‌صورت چند گزینه‌ای انجام می‌شود. همچنین بخشی از آزمون را دستور زبان و قسمتی را درک مطلب پوشش داده است. آزمون EPT تقریبا در تمام بخش‌ها با آزمون‌های تافل و آیلتس تفاوتی ندارد، اما این آزمون بخش شنیداری و نگارشی ندارد. این آزمون معتبر زبان انگلیسی تعداد ۱۰۰ سوال دارد که زمان پاسخگویی به این سوال‌ها ۱۴۰ دقیقه در نظر گرفته شده است.

همچنین این آزمون در بخش‌هایی مشابه آزمون دولینگو است. تفاوت آزمون دولینگو با ept ارزیابی مهارت‌های زبان‌آموزان است. در آزمون دولینگو مهارت‌ها به‌صورت کلی بررسی می‌شود، اما در ept هر بخش به‌صورت جداگانه مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. توصیه می‌کنیم برای آشنایی بیشتر با آزمون‌های دولینگو، مقاله تحت عنوان «آزمون دولینگو» را در مجله اُتیچر مطالعه کنید. در این مقاله کلیه ویژگی‌ها و مزایای آزمون دولینگو گفته شده است.

هزینه ثبت‌نام و مکان برگزاری آزمون ept

هزینه ثبت‌نام و مکان برگزاری آزمون ept

آزمون ept مانند سایر آزمون‌های معتبر زبان انگلیسی در بیشتر شهرهای بزرگ کشور برگزار می‌شود. شهرهایی مانند تهران، تبریز، مشهد، اهواز و بسیاری از شهرهای دیگر این آزمون اجرا می‌شود. معمولا در هر ماه ۲ یا ۳ بار آزمون EPT اجرا می‌شود که می‌توانید شهر مورد نظر و محل برگزاری آزمون را با ورود به سایت سامانه ثبت نام آزمون EPT انتخاب کنید.

هزینه شرکت در این آزمون هر سال به مقدار بسیار اندکی افزایش پیدا می‌کند، اما توجه داشته باشید نیاز نیست مبلغ بسیاری برای شرکت در آزمون ept پرداخت کنید و هزینه شرکت در این آزمون مهم، بسیار اندک است. توصیه می‌کنیم برای شرکت در کلیه آزمون‌های زبان انگلیسی حتما از دبیر انلاین انگلیسی کمک بگیرید. با شرکت در کلاس‌های آنلاین زبان انگلیسی اُتیچر در زمان و هزینه‌تان صرفه‌جویی خواهید کرد و به این طریق بهترین نتایج را کسب می‌کنید.

نمره قبولی در آزمون ept

نمره قبولی در آزمون ept؛ نمره‌های مختلف بر اساس رشته تحصیلی

نمره قبولی آزمون EPT بر اساس رشته تحصیلی ممکن است متفاوت باشد. به‌عنوان مثال دانشجویان رشته‌های زبان انگلیسی و رشته‌های زیر مجموعه زبان انگلیسی باید نمره ۸۰ به بالا برای قبولی در آزمون EPT کسب کنند. همچنین دانشجویان سایر رشته‌ها نیز برای قبولی در این آزمون باید نمره ۵۰ به بالا داشته باشند تا بتوانند نمره قبولی را کسب کنند. گاهی اوقات ممکن است بنا به قانون‌های دانشگاه آزاد، نمره قبولی در آزمون EPT تغییر کند. تغییرات نمره آزمون EPT از طریق سامانه‌های رسمی دانشگاه آزاد اسلامی اطلاع‌رسانی می‌شود.

در نظر داشته باشید برای قبولی در آزمون‌های مختلف زبان انگلیسی باید، آموزش زبان انگلیسی را به روش اصولی و مناسب شروع کنید. هنگامی که در کلاس‌ها و دوره‌های مختلف زبان انگلیسی قرار بگیرید، در نهایت نتیجه مناسب و مطلوبتان را کسب خواهید کرد. یادگیری و کسب نمره خوب در آزمون‌های زبان انگلیسی نیاز به آموزش حرفه‌ای و برنامه‌ریزی دقیق دارد.

منابع آزمون EPT

منابع آزمون EPT؛ منابعی مختلف از بهترین کتاب‎های زبان انگلیسی

برای شرکت در آزمون EPT و کسب نمره مناسب منابع بسیار مختلفی وجود دارد که هر کدام مناسب بخشی از آزمون است و هنگامی که زبان‌آموزان کلیه منابع را مطالعه کنند، نتایج مناسبی به‌دست می‌آورند. یکی از بهترین منابع برای شرکت در این آزمون کتاب‌های «۱۱۰۰ Words You Need to Know» و «۵۰۴ Essential Words» است.

با مطالعه این کتاب‌ها نتایج بسیار خوبی در بخش واژه‌ها به دست خواهید آورد. اگر زمان مناسبی برای مطالعه ندارید، پیشنهاد می‌کنیم از کتاب واژگان جامع آزمون‌های زبان، تحت عنوان «Fast Vocab» استفاده کنید. همچنین برای موفقیت در بخش گرامر و درک مطلب از کتاب «Longman Preparation for the TOEFL» کمک بگیرید. با مطالعه این کتاب‌ها و در اختیار داشتن معلم زبان خصوصی می‌توانید بهترین نتایج را در آزمون ept یا سایر آزمون‌های معتبر زبان انگلیسی کسب کنید.

کسب بهترین نتایج در آزمون ept؛ با کمک اساتید اُتیچر

در این مقاله از مجله اُتیچر در رابطه با آزمون ای پی تی صحبت کردیم و اشاره‌ای به ویژگی‌ها، نمرات و منابع مناسب برای شرکت در این آزمون داشتیم. درحالت‌کلی آزمون EPT نیز یکی از معتبرترین آزمون‌های زبان انگلیسی است که دانشجویان و زبان‌آموزان می‌توانند در آن شرکت کنند. توجه داشته باشید برای یادگیری بهتر زبان انگلیسی و کسب بهترین نتایج در آزمون‌های معتبر زبان، می‌توانید از اساتید متخصص اُتیچر کمک بگیرید.

مشاوره رایگان زبان
انتخاب بهترین مدرس، ویژه شما

در حال حاضر در پلتفرم زبان اُتیچر بیش از ۱۲ زبان خارجی در حال تدریس است و بیشتر از ۵۰۰ استاد متخصص در این پلتفرم فعالیت می‌کنند. برای مشاهده کلیه خدمات و کلاس‌های اُتیچر به صفحه اصلی سایت مراجعه کنید. همچنین در رابطه با آزمون‌های زبان انگلیسی اگر سوالی دارید، از بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

به این مقاله امتیاز بدهید

دیدگاه ها

اولین نفری باشید که به این نوشته نظر میدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
×Close search
Search